درآمد Xbox در سه ماهه دوم امسال ۷ درصد کاهش یافته است؛ افزایش ۳۰ درصدی تعداد مشترکین PC Game Pass
ساعاتی پیش، مایکروسافت گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۵ خود را به اشتراک گذاشت که نشان میدهد درآمد بخش گیمینگ این شرکت با کاهش ۷ درصدی مواجه شده است.
بخش گیمینگ مایکروسافت در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴، بیش از ۶.۶ میلیارد دلار درآمده داشته که نسبت به همین بازه در سال گذشته ۵۳۰ میلیون دلار کمتر است و دلیل اصلی، کاهش ۲۹ درصدی فروش کنسولهای ایکس باکس اعلام شده.
درآمد حاصل از محتویات و سرویسهای ایکس باکس، به لطف رشد گیم پس ۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در جریان این گزارش مالی گفت:
ما روی بهبود سودآوری این کسب و کار از طریق محتویات و سرویسهای بیشتر به طور بلند مدت متمرکز هستیم. Xbox Cloud Gaming نیز به طور مداوم عملکرد بهتری را ثبت و حفظ کرده است و در این سه ماهه کاربران ۱۴۰ میلیون ساعت از آن بهره بردهاند. از سوی دیگر، در این سه ماهه شاهد افزایش ۳۰ درصدی کاربران PC Game Pass بودیم.
پر بحثترینها
- مدیر سابق پلیاستیشن رویکرد چند پلتفرمی Xbox را تحسین میکند
- عملکرد ضعیف Spider-Man 2 روی PC همچنان ادامه دارد
- بیاحترامی دوباره Assassin’s Creed Shadows به فرهنگ و سنتهای ژاپن
- رسمی: Forza Horizon 5 بهار امسال برای PS5 عرضه خواهد شد
- فروش ۸ میلیون دلاری Marvel’s Spider-Man 2 روی استیم تنها در دو روز ابتدایی عرضه
- شایعه: Halo: Infinite به پلی استیشن خواهد آمد
نظرات
هی از فروش کنسول کاسته میشه و به فروش گیمپس اضافه میشه. مایکروسافت راهشو عوض کرد چون تو راه قبلی موفق نبود . حالا ببینیم تو آینده چی میشه!
بالا رفتن مشترکین گیمپس هم موقتی و فقط بخاطر کالاف دیوتیه
قبل کالاف چی؟
لابد از سر دلسوزی گیمپس میخریدن؟
مسئله اینه که شما وقتی وارد گیم پس میشید راه برگشت نداری اینقدر بازی و محتوا ریخته که نمیتونی چشمتو بروشون ببندی
احتمال زیاد پلی استیشن هم تو آینده همین مسیر رو میره این کارش به معنی شکستش توی مسیر قبلی نیست شرکت هایی که زیر دستش بود از سونی هم بیشتره اما خودش نخواست از لحاض کنسولی رقابت کنه
خودش نخواست؟ نتونست. سونی کامل بازار رو گرفته بود دستش. مایکروسافت هرچقدر بازی انحصاری میکرد بهش به اندازه کافی توجه نمیشد و دیگه راهشو جدا کرد
کلا چند تا بازی انحصاری داشت؟ بجز سری های قدیمی انحصاری جدید کمی داشت و اکثر بازیاش برای پلی استیشن هم میومد برعکس سونی که تمام زورشو میزد تا بازیاش انحصاری باشن یا حداقال برای ایکس باکس نیان
چه شکلی ۳۰ درصد به مشترکین گیم پس اضافه شده اما درآمد بخش گیمینگ این شرکت با کاهش ۷ درصدی مواجه شده است !!
چون در بهترین بازه برای فروش کنسول (تعطیلات) ۲۹ درصد فروش کنسولهای Xbox کاهش یافته و این افزایش ۳۰ درصدی هم فقط مختص PC game pass هست.
مایکروسافت از اون اول هم باید با این سرمایه گردن کلفتش میرفت سراغ ناشری .سخت افزار باید دست سونی و نینتیندو و pc باشه
حالا در سال یه چندتا کنسول هم بفروشه که هم بازار کنسول ها انحصاری نشه و هم امثال من که در ایران هستیم بتونیم با بودجه کم یه سریز اس بخریم که از دنیای گیمینگ عقب نمونیم
گزارش مالی مایکروسافت برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۵ نشاندهنده چالشهایی در بخش گیمینگ این شرکت است، به ویژه با کاهش ۷ درصدی درآمد که ناشی از افت فروش کنسولهای ایکس باکس است. این کاهش در درآمد میتواند به عوامل مختلفی نسبت داده شود:
کاهش تقاضا برای کنسولهای ایکس باکس: افت ۲۹ درصدی فروش کنسولها ممکن است به دلیل رقابت شدید با سایر کنسولها و پلتفرمها، تغییرات در سلیقه مصرفکنندگان یا حتی مشکلات زنجیره تأمین باشد.
رشد محتویات و سرویسها: افزایش ۲ درصدی درآمد از محتویات و سرویسهای ایکس باکس، به خصوص با توجه به رشد گیم پس، نشان میدهد که مایکروسافت تلاش میکند تا با ارائه خدمات بیشتر و محتوای جذاب، به سودآوری بلندمدت خود ادامه دهد. این رویکرد میتواند به کاهش وابستگی به فروش سختافزار کمک کند.
پتانسیل Xbox Cloud Gaming: افزایش ۱۴۰ میلیون ساعتی استفاده از Xbox Cloud Gaming و رشد ۳۰ درصدی کاربران PC Game Pass نشاندهنده موفقیت مایکروسافت در جلب توجه به این خدمات است. این میتواند به عنوان یک استراتژی کلیدی برای آینده مایکروسافت در صنعت گیمینگ تلقی شود.
تمرکز بر سودآوری: اظهارات ساتیا نادلا درباره تمرکز بر بهبود سودآوری از طریق محتویات و سرویسهای بیشتر، نشاندهنده یک تغییر استراتژیک است که میتواند به مایکروسافت کمک کند تا در برابر نوسانات بازار و تغییرات در رفتار مصرفکنندگان مقاومتر باشد.
در کل، اگرچه کاهش درآمد از فروش کنسولها نگرانکننده است، اما استراتژی مایکروسافت در سرمایهگذاری در خدمات و محتوا، به نظر میرسد که در بلندمدت میتواند به تثبیت و رشد این بخش کمک کند. توجه به روندهای جدید و نیازهای کاربران میتواند به مایکروسافت در بهبود موقعیت خود در بازار گیمینگ کمک کند.
دقیقا همون چیزی که انتظار میرفت با مولتی پلتفرم کردن بازی هاش فروش کنسولش از این هم قراره کمتر بشه اگه میخواد تو نسل بعدی با ps6 رقابت کنه باید به قول خودش یه تحولی توی سخت افزار داشته باشه تا ارزش خرید پیدا کنه
رقابتی وجود ندارد. فقط داره درامدشو زیاد میکنه، راهشون کاملا از هم جداس
مایکروسافت برای اینکه شرکتش سود دهی بالایی رو از سمت ایکس باکس بگیره کلا سیاست رو عوض کرد که داره نتیجه میگیره
چون اگر میخواست هدفش فقط بازی انحصاری باشه قطعا به سود دهی پایین و شاید به ضرر میرسید و شرکتی بزرگی مثل مایکروسافت که غول های فناوری دیگه ای هم باهاش در رقابت هستن طبیعیه که سمت سود دهی بیشتر بره و انتخاب درستی کردن در زمینه رقابت کردن
یک کار هدفمندی که انجام دادن سرمایه گذاری روی کلود گیمینگ هست که هر ساله داره پیشرفت میکنه و الان شاهد هستیم
ولی خب برای کاربران ایکس باکس که هدفشون بازی کردن بازی های داستانی هست خوب نیست و الان پلی استیشن شده یک هدف خوب
پلی استیشن هم داره میاد تو این بازار و بدون ریسک زیاد
البته یادمون باشه شرکت سونی درامد اصلیش از سمت صنعت گیم هست ولی شرکت بزرگی مثل مایکروسافت چندین در آمد اصلی داره که صنعت گیم جز درآمد های کم اصلیش هست
امیدوارم این رقابت ها سالم باشه و به صنعت گیم صدمه نزنه و همچنین بازی های داستانی
بلههه همینه ۳۰ درصد افزایش مشترکین گیمپس پی سی
چیزی که بایذ اتفاق بیوفته و قطعا افزایش پیدا میکنه
۲ در صد افزایش سود خیلیه هااا رقم اصلی خیلی بالاس که این دو درصد سود یه رقم زیادی هست
من سهامدار نیستم ولی یه منطقی دارم که میگم اگه شرکت مورد علاقم سود کنه قطعا تو اراعه خدمات و لذت بردن من از اون خدمات تاثیر مثبت داره و من هم به همون اندازه سود میکنم