ظرفیتهای تولید گیم در ایران بسیار بالا است
مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: تولید ۵۰۰ بازی رایانهای در سه سال اخیر نشانگر ظرفیتهای بالقوه و بالا برای ساخت گیم در کشور است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «بهروز مینایی» در آیین اختتامیه سومین جشنواره بازی های رایانه ای افزود: سومین جشن بازی سازان ایرانی به پایان رسید؛ این رویداد فرهنگی در دولت دهم متولد شد و امروز سومین دوره آن در دولت یازدهم به پایان می رسد.
وی پایان این جشنواره را پایان ماراتن خوشی ها و ناخوشی ها دانست و تاکید کرد: عده ای در اثنای این جشنواره خوشحال و تعدادی نیز شاید ناراحت شوند، اما این قانون هر مسابقه ای است که به حکم داور، برخی برنده باشند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: ترکیب هیات داوران متشکل از عده ای از متخصصان بازی های رایانه ای بود که این افراد تمامی آثار را دیدند و شاید اگر ترکیب هیات داوران متفاوت می شد، نتایج این جشنواره چیز دیگری بود.
مینایی از مردم، مسوولان فرهنگی، داوران، رسانه ها و صدا وسیما به خاطر همراهی در برپایی سومین جشنواره بازی های رایانهای تقدیر کرد.
وی ادامه داد: در ایام برگزاری نمایشگاه (گیم) تهران سیستم های سرمایشی مصلی امام خمینی (ره) در برابر گرمای حضور مردم تاب نیاورد که من بابت این مساله و دیگر کمبودهای نمایشگاه از مردم عذرخواهی می کنم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانهای به برخی مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات، ۲۲۰ اثر از بازی سازان ایرانی در این دوره از جشنواره حضور داشتند و در سه دوره اخیر نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانهای ، ۵۰۰ بازی یارانه ای تولید کرده که این مهم نشان از ظرفیت بالای تولید گیم در کشور دارد.
مینایی به حضور بازی سازان جوان در عرصه تولید گیم اشاره کرد و توضیح داد: باید به جوانان اعتماد کنیم زیرا با حضور نسل جوان است که می توانیم قله های افتخار را فتح کرد.
مینایی گفت: باور کنیم که می توانیم و جوانان ما قدرت مقابله با جنگ نرم را دارند و در آستانه هفته دفاع مقدس هم قسم می شویم به تأسی از سرو قامتان کشورمان در راه سازندگی عرصه گیم کشور قدم برداریم.
برگزیدگان سومین جشنواره بازی های رایانه ای با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و جمعی از فعالان عرصه بازی سازی در تالار وحدت معرفی شدند.
برای مشاهده گزارش تصویری به این لینک مراجعه فرمایی
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
این قدر صنعت گیم جلو رفته و می ره که ما هیچ وقت بهش نمی رسیم
با محدودیت های که تو ایران هست باید کاملا از بازی ساختن کنار بکشن.
اصلا به صنعت گیم ایران اعتماد ندارم … انگار بگی مجبورشون کردن بازیهای بزرگ بسازن ! برن بازیهایی مثل لیمبو اینا برای Ios و اندورید بسازن بعد سودی که کردن و پولشون برای یک بازی درست حسابی جور شد بعد رو بیارن به بازیهای بزرگ تر و … !
آره برادر من منم میدونم بالاست اما ظرفیت جیب بازیسازان خالیه بعععلهه :-((
آقا کسری گیمفا پلاس رو برا اندروید بالاخره میدید یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟
میدن اما اول برای Ios و پس از مدتی اندورید !
فقط بازی هایی که از دفاع مقدس و توی این مایه ها باشه رو استقبال میکنن که اونا هم به جایی نمیرسن ! (البته نمیدونم شبگرد و ارتش های فرازمینی رو بش بها میدن یا نه اگه بدن که من حرفمو پس میگیرم ! )
از شبگرد و ارتشهای فرازمینی حمایت نکردن ! همش از جیب خود سازندگانه !
تا زمانی که هدف از تولید گیم مقابله با ابر قدرتها باشه ونه سرگرمی صنعت گیم این مملکت به هیچ جا نمیرسه :razzmad: :razzmad: :smug:
موافقم :yes:
آقای مدیر عامل آخه چرا دهن آدمو باز میکنید؟؟؟ منم بلدم ۵۰۰ تا بازی که ۴۹۰ تاش در حد منچه بسازم. عوض این حرفا برید سیاست هاتونو اصلاح کنید دو تا بازی درست درمون بسازید، نه اینکه نمیخواید خرج کنید میرید انجین های ۱۰ سال پیش شرکت های خارجی رو میخرید دوتا بازی زاغارت درست میکنید تازه افتخار هم میکنید… :-/ :no:
منم موافقم امالیمبوبازی کوچیکی نبود یک اثر هنری بود صنعت گیم ایران فقط وفقط نیاز به سرمایه گذاری وزمان دارد :shy:
و صد البته جذب استعداد ها! 😉
:yes: 😀
البته آنرال انجین که گفتی واسه ۱۰سال نیست ومجانی هم هستند حتی Splinter Cell Blacklist که ساخته شده هم آنرال انجین بستگی به بازی سازاش داره که چی خروجی بده
درسته ولی تازگی ها به آنریل رو آوردن. 🙂
بازی کوچیکی بود ! هزینشم کم بود , فک کردی این جور بازیها چقدر هزینه میخوان ؟! خب اینا هم برن همینجور بازیهایی بسازن … ندیدی لیمبو چقدر موفق شد ؟ متاشم ۹۰ شد فک کنم !
حق باشمااست من لیمبورو بازی بزرگی خوندم اما فکر نکنم صنعت گیم ایران بتونه با این تجربه کم اینطور بازی خارق العاده ای بسازه
خدا کنه پیشرفت کنیم.همین.
اعصابم داغونه از دست انی rockstar که لال مونی گرفته(ببخشید بابت اسپم)
خدا کنه پیشرفت کنیم.همین.
اعصابم داغونه از دست این rockstar که لال مونی گرفته(ببخشید بابت اسپم)
اره جون تو
اگه اونا هم بخوان مثل ما بازی بسازن که گرافیکش در حد ماریو یا پایینتر باشه گیم پلیش افتضاح باشه موسیقی نداشته صدا گذاری کلا به بدترین شکل ممکن باشه فقط یه شرکتیش مثل یوبیسافت سالی سه هزار تا میزنه
برو بابا بچه شغال :pissedoff: :-X
این مدیر عامل بازی های رایانه اسمش چیه ببینیم تخصص چیه اصلا که رفته تو بخش بازی سازی
اول باید از بازی های کوچیک مثل ریمن یا لیمبو شروع کنن نه یهو بزنه شکست حصر
واقعا بی خود بود و پر از بااااااااااااااگ
تا وقتی هم دولت حمایت نکنه هیچی نمیشه
بابت خبر ممنون
به نظر من دولت باید با پول خودش یه انجین خوب مثا UE4 رو بخره برایبازی سازهای ایرانی بعد بهشون وام بده و بذاره هر چی دوست دارن بسازن نه اینکه به صورت سفارشی بازی هایی درباره ی جنگ درست بشه بعد کم کم شرکت های بزرگ خصوصی تو ایران درست می شن
البته ما با ساخت عناوین مستقل خوب می تونیم با ارتباط با شرکت ها بزرگ بخواهیم که اونا برای ما بازی رو نشر کنن مثل بازی ترانزیستور که چند نفر دارن روش کار می کنن و سونی می خواد بازی رو اکران کنه این یکی از خصوصیات بازی های مستقله با اینکه مستقل هستن و هزینه ی کمی رو بازی شون می کنن ولی با ایده های جالب بازی های بی نظیری می سازن
:yes: :yes: کاملا صحیح هست فرمایشتون ولی ……….
ولی ب نظر من شرکت های خصوصی مستقل الان باید بدونه وابستگی تشکیل بشن که اگه خدا بخواد چند وقت دیگه ب موفقیت برسن . ( البته اگه بذارن :no: )
برای همین گفتم وام بدن وگرنه کی روی بخش بازی سازی سرمایه گذاری می کنه اینجوزی همیشه مستقل باقی می مونن و بعد که بزرگ شدن طرف بنیاد هم نمی رن 😛 😛
البته بازی سازی تو ایران بیشتر بخاطر دفع تهاجم فرهنگیست تا صنعت :evilgrin:
:no: :no: :no:
کمیت مهم نیست که کیفیت مهمه … یکی از عوامل پیشرفت نکردن صنعت گیم خودتون و حمایت مالی نکردنتونه..آره باباجان برو بشین قشنگ فکر کن بعد حرف بزن :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
ساخت ۵۰۰ بازی موفقیت نیست سر بلندی نیست افتخار نیست ساخت بازی مثل ارتش های فرازمینی افتخاره اینا باید هر بازی رو سرمشق خودشون قرار بدن و بازی به بازی پیشرفت های زیادی بکنن که فعلا تو حالت برزخی قرار دارن بازی ساز ها میگن حمایت حمایت کننده ها میگن بودجه بودجه میگه نداریم ندارم هم یعنی نداریم! 😐
:yes: :yes: :yes: :yes:
تولیدبازی توایران بالایه ولی کیفیتش هم بالایه ?:-)
کل این ۵۰۰ تا بازی اندازه ۱ دقیقه صدا گذاری کالاف ارزش نداره.
اصلا این یارو تو عمرش بازی کرده؟
الان ازش بپرسی میگه آره انگری برد رو فتح کردم.
ایشون همونی هستن که به گرافیک بتل۳ ایراد میگرفتن 😐
من دیگه حرفی ندارم :-/
:/
500 !!!!!!!!!!! خدایا !! چی بگم !! هیچی نگم بهتره !!! ما رو گوسفند فرض کردن دیگه !! کاری هم نمیشه کرد !!! ……. : /
این بیچاره که تقصیری نداره امسال حتی برای برگذاری نمایشگاه هم تا اونجایی که یادمه هیچ بودجه ای اختصاص داده نشده بود به بخش سرگرمی بعد انتظار دارید بیان از بازی ها حمایت کنن دولت پولش کجا بود آخه که بخواد رو بازی های ایرانی سرمایه گذاری کنه؟ با این وضع موجود قرار نیست به این زودیا مشکلاتی مثل نبود امکانات و بودجه کافی برای بازی ها حل بشه بازی سازا باید خودشون یه کاری برای خودشون بکنن خبری هم از کمک های مالی از طرف دولت و… نیست مسئولین تنها کاری که میتونن بکنن همین برگذاری نمایشگاه و دادن جایزه و یکم پول به برندگانه همین.
والاااااااا! 😀
میگم اگه هدایتی اون یک میلیاردو بجای اینکه بده به عربا تا خلعتبری رو بیاره اگه رو صنعت بازی سازی ایران سرمایه گذاری میکرده الان ما یه بازی در حد فیفا داشتیم :rotfl:
برو بابا!!!
کل این بازیهارو جمع کنی بودجش به یه AAA اونا هم نمیرسه حتی فک نکنم به یه indie مث Journey برسه 😐