مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا
مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا
مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا
مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا

مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از Xbox One حذف کنیم

محمـد حسین صفری
۱۳:۰۰ ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا

اگر شما یکی از فن های سرسخت Xbox باشید قبول خواهید کرد که شرایط اولیه مایکروسافت برای این کنسول بسیار سخت بود . اتصال همیشگی به اینترنت ، اجبار در استفاده از کینکت و یک قفل DRM سنگین باعث بازخورد های منفی فراوانی شد و با توجه به اینکه سونی با سیاست های خود به خوبی توانسته بود قدم اول را محکم بردارد ، مایکروسافت مجبور شد از شرایط خود عقب نشینی کند .

اما یکی از سیاست هایی که مایکروسافت در سر داشت هنوز از بین نرفته است و آن حذف کردن درایو دیسک نوری از روی Xbox One می باشد که احتمالا باز هم بازخورد های منفی را در بر دارد . مایکروسافت طی یک گزارش رسمی اعلام کرده است که قرار بود درایو دیسک نوری را از کنسول Xbox One حذف کند و حتی این عمل از نظر تیم فنی آن ها یک ایده ی مناسب بوده است . Phil Spencer در گفتگو با سایت OXM در این زمینه اظهار داشت :

پس از E3 2013 و بازخورد هایی که داشتیم تصمیم گرفتیم به طور موقت سیاست های خود را کنار بگذاریم ولی این بدان معنی نیست که هرگز آن ها را عملی نخواهیم کرد . یکی از این سیاست های ما حذف دیسک نوری از Xbox One بود. این یک مسئله ی مهم است که ما باقی ماندن دیسک نوری را ترجیح دهیم یا اینکه کیفیت اجرای بازی ها بر روی کنسول را افزایش دهیم .

پس از اینکه PS4 بازی های انحصاری خود را با کیفیت ۱۰۸۰P اجرا کرد و مایکروسافت نتوانست این کار را با کنسول خود انجام دهد ، این کمپانی تصمیم داشت  تا دیسک نوری را حذف کند و با استفاده از  توزیع دیجیتالی بتواند کیفیت عناوین خود را افزایش دهد .

Phil Spencer در این رابطه ادامه داد :

قطعا این کار ما بازخورد هایی از طرف طرفداران داشت که ما از آن ها با خبر بودیم . اما آن ها باید بدانند این یک واقعیت است که سرانجام روزی دیسک های فیزیکی از بین خواهند رفت و توزیع دیجیتالی جای آن را خواهد گرفت . همین نکته از نکات منفی کنسول است زیرا بر دیسک های فیزیکی مبتنی است که ظاهرا هنوز بخش قابل توجهی از این شیوه برای بازی کردن استفاده می کنند . در نبود DRM این بهترین راه است تا از فروش غیر مجاز و قرض دادن بازی ها جلوگیری شود .

نظر شما درباره ی حذف دیسک های فیزیکی از Xbox One چیست ؟ آیا اگر مایکروسافت این تصمیم را عملی می کرد ، فروش این کنسول دچار افت می شد ؟ از طرف دیگر در کشور هایی چون ایران که بازی های بر روی دیسک های فیزیکی به فروش می رسند ، با این عمل چه مشکلاتی پیش می آمد ؟

ضمن عذر خواهی از همه ی کاربران خبر به روز رسانی شد

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا
مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا
مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا
مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا
مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • faith in live گفت:

    موافق :reallyangry: :reallyangry: :reallyangry:

  • parvaz1 گفت:

    قرض دادن بازی ها 😮 یعنی بازی رو هم نمیشه به کسی داد؟ این سیاست هیچ ربطی به دزدی دیجیتالی و drm نداره ! :reallypissed: با خودشون چی فکر کردن ؟ :reallypissed: البته از نظر دانلود در آمریکا و چندین کشور اروپایی و پیشرفته از نسل ۴ام اینترنت استفاده میشه که اصلا مشکی وجود نداره ولی دلیل نمیشه که کشورای دیگه هم از این امکانات بهره مند باشن :pissedoff: کاش سیست های قبلی شون هم حذف نمیکرد اونوت می خواستن چی رو بفروشن ؟ :no:

  • yaserbinam گفت:

    حالت خوبه با چی این موافق هستی بدبخت شدیم رفت 😥

  • Kkhodaro shokr ishalla ghanon copy khor shodan mongharez she

  • شدیدا مخالف هستم…کل کیف کنسول اوریجینال به کلکسیون درست کردنشه حتی اگه ۳ بازی داشته باشی…در کل شما فکرشو کنید که اگر هاردتون پر شه یا خراب شه در کل همه پولی که بابت بازی ها دادین رو انگار ریختین دور…من خودم که یهو حوس میکنم بازی ۳ سال پیش رو مثه آنچارتد ۲ یا ۳ رو الآن بازی کنم که اگه نسخه فیزیکیش رو نمیداشتم باید مجددا یه هزینه ای متقبل میشدم که دستم به اون بازی برسه

    • ... گفت:

      شما یک بار که پول بازی رو بدی برای همیشه می تونی بازیش کنی…دیگه کاری نداره که بازی حذف بشه یا نه…اگه بازی حذف هم بشه از هارد چون بازی رو خریدی و تو اکانت هست دوباره می تونی رایگان دانلودش کنی.

      • navida90 گفت:

        اگه من بازیو از دوستم خریده باشم چی؟

      • خیلی ببخشید ولی من یه بار پروفایلم تو لایو بن شده که کنسول هم باهاش بن شد و ۲ بار هم اکانتم تو psn.
        حالا من اکانت ps plus رو چجوری بیارم رو پروفایل جدیدم که باهاش به قول شما بتونم نسخه رو دوباره داملود کنم…از اون گذشته هر ۱ گیگ رو میدن ۳ هزار تومن و اگه بخوام که اون بازی رو دان کنم(مثلا gow3) بالغ بر ۴۰ گیگ هستش…یه مقدار منطق رو بالا ببرید :reallyangry: :reallyangry:

        • ... گفت:

          دو بار بن شدی ؟…چیکار کردی مگه ؟…این اتفاق برای همه نمی افته و هر کسی انقدر بن نمیشه…سرویس پلاس هم چیزی نیست که بشه رو اکانت دیگه بردش…

          در ضمن مایکروسافت دیگه فکر ایران رو نمی کنه که جزو بدترین کشور ها تو زمینه ی نت هست و ایران براش اهمیتی نداره.از طرفی مایکروسافت کار های عجیب کم نمی کنه و لان به انداره کافی گند زده پس بگند زدن بیشتر براش اهمیتی نداره.

          • یه باری که تو لایو بن شدم یه cheat engine رو بردم تو لایو…
            دو بار psn هم واسه هک هایی بود که تو modern warfar3 زده بودم ..
            خودمم میدونم که قابلیت پلاس وجود نداره تو psn و منم منظورم این بود که اگه بن بشی دستت به هیچ جایی بند نیست…
            بعدم نت ایران انقد هم ضعیف نیست چون من خودم با ۱ مگ بر ثانیه دان میکنم به لطف اینترنت ها های وب که اومدن ولی اکس باکس اگه میخواد دووم بیاره باید فکر کل دنیا رو کنه نه چنتا کشور پیشرفته :no:

  • bzahediasl گفت:

    اینا دیوانه شدن…این از سونی هی طرفدارانش رو راضی نگه میداره…اینم از مایکروسافت هی سنگ جلو پا طرفدار ها میندازه

  • چی بگم من که فن XBox نیستم. ولی یه خورده سیاست های مایکروسافت دور از تعقله! 😉

  • navida90 گفت:

    واقعا نامردن اینجوری آدم هم باید پول بازیو تمام و کمال بده هم پول اینترنت واسه دانلود بازی و هم پول هارد اضافی و دیگر اینکه اگه بازی پاک شد هیچ کاری نمیشه کرد.
    یعنی دیسک نوری اضافه هستش ولی کینکت اضافه نیست؟

  • saeed_nl7 گفت:

    معنی این حرفش چیه که میگه ما هنوز ایده ها را کنار نذاشتیم؟!
    ملت اینهمه رفتن کنسول خریدن حالا چند وقت دیگه درایورشو بیکار بمونه فقط از راه دانلود بازی کنن؟! این عین دزدیه
    حالا اینا که بازیباز های خارجی هستن و حرفشون به یه جایی بنده

    په اینترنت ما بدبختا ایرانی ها چی؟…من خودم یه DLC بخوام دانلود کنم حدود یک گیگ باشه..اولا که هر گیگی برا من ۱۰ هزار تومن آب میخوره..دوما تا دو روز باید دانلود رو بزارم تا تموم بشه 😐

  • ... گفت:

    من خودم به شخصه با خرید دیجیتالی موافقه البته برای PC و یا استیم…ولی برای کنسول رو هم تا حدودی آره ولی از طرف هارد کنسول ها حجم کمی داره و از طرف دیگه یک شبکه مثل PSN سرور های داغونی داره که آدمو پیر می کنه دانلود کردن ازش {من هنوز بعد یکسال آنچارتد ۳ رو دانلودشو تموم نکردم …البته فقط بخش مولتیش که رایگان شده بود…گوست ریکان هم جای خود دارد}
    ولی از طرفی با سرویس پلاس PSN خیلی موافقم و بازی های رایگانش !!…فوق العاده ترین کاری بود که از سونی دیدم…
    و از طرفی من خیلی سخت می تونم بازی های اورجینال فیزیک گیر بیارم و اگر هم باشه قیمتش نجومیه ولی دیجیتالی ارزون تر میاد…ولی باز قضیه ی اینترنت پیش میاد.
    این کار هم خودش میشه یک دلیلی برای اینکه کپی باز ها نتونن از کنسول راحت استفاده کنن به قول خود مایکروسافت…
    در کل از نظر قیمت خوبه ولی از نظر دانلود برای ما ایرانی ها داستان داره…

    • ahmad alone گفت:

      خرید دیجیتالی از استیم ! (ببینم وقتی از استیم یه بازی خرید میکنی میتونی با این اینترنت زغالی ما دان کنی ؟دی)

      واقعا مایکرو داره گندشم درمیاد البته برای ما!!!

      • ... گفت:

        دانلود از استیم نیم ساعت هم وقت نمیبره…چون اگه لازم باشه چیزی دانلود کنی فایل های بازی رو میری از بازیه کپی جایگزین می کنی و فقط آپدیت ها رو دانلود می کنی…
        استیم و PC با کنسول فرق داره !

        • ahmad alone گفت:

          دانلود از استیم نیم ساعت هم وقت نمیبره چطور ؟
          استیم و PC با کنسول فرق داره ! میدونم خوب فقط کد رو میخریم بعد بازی رو با توجه به نسخه ی کد بازی میریزم تو استیم ..مشکل حجم اپدیت هاست که من با سرعت ۵۱۲ (۶۰تا ۷۰ کیلوبایت) هیچی نمیشه دان کرد .
          بعد راستی میتونی یه راه حل بگی که بتونم تو استیم تارخ تولدم رو پیدا کنم ؟دی

          • ... گفت:

            اپدیت مگه چقدر میخوان بازی ها بدن ؟…تا جایی که من دیدم فقط بازی های خود VALVE اپدیت های سنگین میدن {بعضی وقت ها تا ۵۰۰ مگ مثل DOTA 2} ولی بقیه بازی ها اینطوری نیستن و آپدیت های حجیمی نمیدن.
            در ضمن اپدیت بازی دیگه نسخه فیزیکی و دیجیتالی و کنسولی و غیره نداره چون آپدیت رو برای تمام نسخه های بازی برای اجرای اولیه باید بگیرید.

            تاریخ تولد هم نه .خبر ندارم کجا نوشته.

            • ahmad alone گفت:

              یعنی واقعا الان تو با استیم هیچ مشکلی نداری ؟
              سرعت اینترنتت چنده ؟
              بعد میشه مثلا اپدیت بازی بتلفیلد ۴ هم از همون کپی استفاده کرد و ارتقاش داد ؟

              • ... گفت:

                سرعت من از شما هم افتضاح تره.نگران اون نباش .من ۱۲۸ دارم.

                بتلفیلد هم که اصلا تو استیم نیست و مربوط به اوریجین هست.و آره اگه نسخه ی آپدیت شده اشو بگیرید نیاز به دانلود آپدیت هاش نیست و میشه فایل هاشو به همون فایل بازیش که اوریجین دانلود می کنه کپی کنید و تمام…
                مثلا من برای دد اسپیس ۳ فقط ۶۰ مگ دانلود کردم دیگه هم اپدیتی نداد.ولی بتلفیلد معمولا خدای باگ هست و اپدیت هم زیاد میده.ولی اگه اپدیت هاشو پیدا کنید یا کسی که دارش بگیرید می تونید راحت کپی کنید تو فایل هاش و …تمام…

  • esafa93 گفت:

    درسته که دنیا داره به سمت دیجیتال حرکت میکنه و سونیم با این سیاستاش فوقش بخواد یکی دو سبل این قضیه رو عقب بندازه ولی خب برای ما که با این وضع خریدش منتفی میشه آدم بره با قیمت بالاتر بره بخره بعد هر روز مایکرو بگه اینکارو میکنم اونکارو میکنم

  • daaante گفت:

    مخالفم،هر چی هم که خوبی داشته باشه همین که خود بازی و جلد و کاورش نباشه که هر از گاهی بری بهش نگاه کنی یا کلکسیون داشته باشی غیر قابل تحمل میشه!

  • navid313714 گفت:

    زیاد اهمیت نداره چون اولا این کنسول بازی های انحصاری واجب الخریدی نداره پس کی ایکس باکس میخره.دوما این کنسول هک نشه که کسی طرفش نمیره،اگه هم هک بشه که دیگه از رو هارد بازیها رو اجرا میکنیم 😀 :laugh:

  • وقعا از microsoft حالم به هم خورد یکم دقت کنید که چطوری سره مردم رو شیره مالید چون قبل انتشار xbox one همه جیزایی که به ضررش بود رو جمع کرد ولی بعد از اینکه فروش خوبی کرد همون سیاستهای قبلی رو اورد
    RIP MICROSOFT

  • artour-2198 گفت:

    مایکروسافت با این کار با سر زمین میخوره ! شما کافیه یک سر به یوتیوب بزنید متوجه unboxing بازی های مختلف میشید ! که گیمرها با چه شور و شوقی دارند این کار رو میکنند !
    البته این یک حقیقت هست که بلاخره اتفاق میافته ولی کی و کجا مهمه ! به نظر من در حال حاضر اینترنت ها و گیمر ها آمادگیش رو ندارند ! از سال ۲۰۲۰ به بعد میتونه زمان خوبی باشه برای این کار !

    البته نا گفته نماند که مایکروسافت یک ایده ی خیلی خیلی جالب داره که اگر عملی بشه فوق العاده خواهد بود اون هم Gift دادن بازی های خود به دوستانتان هست ! ( خودمونیم ولی این ایده ی استیم بودا :blush: ) !

  • جمال گفت:

    واسه هرکی خوب باشه واسه ایرانیا که خوب نیست مطمئنن …
    ولی بازم دم pc گرم که از این دنگ و فنگا نداره خداروشکر ..نمیتونن که دی وی دی راممونو غیر فعال کنن :laugh: :yes:

  • Adam Jensen گفت:

    خب ینی فقط تو آمریکا و اروپا یه عده ی محدودی میگیرن . البته توی آینده مثلا سال ۲۰۲۰ که دیگه همه ی دنیا اینترنت حداقل بالای ۳۰ مگ دارن شاید این کار عملی باشه و شکست نخوره . اما الان دنیا واسه این اتفاق آماده نیست .

  • supergamer گفت:

    این کار به چند دلیل انجام می شود :
    ۱- بازهای تعویضی از بین بره .
    ۲- دلیل دومش این هست که می خواهد قیمت دستگاه خودش را با حذف درایو بلو ری کاهش بده .
    ۳- با فروش دیجیتالی قیمت بازیها را کاهش بده و مردم را تشویق به خرید اینترنتی بازها کنه و هزینه های توزیع رو از بین ببره .
    اما به طور کلی با این کارش گند بزرگتری رو می زنه و سرانجام همون چند تا فن که براش باقی مونده با تبر دستگاهشون رو می ترکونند میرند پلی استیشن می خرند .
    گیمرهای ایرانی هم زیاد نگران کپی خور شدن دستگاه نباشند فقط خرید یک هارد اضافی دستشون میمونه سیستم قفلش چندان چیز پیشرفته ای نیست .
    تا مایکروسافت باشه به مشترهاش زور نگه که میگن همش حق با مشتری یه نه با فروشنده .
    :rotfl:

  • Adam Jensen گفت:

    من الان خود خبر رو از xbox offical mag خوندم . و باید بگم ترجمتون افتضاح بود !
    Microsoft considered removing Xbox One’s disc drive که ینی ماکروسافت ” میخواست ” که درایو رو حذف کنه . نه که ” میخواد ” 😐
    ادامه ی مطلب رو هم یخونید لپ کلام اینه : میخواستیم این کارو بکنیم ولی بعدش گففتیم بیخیال !
    هیچ جاشم نگفته قراره همه چیزو برگردونیم 😐
    اینم لینک :
    /www…..oxm.co.uk/68723/microsoft-considered-removing-xbox-ones-disc-drive/

  • farshid گفت:

    حرفش درست ولی فقط برای مایکروسافت
    دانلود بازیها برای ما که تقریباً غیرممکن است
    رویای مایکروسافت یک کابوس وحشتناک برای طرفدارانشه .

  • اصلا بحث مالیو میزاریم کنار اگه اینجوری شه ۴۰-۵۰ گیگ بازیه نسل جدیدو چطور میخوایم دانلود کنیم ؟؟
    خدا کنه ماکروسافت از این کرما نریزه

  • supergamer گفت:

    مایکروسافت ثابت کرد که به حرفاش نمیشه اعتماد کرد
    تعادل نداره یکهو دیدی این کار رو کرد
    فکر ایرانی جماعت نیست که اینترنتش کیلویی اونم با سرعت پایینه
    :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

  • supergamer گفت:

    مایکروسافت همیشه می خواد زور بگه
    اینه که ازش بدم می آد
    از هیلو که بدم نمیاد
    پول گرد بازار دراز :snicker:

  • DEJPOL گفت:

    من نمیدونم منبع خبر شما چیه.ولی منبع اصلی که OXM هست اصلا نگفته ما دیسک درایوو حذف میکنیم گفته قصد داشتیم حذفش کنیم و بعد از بازخوردهای منفی تصمیم گرفتیم که اینکارو نکنیم و…یه سری چیزها هم نوشتید که اصلا توی خبر نیست و من در آوردیه.

    پس از اینکه PS4 بازی های انحصاری خود را با کیفیت ۱۰۸۰P اجرا کرد و مایکروسافت نتوانست این کار را با کنسول خود انجام دهد حال تصمیم گرفته است تا دیسک نوری را حذف کند و با استفاده از توزیع دیجیتالی بتواند کیفیت عناوین خود را افزایش دهد .
    اصلا کجای خبر همچین چیزی گفته!!!

    Microsoft considered removing Xbox One’s disc drive
    مایکروسافت : درایو دیسک نوری را از Xbox One حذف می کنیم
    considered اشاره به گذشته کرده که توی ۲۰۱۳ قصد داشتن یه همچین کاری کنن نه اینکه بخوان اینو انجام بدن.

    در یک کلام خبرو کلا چپکی تحویل دادین و اشتباه ترجمه ای از کل متن میباره

  • آقایون مشکل پسند به لینک زیر برید من از اینجا ترجمه کردم در ضمن اگه مشکلی در ترجمه ی من هست و شما منو قبول نداریم من قبول میکنم و دیگه خبر نمیزارم

    http://www.usgamer.net/articles/microsoft-considered-removing-xbox-ones-disc-drive

    • DEJPOL گفت:

      شما فعل رو به آینده تشبیه کردی یعنی میخوان اینکارو انجام بدن در صورتیکه Xbox One الان که دیسک نوری داره.طرف گفته توی ۲۰۱۳ در نهایت داشتیم به این نتیجه میرسیدیم که دیسک درایو رو حذف کنیم ولی بازخوردای منفی ما رو منصرف کرد.به نظرم برو از توی خود OXM ترجمش کن خیلی بهتره.چون منبع تو خیلی چیزا نوشته که به اصل خبر ارتباطی نداره.

  • DEJPOL گفت:

    بازم توی اصل مطلب فرقی نمیکنه.اون قضیه PS4 و رزولوشن رو که توی منبع شما اومده بزاریم کنار بازم خبر اشتباهه.این که مشکلی نیست و ما هم نگفتیم که علامه هستیم خبرتونو اصلاح کنید.منم توی جاهای دیگه اشتباهاتی داشتم و با روی باز انتقادات رو پذیرفتم.دلیل نمیشه که اگه کسی بهم انتقادی کرد زود از اون سایت قهر کنم برم.

    شما هم این انتقادات رو با نیت خوب بپذیر و محکم به کارت ادامه بده.مطمئن باش اگه دقت کافی رو داشته باشی از این خیلی بهتر میشی.فقط خداست که بی عیبه.از ما هم ناراحت نشو :-))

  • cpt mc t4vish گفت:

    عالی درایو نوری به ماکرو نیومده :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :evilgrin:

  • GiLMaN گفت:

    فقط ایرانه که از لحاظ اینترنت از اول آخره وگرنه نت خوب باشه همه جا کی بدش میاد درایو حذف شه؟
    الان کشور سامباندورانت هم نت دو مگ رو رایگان میده اینجا میخوای ۱۲۸ به بالا بگیری باید کارت دانشجویی بدی :rotfl:
    بعد اینجا علاوه بر سرعت ترافیک میفروشن که غیرقانونی هست (خود قانون اجرا نمیشه) حجم بازی ها هم که قربونش برم دیگه حرفی برا گفتن نداره مینی گیم الان ۵۰۰ مگ به بالاست :smug:

مایکروسافت : قصد داشتیم درایو دیسک نوری را از  Xbox One حذف کنیم - گیمفا