کوجیما: توسعهدهندگان بیشتر از MGS از Snatcher الهام گرفتهاند!
استاد کوجیما در تویتتر شخصی خود دربارهی تجربهی چندین سالهی خود در این صنعت سخن گفت…
“در سال ۱۹۸۸، Snatcher منتشر شد. نسخهی PC88 آن در نوامبر و نسخهی MSX2 در دسامبر در دسترس خریداران قرار گرفت. محیط Neo-Kobe در بازی، در واقع تعطیلات کریسمسی را پشت سر میگذاشت، فکر می کنم بازیبازها این موضوع را احساس کردند.”
با توجه به گفتههای کوجیما مردم به وی گفتهاند که این Snatcher بود که آنها را ترقیب کرد تا بازیساز شوند، نه فرنچایز معروف استاد، Meatl Gear Solid! عنوان Snatcher که در سبک ماجراجویی و Blade-Runner توسط کوجیما ساخته شده بود در سال ۱۹۸۸ منتشر شد.
“بازیسازان، کارگردان فیلمهای سینمایی، مانگا و رمان نویسان که در ۳۰ یا ۴۰ سالگی از عمر خود هستند به من میگویند که این MGS نبود که مسیر زندگی آنان را تغییر داد، بلکه Snatcher باعث شد تا آنها به اینجا برسند. یادم میآید که این حرف را سازندهی Project Itoh نیز به من زده بود.”
منظور استاد از سازندهی Project Itoh همان Satoshi Ito، یک نویسندهی علمی تخیلی که Metal Gear Solid 4 را به رمان تبدیل کرد، است.
تا به حال که ادامهای برای Snatcher وجود نداشته است اما چندی پیش کوجیما یک درام رادیویی با نام Sdatcher را منتشر کرد که به عنوان پیش درآمدی برای داستان این بازی محسوب میشد.
کوجیما سخنانش را دربارهی ساخت یک محیط خخلاق برای پپیشرفت بازیسازان ادامه میدهد که چگونه می توانید هم به صرفه و هم خلاقانه عمل کنید:
“قبل از PLICENAUTS، من فقط یک کارگردان بودم، به همین دلیل نیازی نبود به فکر فروش بازی باشم و نمودارهای مختلف و متعدد را تحلیل و بررسی کنم. بلکه فقط نیاز بود تا با گروهی کار کنم و گاهی کد هایی بنویسم. این اشتباه بود و موجب شد Snatcher & HD ناقص بماند. ژاپن تعداد اندکی تهیهکنندهی باهوش دارد که ریسک پذیرند و از افراد پشتیبانی می کنند. شما باید خودتان را تقویت کنید و یک محیط خلاق را برای خود تشکیل دهید تا بتوانید پیشرفت کنید.”
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات