داستان سرایی اپیزودیک در بازی The Quantum Break از درامهای تلوزیونی الهام گرفته شده است!
توسعه دهندهی این عنوان اذعان داشت که داستان بازی را با الهام گرفتن از نحوهی روایت داستان در سریالهایی مانند Lost، که عطش بیننده را برای دیدن قسمت بعدی، در پایان اپیزود تشدید میکند ( به اصطلاح CliffHanger) نوشته است. رئیس توسعهی فرنچایز، Oskari Hakkinen توضیح میدهد که استودیوی آنها چگونه بهترین فرمول داستانسرایی را پیدا کرده است!
طی مصاحبهای با Develop، هاکینن زمانی را به یاد میآورد که رئیس استودیو یعنی آقای سم لیک به سختی تلاش میکرد تا روشی موفقتر را در داستان سرایی بدست آورد. وی روشی فراتر از شیوهی روایت داستان در Max Payne میخواست.
وی ادامه داد: ” در همان زمانها بود که ABC ساخت سریالهایی مانند Lost را آغاز کرد. به یاد دارم که مردم با شور و شوق پکیج فصلهای منتشر شده را خریداری میکردند تا اپیزودهای آن را با شیوهای که خودشان میخواهند تماشا کنند. منظورم از شیوه این است که برخی تمام اپیزودها را در یک روز نگاه میکردند و دیگران ممکن بود هر هفته یک اپیزود را تماشا کنند. و انتخاب با خود خریدار بود.
” جالب اینجا بود که هر اپیزود ساختاری سه قسمتی را دنبال میکرد و با یک Cliffhanger به پایان میرسید، و این ساختار چیزی بود که هر بینندهای را ترغیب میکرد تا قسمت بعدی را نیز تماشا کند و قسمت بعدی به دنبال آن و…”
” ایدهی این ساختار از آن زمان به ذهن سم خطور کرد. وی عقیده داشت این ساختار بسیار مناسب یک بازی رایانهای خواهد بود؛ به خصوص اگر آن بازی یک داستان قدرتمند داشته باشد. دلیل موفقیت این ساختار این بود که داستانهایی که ما روایت می کردیم معمولا بیش از ۱۰ ساعت به طول میانجامید.”
“با بازی Alan Wake، تکمیل شدن بازی بیش از هرچیز مربوط به ساختاری بود که در شیوهی روایت داستان آن تعبیه کرده بودیم. چیزی که در انجمن ها می خواندیم و از رسانه ها و طرفداران دریافت می کردیم؛ بیانگر این بود که برخی از مردم از ابتدا تا انتهای بازی را به انجام رسانده بودند و در طرف دیگر عدهای نیز بودند که زمانی برای انجام تمام اپیزودها نداشتند، ایدهی جالب این بود که این دسته یک اپیزود را بازی میکردند و داستان در پایان اپیزود برش می خورد؛ بازیباز می دانست که نیمهی بعدی داستان ۱ الی ۱.۵ ساعت به طول خواهد انجامید.”
در حال حاضر میدانیم که The Quntum Break در موقعیتهای خاصی به شما اجازه خواهد داد در نقش منفی بازی حضور پیدا کنید؛ این ایده میتواند وسعت داستان را بیشتر کرده و به بازیباز کمک کند تا با شخصیت اصلی بهتر ارتباط برقرار سازد. بر خلاف برخی بازیها که شما را مجبور به درگیری با نقشمنفی داستان میکنند و قبل از اینکه بدانید هدف اصلی شخصیت منفی چه بود وی را میکشید.
طبیعت داستانسرایی و گیمپلی Quantunm Break بر هستهی درامهای تلوزیونی قرار گرفته. Hakkinen میافزاید: “بازی و نمایش تعبیه شده در بازی هر دو طراحی شدهاند که یک تجربه را به بازیباز منتقل کنند. پس شما اپیزودی از بازی را بازی میکنید و سپس قسمتی از نمایش را باز میکنید؛ سپس اپیزودی دیگر بازی میکنید و قسمتی دیگر از نمایش باز میشود و این روال به همین ترتیب ادامه مییابد.”
“بدون اینکه اطلاعات زیادی را فاش کرده باشم، باید به طور خلاصه بگویم شما دو روی متفاوت سکه را از دید داستان تجربه خواهید کرد. در بازی شما یک موضوع را دنبال خواهید کرد و در نمایش موضوع دیگری و این دو با یکدیگر ترکیب میشوند تا تجربهی اصلی بازی را به وجود بیاورند.”
به نظر شما The Quantum Break میتواند انقلابی در شیوهی داستانسرایی بازی های رایانهای ایجاد کند؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات