مصاحبه:صحبت های جذاب و شنیدنی Shinji Mikami درباره ی ژانر ترس و سری بازی های Resident Evil
خالق سری بازی های Resident Evil و در حال حاضر کارگردان بازی The Evil Within آقای Shinji Mikami صحبت هایی را با سایت IGN در مورد ژانر ترس و کنار گذاشتن عناصر survival horror و استفاده ی بیش از حد از تکنیک های اکشن در سری بازی های Resident Evil داشته است. این مصاحبه به صورت کامل ترجمه شده است و شما می توانید در ادامه با صحبت های استاد ترس، Shinji Mikami همراه باشید. مطمئنا این صحبت ها تمامی گمان های شما در مورد این ژانر را به یقین تبدیل خواهد کرد.
IGN: در ابتدا از آقای Mikami می پرسیم که The Evil Within چگونه استادانه درست شده است که به ریشه های survival horror بازگشته است؟
Shinji Mikami: ژانر Survival Horror تبدیل به یک ژانر محبوب شده است، و به خاطر همین افراد زیادی در این حیطه بازی می سازند. اما ژانر survival horror بیش از حد به سمت اکشن میل کرده است. از نظر من، Survival horror یک تعادل بین گیم پلی ترسناک مانند و چالش غلبه بر همان ترس است. شما یک توع حس دستاورد از آن بدست می آورید. تعادل خوب بین این دو موضوع همان چیزی است که باعث ساخت ژانر Survival horror می شود. ما نگاهی به اطراف انداختیم و دیدیم که از این دست بازی ها کم تر کم تر شده اند. بنابراین خواستم به عقب برگردم و آن چیزی را که درباره ی survival horror درست است را بسازم.
IGN: اما ژانر Survival Horror در ۱۷ سال گذشته دست خوش تغییرات زیادی شده است و بیشتر با بخش اکشن ترکیب شده است. در یک بازی مثل Resident Evil ، محدودیت در داشتن تجهیزات و مهمات یک جاده ی بسته را برای برخی از بازیکنان به وجود می آورد. شاید دلیل این که این ژانر به سمت اکشن میل می کند، فقط به خاطر این است که یک بازی با بودجه ی مشخص نیاز به مخاطبان بیشتری دارد. این بازی مردمی را احتیاج دارد که بتواند آن را بازی کنند و به پایان برسانند. راهی برای ایجاد تعادل وجود دارد؟
Shinji Mikami:من مدت زیادی است که ژانر Survival Horror را دنبال و آن را مشاهده می کنم. سازندگان بازی ها خواهان مخباطبان وسیع تری هستند. من فکر می کنم که آن ها فقط می خواهند که بازی هایشان بیشتر جنبه ی سرگرمی داشته باشد. و اگر آن ها هر چه بیشتر و بیشتر به این جهت دست پیدا کنند، طبیعتاً نسبت به اکشنِ بیشتر، تمایل پیدا می کنند.اگر می خواهید یک فرنچایز ترسناک بزرگ را ترسناک نگه دارید، باید با مردمی که واقعا از بازی های ترسناک لذت می برند، کار کنید. اگر شما سازندگانی از جا های دیگربیاورید، در نهایت بیشتر یک بازی با محوریت اکشن ساخته اید. با Resident Evil 4 ، من فصد ساخت یک بازی با اکشن بیشتر را داشتم. البته مسئولیت ساخت شماره ی ۵ و ۶ بازی دیگر بر عهده ی من نبود. اما با Resident Evil 2 و Resident Evil 3 من قصد ساخت یک بازی اکشن را نداشتم. آن ها به طور طبیعی شبیه بازی های اکشن شده بودند. من گمان می کنم که بازی Dead Space هم همین مسیر را دنبال کرده است. این بازی به طور طبیعی به سمت اکشن بیشتر میل کرده است. وقتی که سازندگان به بازیکنان بازی هایشان فکر می کنند… من فکر نمی کنم که این همان موضوعی باشد که آن در موردش فکر می کنند،”باشه، اگر ما می خواهیم از فروش ۲ میلیون نسخه به ۴ میلیون نسخه پیشرفت کنیم، باید اکشن بیشتری را در بازی بگنجانیم.”
IGN: بازی اتحصاری کنسول Nintendo GameCube یعنی Resident Evil remake یکی از آخرین بازی های ساخته شده توسط Mikami بود که در داشتن حرکت، تجهیزات و زاویه ی دوربین با محدودیت رو به رو بود. آیا این امکان وجود دارد که ژانر Survival Horror به آن زمان برگردد؟
Shinji Mikami: این امکان وجود دارد که من بتوانم از آن دست بازی ها بسازم. عنوان Resident Evil remake در واقع یکی از بازی های مورد علاقه ی من در این سری بازی هم است. اما فروش خیلی خوبی نداشت. شاید مردم زیادی آماده ی قبول چنین بازی نبودند. به خاطر واکنش ها نسبت به Resident Evil remake تصمیم گرفتم اکشن بشتری را در Resident Evil 4 به کار ببرم.اگر remake فروش خوبی می داشت، Resident Evil 4 هم بازی با محوریت ترس بیشتر می شد.بدون در نظر گرفتن این تغییر جهت ، RE4 کار ویژه ای را انجام داد و آن هم این است که معنی “بقا” را در سبک Survival Horror دوباره تعریف کرد. با Resident Evil 1, 2, 3 و بقیه ی بازی های این سری قبل از Resident Evil 4 ، من همیشه می گفتم که شرط اول ترساندن مردم است. اما برای اولین بار در Resident Evil 4 من به تیم بازی سازی گفتم که گیم پلی سرگرم کننده مهم ترین کار ما است. این حرفی بود که من زدم. بعد شرط دوم هیچ چیزی نبود. و شرط سوم ترساندن بود. این حرفی بود که من به تیم بازی سازی گفتم. تمامی این مسائل از شکست تجاری Resident Evil remake ناشی بود. و Resident Evil 4 توانست فروش خیلی خوبی داشته باشد. من دچار یک نوع ضربه روحی شدم، چون Resident Evil remake بیشتر از سطح فکر مردم فرخته نشد.
جدید ترین بازی که آقای Shinji Mikami بر روی آن کار می کند، عنوان The Evil Within است که بسیاری امید دارند این بازی بتواند ژانر Survival Horror را زنده کند. انتظار می رود این عنوان در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم های PC , Xbox 360 , PS3 , PS4 عرضه شود.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
امید وارم این بازی بتونه سبک Survival Horror رو زنده کنه :yes: :yes: ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
همین خبر رو ۳ دقیقه ی پیش علی اقا گذاشته بود اما الان امیر رضا بجاش اومد 😀
منم گفته بودم اگه استاد میکامی تو The Evil Within لیون اسکات کندی رو میذاشت خیلی با حال تر بود 😀
اون مطلب خلاصه ای کوتاه از این مصاحبه بود. شما می تونید الان این مصاحبه جذاب رو به صورت کامل در این پست مشاهده کنید.
OK دستت درد نکنه که مصاحبه ی کامل رو گذاشتی ! من عاشق استاد میکامی و استاد کوجیما و ۱۰۰ البته استاد کیج هستم … 😉 :-*
your are the fear mikami :-* :-* :-* :-* :-* :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
دیگه ترسوندن با زامبی و امثالهم کلیشه ای شده و تکراری …هیچکس هم با همچین چیزایی نمی ترسه و ترس فقط تو بازی هایی مثل Dead space 1 هست که یک نوع موجودات خاص داشته باشه که یک دفعه آدمو به طریقی شکه کنن و یا بازی هایی مثله Slender man و Outlast …
نمی دونم که برای این بازی چه فکر هایی شده !
دمت گرم Shinji mikami
:yes: :yes: :yes:
______________________
resident evil 6 فاجعه بود ۵ هم افتضاح بود.revelations عالی نه ولی خیلی خوب بود.امیدوارم توی evil within یه چیزی تو مایه های revelations رو تجربه کنیم تا evil 4
من این بازیرو بخاطر ترسناک بودنش میگیرمو ساعت۳شب بازیش میکنم
😎
احتمال زیاد میکامی میخواد باevil withinدوباره این سبکو به اوج برسونه.من که امیدوارم نه یک شاهکار بلکه یه بازی خیلی خوب باشه.
مطمئن باش شاهکاره
:yes: :yes:
من نمیدونم چه کاری وقتی یکی می خواد بازی ترسناک بازی کنه میره بازی ترسناک بازی میکنه . بعد اینا میان ی بازی ترسناک اکشن می کنن . مثل این بری پارک ارم برای تفریح بعد دم در ورودی جلوتو بگیرن بگن باید به ی سری تست ریاضی جواب بدی بعد شما بگید چرا بعد طرف بگه چون ی چند نفر خواستن درس هم بخونن
بد می گم ؟
میگفتم که سری RE دیگه نمیتونه برگرده درواقع به اصلیتش و به ترسناک بودنش چون نابود میشه و بهتره همین راهی رو که داره ادامه بده البته اگه سازنده هاش هنوز هم بخوان زندش نگه دارن این فرانچایز پشت سر هم به سمت دوری کشیده میشد و از خودش دور میشد کم کم شد که ترس تنها چیزی بود که کمبودش در سری محبوب RE که پدر ترس بود دیده میشد…The Evil Within میتونه کل سبک ترسناک رو به شیوه ی کاملی روایت کنه… 🙂
رزیدنت اویل هر چقدرم افتضاح باشه بازم یکی از بهترین هاست :smug: بهترین فرانچایز کپکام :yes: نسخه ۶ داستانش خیلی جالب بود ولی اصلا ترسی توش وجود نداشت 😐
خوب خودت میگی ترسناک نبودن ترس یعنی همه چیز رزدنت اویل خودت قضاوت کن وقتی از رزدنت اویل ترس رو بگیری مثل این میمونه که از GTA جهان باز رو بگیری…فعلا که شما هستی که میگی هنوز هم جذاب هست جذاب بودنش به دست شما تایین
نمیشه مهم طرفدارای قدیمیش هستن که به جای سبک جذاب رزدنت اویل دارن یه شوتر خالص رو بازی میکنن. 😐
به نظر من ترس روانی بهتره 😀 مثلا از این داستان های خیلی پیچیده و فوق العاده که درباره روح و جن و … :silly:
ترس روانی اصلا خوب نیست چون آدم رو از تمام محیط اطراف تا مدت ها میترسونه(شاید هم تا همیشه) مثلا شما یه داستان ترسناک برای یه نفر تعریف کنی(البته کسی که رو داستان بعدش فکر کنه و نگیره هرهر به داستان بخنده) که روی روان شخص اثر بزاره اون شخص یه حالت خیلی عجیب پیدا میکنه و وقتی به محیط اطراف نگاه کنه(خصوصا اگه شخص تنها باشه)شخص از زندگی هم میترسه و این ترس ممکنه تا همیشه کنارش باقی بمونه و همواره اون رو بیخود از زندگی و محیط اطراف بترسونه به خاطر همین تو بازی ها از چنین ترسی استفاده نمیکنن
خیلی حال میده بابا :rotfl: 😀
من که یادمه فیلم کینه رو دیده بودم بالا سر دستشوییمون سوراخه و لوله ها دیده میشه … منم هر وقت دستشویی میرفتم همش زل زده بدم به اونجا کلا چند وقتی از همه چی میترسیدم :dazed: 😥
منم همینطور از اون موقع عهد بستم فیلم ترسناک نبینم و داستان ترسناک برای کسی تعریف نکنم و بعد بهش نخندم در حالی که طرف داره از خودش هم میترسه
من که تا الانم فیلم ترسناک میبینم و قشنگترینی که تو این چند یک ماه اخیر دیدم سینیستر بود :evilgrin: حال میده بترسونی بقیه رو :rotfl:
من که اونقدر تو این سال ها ترسیدم که دیگه به این بازی های ترسناک هم راضی هستم
راستی تو همون ali10 هستی؟
من که اینقدر تو این سال ها ترسیدم که به همین بازی های ترسناک راضی هستم
آره :evilgrin:
ی زمانی به اندازه تمام ترسهاتون! از غول اویل ۳ میترسیدم به حدی که سالها همه جا اونو دنبال خودم میدیدم!!!
انقدر ازین حس ترس خوشم اومد که… دیگه ازش نمیترسیدم :-(( نه تنها اون بلکه خیلی چیزهای دیگه هم… (بس که شبا بدنبال این حس لذتبخش تو قبرستونا و بیغوله ها میچرخیدم یا میخوابیدم)
کاش شورشو در نمیاوردم و بهش مهلت احیا شدن میدادم 🙁
ی زمانی به اندازه تمام ترسهاتون! از غول اویل ۳ میترسیدم به حدی که سالها همه جا اونو دنبال خودم میدیدم!!!
انقدر ازین حس ترس خوشم اومد که… دیگه ازش نمیترسیدم :-(( نه تنها اون بلکه خیلی چیزهای دیگه هم… (بس که شبا بدنبال این حس لذتبخش تو قبرستونا و بیغوله ها میچرخیدم یا میخوابیدم)
کاش شورشو در نمیاوردم و بهش مهلت احیا شدن میدادم 🙁
اگه اسپم شد معذرت…
بابا evil 6 خیلی قشنگ بود.بی انصاف نباشید.شاید به پای evil 3 , 4 نمیرسید ولی بازم خوب بود. :yes: :yes:
بازیه خوبیه :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes:
:yes:
من re4 , re6 رو خیلی دوست داشتم فقط کاشکی تو re6 به جای اون جواوها که عقلشون از آدمها هم بیشتر بود یه چیز دیگه ای میزاشتن
درود
اویل پیشرفت داستانش باعث شد بازی به سمت شوتر کشیده بشه تا ترسناک… با اینحال استاد خودش جوری بازی رو ساخت تو سری ۴ که استرس دفاع از یک همراه بسیار ضعیف و ظریف 😀 باعث جذابیت داستان می شد و کم و کسری نداشت و خلا کمبود ترس رو با استرس جبران میکرد… اما تو سری های بعدی با از بین بردن همین استرس بازی یکبارگی زدن داغون کردن سری رو ! :no:
امیدوارم این بازی موفق عمل کنه بعد کپکام از استاد درخواست کنه بیاد این سری رو نظارت کنه … :yes: :yes: :yes:
کاشکی سازنده های dead spaceهم یکم یاد بگیرن از استاد!!
دمش گرم میدونم که داره فکره یه فیلم رو میکنه که تو توش بازیگری که از ترس میخ شی :dazed: :X-P: