خالق سری The Elder Scrolls: عناوین RPG جدید بیش از حد خطی شدهاند
از روزهای اولیه Fallout و The Elder Scrolls تا بازیهای مدرن و جدیدی مانند Baldur’s Gate 3، ژانر RPG (بازی نقشآفرینی)، قطعاً مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده است. با این حال، نمیتوان با قطعیت گفت که همه افراد از تغییرات و تکاملهای صورت گرفته در سبک بازیهای نقشآفرینی، راضی هستند.
بعضی از طرفداران کلاسیک این ژانر دلتنگ چالشها و انتخابهای پیچیدهتر بازیهای قدیمیتر هستند و یکی از خالقان سری بازیهای The Elder Scrolls نیز از این دست افراد است. او بر این باور است که امروزه این ژانر، احساس آزادی را کمتری را به بازیکنان منتقل میکند.
در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Video Gamer، یکی از خالقان سری بازیهای The Elder Scrolls، تد پیترسون (Ted Peterson)، درباره چگونگی تکامل بازیهای نقشآفرینی در طول سالهای اخیر، به بحث و گفتگو پرداخت.
این توسعهدهنده، در حال حاضر بر روی پروژه The Wayward Realms کار میکند که به عنوان جانشین معنوی بازی The Elder Scrolls 2: Daggerfall شناخته میشود. او اظهار داشت که این عنوان، روشهای مختلفی برای تکمیل مأموریتها به بازیکن ارائه خواهد داد که هر کدام به یک پایان متفاوت منجر خواهند شد.
همچنین، این توسعهدهنده با سابقه بیان کرد که این عنصر در بازیهای نقشآفرینی جدید به مانند زمان قدیم وجود ندارد و او قصد دارد با عنوان در حال توسعه خود، چالشهای جدیدی را به بازیکنان ارائه دهد.
من دوست ندارم جهان و محیطی بازیای که در حال انجام آن هستم، کوچک باشد یا داستان آن در کنار خطی بودن، شما را به انجام کاری اجبار کند.
تد پیترسون در ادامه اظهار داشت که او آزادی عمل را دوست دارد و از بازیهای نقشآفرینی که به بازیکنان انتخابهای متعدد و دنیای گستردهای برای گشتوگذار ارائه میدهند، لذت میبرد. به همین دلیل، او قصد دارد در عنوان بعدی در حال توسعه خود، این اصول را دنبال و اجرا کند.
در نهایت، به باور پیترسون، بازیهایی مانند Baldur’s Gate 3 در میان عناوین جدید، به عنوان استثنا برجسته میشوند، زیرا داستانها و روایتهای غیرخطی فراوانی را برای کاوش به بازیکنان ارائه میدهند. به عقیده بسیاری، این همان دلیلی است که منجر به موفقیت بیسابقه استودیوی Larian در سالهای اخیر شده است.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- رسمی: Forza Horizon 5 بهار امسال برای PS5 عرضه خواهد شد
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
نظرات
حالا باز یکی میاد در مورد کریشن انجین کامنت میزاره یا فکر میکنه منظور پست تاد هاوارده یا باز میپره به استارفیلد (متنو که نمیخونن ماشالا)
در این حد کامنت های زیر پست های مربوط به بتسدا بی ربط و مسخرست
بنظرم procedural generation که ایشون اشاره کرده اصلا مناسب بازی های rpg نیست
فقط توی همون ژانر روگ لایگ و امثال ماینکرفت و …
هم با شما موافقم هم مخالف.
اگر مثل Daggerfall باشه بد نیست به نظرم. برای اینکه ذهنتو خاموش کنی، یه چندساعت به عنوان بانتی هانتر روی پلی کنی توی یه مپ Sandbox چندجا بگردی و داستان خاصی هم نداشته باشی جالب میشه. (برای من جالبه حداقل)
ولی خب بخوای یه داستان خاص رو توی یه جهان خیلی بزرگ (باز هم مثال Daggerfall رو بزنم که تقریبا هم اندازه کشور بریتانیا بود مپش) دنبال کنی واقعا جالب نیست. تهش اینه که به هوش مصنوعی برای ساخت کوئستهای سطحی به تعداد زیاد روی بیاره که کیفیت پایین میاد. باید دید چه آشی قراره بپزه بعد نظر داد.
اینم اضافه کنم که procedural generation مشابه استارفیلد نیست تو این عنوان. مثل DaggerFall، خود سازنده از قبل کل مپ رو میسازه و به بازیکن تحویل میده، همه نقاط برای همه بازیکنا مشترک قراره باشن.