یک سال از عرضه ی Resident Evil 6 گذشت | شکست یا پیروزی ؟نظر شما چیست ؟
۲ اکتبر سال پیش بود که صبر هواداران سینه چاک فرانچایز رزیدنت اویل به اتمام رسید و قسمت ششم از این بازی صاحب سبک هم توسط کپ کام عرضه شد.بازخورد هایی که نسبت به این عنوان شد در حد و اندازه های این فرانچایز نبود و آن افتخاراتی که قسمت های قبل مخصوصا قسمت ۴ کسب کرد٬این عنوان نتوانست به آنها دست پیدا کند.اما با این حال٬یکی از بازیهای تاثیرگذار نسل هفتم بود و باز هم میلیونها نفر از تجربه ی آن لذت بردند.یک سال از عرضه ی این بازی گذشت و رزیدنت اویل ۶ یک ساله شد.
عنوان رزیدنت اویل ۶ به عقیده ی برخی٬ضعیف ترین شماره بین تمامی بازیهای شماره دار رزیدنت اویل محسوب میشود و برخی هم خیر که البته بنده هم جزو دسته ی موافق با خوب بودن رزیدنت اویل هستم.شاید یکی از دلایلی که میشود به ایجاد تفرقه میان هواداران این عنوان اشاره کرد٬انتظارات بیش از حد از این بازی در کنار بزرگ نمایی های کپ کام در باب این قضیه بود که سبب شد افت نامحسوسی در کیفیت بازی شاهد باشیم.
حال با وجود یک سال از عرضه ی این بازی برای سه پلتفرم PS3/Xbox360/PC ٬ نظر شما در مورد این بازی چیست ؟ چه پیشرفت هایی و چه پسرفتهایی نسبت به نسخه های قبلی داشت ؟
در نقدی که به قلم بنده در همینجا منتشر شد٬اشارات بسیاری به پیشرفت بازی داشتم و نمره ی ۳۶/۴۰ یا به عبارتی ۹۰/۱۰۰ را به این بازی تقدیم کردم.البته متای این بازی در بالاترین حد ممکنش ۷۶ بود که در زیر امتیازات را مشاهده میکنید :
مطالعه ی نقد و بررسی گیمفا : خروش شیطان مقیم در عصر جدید
مطالعه تاریخچه ی فرانچایز Resident Evil
- Famitso : 39/40
- Cheat Code Central : 92
- ZT GameDomain : 92
- Official PlayStation Magazine IT : 90
- GameInformer : 88
- Play Magazine : 88
- Gametrailers : 8.8/10
- Gaming Age : 83
- Game Spy : 80
- CVG: 80
- Worth Playing : 80
- Official Xbox Magazine UK : 80
- Official Xbox Magazine : 80
- IGN : 79
- Gamesbeat : 70
- Gameradar : 70
- Gamereactor : 70
- games TM : 70
- VideoGamer : 60
- Edge Magazine : 60
- Eurogamer : 60
- G4 TV : 50
- Gamespot : 45
- Destructoid : 30
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
به نظر من که بازی خوبی بود درسته لذت شماره ۴ رو نداشت ولی بازم خوب بود تنها مشکلش هم همون قسمت پسر البرت بود که اصلا با اون شخصیت و اون قسمت بازی حال نکردم :no:
کلا مجموعه ی رزیدنت اویل عالی هستند قسمت ۶ هم به نظر من عالی بود.نمیدونم چرا خیلی ها از این بازی بدشون میاد حالا یه ذره اکشن شده ولی هرچی باشه رزیدنت اویله :laugh: 😀 :-*
به نظر من که پیروزه :yes: :yes: :yes: :yes:
ممنون آقای نوروزی
هیچ اویلی عین ۴ نمیشه
من که از این نسخش خوشم اومد ولی بهتر از این هم میتونست باشه 😀
بعضی مواقع نوآوری و تفاوت میتونه بازی رو از اصل و اساس دیرینه ی خودش در بیاره یا مرحمی باشه بر ضعف های نسخه های پیشین
باید تجربه ای با شخصیت هایی مثل albert wesker رو تکرار کنند
به نظر من از نظر شخصیت پردازی و داستان نسبت به نسخه های قبل بهتر بود و فقط مشکلش نبود ترس بود من با قسمت لیون خیلی حال کردم چون حس نسخه ۴ رو به ادم میداد 😀
دقیقا مث تماشا کردن بازی استقلال و پرسپولیس که همه انتظار بهترین بازی لیگ رو دارن هست.سازنده های بازی تحت فشار زیادی بودن که بهترینبازیاین سری رو تولید کنن که متاسفانه نشد.چیزی که تو R.E 4 وجود داشت متاسفانه تو این نبود و اون نکته انگیزه برای چندباره تموم کردن بازی هست.یکی از دلایلشم طولانی بودن بیش از حد بازی بود.من بازی R.E 4 رو ۱۳ بار تموم کردم درحالیکه وقتی داشتم اینو بازی میکردم آرزو داشتم هرچه سریعتر تموم بشه.تنها نکته احساسی بازی مرحله آخر قسمت CHRIS بود که Aiden خودشو فدا کرد.به نظر من صلاح اینه که این عنوان یه مدت بخوابه تا ایده های نو به سر سازنده هاش برنه
هم شکست هم پیروزی
پیروزی از این جهت که تونست رکورد فروش خودش رو بشکنه
شکست برای اینکه بازی نا امید کننده بود این اویل دیگه یک سوروایول هارر نبود بلکه به یک شوتر اکشن تبدیل شده بود و این باعث ایجادی موجی از نارضایتی گیمر ها و منتقدان شد
هر خاطره ای از این سری داشتم از نسخه ۴ شروع به کمرنگ شدن کرد و تو نسخه ۶ کلاً از بین رفت! فکرشو نمیکردم یه روز بخواد مثل WWE زامبیا رو بزنه یا اینکه مثل COD تیر کیلویی بهم بده من آخرین RE رو همیشه شماره ۳ میدونم!
من که از بازیش خوشم اومد :yes:
شخصیت های زیادی داشت :yes:
خیلی باحال بود :yes:
در حق بازیش نامردی کردن :smug:
داستان و داستان پردازی و خیلی خوب کار شده بود ولی به عنوان یک بازی تو سبک ترسناک فقط میشه گفت فاجعه بود .چون حتی یک درصد هم ترسی رو به آدم القا نمی کرد.
ولی در کل تو روایت داستان واقعا خوب بود برای همین فقط ارزش یک بار بزای کردن رو فقط به خاطر داستانش داشت .نه چیز دیگه ای.
:yes: :yes: کاملا موافقم
میتونست خیلى بهتر باشه
ولى در کل بازى قشنگى بود :yes:
ممنون بابت خبر 😉
یک موفقیت خوب بود !! جالب بود ! :yes: :yes:
:no:
گیمپلی فوق العاده در کنار داستانی زیبا و درگیر کننده. اما فقدان ترس و run and gun بودن این عنوان باعث افت ای فرانچیز خاطره انگیز بود. بدون شک این فرانچیز برای من و خیلی های دیگه یکی از بهترین و خاص ترین و خاطره انگیز ترین ها هست. و خواهد بود.
دنیال جون ممنون …حال کردیم :yes:
قسمت جیک مولر رو میدم ۰ از ۱۰ 😐
قسمت کریس رو میدم ۴ از ۱۰ 😐
قسمت لیان هم میدم ۶ از ۱۰ 😐
و ایدا رو میدم ۵ از ۱۰ 😐
مجموعاً ۳.۷۵ 😐 😐
آقاى نوروزى فکر کنم کمى در حق بازى لطف کردید…
U know
جو نمرهی گیم اسپات خیلی ها رو گرفت واسه همین همه شروع کردن به کوبوندن بازی.
من نمیگم بازی شاهکار بود اصلا رزیدنت اویل نبود.به نظر من اگه جیک تنها شخصیت بازی میبود و این شماره به عنوان اسپین آف عرضه میشد نتیجه خیلی خیلی بهتری داشت.
اوج دل به دریا زدن کپکام توی همین کمپین جیکه.چون توی شمارههای قبلی نبوده و رابطهی عاشقانه اش با شری + این که پسر آلبرت وسکره باعث میشه بهترین شخصیت پردازی رو داشته باشه.
گیم پلی هم به خاطر این که مهارت های رزمی رو فوت آبه خیلی لذت بخش تر از کمپین های دیگست.
از نظر داستان رزیدنت اویل ۶ یکی از بهترین های توی سری بود.مخصوصا این که برای کنسول بازا وقتی کمپین ایدا وانگ رو اول بازی میکردی قشنگ داستان گنگ بازی برات معلوم میشد.
کمپین کریس پایان بندی خیلی خوبی داشت، لیان افتضاح بود، جیک و ایدا هم خوب بودند.
اما از نظر گیم پلی: فقط و فقط کمپین ایدا و جیک خوب بودن مال لیان قرار بوده ترسناک باشه کپکام انگار شروع کرده طرفدارا رو مسخره کردن! اون بخش قبرستون رو هیچ وقت فراموش نمی کنم lol
کمپین کریس فقط اون بخش مار نامرئی عالی بود و اون قسمتی که ایدا رو پیدا میکنن باقیش افتضاح بود بین اکشن و ترس گیر کرده بود.سازندهها معلوم نیست با خودشون چند چند بودن.
Leon S.K: 5/10
Chris Redfield: 6/10
Jake Muller: 8/10
Ada Wong: 8.7/10
__________
امیدوارم کپکام یک چند وقتی در تمامی استودیوهاش به جز نینجا تئوری رو گل بگیره.بهترین بازیای که امسال بعد از بایوشاک و لست آو آس تموم کردم DmC بود.یعنی تو دهنی خوبی بود به کپکام.بالاخره یه DmC شاهکار دیدیم هر چند که نسخهی سوم رودست نداره
همین فقط!
تشکر
البته نینجا تئوری یه استودیو مستقل هست و برای کپ کام نیست.برای ساخت DMC کپ کام با این استودیو همکاری کرد و ساخت بازی رو به اینا سپرد
آره فکر کنم اینو یه جا دیگه هم گفتم یکی تذکر داد که نینجا تئوری مال کپکام نیست! ممنون بابت تذکر.در کل تنها فرنچایزی که از کپکام میخوام نگهش داره DmC ئه وبس.
آقاى تیمورى درسته که بخش جیک جالب بود ولى به هیچ وجه ترسناک نبود و بیشتر مراحلش توى هواى روشن بود 😐 :smug:
ولى واقعاً نفهمیدم که چرا به بخش لیان پایین ترین نمره رو دادین 😕 ?:-)
تنها بخشى که یه کم ترسناک بود همین لیان بود دیگه :idk: :smirk:
کمپین لیان یه افتضاح بود حقش نمرهی سه ئه!
چرا؟ چون نه داستان خوبی از اول داشت، نه شخصیت پردازی خوبی برای هلنا در نظر گرفته شده بود و نه پایان بندی خوبی داشت.
ترسناک بود؟ 😐 اصلا انگار کارگردان بازی کلا می خواست اینو بگه: “ببین هی نگو رزیدنت ترسناک نیس این کمپین لیانو بازی کن دهنتم ببند ترسناکه!”
یعنی این کمپین رو انگار گذاشته بودن تنگ بازی که خودشونو توجیه کنند که دارن بازی ترسناک ارائه میدن.
جیک هم به خاطر این نمره بالا دادم چون کاملا مشخصه کپکام در آینده براش برنامه داره و اینو می شد از تیزر پایانی بازی فهمید.گیم پلیش هم بی نقص بود درسته ترسناک نبود ولی من به آیندش امیدوارم. 😉
من خیلی تو سایت نظر نمیدم ولی رزیدنت اویل منو مجبور می کنه که یه نظر بدم
رزیدنت اویل ۶ هم بازی بدی نبود فقط این که شاید توقع خیلی زیادی ازش داشتیم ولی از این که آقای نوروزی یک فن دو آتشه رزیدنت اویله خیلی خوشحالم امیدوارم رزیدنت اویل ۷ جبران کنه البته با جیل :laugh:
بازی بدی نبود :yes: :yes: :yes:
میشه گفت که کپکام جلوه ای متوسط از رزدنت اویل رو ارائه کرد طرفدارای این فرانچایز به دو بخش تقسیم میشیدن کسایی که فقط و فقط ترس رو ریشه ی این بازی میدونستن و کسایی که از عوامل و نکات بسیاری تو بازی بهره مند میشدن اونایی که از نسخه ی ۶ رازی نبودن مطمئنا جز دسته ی اول بودن و…میشه گفت که کپکام باید همه ی معیار ها رو در نظر میگرفت تا این نسخه از همه لحاظ پر طرفدار بشه….از نظر من این نسخه قابل قبول بود اما آینده ی این فرانچایز خراب شد… :-/
کلا این بازی تو سبک یه بازی ترسناک فاااااجعه بود ! 😐 چون هیچگونه ترسی نداشت !
بخش کریس ردفیلد که Call of Duty بود واس خودش ! کلا نه موسیقی بازی حس ترس رو به آدم القا میکرد نه محیطای بازی و نه جک و جونورایی که مصلن زامبی بودن !
این بازی فقط تو بخش گرافیکش و داستانش خوب عمل کرد. بازی خوبی بود ولی در حد اسم Resident evil نبود :no: یادش بخیر با ps1 رزیدنت ۱ میزدم ، اینقدر ترسناک بود که کل روز افسردگی میگرفتم !
بازیه قشنگی بود من که خیلی ازش خوشم اومد
آره فکر کنم اینو یه جا دیگه هم گفتم یکی تذکر داد که نینجا تئوری مال کپکام نیست! ممنون بابت تذکر.در کل تنها فرنچایزی که از کپکام میخوام نگهش داره DmC ئه وبس.
ممنون آقای نوروزی …اینکه RE 6 از ریشه ها بسیار دور شد حقیقته با اینکه از موافقان سر سخت RE6 بودم ولی اینو بگم داستان خیلی بهتر میتونست روایت بشه با خط داستانی لیون اصلا نشد ارتباط برقرار کرد … و اینکه سایتای بزرگ نمرات کمی دادن به بازی البته نه همه ولی همون RE5 که زامبی ها با سلاح میان میجنگن حالم بد شد از بازی … ولی خلاصه اینو بگم RE6 میتونه یه شروع دوباره برای رزیدنت اویل باشه اگر!!!! ترس بازی رو به جای اکشن اون قالب کنن …خود شینجی میکامی هم فک کنم گفته بود خوا و ناخوا سبک بازی های ترسناک داره به سمت اکشن میل میکنه که این واقعا تاسف باره فک کنم بعد از Resident Evil 1.2.3.4 بازی The evil Within که پدر این سبک یعنی میکامی وقتی دست داخل این بازی ببره کارش درسته … کلا وقتی تریلر گیم پلی TEW رو دیدیم حس RE4 سال ۲۰۰۴ زنده شد … در کل RE های بعدی اگر این سبکو ادامه بده ولی با داستان و ترس بیشتر ۱۰۰ % این عنوان احیا میشه … یه سوال از دوستان دارم کلا کنترل این بازی روی PS3 خیلی عالی بود اما وقتی نسخه PC رو نصب کردم کسی میدونه چرا کنترل بازی اینقدر ضعیفه ؟ اصلا نمیشه هیچ کاری کرد خیلی بد بود آیا این مشکل رو همه دوستان PC باز داشتن یا نه؟!
نسخه pc نیازمند تمامی آپدیتای منتشر شده واسه بازی بود. کلی باگ داشت!
این نزدیک شدن بازی های کپکام به تم غربی شکل من رو نگران کرده
دلم برای Dante تنگ شده مخصوصا تو DMC 3 که امیدوارم کپکام در نسل هشتم سر عقل بیاد یه DMC با طعم همون Dante ی قوی و پر رو رو منتشر کنه. :yes:
باید یه عنوان اسم Resident Evil: Back To The Origins منتشر بشه.
کپکام همیشه از بهترین ایده ها به بدترین نحو استفاده میکنه نمونش “مرا به خاطر بسپار”
همه چی این بازی عالی بود به غیر از گیم پلی 😐
من تو پست گرافیک دد رایزینگ که اصلا نبودم اینا چی میگن ؟ 😐
خدای من تو دیگه چه جونوری هستی؟
بابا بخدا قسم میخورم نبودم چرا باور نمکنید … قسم میخورم 😐 😥
مگه چیکار شده خب تعریف کن 😥
بیاید اینجوری به مساله نگاه کنید یک دسته افرادی که از شماره یک این بازی پیش اومدن و همیشه از ترس و هیجان کمبود مهمات و خون این گیم لذت میردن و دسته دوم کسانی که تازه با این بازی آشنا شدن شاید شماره۶ براشون خیلی جالب و سرگرم کننده بوده باشه و اصلا ترس براشون ملاک نبوده وهمین که یه شوتر خوب هست کافیه.
ولی یادمون نره که رزدنت اویل یه بازی فکری و ترسناک بوده نه یه رزدنت اویل شوتر(شماره۶).خلاصه اینکه شماره آخر رو یک رزدنت اویل ندونید و به چشم بازی که فقط این اسم رو یدک میشکه نگاه کنید.
به نظر من این یک بازی خوب و یک رزیدنت اویل افتضاح بود …
اگر خود بازی رو به تنهایی بخوایم در نظر بگیریم ؛ بازی خیلی خوب بود …
ولی واقعاً کوچکترین شباهتی به رزیدنت اویل های ابتدایی و اصیل نداشت …
هیچی نسخه ۴ این بازی نمیشه !!!!!!بخصوص اون جایی که لیان دست اون یارو کوتوله رو با چاقو میزنه !!!! خیلی باحال بود :silly: ولی شمار ۶ بد نبود ولی به عنوان یک بازی ترسناک حساب نمیشه !!!!!!!!! 🙄
درسته از ریشه هاش دور شده بود،ولی به نظر من در یک فرانچایز که خیلی به درازا کشیده میشه وبه نسخه ششم میرسه بازی یه جورایی اشباع میشه به این دلیل که بعد از شش تا نسخه اگه بخواد به ریشه هاش پایبند نباشه میشه حکایت همین بازی اگه هم بخواد زیادی به ریشه هاش پایبند باشه به تکرار کشیده میشه و به نبود نواوری محکوم میشه(مثلا سریcod)!دلیل این چیز هم هزینه زیاد ساخت بازی و نبود امکان ریسک کردن هست,به همین دلیل یکی مثل دیوید کیج میاد میگه من با فرانچایز شدن بازیا مخالفم!در کل به نظر من re6با تمام کمی و کاستی ها بازی قابل احترامی بود و مورد کم لطفی قرار گرفت!
تو این نسخه ترسی وجود نداشت تنها از شخصیت پردازی و داستان بازی خوشم اومد گیم اسپات بره گمشه با اون نمرش!!!
بابا مگه من تو پست دد رایزینگ چیکار کردم … من که اصلا سایت نبودم بخدا 😐 ؟
شکست شکست شکست
من تا به امروز نمرات اویل۶ رو ندیده بودم اما این نمره هارو دیدم دوستان بهتون پیشنهاد میکنم دیگه برای خودتون هم که شده به این نمره ها یک درصد هم توجه نکنید
من نمیدونم اونی که ۹۰ داده تو عمرش اویل بازی کرده یا نه؟
فیلم سینمایی برداشته درست کرده اسمش رو گذاشته اویل.یعنی واقعا بدترین بازی نسل بود این بازی چرا چون بازی یه چیزی به اسم ریشه داره باید به ریشه هاش احترام گذاشت.اویل۴ هم کمی اکشن شده بود اما ترس توش بود
یه نگاه به the evil within میندازیم که چجوری با دموهاش ترس رو دوباره برگدوند
من متوجه نمیشم اویلی که میتونی توش ملق بزنی و سوار موتور بشی و هزارتا کار دیگه که تو کالاف میبینیم توش باشه اسمش میشه اویل یا فیلم سینمایی
توجه کنیم اویل یعنی ترس کامل.کجاست اویل۱،۲،۳.
من نمیدونم اسم این بازی گناهه اویل باشه
داداش سعید من چیکار کردم تو پست دد رایزینگ من که اصلا نبودم … کی بگه بابا چرا اینقدر تهمت و توهین کردن بهم 😥 😥 😥 :-((
تو خیلی چند شخصیتی هستی شدیدا
خودتو مسخره کردی یا ما رو
خب چرا تهمت میزنی برادر من خب بگو چیکار کردم … مگه چه اتفاقی افتاده من تازه اومدم بعد ۳ ساعت 😐 😐 😐
مگه اصلا کلاس دارید که بیارمش پایین ROTFL
مگه این جمله رو شما ننوشتی؟؟؟
سابقه ات هم که خیلی خرابه
آهان اونو برای اون نوب نوشته بودم :rotfl:
ولی خب چرا تو پست دد رایزینگ به من این چیزا رو گفتید ?:-) 😐
علی جان به خاطر کارهای قبلیت هنوز بچه ها روت حساسن و این حرفارو میزنن
تو همینجوری بمون این جو خودش آروم میشه 😉
نه داداش اینا میگن من یک کاری کردم تو پست دد رایزینگ وآنچارتد من که اصلا نبودم همین الان اومدم … خب چرا اینقدر توهین میکنن 😥 :weep:
پس اون یه علی ده دیگه بود؟
چند تا علی ده داریم؟؟؟؟؟
من از کجا بدونم نظرا که نیست … میشه بگی چی گفته بود ؟
بابا علی ۱۰ منم دیگه فقط 😐
اقا من اشتباه کردم.فکر نکنم توهینی کرده باشم.
شما سابقه ات رو درست کن تا بقیه بهت گیر ندن دیگه
تو هر پست میای یه تیکه میندازی
به نظر من بهتر ۵ بود چون من از کریس خوشم نیومد.ولی ۶ لیون داشت که بهترین شخصیه. ولی بازیش هم کوتاه بود
قصد توهین ندارم،اقا عماد اگر قبل از بازی کردن remember me نمراتش رو ندیده بودی و بی اطلاع از نمراتش بازی میکردی بازم این بازی واست یه بازی ضعیف بود؟بعید میدونم!اون بازی که خیلی خیلی مورد کم لطفی قرار گرفت ،مشکل بعضی از گیمرا اینه که خودشون نمیفهمن ولی تحت تاثیر نمرات بازی قبل از تجربه کردن اون بازی قرار میگیرن و یه جورایی گول خودشون میزنن!
رزیدنت اویل ۶ در واقع اویل نبود یک فیلم اکشن بود….
گیم پلی لیان تاریکی رو نشون میداد
گیم پلی کریس یک کال اف دیوتی به تمام معنا بود
گیم پلی جیک هم همش دویدن بود چیزی شبیه تمپل ران
گیم پلی ایداوانگ هم پازل بود همش
ولی هیچکدوم ترسناک نبودن :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
اقای نوروزی کلا با این بازی حال نمیکنی نه؟؟؟
بی زحمت به جای پرداختن به این مساعل قالبو درست کنید
ممنون
عزیز ۳۶ داده دانیال جان میخوای ۴۰ بده؟ 😐
اونجوری درست میشه به نظرت؟ 😐
😐
نه تورو خدا بیا منو بزن
خوب ببخشید
قالبو بیزحمت درست کنید
بد ترین بازی عمرم بود.
بع از تموم کردنش حس یک ali10 رو داشتم.
این هم یکی از بازی هایی هست که دیگه مثل قدیم حال نمیده :no: :no: :ZZZ:
اشغال بود افتضاح هیچ چیزی جذابی نداشت
بخش لیون که پر شده بود از زامبی ها بی در و پیکر شل ول اصلا لازم نبود زامبی ها رو بکشی اگه دو ماراتون هم میرفتی بازم زامبی ها باهات کاری نداشتن . وجود مهمات زیاد در بازی اونم با اون وضع زامبی ها که با ۲ تیر میمردن واقعا مسخره اعصاب خورد کن بود زامبی هارو پسر خاله ۵ سالم دید با دلقک اشتباه گرفتشون اینقدر افتضاح بود اون مرحله قبرستونشم که بد از بدتر اصلا انگار نه انگار دشمنان بازی زامبین من هنوز متعجبم وجود این ویروس c چگونه تونسته بره زیره ۱۰ من خاک و یه مرده رو زنده کنه بیاره برای سرگرمی من و لیون 😐 ( یکی از نکات انحرافی که بعدا در موردش بحث میشه )
بخش کریس هم که چیزی نگم بهتره با اون زامبی های مسخرش که در واقع زامبی هم نبودن یه سری مخلوق خیلی شیک بودن که اتفاقا با کت شلوار هم به استقبالمون اومدن فقط مثل این که قرص هاشونو بر عکس خورده بودن یه سری اختلالات روانی داشتن اینم از بخش کریس البته داستان سراییش عالی بود
بخش جیک هم که کلا متنفر بودم ازش نمیدونم توی بازیه ترسناک عشق و عاشقی چه معنی میده و چجوری این فکر تو سر کپکام افتاده که همچین داستان سرایی رو سر هم کنه من در دوقدمی مرگ اما با نگاهان عاشقانه به یه دختر بچه ناز نازی 😐
من که صد درصد با اقای نوروزی موافقم و با تمام احترامی که به اقا سعید میزارم با نظرشون موافق نیستم چهار کامپیگن هم داشت لایق نمرات خیلی بهتر از این بود
منم موافقم،به نظرم همیشه بهترین نمرات رو Gametrailers میده،با این که الآن خیلی مثل قبل معروف نیست ولی من خیلی قبولش دارم
رزیدنت اویل ۶ در واقع اویل نبود یک فیلم اکشن بود….
گیم پلی لیان تاریکی رو نشون میداد
گیم پلی کریس یک کال اف دیوتی به تمام معنا بود
گیم پلی جیک هم همش دویدن بود چیزی شبیه تمپل ران
گیم پلی ایداوانگ هم پازل بود همش
ولی هیچکدوم ترسناک نبودن :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
بد ترین بازی عمرم بود.
بعد از تموم کردنش حس یک ا-ل-ا-غ رو داشتم.
به نظر من بازی خیلی خوبی بود ولی حیف که چاشنی ترس رو ازش گرفته بودن جواوها که بلد بودن از RPG استفاده کنن و با هلیکوپتر هم به آدم شلیک می کردن که واقعا ایده مسخره ای بود ولی در کل از بازیش خوشم اومد چون میشد آفلاینم با دوستان به صورت دو نفره کمپینها رو بازی کنیم کلی حال کنیم 😀
باید به عوامل این ناکامی نگاه کرد که چطور اویل از یک بازیه تمام ترسناک تبدیل به یک بازیه تمام اکشن شد.
به نظر بنده عوامل مهمی که در بازیهای ترسناک بسیار هائز اهمیت هستند.
1:صدا گذاری بسیار قوی طوری که حس ترسرو به شما به خوبی القا کنه.
2:خلق محیط های مخوف طوری که فقط با دیدن محیط حس ایجاد اتفاق رو در شما بوجود بیاره.
3:بوجود اوردن ترسهای ناگهانی طوری که بازیباز هرگز فکرش رو نکرده باشه.
4:خلق موجودات ترسناک(در صورت وجود باس فایت باس فایت بسیار قوی)
5:داستان خوب
6:نداشتن اکشن بیش از اندازه
اویلهای ۱تا۳ که جزو ترسناک ترینها هم هستند محیطهای بسیار مخوف باس فایتهای بسیار عالی صدا گذاری عالی اکشنشون بسیار پایین و داستانشون خوب+معماهای خارق العاده داشت اویل۴ محیطهای مخوف صدا گذاری بسیار خوب باس فایتهای فوقالعاده اکشنش متوسط و داستان قوی داشت+معما های خوب.
اما داستان از اویل۵ شروع شد که بزرگترین ایرادهاش نداشتن محیطهای مخوف به طوری که زیر نور خورشید زامبی میکشتی صدا گذاری ضعیف(در امر ترس) نداشتن ترسهای ناگهانی زامبیهای فوق باهوش داشتن اکشن زیاد داستان متوسط.
اویل۶:به هیچ وجه محیطهای ترسناک در بازی دیده نمیشد بسیار بدتر از نسخه۵ و بزرگترین دلیلهاش وجود همراهان زیاد بود.صدا گذاری در بخش لیون متوسط مایل به ضعیف و در بقیه بخشها ضعیف باس فایتهای فوق العاده بدرد نخور اکشن بسیار زیاد داستانه خوب موجوداتی که اسمشونرو نباید زامبی گذاشت.
نمره من به اویل۶: ۴/۵از۱۰
کلا با وجود بازیه جدید میکامی و با دیدن تریلرهاش اون عنوانرو اویل جدید میدونم.
رزیدنت اویل ۶ بهترین و پیچیده ترین داستانو تو کل سری داشت :yes: 3 شخصیت که بهم گره میخورن و کلا داستان خیلی پیچیده و عالی کار شده بود :yes:
به عنوان یک فن رزیدنت اویل گیم پلی بازی اصلا خوب نبود و نمتونستی روون بازی کنی و یه سری مشکلات داشت :no: مال نسخه ۵ بهتر بود :yes:
اوج هنر بازی صداگذاری و موسیقیش بود که کلا آلبومشو تو کامپیوتر دارم حرف نداره مخوصاص اون صحنه ی دعوای لیان و کریس که اوج صداگذاری دو شخصیت بود یعنی گریم گرفته بود از این شاهکار :smug: :yes:
گرافیک بازی هم پیشرفت فراوانی داشت و در خور یک عنوان آخر نسلی بود :yes:
عزیزم منظور از صدا گذاری صداگذاری ای که موجب ایجاد ترس در تو بشه.
من از آقای نوروزی شدیدا عذر خواهی می کنم ولی هم اکنون یک اتفاق تاریخی افتاد
GTA Online در چند روز اول تونست رکورد ده ساله WoW رو در تعداد بازی کنان آنلاین شکست و الان GTA Online از این نظر رکورد دار هست
اینو من صبح خبرشو تو گیم سایدرز خوندم باو 😀 😐
😐 😐
tars az toosh rafte…
fekri be hich vajh nist…
ama shakhsiatash fogholadan… makhsusan Leo & Chris
kolan….80/100
🙄
نقد خوبی بود نقد شما و من خیلی برام جالب بود که تو اون دوران که همه می کوبیدن شما تعریف کردید.
بازی،بازیِ خوبی بود.اوج بازی توی گیم پلیش بود.اضافه کردن مشت و لگد و رفع تنها نقص گیم پلی RE5 یعنی تیراندازی حین حرکت،بازی رو به یه شوتر خوب و لذت بخش تبدیل کرده بود.این بازی جزو معدود شوترایی بود که بعد از چندین بار بازی کردن هم خستم نکرد.به نظرم گیم پلی مثل هر نسخه رو به جلو بود.شاید SH نبود ولی یه شوتر خوب و تقریبا بی نقص بود.
داستان بازی خوب بود و RE هیچ وقت توی این مورد ضعیف عمل نکرده.
گرافیک بازی خوب بود.RE5 توی سال ۲۰۰۹ گرافیکش بی نطیر بود.در نتیجه اگر با RE5 مقایسه بشه چندان پیشرفتی دیده نمیشه.
صداگذاریا و موسیقیا و افکتای صوتی هم مثل همیشه خوب بود.شاید پیشرفتی نداشت ولی پسرفتی هم نداشت.
اما چیزایی که به بازی ضربه زد:
1.تاکید روی حرکات رزمی توی کمپین جیک
2.مانور بیش از حد روی بازی که انتظارات رو بالا برد و ضربه زد به بازی
3.گیج زدن دوربین بازی توی قسمتای فرار!!!
4.مقایسه شدن با نسخه های قبلی و یدک کشیدن اسم RE
و ۵.مردم توقع یه بازی SH رو داشتن در حالی که بازی شوتر بود و تقریبن ترسی توی بازی نبود.
اگر بخوام خودم نمره بدم به نظرم واقعن ۹ حقش بود چون واقعن،واقعن و واقعن وظیفه ی یه بازی (یعنی سرگرم کننده بودن) رو انجام میده.
نقد خوبی بود
اما این بازی ۲زار نمی ازره
فقط میتونم بگم با بازی رزیدنت خیلی حال کردم اما نه به عنوان بازی ترسناک .
برای منی که با اویل بزرگ شدم این نسخه یک بازی کامل شکست خورده است.
بهترین اویلی بود که تو عمرم بازی کردم!
و به نظرم تنها کسی که با انصاف به این بازی رای دادند آقای نوروزی بودند
به امید پیشرفت گیمفا
به شخصه هیچ وقت انتظار ترس رو از این بازی نداشتم برای همین لذت کامل رو بردم هر چند بنظرم کمپین جیک یخورده ضعیف میزد ولی بخاطر کوتاهیش زیاد اذیت نمی کرد در کل واقعا نمره ای که بهش دادین برازندشه و این بازی برای مدت طولانی شما رو سرگرم میکنه
توی بخش دونفره توی چپتر ایدا حتی دوستت یک در رو هم نمیتونه بازکنه که واقعا مسخرس
نظراتو خنوندم دیدم هر کی یه فازی داره. فک کنم دلیل نمره های غیر معمولش هم به خاطر این فاز های متفاوت هستش.
رزیدنت اویل ۶ هر چی بود یک ساله گذشته. بیایین دعا کنیم این کپکام یه کم به حرفای طرفداراش گوش کنه و فکر پول رو یه کم از سرش بیرون کنه.
یه سوال ممکن هست که کپکام بره سهام tango game studios رو بخره و شینجی میکامی دوباره بشه مال کپکام؟
شکست چه شکست زشتی با اون نمره فضایی گیمفا!
ای رامین جان من خودم این نمرات رو دیدم اینجوری شدم 😐 😐
آخه اویل اصلی کجا این کجا :hypnotized: :hypnotized: