محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا

محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886

علی واحدی
۱۰:۲۱ ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا

تاریخ جایگزین ( Alternate History) نوعی ژانر از داستان نویسی علمی-تخیلی است که نویسنده با نگاهی به تاریخ و مخلوط کردن آن با داستان خیالی خود، آن را بوجود می آورد.این سبک، مخصوصا برای تاریخ دوستان بسیار محبوب بوده و به همین دلیل در دیگر رسانه ها نیز راه پیدا کرده است. نشانه های این داستان سرایی در فیلم های هالیوود و حتی بازی های ویدیویی نیز دیده می شود که استفاده از این ژانر لذت را برای بیننده و گیمر چند برابر می کند. مانند لذتی که  یک گیمر هنگام مشاهده ی صحنه های تاریخی در عین خیالی بودن داستان،  در بازی Assassins Creed تجربه می کند و …

پس از این محبوبیت و موفقیت، بسیاری از سازندگان به فکر تلفیق تاریخ و تخیل افتادند.بازی The Order:1886 که در قالبی شگفت آور از کیفیت بصری در کنفرانس سونی نمایشگاه E3 2013 معرفی شد و از آن به عنوان برگ برنده ای برای کنسول نسل هشتمی PS4 یاد شد، یکی از فرزندان ژانر داستان نویسی تاریخ جایگزین است و با باز کردن پای موجودات عجیب به تاریخ می خواهد هم بازی بازان را ارضاء کند و هم قدرت حقیقی کنسول سونی را به رخ بکشد.

باکس آرت اصلی نامعلوم است

باکس آرت اصلی نامعلوم است

عنوان : The Order: 1886

سازنده : Ready at Dawn / Santa Monika

ناشر : Sony Computer Entertainment

موتور پایه : Ready at Dawn Engine 4.0

سبک : شوتر سوم شخص / اکشن ماجرایی

پلتفرم : PS4

تاریخ انتشار : تابستان – پاییز ۲۰۱۴

 تاریخ را دورگه ها می نویسند!

همه چیز از قرن هفتم یا هشتم میلادی شروع شد که افرادی به دلایلی ژنتیکی خوی و رفتار حیوانی پیدا کرده بودند که آنها را دورگه نامیدند و گمان می شد که این موجودات نیمه انسان-نیمه حیوان هستند.پس از رفتارها و آسیب هایی که این بیماران به مردم عادی زدند و باعث ترس آنها شدند، جنگی بین انسان ها و هیولاها درگرفت که با وجود تعداد اندک دورگه ها، مردم عادی نتوانستند در مقابل نیروی حیوانی دشمنانشان بایستند و جنگ به نفع هیولاها همچنان ادامه داشت.پس از قرنها انسانها روزنه ی امیدی را در شاه آرتور و گروه دلاوران میز گرد یافتند.شاه آرتور و همفکران دلاورش(شوالیه ها) دست به جنگی علیه هیولاها زدند اما باگذشت مدتی، شاه دریافت که این جنگ شکستی را در پی دارد.از قضا پس از این اتفاقات شوالیه ها مایعی را یافتند که بطور قابل توجهی عمر آنهارا افزایش می داد و توانایی شفا دادن توسط این مایع، که آن را آب سیاه (Black Water) نامیدند، میسر شد.با وجود این برتری، دورگه ها همچنان پیروز میدان جنگ بودند تا اینکه انقلاب صنعتی تحولی عظیم در دنیای بشریت ایجاد کرد.مخترعان با سرعت بیشتری پیشرفتند که در این راستا تکنولوژی و فناوری هایی را شکل دادند که تصویربرداری حرارتی، بالن ها، ارتباطات بی سیم، تسلیحات الکتریکی مختلف و … نمونه ای از این پیشرفت ها بود. اکنون ۱۸۸۶ سال از میلاد مسیح می گذرد و در لندن هنوزهم جنگ ادامه دارد اما حکومت تقریبا دست انسان ها است تا اینکه تهدیدی جدید ظهور می کند.هم اکنون مردم فقیر که تحت تاثیر انقلاب صنعتی فقیرتر شده اند، علیه ثروتمندان و همینطور گروه های اجتماعی با حمایت شوالیه ها برعلیه اعیان و اشراف دست به شورش زدند.

داستان The Order، نمونه ای غنی،پرپیچ و خم، جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.همان طور که پیش تر گفته شد، نویسنده با دست بردن درتاریخ، ماجرا را برای مخاطبان جذاب تر کرده است به گونه ای که در داستان شخصیت های حقیقی و معروفی چون شاه آرتور، Sir Galahed و گروه شوالیه های میزگرد نیز دیده می شود.در کل طبق گفته ی سازندگان نیز بازی روی داستان، روایت وتجربه ی سینمایی  آن تمرکز بیشتری دارد.اما چیزی که در نمایش های این بازی مشهود است، اتمسفر و حال و هوای غم انگیز آن است که قطعا سازندگان بهترین کاررا برای تاثیرگذاری بیشتر برروی بازیباز انجام داده اند.این جوی که سازندگان آنرا در محیط و چهره ها قرار داده اند می خواهد نا امیدی و خستگی افراد از جنگ و حکومت را نشان دهد.این نشانه ها در خود شهر لندن نیز پیداست که احساسات مردم را منعکس می کند.

آن اتمسفر سنگین همراه باغم که از مردم لندن نشات میگیرد را دراین عکس مشاهده کنید

آن اتمسفر سنگین همراه باغم که از مردم لندن نشات میگیرد را دراین عکس مشاهده کنید!

شوایه های قرن نوزدهم

داستان کلی بازی که در متن به آن اشاره شد حول چهار شوالیه و بگونه ای هم رزم (!) روایت میشود. .در ادامه بیشتر با شخصیت های The order آشنا شوید.

ُSir Galahed

نام: Grayson

نام مستعار: Sir Galahed

Galahed یک شخصیت حقیقی درتاریخ و مرتبط به گروه دلاوران میزگرد است.این شخصیت جذاب و خوش چهره، یکی از شوالیه های بزرگ و ارشد the order است همین طور او مدت زیادی است که دربرابر دشمنان محفل (order) جنگیده است.او در آغاز داستان نیز در مقام بالایی از حرفه ی خود قرار دارد، حتی در مواقعی به آموزه هایی که راهنماهای محفل به او می گویند تردید می کند.این شخصیت در محفل به شجاعت و دلاوری مشهور است و نام او درمیان بهترین شوالیه ها جای دارد همیشه دربرابر چالش ها سعی میکند خودی نشان دهد.هم اکنون بزرگترین چالش او جنگ های شورشیان است.زیرا او که مدت زیادی از عمرش را صرف جنگ با هیولاها کرده است تا انسانها به زندگی خود ادامه دهند حال مشاهده میکند که هم نوعان خود یکدیگر را می کشند.براساس گفته ی سازندگان، هر شخصیتی، هر اتفاقی و هررابطه ای در بازی برای تعریف این شخصیت(Galahed) است.او فرمانده ی گروه است و کسی است که شما آنرا کنترل می کنید.

Lady Igraine

نام: Isabeau D’Argyll

نام مستعار: Lady Igraine

تنها دختر جوان دراین گروه، لقبش از نام مادر شاه آرتور گرفته شده است.او و Galahed رابطه ی نزدیکی با یک دیگر دارند که این رابطه ی پنهانی از زمان تعلیم او بوجود آمده است اما پس از سالها این دو به یک دیگر علاقمند می شوند، اگرچه وفاداری آنها به محفل هرگونه واکنش احساسی را منع می کند.اما جایگاه شخصیت Igraine به همین رابطه ی او با شخصیت اصلی ختم نمیشود و درطول داستان نقش او گسترش پیدا می کند.او دختری محکم، با اراده، مبارزی ماهر و به شدت وفادار به محفل است.همان طور که گفته شد این شخصیت معشوق Galahed است و قطعا بار عاطفی داستان بر دوش اوست.

 

Sir Percival

نام: Sebastian Malory

نام مستعار: Sir Percival

Malory مسن ترین شخصیت گروه، او یک جنگ جوی کارکشته در جوخه  ، یک مربی قابل اعتماد برای Galahed و شخصی است که حفاظت از مردم لندن را در دستور کار خود قرار داده است.همین وفاداری او و Galahed  به محفل است که این دو را دوستان نزدیک و درکنار هم نگه داشته است.او از نوادگان Thomas Malory است، کسی که در سده ی چهاردهم کتاب Le Morte d’Arthur ( کتابی درباره ی شاه آرتور) را به نگارش درآورد.این شخصیت به عنوان دوست صمیمی و به گونه ای استاد فرمانده ی جوخه دیده میشود.

 

Pending

نام: Marquis de Lafayette

نام مستعار: Pending

او یکی از فرماندهان ارتش فرانسه بوده است.این شخصیت جوان ترین و جدیدترین عضو گروه است و هنوز در دوره ی آموزشی به سر می برد.تخصص راهبردی و استراتژیک و همینطور دانش جنگاوری او، ارزشمند بودنش در جوخه ی Galahed را ثابت میکند با اینکه هنوز نام شوالیه را یدک نمی کشد.او شاگردی عجول و بی پرواست، همین طور با حس شوخ طبعی غریب است و بیشتر اوقات حالتی عبوس و جدی به خود می گیرد.Mallory او را متقاعد کرده که به محفل بپیوندد. فرمانده ی جوخه نیز او را به عنوان یک دوست قبول دارد.این شخصیت، در دنیای واقعی وجود داشته و کسی است که در انقلاب های فرانسه و آمریکا حضور داشته است.

با توجه به داستان کلی و شخصیت های پرداخته شده، همینطور اهمیتی که استدیو سازنده به روایت آن میدهد میتوانیم بگوییم با یک داستان سیاسی تاریخی-تخیلی روبرو هستیم که سعی شده درکنار ماجرای اصلی، چیزهای جانبی مانند داستان عشقی Galahed و Igraine ، شورش های دوران انقلاب صنعتی و… درنظر گرفته شود که همین باعث چندلایه ای و غنی شدن داستان میشود و مخاطب را بیشتر به وجد می آورد.مطمئنا دربازی باید شاهد صحنه هایی اجتماعی نیز باشیم، که بتواند معضل اختلاف طبقاتی دراین برحه ی زمانی را به بازیباز نشان دهد.هم اکنون تنها چالش مربوط به استعداد خود استدیو سازنده میشود که با نگاهی به کارنامه ی آن این نگرانی برطرف میشود.

کارنامه درخشان

استدیو بازی سازی آمریکایی Ready at Dawn، واقع در شهر کالیفرنیا می باشد که در سال ۲۰۰۳ توسط اعضای سابق استدیو های Naughty Dog و Blizzard Entertainment تشکیل شده است.این استدیو ساخت بازی برای کنسول دستی PSP را در دستورکار خود قرار داده بود و برروی عنوان هایی چون God of War و Dexter کار کرد که موفقیت عالی را برای این استدیو،  درانحصار شرکت Sony بوجود آورد.اولین بازی RaD بانام Dexter در سال ۲۰۰۶ برای پلتفرم سونی (PSP) عرضه شد و این استدیو توانست در قدم اول نمره هایی چون ۹ و ۹٫۵ را آز آن ساخته ی خود کند.پس از این موفقیت، فرصتی ارزشمند به این استدیو داده شد تا یکی از عناوین معروف سونی (GOW) را با ساخت یک قسمت فرعی (Spin off) برای کنسول دستی سونی ادامه دهد.این بازی با پسوند Chains of Olympus درسال ۲۰۰۸ عرضه شد و نمره ی درخشان دیگری دراین کارنامه رقم زد.در همان سال، این استدیو وظیفه ی پورت کردن بازی Okami (یکی از شاهکارهای Capcam) برروی کنسول Wii را برعهده داشت که باوجود اضافه شدن کنترل حرکتی به قابلیت های بازی این استدیو توانست کاررا به نحو احسنت انجام دهد.پس از یک دوری کوتاه مدت این استدیو از سونی و PSP (که مربوط به کیت های توسعه ی سونی بود)، بازگشت دوباره ی آنها همزمان با شروع کاربروی یک قسمت دیگر از سری GOW با همکاری Santa Monika  برروی PSP همراه بود.این بازی با پسوند Ghost of Sparta در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و با به کارگیری از انجین جدید RaD همه را بانشان دادن قدرت حقیقی کنسول دستی سونی شگفت زده کرد.در سال بعد این استدیو God of War: Original Collection (که شامل نسخه های PSP این سری است) برای PS3 بصورت HD و سه بعدی عرضه کرد.

RaD مجوز استفاده از تکنولوژی Pro FX را دارا میباشد، این تکنولوژی قابلیت ساخت رویه ی فایل بافت ها و کاهش سایز آنهارا دارا می باشد.درسال ۲۰۰۹ این استدیو دست به ساخت انجین جدید کنسول محور خود زد.درسال ۲۰۱۰،  ۱۳ تن از کارمندان خودرا اخراج کرد که به گفته ی مسئولان، خودسری این افراد باعث این اقدام شد.در اوایل سال ۲۰۱۲ ، RaD دست به استخدام افرادی برای ساخت یک بازی اکشن سوم شخص ماجرایی برای کنسول های خانگی نسل بعد زد که بعدها این بازی با نام The Order 1886 در E3 2013 رونمایی  و گفته شد که این پروژه از سال ۲۰۱۰ و با الهام گرفتن از ساختار بازی Uncharted 2 درحال ساخت است.

با مرور این کارنامه می توان فهمید که این استدیو استعدادی خارق العاده و توانایی غیرقابل انکار دارد و هرکس ادعا کند تمام موفقیت های RaD به واسطه ی Santa Monika به دست آمده، کاملا در اشتباه است.

موسسان استدیو RaD از راست به چپ Ru Weerasuriya و Didier Malenfant و Andrea Pessino

شوالیه ای درمیان دزدها

سال ۲۰۰۹، زمانیکه پس از مدت ها قسمت دوم از فرانچیز محبوب Uncharted توسط تیم خلاق Naughty Dog تکمیل و بصورت انحصاری برای PS3 عرضه شد، یکی از برحه های حساس برای تیم سازنده بود که سرنوشت آن را مشخص کرد.این بازی آنقدر خوب و بی نقص کار شده بود که هیچ حرفی برای منتقدان و بازی بازان سختگیر باقی نگذاشت و توانست بسیاری را به سمت کنسول خانگی سونی جذب کند(مانند شاهکار ۲۰۱۳ این استدیو)، پس از این موفقیت بسیاری خواستند که سبک آن را دنبال کنند و به گونه ای از آن الهام به گیرند اما بازهم نتوانستند در آن سطح ظاهر شوند(مانند Tomb Raider 2013)، اما سال بعد از انتشار این بازی (۲۰۱۰)، استدیو Ready at Dawn که بسیار تحت تاثیر داستان سرایی و جذابیت گیم پلی UC2 قرار گرفته بود، با الهام گرفتن از آن اقدام به ساخت یک عنوان جدید کرد.

عنوان پیش رو، The orfer 1886 در سبک اکشن تیراندازی ماجرایی قرار دارد که شما شخصیت را از دید سوم شخص مشاهده می کنید(مشخصات UC).درطی بازی شما با صحنه های سینمایی قوی و هیجان انگیز و دشمن هایی باهوش  روبرو میشوید که در یک محیط سراسر تنوع جای داده شده اند.اما دیگر خبری از پرشدن خودکار خط سلامتی نیست و باید به شیوه ی بازیهای قدیمی بدنبال کیت ها و بسته های سلامتی بگردید تا خودرا سرحال کنید.از دیگر ویژگی های که گویا سازندگان تمرکز زیادی برروی آن داشته اند و در نمایش ها نیز مشهود است، اتمسفر و جو محیط است.همین ویژگی این عنوان را یک قدم به هدفش، یعنی رسیدن به استانداردهای شاهکار ناتی داگ نزدیک تر میکند.جزییات محیط و جو سنگین و تاریک بازی تماما میخواهد داستانی را برای شما بازگو کند که همین امر، زبردستی سازندگان در این حرفه را نشان میدهد که از هر عنصری برای روایت داستان استفاده میکنند.

مبارزه های نفسگیر را به همراه صحنه های سینمایی تصور کنید!

تسلیحات محفل

اما مگر می شود یک عنوان شوتر موفق شود ولی اسلحه های جالب و خلاقانه نداشته باشد.خوشبختانه سازندگان با دست بردن درتاریخ، تسلیحاتی عجیب و نوآورانه (مانند اسلحه ی الکتریکی) برای مخاطبان ترتیب دیده اند! در ادامه با تعدادی از آن ها روبرو شوید.

The Combo Gun

The Combo Gun

این اسلحه دو عملکرد متفاوت دارد، همین طور برای انجام این عملکرد ها دو ماشه برای اسلحه تعبیه شده است.جرء رایفل(Rifle) اسلحه برای تیراندازی کردن با فاصله به دشمنان مناسب است و استفاده میشود، لوله ی دیگر اسلحه برای انفجار و ترکاندن است، یک وسیله ی خوب برای ضربه زدن به دشمنان و دور کردن آنها، مانند نیروی هل دادن.اما موظب باشید زیرا دشمنان تان می توانند این اسلحه ی مرگبار را بردارند و به شما شلیک کنند.این اسلحه، اصلی ترین و بیشمارترین وسیله ی دفاع در بازی می باشد و شما درطول بازی بیشتر آنرا در دست خواهید داشت.

 

 

The Arc Gun

 The Arc Gun

این اسلحه ی ولتاژ بالا، دارای سیم های برق و اجزای دیگراست که درطول یک میله ی فلزی بلند تعبیه شده اند.این دستگاه بوجود آورنده ی جریان الکتریکی توسط فردی بنام Jacobs Ladder ساخته شده است که این فناوری را (گرم شدن) نامیده است!این اسلحه با ضرباتی قدرتمند، برای هدف های دور بکار میرود. هرزمان که این اسلحه را بدست گرفتید، یک یادی هم از Cole چشم عقابی رعد و برقی کنید!(شخصیت Infamous)

The Thermite Rifle

The Thermite Rifle

این اسلحه پرزرق و برق ترین و مخرب ترین اسلحه ای است که تاکنون استدیو RaD آنرا طراحی کرده است.گلوله هایی با لایه ی اکسید آهن آلومینیوم این اسلحه، محیط را منفجر و تبدیل به مخروبه میکنند، زمانیکه گلوله شلیک میشود توده ای درخشان ایجاد میشود، دمای بسیار زیاد هنگام شلیک(که با رنگی قرمز همراه است)، در برخود یک واکنش شیمیایی ایجاد میکند و آن منطقه را میسوزاند.درکل این اسلحه، یک وسیله ی عالی برای ادب کردن و سوزاندن (!) دشمنانتان است.

 

Fragmentation Grenades

Fragmentation Grenades

همه میدانند که نارنجک چگونه کار میکند، ضامن را بکشید و تا قبل از اینکه منفجر شود آنرا پرتاب کنید!اما نارنجک های محفل کمی با حالت عادی تفاوت دارند.این وسیله ی انفجاری مانند نارنجک Potato Masher (گوشکوب سیب زمینی!) که توسط سربازان آلمانی استفاده میشد، عمل میکند.این نارنج یک چاقوی(خنجر) کوچ نیز در کنار خود دارد که از آن برای چسباندن به دیوار و سقف و .. استفاده میشود تا باعث غافلگیری دشمنان شود.قطعا این یکی از جالب ترین مواد منفجره طراحی شده در بازی های ویدیویی است.

 

The Communicator

The Communicator

هر فناوری که توسط شوالیه های محفل استفاده میشود الزاما مرگبار نخواهد بود. The Communicator، همانطور که از نامش پیداست یک وسیله ی ارتباطی است.این وسیله که قطعا از زمان خود جلوتر است و حاصل تخیل سازندگان است، به Galahed و خدمه اش اعطا شده است که تناسب ترکم خیابان های لندن را به این گروه میدهد.

قطعا با این خلاقیت ها و نوآوری که سازندگان در بازی بوجود آورده اند، علاوه بر داستان درگیر کننده ی بازی که پیش تر به آن اشاره شد دارای یک گیم پلی متنوع برپایه ی ژانر محبوب شوتر سوم شخص است که باوجود محیط ها و تسلیحات و چالش های متفاوت هیچ مخاطبی را خسته نمیکند.اما باید در نظر داشت که با ورود به نسل هشتم کنسول ها، بیشتر بازی (به خصوص انحصاری) برپایه ی گرافیک قوی و نشان دادن قدرت حقیق پلتفرم موردنظر ساخته میشود.باتوجه به انحصاری بودن این عنوان،  آیا میتواند در زمینه ی ظاهری خودی نشان دهد؟

 

 

لندن زیباست

زمانی که کنفرانس را سکوت فرا گرفت تا نمایشی از یکی از عنوان های انحصاری جدید سونی دیده شود، جمله ای پدیدار شد:این تریلر به وسیله ی انجین بازی ساخته شده است.همین جمله عطش بینندگان را بیشتر کرد تا گرافیک حقیقی و Real Time بازی را ببینند.اولین صحنه های تریلر به نمایش در آمد، چهره و صورت ها فوق العاده طبیعی کار شده بودند، مه ، نورپردازی و انعکاس آن در شیشه ی کالسکه بی نظیر در آمده بود.(آیا این واقعا یک تریلر Real-Time است؟) پس از آن افکت های جرقه و آتش ظاهر شد که هرکدام بیشتر قدرت انجین و سازندگان را نشان می داد.در نهایت این تریلر به پایان رسید و بینندگان را انگشت به دهان نگه داشت تا اینکه چند تصویر In game نیز منتشر شد و مخاطبان را با زاویه دید آنها و تصویری که باید ببینند آشنا و متعجب کرد.اما از همه اعجاب آور تر اینکه اخیرا سازندگان اعلام کرده اند که، تصویر های منتشر شده گرافیک و ظاهر حقیقی بازی نیستند و بازی نهایی چیزی فراتر را در اختیار گیمرها قرار میدهد! اما تاکنون ما از ویژگی های ظاهری این عنوان چیزی جز یک تریلر و چند اسکرین بیشتر نسیبمان نشده ولی همان ها نیز برای پی بردن به عظمت بازی کافیست.

افکت آتش و جرقه ها و تخریب پذیری خارق العاده است!

سازندگان در بخش گرافیک هنری نیز کم و کسری نگذاشتند و تمام مکان ها و شخصیت ها و وسایل (مانند اسلحه ها که نمونه ای از طراحی های آنها پیشتر دیده شد)، دارا زیباترین و پرجزییات ترین طراحی هاست که این عنصر در کنار قدرت فنی انجین باعث واقع گرایی بیشتر و باور پذیر تر شدن تصویر میشود.در اسکرین شات های به نمایش در آمده، جزییات محیط به وضوح دیده میشود، همینطور جزییات چهره و لباس شخصیت ها.در طراحی شهر نیز، سازندگان توانستند بااستفاده از قوه ی تخیل خود لندنی نو طراحی کنند.شهری که بازی The order در آن روایت می شود همان لندن، تقریبا باهمان ساختار، خیابان ها، ساختمان ها و آثار باستانی است اما کمی با چهره قرن نوزدهم خود فاصله دارد.در این شهر شما سیم کشی برق و دکل هارا میبیند یا هواپیماهای و بالن هایی که در آسمان پرواز می کنند.در کل با اینکه تقریبا هیچ اطلاعات یا نمایشی از ویژگی های ظاهری بازی منتشر نشده اما با استناد به نمایش های اندک آن میتوان قبول کرد که این بازی از لحاظ بصری در رده ی بالایی قرار دارد و برخی ازرقبایش را نیز کنار می زند.

تکنولوژی در خدمت انحصاری ها

در مصاحبه های اخیر که با سازندگان این بازی شد، PS4 بهترین کنسول خانگی جهان نام گرفت و گفته شد که PS4 قدرتی چون رایانه های High-End دارد(!) اما هرچقدر هم بگوییم که این حرف ها درست است یا بلوف، مهم این است که استدیو سازنده از همان سخت افزار بوسیله ی فناوری های مدرن پدیده ای عجیب در زمینه ی گرافیکی ایجاد کرده است.استدیو سازنده، موتور پایه ی خود( Ready at Dawn Engine 4.0) را بر پایه کنسول PS4 ساخت تا بیشترین بازده را بتواند از ساخت بازی بگیرد.چند ضلعی ها و بافت ها بیشتر و سایه زنی پیشرفته توانست تاثیری عالی برروی جزییات و محیط ساخته شده بگذارد.آهن ها و فلزات دیگر فقط براق نیستند بلکه آنها مانند مدلی شبیه سازی شده از دنیای واقعی هستند و تقریبا تفاوت چندانی ندارند!هر جسمی از خود نوری بازتاب میکند که باعث میشود هر شی فیزیکی بدرخشد و مانند واقعیت عمل کند. تکنیک سایه زنی و بازتاب سازندگان اینگونه است که ابتدا جسم بصورت سه بعدی ساخته میشود سپس توسط طراحان جزییات برروی آنها نقش میبنند برای مثال شلنگ آتش نشانی که از دو فلز مختلف ساخته شده، دارای دو نوع بازتاب مختلف متناسب با جسم فلزات آن است.

نورپردازی، سایه زنی و بازتاب نور در این عکس، بیشترین حد خود را نشان میدهد!

سازندگان برای هرچه طبیعی تر کردن اجسام، دست به تدبیری جالب زدند، که با استفاده از آن هرچیزی از دنیای واقعی را برای استفاده در بازی اسکن میکنند که از میان این اجسام میتوان به کاغذ های قدیمی، کاغذ دیواری و لباس های قرن نوزدهم اشاره کرد، که در این تکنولوژی بکار رفته تعداد دوربین های زیاد و منبع های نور در واقعی شدن آنها کمک بسزایی میکند.سرانجام این اسکن ها به سازندگان این امکان داده میشود تا این اشیا را به اجسام و محیط بازی بچسبانند(!) سازندگان نیز از این تدبیر خود راضی هستند و میگویند بهترین راه برای بالا بردن کیفیت را انجام داده اند.

استدیو برروی بخش Motion Capture نیز تلاش بسیاری کرده است و ادعا میکند مفاصل موجود در صورت یک شوالیه در این بازی بیشتر از کل مفاصل شخصیت Nathan Drake (ناتان دریک) سری بازیهای Uncharted است! با استناد بر تصاویر منتشر شده از موشن کپچر و صورت شخصیت ها، این استدیو به موفقیت عظیم در این زمینه رسیده و آنرا باید مدیون افزایش مفاصل باشد(!) ، همین پیشرفت باعث میشود که مشکل زیادی در کار بازیگرها ایجاد نشود و بهترین بازده را داشته باشند.اما این پیشرفت ها تمام نشده و سازندگان با توجه بیشتر به منحصربفرد بودن مدل موی سر و موی صورت یک گام جلوتر برداشتند.از اعضای تیم سازنده، افرادی که میزان مویی چون شوالیه های داستان ما داشتند آماده شدند تا آزآنها عکس برداری شود و از موهای آنها در این زمینه استفاده شود.اگر شما هم به ابهت سبیل های Galahed دقت کنید، نهایت تلاش سازندگان را درک می کنید!

جزییات و حرکات صورت عالی است

در آخر باید گفت که، با دقت و ظرافتی که استدیو سازنده ی بازی، Ready at Dawn برای ساخت عنوان جدیدش (The order 1886) ، به کار گرفته است، به طور حتم می توان گفت که این بازی مایه ی افتخار سازندگان و پلتفرم PS4 می شود.خلاصه ی مقاله این بود که این بازی، داستانی مهم و پرپیچ و خم را می خواهد با تمی تاریک و غمگین درقالب صحنه های سینمایی جذاب به سبک آنچارتدی (!) روایت کند و جنگ هایی نفسگیر با خشاب های پرو مرگبار چون چرخ های جنگ را نشان می دهد، که پا به پای شخصیت های ماندگار تاریخ از قبیل شاه آرتور و Galahed و… انجام می شود.این ماجرا در قالبی با کیفیت بصری بی تفاوت چون فیلم های هالیوود به تصویر کشیده می شود!

این عنوان یه یک فرنچایز تبدیل خواهد شد و گویا می خواهد به دیگر رسانه ها نیز راه پیدا کند.آیا این عنوان نیز مانند دیگر عناوین انحصاری سونی مانند GOW و UC ماندگار خواهد شد؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا
محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

محفل سلحشوران | اولین نگاه به The Order:1886 - گیمفا