خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا

خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2

آريا توكلى
۲۰:۱۸ ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
عنوان Castlevania Lords of Shadow جزو برترین عناوین Konami به شمار می رود و سبکى جدید از Hack&slash را به بازیکن منتقل مى کند. نسخه اول Lords of Shadow به جز اندک مشکلاتى در دوربین، مشکل دیگرى نداشت و از هر لحاظ خوش درخشید. البته نباید فقط Lords of Shadow را در نظر گرفت چرا که خود Castlevania جزو قدیمى ترین عناوین کونامى با حدود ٢٧ سال سابقه است. استودیوى اسپانیایى MercurySteam با ساخت پایانى غیر منتظره و عجیب براى نسخه اول ” اربابان تاریکى ” ( Lords of Shadow )، به نوعى وجود داشتن قسمت دوم را خبر داد. LoS 2 نیز درباره گابریل است. البته بهتر است دیگر او را گابریل صدا نکنیم چرا که او دیگر گابریل نیست. او یک دراکولاست! دراکولایى که نا امید و تنها به سوى دشمنان می تازد.

نام : Castlevania Lords of Shadow 2
سازنده : MercurySteam
ناشر : Konami
تاریخ انتشار جهانی : ۲۵ فوریه ۲۰۱۴
تاریخ انتشار شمسى : ۶ اسفند ٩٢
سبک : Action Adventure / Hack and Slash
موتور : Mercury Engine 2
پلتفرم ها : Play Station 3 / Xbox 360 / PC
ماجرا از آن جا شروع مى شود که زوبک ( Zobek ) که ظاهراً کشته شده بود، زنده است و به دراکولا ( گابریل ) پیشنهاد نابودى شیاطین را مى دهد. دراکولا که قرن ها به خواب فرورفته بود، حال بیدار شده و مسلماً قدرت خود را کمتر از قبل مى بیند. زوبک مى داند که جز دوست قدیمى اش یعنى دراکولا، فرد دیگرى قادر به نابود کردن شیاطین نیست. دراکولا که پس از مرگ معشوقه اش زندگى را بى معنا مى داند پیشنهاد زوبک را با بى میلى رد مى کند اما از آنجایى که او دچار طلسم زندگى جاودان شده بود و قدرت هاى سابق خود را نداشت، تنها راه حل این دو مشکل خود را در نابودى شیاطین مى دید. البته این پایان کار نیست. کلید قدرت هاى گابریل در قصر او و زمان گذشته است و پسر او، Alucard، پس از تبدیل پدرش به دراکولا تصمیم به نابودى وى را گرفت. پس دراکولا علاوه بر نابودى شیاطین، وظیفه مبارزه با پسرش را هم خواهد داشت. باید منتظر دست پخت MercurySteam در این بخش بمانیم و تلفیقى از احساسات و مبارزه را در قالب یک عنوان Hack&slash ببینیم. اتفاقى که خیلى کم در این به وقوع مى پیوندد.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، Castlevania Lords of Shadow تجربه اى بسیار عالى را براى طرفداران خود رقم زد. اما نسخه دوم با توجه به گفته ى سازندگان بسیار بهتر از قبل مى باشد و البته باید سخن آنان را جدى گرفت چرا که استودیوى MercurySteam امتحان خود را پس داده است. ظاهراً نسخه دوم تمام نقاط مثبت نسخه اول به علاوه ى نکاتى جدید را در خود جاى داده. متاسفانه یا خوشبختانه نسخه اول بسیار طولانى بود، بطوریکه پس از مدتى تکرارى مى شد. این نسخه حتى از نسخه ى اول هم طولانى تر خواهد بود اما سعى شده که با بکار گیرى فاکتور هاى جدید و قابلیت هاى متفاوت، از تکرارى شدن آن جلوگیرى شود.
دراکولا به زمان مدرن آمده و ۶٠ درصد از گیم پلى بازى در کوچه و خیابان هاى شهر و در کنار ماشین هاى در حال حرکت تعلق دارد و تنها ۴٠ درصد را در قصر دراکولا مى گذرانیم. شهر Gothic میزبان ماجرایى هاى دراکولا در زمان مدرن خواهد بود. جو و اتمسفر Gothic، فرق چندانى با جو قصر دراکولا نخواهد داشت و هر دو مخوف و بسیار تاریک هستند و مى توان تاریکى را تم اصلى بازى دانست. هنوز مشخص نشده که خود بازیکن قادر به جابجایى در زمان را دارد یا روند پیشروى مراحل به طورى است که در زمان سفر کنیم.
باید از این نسخه، انتظار قابلیت هاى یک بازى Sandbox را داشته باشید. دامنه ى انتخاب هاى موجود در بازى بسیار گسترده است و مى توانیم شاهد برخى از محیط هاى جدید و نا شناخته در مراحل فرعى باشیم و این یک دلیل قانع کننده براى کامل به اتمام رساندن بازى است. آیتم هاى مخفى هم در بازى موجود است که با یافتن آن ها، مى توان جایزه هایى از قبیل پس زمینه هاى داستانى کسب کرد.
اکثر سیستم هاى مبارزات در بازى، مانند نسخه قبل هستند و تنها تغییر چشم گیر، تغییر اسلحه دراکولا است. صلیبى که گابریل در نسخه اول به همراه داشت و خود یک نو آورى به حساب مى آمد را در این نسخه نخواهیم دید. اما در این نسخه شاهد سلاحى جدید با نام Blood Whip خواهیم بود. Blood Whip در مقایسه با صلیب چیزى کمتر ندارد و حتى از بعضى نقاط، از صلیب قدرتمند تر است. با Blood Whip مى توان حملات سبک و سنگین را انجام داد و حتى مى توان به مبارزات تکنیکى تر روى آورد. مسلماً هر سازنده اى قول پیشرفت در نسخه جدید را مى دهد و MercurySteam هم از این قاعده مستثنا نیست. MercurySteam قول داده که هر آنچه باعث محبوبیت Castlevania شده را در این نسخه جاى خواهند گرفت.
اما یکى از نکات مثبت این نسخه، تغییر دوربین آن است. در نسخه اول، دوربین ثابت  و براى بعضى از گیمر ها بسیار عذاب آور بود. اما در این نسخه قابلیت حرکت دادن دوربین هم وجود دارد. البته مى توان از تنظیمات بازى دوربین را مانند نسخه ى قبل تغییر داد. دکمه زنى ( QTE ) ها از این نسخه حذف شده اند و این تغییر، بسیار بحث بر انگیز است و شاید طرفداران سرى Castlevania خشمگین کند.
متاسفانه یا خوشبختانه در این نسخه خبرى از جادو هاى نسخه اول نخواهد بود اما در عوض دو آیتم جدید اضافه شده که مى تواند جایگزین خوبى باشد. Void Sword و Chaos Claws. با فعال کردن آیتم Void Sword، سلاح دراکولا به یک شمشیر عادى تبدیل مى شود ولى با هر ضربه، سلامتى از بین رفته دراکولا باز مى گردد و مى تواند یارى رسان شما در مواقعى باشد که خط سلامتى خود را رو به اتمام مى بینید. قابلیت دوم، سلاح دراکولا به دو چنگال تبدیل مى شود که به وسیله آن دو مى تواند ضربات سهمگین خود را به دشمنان وارد کند؛ از این یک جفت چنگال آتشین در نسخه Castlevania Lords of Shadow Mirror of Fate هم استفاده شده بود. این سلاح در از بین بردن سپر دشمنان نقش دارد. مبارزات به غول ها بسیار گسترده تر از قبل خواهد بود. همچنین با پایان خط سلامتى مى توانید خون دشمنان را بمکید و سلامتى خود را باز یابید. با کشتن دشمنان امتیاز هاى متعددى را کسب مى کنید که با آن ها مى توانید سلاح ها را آپگرید و یا فنون جدیدى را باز کنید. قابل ذکر است که هر چه غول کشته شده بزرگ تر باشد، امتیاز بیشترى کسب خواهید کرد.
خود دراکولا هم ویژگى هاى جالبى دارد. یکى از این ویژگى ها، قابلیت خفاش شدن است که البته هنوز به طور کامل تایید نشده اما دراکولا ها معمولاً این قابلیت را دارند!این قابلیت دراکولا در یکى از نمایش هاى اولیه بازى دیده شده، پس احتمال وجود داشتن آن در بازى هست.
قابلیت دیگر جا خالى دادن است که دراکولا این کار را به راحتى انجام مى دهد و مى تواند براى مدتى نا مرئى و حتى از برخى دیوار ها عبور کند. یک قدرت دیگر استفاده از خفاش ها براى پرت هواس دشمنان و شاید حتى حمله به آن ها است. دراکولا قادر است با استفاده از خون خود، سلاحى همچون شلاقى داشته باشد و حتى خنجر هایى را به سوى دشمنان پرتاب کند. دو قابلیت دیگر هم وجود دارد که Seal of Alastor یکى از آن هاست و با این ویژگى مى توان براى مدتى سلاح هاى دراکولا را داراى قدرت هایى خاص مى شوند. قابلیت دیگر Stolas Clock نام دارد که با کمک آن، مى توان حرکات دشمن را آهسته و به آنان ضرباتى وارد کرد که شاید نشانگر سرعت بسیار بالاى دراکولا در ضربه زنى و عکس العمل است.
گرافیک بازى هم نقطه ى قوت دیگر است. به سختى مى توان از طراحى محیط ایراد گرفت. افکت هایى مانند باران، رعد و برق و… بسیار خوب کار شده اند. همانطور که اشاره شد اکثر محیط ها تاریک هستند؛ اما با این وجود بسیار عالى طراحى شده اند و کاملاً واضح هستند. طراحى لباس و چهره دراکولا هم بسیار با ابهت و کامل است. باس فایت ها هم کاملاً حرفه اى و متفاوت هستند. تنها ایرادى که مى توان گرفت، تنواع کم و حدوداً طراحى ضعیف NPC ها است که به دلیل اینکه NPC ها در جریان اصلى بازى قرار نخواهند داشت، این طراحى ضعیف تاثیر چندانى نخواهد داشت و قابل چشم پوشى است.
آقاى Robert Carlyle صدا پیشگى دراکولا را بر عهده دارد و ظاهراً وظیفه خود را به خوبى انجام داده و تنها باید منتظر کار او زمان انتشار بازى بمانیم. پیش از انتشار بازى معمولاً نمى توان از موسیقى ها صحبت کرد اما پیشنهاد مى کنم موسیقى ها را در نمایش هایى که این عنوان داشته است گوش کنید تا هنر سازندگان موسیقى را بهتر بشناسید. البته هنوز در این باره نمى توان نظر قطعى داد.
روز ٢۵ فوریه، دراکولا را ملاقات خواهیم کرد. ملاقاتى که شاید آخرین رویارویى با Castlevania نیز باشد. اما خرسندیم که آخرین ملاقات خاطره اى شیرین را بجاى خواهد گذاشت. خاطره اى که از آمیخته شدن تمامى فاکتور ها به بهترین نحو به وقوع مى پیوندد.
اما در انتها یک سوال پیش مى آید؛ آیا گابریل در نقش دراکولا هم موفق خواهد بود؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
خیزش دراکولا | پیش نمایش Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا