آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا
آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا
آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا
آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا

آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت

امید آریایی
۱۸:۴۸ ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا

دیده شده که بسیاری از گیمرهای ایرانی اطلاعات کافی در مورد بازی های کامپیوتری ندارند. خیلی از این افراد حتی نمی دانند پیکسل آرت (Pixel Art) چیست ، فقط می دانند که این نوع گرافیک از بازی ها در بازی هایی که در کنسول های قدیمی مانند سگا و … استفاده شده است.

اولین موردی که باید به گیمر ها گفته شود این است “بله این نوع گرافیک در بازی های قدیمی استفاده شده ولی دلیلی وجود دارد و این دلیل هم این است که کنسول ها و کامپیوتر های قدیمی قدرت گرافیکی زیادی نداشتند و به همین دلیل از این نوع گرافیک برای بازی های قدیمی استفاده می کردند”.

هدف این مقاله آموزش به افرادی است که نمی دانند پیکسل آرت چیست و چرا هنوز استفاده می شود.

نویسنده : محمد صادق هویت طلب برومند

توجه : این مقاله برای شما به صورت خلاصه آورده شده و شما می توانید pdf کامل را که آموزش ساخت عکس پیکسلی در آن است از این لینک دانلود کنید.

 pixart 1

پیکسل آرت چیست ؟
خوب برای اینکه بفهمیم پیکسل آرت چیست باید اول بدانیم پیکسل چیست .
یک پیکسل یک نقطه ی رنگی کامپیوتری است. پیکسل آرت یک هنر دیجیتالی است که از پیکسل ها استفاده می کند. در پیکسل آرت ،آرتیست یا هنرمند باید هر پیکسل را در جای مشخصی قرار دهد تا شکل خود را بسازد. آرتیست با در دست داشتن یک پالت محدود از رنگ ها می تواند عکس پشت زمینه ، کاراکتر و اجسام سه بعدی را بسازد.

 این مدل گرافیک در گذشته خیلی استفاده می شده ولی با گذشت زمان و قوی تر شدن گرافیک های کنسول ها و کامپیوترها استفاده از این نوع گرافیک کمتر شده.

pixelart 2

نمونه ای از یک پیکسل آرت قدیمی که به دلیل ضعیف بودن گرافیک کامپیوترها آرتیست ها فقط می توانستند از رنگ های محدودی استفاده کنند.

نمونه هایی از گرافیک پیکسلی بازی های قدیمی:

4

5

6

تا اینجا فقط تعاریف را گفته ایم ، بیایید عملی متوجه شویم که چگونه یک جسم را با پیکسل ها می توان ساخت.

به عکس زیر توجه کنید:

خوب ما اینجا یک عکس ۲۶X36  پیکسل داریم. به هر خانه از مربع های کوچک یک پیکسل گفته می شود. طبق تعاریفی که تا الان گفته شد آرتیست ، این شکل که یکی از اجسام بازی ماریو است را طراحی کرده و شکل را با پر کردن خانه ها با رنگ های مختلف رسم کرده. در این عکس شما به صورت واضح می توانید ببینید که چگونه رنگ ها در کنار هم قرار می گیرند تا یک شکل ساخته شود.

7

انواع پیکسل آرت:

پیکسل آرت به دو نوع تقسیم می شود :

۱- ایزومتریک

۲- غیر ایزومتریک

ایزومتریک یعنی دید نسبت به جسم با زاویه است و غیر ایزومتریک هم یعنی شما بدون زاویه به جسم نگاه می کنید مانند عکس های زیر:

izometrik va ghirizo metrik

ابزار های پیکسل آرت:

8

خوشبختانه ابزار های پیکسل آرت گران نیستند و شما به راحتی حتی با برنامه Paint  هم می توانید پیکسل آرت کار کنید ولی یک سری برنامه ی تخصصی تر وجود دارد که عبارت اند از :

۱- Photoshop

۲- Graphics Gale

۳- Pickle

۴- Pixen

مثال هایی برای بازی های پیکسلی مشهور:

در ابتدا باید بگویم که خیلی بازی های زیادی وجود دارد که هم پیکسلی هستند و هم مشهور ولی من چند تا از آنها را نام می برم.

۱-ماریو (Super Mario Bros):

فکر کنم همه ماریو را میشناسید و دیگر نیازی به معرفی نیست.

111

۲- Tower Fall:

این بازی یک بازی اکشن است که برای کنسول Ouya   منتشر شده. در بازی شما باید با تیر کمان با افراد دیگر رقابت کنید و آنها را شکست دهید.

2222

۳- Habbo Hotel:

یک بازی آنلاین مولتی پلیر که در آن بازیباز ها وارد یک هتل می شوند و با بقیه افراد دوست می شوند و مسابقه های مختلف انجام می دهند و جشن می گیرند.

3333

۴-FEZ:

یک بازی پازل پلتفورمر است که برای PC ,XBOX  و … منتشر شده. داستان بازی از این قرار است که یک روز کاراکتر بازی یک جسم ناشناس پیدا می کند و آن جسم به او یک کلاه می دهد و بعد خراب می شود. بازیباز باید با حل معما های مختلف تکه های آن جسم را پیدا کند. به شخصه به شدت از گرافیک این بازی خوشم می آید.

444

به شما تبریک می گویم. حالا شما  می دانید پیکسل آرت چیست ! برای یادگیری بیشتر پیکسل آرت می توانید  pdf کامل آن را دانلود کنید .

دانلود کامل مقاله 

سوالات و کارهای پیکسلی خودتون رو به میل آقای برومند بفرستید :

Sadegh.Broomand@Gmail.com

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا
آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا
آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا
آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا
آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آشنایی کامل با مفهوم پیکسل آرت | گیمفا