ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا
ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا
ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا
ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا

مقاله: بدترین بازی های سال ۲۰۱۳

esafa93
۱۴:۴۱ ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا

به نام خدا

۲۰۱۳ سال پرباری در زمینه گیم بود و شاهد عرضه بازی های بسیار خوبی در همه سبک ها بودیم.همان طور که خودتان در این مدت ملاحظه کردید تمام سایت ها و مجلات و بازیباز ها به اندازه کافی درباره بهترین و تاثیر گذارترین بازی های ۲۰۱۳ صحبت کرده اند. دیگر نمیخواهیم در این باره حرفی بزنیم. این بار نگاهی به تعدادی از ضعیف ترین بازی های امسال میندازیم, تا عدالت برقرار شود.

در این مقاله میخواهیم درباره تعدادی از بازی های ضعیف سال ۲۰۱۳ میلادی سخن بگوییم. بازی هایی که انجام دادنشان لذت چندانی برای گیمر نخواهد داشت و تجربه آنها چندان توصیه نمیشود. در این میان تنها قرار گرفتن یکی از بزرگترین عناوین لانچ کنسول نسل هشتم سونی یعنی Knack در لیست برایم ناراحت کننده است که البته آن هم به علت کم کاری سازنده بوده است.

بازی هایی که در این لیست قرار گرفته اند اکثرا نتوانسته اند نمرات و بازخورد های قابل قبولی را از سایت های معتبر دنیای گیم بگیرند.البته اگر شما خوش شانس بوده باشید , عناوینی مانند (آخرین ما) The Last of Us یا GTA V شما را مشغول به خود کرده اند و شاید حتی اسم بازی های این مقاله به گوشتان نخورده باشد. نکته: رتبه بندی در این لیست لحاظ نشده است.

Aliens: Colonial Marines

 

طراحی خوب چهره شخصیت ها

 

خب با یکی از نا امید کننده ترین بازی های سال ۲۰۱۳ شروع میکنیم. بیگانگان در نمایش های ابتدایی خود امیدوار کننده ظاهر شده بود و حتی جزو مورد انتظار ترین بازی های ۲۰۱۳ محسوب شده بود. با اینکه نتیجه نهایی از نظر منتقدان راضی کننده نبود اما از نظر فروش سود خوبی را برای سازنده و ناشر بازی در بر داشت.

احتمالا شما هم مثل من از این بازی انتظار یک شاهکار را نداشتید و فقط میخواستید تا چند ساعتی با Aliens: Colonial Marines سرگرم شوند. حضور گیریاکس در ساخت بازی برای طرفداران دلگرم کننده بود. متاسفانه این عنوان حداقل انتظاری را که از آن میرفت را هم براورده نکرد تا با یک بازی صرفا ضعیف طرف باشیم. مشکلات این بازی تنها به یک مورد خلاصه نمیشوند. هوش مصنوعی ضعیف , بافت های بی کیفیت و داستانی متوسط و.. از امتیازات این عنوان است. بعدا گفت شد کلیپ هایی که از بازی منتشر شده بودهم به صورت  In -Game نبوده اند.

هوش مصنوعی یاران در سطح بسیار بدی قرار داشت.به عنوان مثال نویسنده سایت گیم اینفورمر میگوید من از رفتار های هم تیمی هایم شگفت زده شده بودم. مثلا یکی از آن احمق ها که نمیدانم چطور توانسته بود با این وضعیت خود تمرینات اولیه را پشت سر بگذارد. کله پوک تنها چیزی است که میتوانم در وصف او بگویم .

MLB 2K13

 mlb2k13

بدون شک MLB 2K13 در کنار بازی ورزشی EA یعنی NBA LIVE 14 یکی از بدترین بازی های ورزشی امسال به شمار میرود. اقای Andrew Reiner نویسنده سایت گیم اینفورمر در مورد این بازی گفته است: عنوان ورزشی MLB 2K13 یکی از شرم آور ترین بازی هاییست که در این مدت انجام داده ام. فرقی نداشت که شما با CPU بازی کنید یا با یک حریف واقعی بازی پر از باگ و مشکلات ریز و دشت بود که شما را ادامه راه منصرف میکرد. فقط توصیه میکنم وقتی بازی را انجام دهید که   شما  یک اکانت  مختص به اشکالات و صحنه های مزحک موجود در بازی ها   در شبکه  YouTube دارید .

knack

 knack 8

این انتخاب شاید کمی سخت گیرانه به نظر برسد اما knack بازی قابل قبولی نبود در حالی که انتظارات بسیار بیشتری از آن میرفت. در اولین نمایش هایی که از عنوان knack  دیدیم ایده موجود در آن جالب به نظر میرسید . امید داشتیم تا به نوعی خاطرات بازی زیبای کراش در دوران کودکی مان دوباره تکرار شود. اما سازنده آن استدیو شاهکار ساز ناتی داگ بود, در حالی که این بازی از داشتن چنین سازنده توانایی بی بهره بود. در حالی که  بازی حداقل از لحاظ جنبه های بصری این عنوان به نسل قبل تعلق داشت, اشتباه سونی این بود که knack را به عنوان یکی از بزرگترین عناوین نسل هشتمی خود معرفی کرده بود و مانور های زیادی روی آن داده بود بنابراین همگی منتظر رخ دادن اتفاق بزرگی بودیم ,  اما متاسفانه این  اتفاق رخ نداد. نتیجه کار چندان خوب نبود و با بدترین بازی لانچ PS4 طرف بودیم. گرافیک بازی کاملا حالتی فانتزی داشته ولی چندان توان جذب بازیکن را ندارد. knack چندان دشوار نیست و اکثر مراحل را میتوانید به راحتی تمام کنید, البته این برای یک بازی که مخاطبان آن اکثرا کودک هستند چیز بدی نیست. روند بازی بسیار خطی بوده و در این خلاصه میشود : آدم بد ها را بکش و به مرحله بعدی برو . این باعث میشود تا بازیکن پس از مدتی از بازی زده شود و از ادامه آن دست بکشد. در بخش صداگذاری شاهد کیفیت نسبتا خوبی هستیم و صدا پیشه ها توانسته اند موفق ظاهر شوند , البته این مورد در مورد همه شخصیت ها صدق نمیکند. به نوعی میشود knack را با Ryse انحصاری متوسط مایکروسافت مقایسه کرد ولی باز هم Ryse در سطح بالاتری قرار میگیرد. البته knack آن قدر بد نیست که تجربه اش نکنید ولی لذت بخش هم نیست. وقتی PS4 را تهیه کردید knack عنوانی نیست که بخواهید آن را به دوستانتان نشان دهید. این بازی نشان داد که مارک سرنی بر خلاف دیگر توانایی هایش  بازیساز  چندان  خوبی نیست.

Ride to Hell: Retribution

 deep silver reveals biker gang themed action games ride to hell retribution and ride to hell route 666 debut trailer box art and screens here 7 1024x576

Ride to Hell: Retribution همانطور که از نامش مشخص است شما را به یک سفر جهنمی دعوت میکند. عنوان ناقص و بی کیفیتی که هرگز نباید عرضه میشد. از افتخارات بازی همین بس که توانسته یکی از پایین ترین امتیازات گرفته شده سال ۲۰۱۳ را در سایت متاکریتیک به نام خود ثبت کند. همه چیز در این بازی ضعیف کار شده, به احتمال زیاد دلیلش این است که سازنده خبره بازی میخواسته سبک های مختلف را در بازی خود وارد کند . برخی جاها از GTA الهام گرفته , یک جا المان های شوتر دارد و یک جا بازی مسابقه ایست. گیمپلی پر مشکل و بافت های بی کیفیت در کنار داستان مضحک از نکات دیگریست که میتوان به آن اشاره کرد. تنها بخش بازی که حداقل انتظار را برآورده کرده است صداگذاری بازیست که آن هم با ارفاق ضعیف کار شده است. اگر دلتان خواست میتوانید این بازی را به عنوان یکی از بدترین بازی های دوران در آرشیوتان نگاه دارید .

The Walking Dead: Survival Instinct

 article post the walking dead survival instinct picture

Survival Instinct بازی ایست که میتوانیم از آن به عنوان بدترین عنوان اقتباسی امسال نام ببریم. عنوان اول شخصی که میخواست با سایر عناوین شوتر تفاوت داشته باشد. این انتظار میرفت که ناشر پول پرستی چون Activision بخواهد از محبوبیت سریال تلویزیونی محبوب شبکه AMC یعنی The Walking Dead سو استفاده کند. به خصوص پس از موفقیت چشم گیر عنوان مردگان متحرک Telltale games که توانست بهترین بازی سال ۲۰۱۲ لقب بگیرد. در بازی دو شخصیت Daryl و Merle از سریال حضور داشتند که نکته بدی نبود اما شخصیت های چندان مهمی در داستان نبودند. سازندگان حداقل میتوانستند از شخصیت های موجود در کمیک بهره خوبی ببرند. این به مانند این است که یک بازی از روی فیلم یا کمیک های Avengers ساخته شود در حال که بازیکن در نقش شخصیت Agent Coulson قرار بگیرد و در دفتر کار S.H.I.E.L.D. مشغول به کار شود. از سایر جهات هم مشکلات بسیاری وجود دارد. گرافیک بازی چه از نظر تکنیکی و چه از نظر هنری در سطح بسیار پایینی قرار دارد. مهم ترین عامل ترس یعنی زامبی ها چندان آزاری به شما نمیرسانند و بیشتر در در و دیوار گیر میکنند! زامبی ها را به راحتی میتوان از بین برد. باگ ها هم که جزیی از دنیای بازی محسوب شده و برای به پایان رساندن بازی باید به انها عادت کنید.

Star Trek The Video Game

 startrekvideo12132312

هیچ وقت انتظار نداشتیم که یک عنوان بازی-فیلم جالب از آب در بیاید. اما برخی از هواداران فیلم Star Trek انتظار داشتند که ریبوت این سری که توسط J.J. Abrams ساخته میشود میزبان بازی زیبایی نیز باشد. که توسط زسازنده بازی Digital Extremes است که سازنده ای درجه ۲ محسوب میشود و پیشتر عنوان Darkness 2 را ساخته بود. داستان بازی مربوط به وقایع فیلم Star Trek است . روایت داستان بازی به مانند دیگر اثار این چنینی کلیشه ای بوده و دیالوگ های به کار رفته ضعیف هستند. بنابراین نباید انتظاری از داستان داشته باشید. صداگذاری توانسته به نوعی رسالتش را انجام دهد. تنها امید باقیمانده گیمپلی بازی بود که سازنده نتوانست ایده هایش را در آن پیاده کند و شکست خورده است , بنابراین پس از مدتی از انجام آن بازی خسته کننده و تکراری به نظر میرسد. گرافیک و هوش مصنوعی نیز تعریفی ندارند البته وضعیت در نسخه PC کمی بهتر است. در کل بازی های بسیاربهتری پیدا میشوند که تجربه کنید. J.J. Abrams در صحبتی گفت که به خاطر کیفیت بسیار پایین بازی صدمه عاطفی دیده است.

Dead Pool

 deadpool1

زمانی که اولین نمایش های Dead Pool در مراسم گیمز کام دیدم, باید اعتراف کنم که از آن لذت بردم , به آینده بازی امیدوار شدم و منتظر عنوان خوبی بودم. کمدی و طنز موجود در بازی عالی بود و خیلی ها را به خود جذب کرده بود . مبارزه ها نیز روان و جذاب به نظر میرسید. نمایش های اولیه همچنین نوید روایت داستانی مستحکمی را میداد . اما وقتی خودم شروع به بازی کردن این عنوان کردم, به جز شروع نسبتا خوب سایر بخش های بازی پر از مشکل بود و با اینکه پتانسیل زیادی در بازی وجود داشت , ولی همه به علت کم کاری سازنده یا شاید عرضه زودتر از هنگام بازی از دست رفت. در واقع مبارزه ها خسته کننده و طاقت فرسا بودند , دوربین بازی در بعضی مواقع مشکل ساز بود و گرافیک بازی بسیار معمولی و در حد عناوین PS2 بود البته به جز دو یا سه لوکیشن خاص در بقیه نقاط بازی با بافت ها بسیار بی کیفیت و فیزیک نامناسب رو به رو بودیم. از نقاط قوت بازی میتوان به طنز موجود در آن , تاثیر به موقع کارهای جالب و خنده دار شخصیت اصلی بر روی بازیکن و صداپیشگی بسیار عالی شخصیت اصلی بازی که توسط نولان نورث انجام گرفته اشاره کرد که توانسته یک تنه بازی را از سقوط کامل نجات دهد. ولی این باعث نمیشود که این عنوان بی کیفیت در این لیست قرار نگیرد!

The Bureau : Xcom Declassified

 the bureau xcom declassified wide

The Bureau : Xcom Declassified عنوان است که ابتدا در سال ۲۰۰۹ و با نامی دیگر معرفی شد. بازخورد طرفداران منفی بوده و پروژه برای مدتی ناپدید میشود. ۲K Marin سازنده بازی تصمیم میگیرد تا مکانیک های بازی و داستان را تغییر دهد تا بتواند دل هواداران را به دست بیاورد. سرانجام تغییرات شکل گرفته را در این بازی میبینیم. تغییراتی که اکثرا مثبت نیستند و با عنوان خوبی روبه رو نیستیم. داستان بازی بسیار کلیشه ای است و در کنار آن بد هم روایت میشود که باعث میشود تا مخاطب گیج شود . جنبه های بصری بازی در سطح پایینی قرار دارد. به خصوص وفتی که به مدل کرکتر ها و مکان های کم جزییات بازی دقت کنید. گرافیک این عنوان واقعا برای یک بازی در سال ۲۰۱۳ ضعیف جلوه میکند و بازیکن را آزار میدهد. وضع در بخش صداگذاری و موسیقی تا این حد وخیم نیست و میتوان این بخش را قابل قبول دانست. همچنین در هنگام باز کردن درها صحنه ای را میبینم که جذابیتی نداشته و تنها باعث کند شدن روند بازی میشود. به علاوه هوش مصنوعی یاران همراه تان تعریفی نداشته و کمکی به بازیکن نمیکند. در کل اگر بتوانید گرافیک ضعیف و داستان سطح پایین و سایر مشکلات این عنوان را تحمل کنید شاید بتوانید اندکی از گیم پلی آن که بی مشکل هم نیست , لذت ببرید.

TMNT: Out of the Shadows

 tmnt out of the shadows preview

همگی از انجام عنوانی از سری لاکپشت های نینجا خوشحال میشویم لاکپشت هایی که توانسته اند چندین سال از کودکیمان را به خود اختصاص بدهند و در زمینه گیم هم کارنامه بلند بالایی دارند که متاسفانه در طی سالیان اخیر کیفیت عناوین عرضه شده پایین بوده و آخرین قسمت در سری به نوعی فاجعه محسوب میشود. همانطور که میدانید یا شاید هم نمیدانید اخیرا سریال جدیدی بر اساس این شخصیت ها ساخته شده که به هیچ وجه نتوانسته خاطرات خوب این لاکپشت ها را زنده کند. به خود بازی برگردیم. مکان های موجود بازی اکثرا یکنواخت و تکراری هستند که این تنها امید بازیکن برای ادامه بازی را هم از او میگیرد. سیستم ارتقا مهارت ها هم در بازی وجود دارد اما وقتی تقریبا تمام بازی پر از مشکلات فنی است این سیستم هم نمیتواند دردی را دوا کند. به نظرم صحبت های نویسنده گیم اینفورمر به اندازه کافی روشن کننده باشد. ” TMNT: Out of the Shadows یک عنوان افتضاح است و هیچ چیز تازه و مفرحی به عنوان یک بازی رایانه ای یا حداقل توانایی ایجاد حس nostalgi در مخاطب ندارد. مدل سازی بد و وحشتناک لاک پشت های نینجا توانسته همان خاطره های قدیمی را هم خراب کند.میخواهید در مورد گیمپلی آن هم بگویم؟ گیمپلی و مکانیک های بکار رفته در بازی جزو خسته کننده ترین تجربه هایی بوده که در دوران گیمری ام داشته ام.” مکان های موجود بازی اکثرا یکنواخت و تکراری هستند. سیستم ارتقا مهارت ها هم در بازی وجود دارد اما وقتی تقریبا تمام بازی پر از مشکلات فنیست این سیستم هم نمیتواند دردی را دوا کند.

Dark

 dark april 45

Dark از عناوینی به شمار میرود که میتواند با طراحی هنری نسبتا خوب خود و سبک گرافیکی سل شید که جدیدا رواج بیشتری پیدا کرده است تقریبا هر کسی را به سمت خود جذب کند. پس مشکل از کجاست ؟ تقریبا میشود گفت که بازی در همه بخش ها دارای مشکل است. این باز در سبک مخفیکاری شناخته میشود اما سازنده پیاده سازی درستی را از ایده های سبک مورد نظر را در بازی نکرده است. گیمپلی هیچ یک از نکات مثبت عناوین معروف این سبک را نداشته و پر از اشکال است. حداقل کاری که سازنده برای بهبود بازی ضعیفش میتوانست انجام دهد استفاده از صداپیشه های خوب یا مناسب با شخصیت اصلی بازی – یک خون اشام به نام اریک- بود. که در این بخش هم صدا های بی روحی را در طی بازی میشنویم که هیچ تاثیری بر مخاطب ندارند. به اینها باید مدل های زشت یازی و انمیشن های حرکتی محدود و بد را هم اضافه کرد. بنابراین هرگز گول ظاهر این عنوان را نخورید تا وقت ارزشمندتان بیهوده تلف نشود. البته سازنده بازی بعد از دیدن بازخوردهای مردم و منتقدین باز هم بیکار ننشسته و اخیرا DLC ای را نیز با نام Cult Of The Dead برای نسخه های PC , X360 بازی عرضه کرده بود که هدف از انجام این کار بر ما پوشیده است.

NBA Live 14

 nba live 14 cover

EA باید قبول کند که در زمینه بازی بسکتبال خود چندین قدم از NBA 2K عقب است و سری NBA LIVE برای بازگشت به رقابت نیاز به یک بازسازی اساسی دارد. اما ظاهرا درک این موضوع برای سازنده ها دشوار است .این بار با دادن وعده های جدید اقدام به معرفی قسمت جدیدی از سری دادند و قول ایجاد تغییرات بنیادین را دادند اما.. NBA Live 14 اولین عنوان سری که در نسل هشتم برای کنسول های PS4 و XBOX ONE منتشر میشود باز هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند. در حالی که سری NBA 2K در هرسال موفقیت های زیادی را به دست آورده و سعی در جبران ایراد های کوچک خود در نسخه های بعدی دارد و به راحتی NBA Live 14 را از دور رقابت خارج کرده است. مردم بر طبق تبلیغات صورت گرفته انتظار جلوه های بصری سطح بالا , فیزیک مناسب , AI و هوش مصنوعی قدرتمند در NBA Live 14 بودند که هیچ کدام عملی نشده اند. NBA Live 14 یک عنوان بسیار ضعیف است که در زمینه تکنیکی نیز حرفی برای گفتن ندارد. فیزیک بازی و انیمیشن های به کار رفته در آن همگی جزو بدترین چیزهایی بوده که در سال ۲۰۱۳ آن هم برای یک عنوان ورزشی دیده ایم. نکته دیگر اینکه هیچ چیز در بازی هیجان انگیز نیست و بازیکن به هیچ وجه احساس انجام یک بازی بسکتبال واقعی را نخواهد داشت.

Fast & Furiuos:Show Down

fast furious showdown 3

Fast & Furiuos:Show Down عنوانیست که از روی فیلم سینمایی ای با همین نام ساخته شده و در یک کلمه افتضاح است. روند بازی بسیار خسته کننده بوده و جالب تر از همه اینکه تقریبا فیزیک در بازی معنایی ندارد. آن هم وقتی که دارید یک بازی مسابقه ای را میکنید و این موضوع باعث رخ دادن صحنه های گاها خنده داری در هنگام بازی کردن این عنوان میشود. مدل اتومبیل های موجود در بازی نیز تنوع خاصی ندارند وبی کیفیت هستند. مسیرهای در نظر گرفته شده طراحی نامناسبی دارند و گروه صداگذارانی که بسیار ضعیف کار کرده اند باعث شده که با یک بازی- فیلم ضعیف دیگر روبه رو باشیم. مدت زمان لازم برای پایان دادن به بازی کوتاه است که خوشبختانه جزو نکات مثبت به شمار میرود. موسیقی های به کار رفته در بازی نیز فاقد هیجان بوده و پس از مدت کوتاهی تکراری میشوند. هیچ جزییاتی در محیط ها وجود ندارد و با یکی از بدترین بازی های موجود از نظر جنبه های بصری طرف هستیم. نکته عجیب عرضه چنین بازی ای در سال ۲۰۱۳ است که این کار تنها از دست Activision بر می آید. اگر به دنبال یک بازی خوب در این زمینه هستید میتوانید جدیدترین نسخه سری nfs یعنی Rivals را تجربه کنید.

Fighter Within

image fighter within 22835 2796 0002

قرار بوده که این عنوان انحصاری کنسول نسل هشتم مایکروسافت XBOX ONE قابلیت ها ی کینکت ۲ را به بازیکنان نشان دهد. وجود یوبیسافت در ساخت بازی باعث میشد که خیالمان از بابت بازی راحت باشد , اما ظاهرا سازنده ها هیچ آشنایی با کینکت نداشته اند.Fighter Within که یک بازی مبارزه ایست کاملا در جهت عکس انتظارات عمل میکند. Fighter Within در واقع موقعیت خوبی دارد تا توانایی های کینکت ۲ را نشان دهد اما ظاهرا این بازی برای این ساخته شده که ضعف های کینکت را برای مخاطب رو کند. تنهابخش بازی که توانسته انجام آن را قابل تحمل کند, جنبه های بصری و گرافیک بازیست. روی کاغذ به مانند دیگر بازی های مبارزه ای که تا کنون دیده ایم شما در بازی وظیفه دارید تا با مشت زدن وسایر ضربه هاو اجرای کمبو روی حریف خود به پیروزی دست پیدا کنید. اما در Fighter Within حرکات و تلاش های شما همگی بیهوده هستند. در حالی که شما به ضربه زدن ادامه میدهید و منتظرید تا تاثیر آن را در صفحه نمایشگر بازی مشاهده کنید تقریبا هیچ کدام از حرکات های شما توسط شخصیت بازی اجرا نمیشود که باعث میشود تا ضربه بعدی را به نمایشگر خود وارد کرده و در سریع ترین زمان ممکن دیسک بازی را روانه سطل زباله کنید.

R.I.P.D The Game

71irr0vl rl sl1280

این بازی که برای PC, Xbox 360, PS3 عرضه شده است. ارتباطی با فیلم نیمه کمدی R.I.P.D دارد. فیلمی که خود جزو بدترین فیلم های سال بوده و حالا بازی ای از روی آن نیز منتشر شده است. در بازی بخش آنلاین هم وجود دارد که مشخص است ساخت آن کاملا بیهوده بوده است. همه چیز در این عنوان مخاطب را شکنجه میدهد . کنترل بازی بسیار بد طراحی شده , محیط ها که دیگر قابل توضیح نیستند و دیدنشان نیز بازیکن را آزار میدهد.بافت های بیکیفیت در سراسر بازی وجود دارند. موقعیت های اکشن بازی نیز هیچ جذابیتی ندارند.

(Final Fantasy: All the Bravest (iOS, Android

11 final fantasy all the bravest 3

مدت زمان طولانی ساخت عناوین سری فاینال فانتزی و تعداد بالای بازی های ساخته شده از این سری به تنهایی چیزبدی نیست- هر چنذ که بعضی آن را milk کردن سری مینامند- اما عرضه یک بازی بی کیفیت که نام این بازی سابقا پرطرفدار را نیز به همراه دارد , صرفا برای به دست آوردن سود بیشتر حرکتی بی شرمانه است . بازی از نظر کیفی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. از طرفی قیمت آن هم نا عادلانه است. حداقل اگر بازی به صورت رایگان منتشر میشد این کم کاری را میشد تحمل کرد.

Deadfall Adventures

deadfalladventures1

روایت داستانی کلیشه ای اولین نکته ای است که در این بازی میبینید. داستانی که در تمام بازی های این چنینی مشاهده میکنیم. Deadfall Adventures عنوانیست که میخواسته سری Uncharted را یه زیر یکشد! هیچ اتفاق غیر منتظره یا شخصیت پردازی درستی را در بازی شاهد نیستیم در حالی که این ها یکی از عوامل مهم موفقیت بازی هایی نظیر Uncharted هستند. در کنار آن باگ های فراوان هم دست از سر بازیکن بر نمیدارند و این موضوع به تنهایی توانسته ضربه بزرگی را به بازی وارد کند. تنها چیز قابل تحمل در این بازی گرافیک و جنبه های بصریست است که توانسته تا حدودی رضایت مخاطب را جلب کند. Deadfall Adventures در کل بازی ضعیفی است , اما هر چیزی نسبی است و ممکن است عده ای هم از این بازی خوشششان بیاید.

Double Dragon 2

http://www.co-optimus.com/images/upload/image/2011/DoubleDragonII12.jpg

با یکی از بدترین بازی های موجود طرف هستیم. همه چیز در Double Dragon 2 دارای ضعف های جدی هستند. در حالی که با یک بازی مبارزه ای و اکشن طرف هستیم, بازی یک کنترل خشک و در دسر ساز را در اختیار شما قرار میدهد. هیچ تنوع خاصی را دشمنان بازی شاهد نیستیم. گرافیک بازی کاملا به نسل های پیش تعلق دارد ولی همچنان شاهد افت فریم در بعضی صحنه ها هستیم. صداگذاری که یک از عوامل مهم موفقیت هر بازیست و باید در تناسب با سبک بازی مورد نظر باشد بسیار ضعیف جلوه میکند . آهنگ های موجود در بازی نیز تعریفی ندارند و زود خسته کننده میشوند. تعادل و بالانس هم در هیچ جای بازی رعایت نشده که خود انجام دادن این بازی را تبدیل به یک کابوس میکند. در آخر Double Dragon 2 عنوانیست که امده تا خاطرات خوب Double Dragon Neon عنوان قبلی سری را خراب کند.

Lost Planet 3
image lost planet 3 23023 2487 0005

قسمت اول سیاره یخ زده یا همان Lost Planet توانسته بود موفقیت های نسبی به دست بیاورد و راه را برای ادامه این بازی هموار کند. بنابراین قسمت دوم عرضه شد که به جز داشتن جلوه های بصری خوب در سایر بخش ها مشکلات زیادی داشت و خیلی زود بازیکن را از ادامه بازی منصرف میکرد. سپس کپکام برای احیای سری قول داد که در نسخه سوم ضعف های قبلی را جبران کند و عنوان خوبی را منتشر کند. داستان با آن که کمی کلیشه ایست در ابتدا توان جذب مخاطب را دارد اما هر چه جلوتر میرویم هیچ شاخ و برگ تازه ای به آن اضافه نمیشود و بدون هیچ هیجانی به پایان میرسد. ظاهرا سازنده میخواسته در برخی مراحل بازیکن را بترساند اما عدم بکارگیری درست المان های عناوین ترسناک این بخش از بازی را هم بیهوده جلوه میدهد. از طرفی قرار گیری در محیط های باز چیزی بود که در نسخه اول شاهد بودیم اما در قسمت سوم اکثرا در فضاهایی بسته قرار داریم. تنها در بخش گرافیک شاهد عنوان قابل قبولی هستیم و نورپردازی و بافت های نسبتا خوبی را در بازی میبینیم. در آخر Lost Planet 3 عنوانی بود که توانایی تبدیل شدن به یک عنوان موفق را داشت , اما عدم پیشرفت قابل توجه در مکانیک های گیم پلی و تقلید نادرست از عناوینی مانند فضای مرده باعث شد که شاهد یک عنوان ضعیف دیگر از کپکام باشیم.

Pac Man and The Ghostly Adventure

pacmanghostlyadventures

شخصیت محبوب پک من را اینبار در قالب جدیدی میبینیم . اینبار او از دنیای دوبعدی خارج شده و وارد یک جهان سه بعدی شده است . در بازی به مانند نسخه اصلی نباید هیچ انتظاری از داستان داشته باشید. میماند جذابیت موجود در بازی که آن هم توان جذب مخاطب را نداشته است. به علت این که ایده جدیدی در بازی وجود ندارد روند آن پس از مدت کوتاهی خسته کننده میشود. بازی هیچ چالشی برای بازیکن ایجاد نکرده و دشمنان و باس ها به راحتی تار و مار میشوند. تقلید بازی از سری ماریو نیز کمکی به موفقیت آن نکرده است. در این میان تنها شاهد گرافیک هنری خوب و محیط های زیبایی هستیم که بیشتر برای کودکان جذابیت دارند.

Sponge Bob Square Pants:Planktons Robotic Revenge

http://images.nintendolife.com/news/2013/07/spongebob_squarepants_planktons_robotic_revenge_confirmed_for_wii_u_wii_3ds_and_ds/attachment/0/original.jpg

به شخصه انیمیشن سریالی با اسفنجی را دوست دارم و انتظار داشتم تا جدیدترین بازی اقتباس شده از این سریال نیز جالب از آب در بیاید. اما از آنجا که اکتیویژن در ساخت بازی حضور داشته است که تخصص ویژه ای در خراب کردن بازی ها دارد, باز هم شاهد یک عنوان ضعیف دیگر هستیم. این بازی به راحتی میتواند تمامی خاطرات خوبی را که از سریال داشته اید , نابود کند. مدل های شخصیت های سریال ان قدر زشت و زمخت طراحی شده که میتواند مخاطب را بترساند. طبق معمول همیشگی این بازی-فیلم هم هیچ حرفی در زمینه گیم پلی ندارد و بسیار آسان دنبال میشود و لذتی را در بر ندارد . تنها نکته امید وار کننده حضور صداپیشگان اصلی سریال و ایفای نقش کل تیم در بازی است. تقریبا هیچ نکته مثبت دیگری در بازی به جز کوتاهی زمان لازم برای اتمام آن وجود ندارد.

در پایان امیدوارم زمان گرانبهای خود را صرف انجام بازی های خوبی کرده باشید و از این نوشته رضایت داشته باشید .a href=”https://gamefa.com/wp-content/uploads/2014/01/tmnt-out-of-the-shadows-boxart-xbla.jpg”

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا
ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا
ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا
ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا
ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ضعیف ترین بازی های سال 2013 | گیمفا