مایکروسافت در ماه گذشته برترین ناشر بازی جهان بود
در ماه دسامبر ۲۰۲۴، مخاطبین در سرتاسر جهان نزدیک به ۴۶۵ میلیون دلار برای بازیهای Xbox هزینه کردند و این موضوع کمپانی مایکروسافت را به بزرگترین ناشر بازی جهان روی ایکس باکس، پلی استیشن و PC تبدیل میکند.
این آمار از شرکت آماری Ampere منتشر شده است. آثاری مانند Indiana Jones and the Great Circle و Call of Duty: Black Ops 6 از مهرههای کلیدی مایکروسافت برای چنین دستاوردی بودند.
اما در نهایت این Call of Duty بود که بیشترین موفقیت را برای مایکروسافت به ارمغان آورد. Ampere میگوید که Call of Duty HQ پس از عرضه Black Ops 6، حدود ۳۸ میلیون کاربر را تا پایان نوامبر ۲۰۲۴ جذب کرد.
مایکروسافت حالا تمرکز بیشتری روی استراتژی چند پلتفرمی خود دارد و در ماه دسامبر ۶۴ درصد مصرفکنندگان بازیهای مایکروسافت از پلتفرم پلی استیشن بودهاند. مجددا در اینجا هم بیشترین آمار مربوط به Call of Duty است.
Ampere میگوید که مایکروسافت با فاصله زیادی از EA که ۳۶۶ میلیون دلار درآمد داشته، جلوتر است. عملکرد مطلوب EA نیز بیشتر به خاطر EA Sports FC 25 بوده که البته همچنان عملکرد ضعیفتری نسبت به EA Sports FC 24 داشته است.
دادههای Ampere همچنین نشان میدهد که در روز کریسمس، ۳۰ میلیون ساعت صرف بازی Fortnite شده و گیمرهای Fortnite در آن روز به طور میانگین ۲.۳ ساعت را صرف بازی کردهاند. در ۲۵ دسامبر هم ۲۰ میلیون ساعت برای عناوین Call of Duty صرف شده است.
دو بازی مهم دیگر در این آمار، Marvel Rivals و Path of Exile 2 بودند. Marvel Rivals در ماه دسامبر ۲۹ میلیون کاربر فعال داشت و Path of Exile 2 حدود ۱۴۸ میلیون دلار درآمد کسب کرد. هر دوی این آثار، دسامبر را به ماه موفقی برای ناشران چینی تبدیل کردند که در حال افزایش نفوذ خود در صنعت گیمینگ است.
عناوینی مانند Marvel Rivals (Netease) ،Path of Exile 2 (Tencent) ،Infinity Nikki (Papergames) و Delta Force (Tencent) باعث شدند تا ناشران چینی Tencent و Netease به ترتیب مقام پنجم و نهم را کسب کنند و برای اولین بار وارد رتبهبندی ماهانه Ampere شوند.
پیرز هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls)، مدیر تحقیقات Ampere، در این باره میگوید:
مقیاس جهانی رو به رشد ناشران بزرگ چینی متغیر جدیدی را به بازار گیمینگ میافزاید و امروزه صنعت گیم تنها رقابتی نیست، بلکه فوق رقابتی است.
طبق دادههای NPD، در ایالات متحده و طی بازه مشابه نسبت به نسل قبل، فروش کنسول PS5 از PS4 جلو زده در حالی که فروش کنسولهای Xbox Series هنوز از Xbox one عقبتر است.
هفته گذشته هم فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبه خود توضیحات بیشتر و شفافتری نسبت استراتژی جدید Xbox ارائه کرد.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
- فیل اسپنسر: Starfield انحصاری Xbox باقی نخواهد ماند
نظرات
لامصب چقدر گنده داره میشه
بزودی قویترین ناشر کل بازار میشه و صدالبته ردموندی یعنی همین👏تا حریف رو از پا درنیاره نمیشینه
بله (ناشر) قدرتمندی میشه و ایکس باکس دیگر معنی نخواهد داشت
خودشون گفتن جلوی پلی استیشن شکست خوردیم خودش از پا درومده کس دیگه ای ضرر نکرده
ایکس باکس دیگر معنی نخواهد داشت ؟
اتفاقا ایکس باکس روز به روز داره گنده تر میشه
۸۰ درصد مشترک های گیمپس روی ایکس باکسه
به گفته مدیر عامل مایکروسافت تعامل در پلتفرم های ایکس باکس به ۵۰۰ میلیون رسیده
هیچ شکستی وجود نداره شکست وابسته به سرمایه اون شرکته که مایکروسافت همیشه برندش بوده
از پا در اومده ؟
تازه اول راه نقطه اوجشه نسل بعد پلتفرم ایکس باکس بزرگترین جهش رو پیدا میکنه
و درامدش داره نجومی میشه با وجود انحصاری هایی که روی ایکس باکس داره
و فقط اکتیوژن و بتسدا این سود رو به دست آوردن
تو فکر کن ضرر کرده و از پا درومده ولی ما هر ماه جشن میگیریم که داره سود میبره و این سودش هر سری زیاد تر و زیاد تر میشه جگری که حتی اسمی از سونی تو لیست نیست
رقابت اصلی اینه که کدوم یکی سود بیشتری میبره
نه صرفا کی بیشتر کنسول میفروشه
شما مثل اینکه تو باغ نیستی؟
کدوم رقیب؟ ماکرو کلا راهشو از سونی جدا کرد. چندسال دیگه کاملا تبدیل به ناشر مولتی پلتفرم میشه.
تا دیروز که کنسولش زیر فروش پلیستیشن له شد راهشون از هم جدا بود حالا دوباره رقیب شدن؟
اونی که از پا دراومده ایکس باکسه که الان ضعفای سونیو تو بازیاش داره واسش جبران میکنه به لطف پورت عناوین فرست پارتیش
بهترین و بزرگترین شرکت و ناشر تاریخ صنعت.
با اختلاف💚👑👑👑💚
⭕️پلتفرم PlayStation تقریبا ۶۴ درصد از فروش بازی های Xbox را در ماه دسامبر به خود اختصاص داده است (بیشتر از مجموع فروش آنها عناوین بر روی ایکس باکس یا پیسی و نینتندو)
🔸️این بدان معناست که آنها قطعاً متوقف نخواهند شد و فقط به افزایش انتشارات خود به PS ادامه خواهند داد.
🔻سونی بدون هیچ زحمتی ۳۰ درصد از فروش هر نسخه را نگه میدارد و از آن برای ساخت انحصاری و گسترش قرارداد های انحصاری تردپارتی و سکندپارتی استفاده خواهد کرد
بله فروشش روی پلی بوده منتها نه از بازی های ایکس باکس گیم استدیوز بلکه از اکتیوژن و بتسدا
این خیلی فرق داره
هم میتونه با بازی های اکتیوژن و بتسدا سودشو از پلی بدست بیاره هم اعتبار ایکس باکس رو نگه داره
بزار یه چی بگم یکم لرزه به تنت بیوفته
این اینده ای هست که اتفاق میوفته ها
با مولتی پلتفرم شدن عناوین ایکس باکس رسما این اجازه به ایکس باکس داده میشه که با خیال راحت خرید انجام بده و اکو سیستمش رو گسترش بده و دیگه هیچ نهادی هم نمیتونه جلوگیری کنه چون به قول شما یه ناشره که یه کنسول هم در کنارش داره و اونجاست که فن ایکس باکس هر روز خوشحال تر میشه چون کاتالوگ گیمپسش روز به روز پر محتوا تر میشه و با هزینه کم گیمشو میزنه و عشق میکنه ازونور تو برا تک تک اون عناوین پول نقد میدی و حالشو میبری 😊
هم هزینه ساخت گیم در میاد با فروش تو پلی استیشن هم سودی که از گیمپس در میاد رو میره برامون استودیو و ناشر میخره 🤣
حالا تو هعی بگو ناشر ما بیشتر ذوق میکنیم
داداش طبیعیه خب روی پلترم دیگه به اون سود برسه
توقع دیگه ای داشتی؟
رو نینتندو هم بفروشه درصدی مال نینتندو هست.
سونی سود میبره
ماکروسافت هم کلی سود میبره از فروش بازیش.
دو سر برده
مانعی نداره پس داره به کل گیمینگ سود میرسونه چون اسپنسر این رو هم گفت که از سود عرضه بازی برای پلتفرم های دیگه میتونیم برای طرفدارای ایکسباکس بازی های بزرگتر بهتری بسازیم پس اینورم سوده. یه شوخی همیشه بود دوست خوب گیمر ها اینجوری واقعا لقب مایکروسافت گیمینگ میشه
حالا که ناشر خوبی شدی لطف کن اوری یک ودو و سری گرز و فورزا رو هر چه زودتر بده بیاد این ور بازار.
به امید روزی که پلیرها (واقعی)روزی بدون تعصبی ها و سهامداران سونی و ایکس باکس رو ببینن و از بازی کردن بشه لذت برد آمین.
داش یه ایلو هم میخوای اشانتیون بدن؟
اون “اینور بازار” که گفتی و فکر میکنی اون سمتی و دوست داری خودتو به یه گروه متعلق بدونی تا حس ارزشمندی بکنی حتی یکم
جاییه که تو بهترین حالت یه مصرف کننده ای
گفتم بهترین حالت چون بخاطر موقعیت جغرافیاییت اصلا توی پیش بینی آمار درآمد زایی شرکتا حساب نمیشی نه اون ور بازار نه اینور بازار
شرمنده
بعید میدونم رو پلی ۴ هکی همسایه شما درست اجرا بشن که تو بری بازی کنی
شما و همه ایرانیایی که اکانت هکی میزنن جزو بازار نیستن.در ضمن این مسأله که تو پلتفرم پلی استیشن بازی های ایکس باکس بیشتر از بازیهای پلی استیشن پلی میشه برای سونی و سهامدارهاش خجالت آوره و یه شکست.شکست شاید الان که کنسولها فیزیکی هستن زیاد به چشم نیاد ولی ده سال دیگه که کنسولی وجود نداره سونی کاملا محو میشه چون مردم میرن گیمپس میخرن و بازیهایی از سوتی که دوست دارن رو انتخابی میخرن.
این همه گفتیم مایکروسافت کنسول بزاره کنار کلا ناشر بشه برای همه بهتره
هیچ کس گوش نمیداد
بیا حالا نتیجه ناشر شدن مایکروسافت ببین
فقط دیگه تمرکز باید بزاره روی بازی نه سخت افزار
واقعا متاسفم که اسپنسر عضو گیمفا نیست تا نظرات سازندت رو بشنوه
متاسفانه
کنسول رو که نمیزاره کنار اتفاقا من احتمال میدم یه فکر اساسی برا سخت افزار نسل بعدش کرده که حتی خود شما که طرفدار سونی هستی دو دل میشی برا تهیش
من عاشق طرفدارهای سونی مثل شما هستم که فقط امروز رو میبینین ده سال بعد کدوم آدمی میره کنسول میخره وقتی با اینترنت میتونه بازی کنه نسل ۱۰ نسل آخر کنسولهاست.ایلان ماسک نت 5g رو داره ماهواره ای میکنه ده سال بعد کل دنیا 6gهست.من و شما تو ایران هستیم برای بقیه دنیا دیگه کنسول و سخت افزار لازم نیست فقط اشتراک هست تموم شد و رفت
این یعنی موفقیت و سود دهی و پیشرفت کردن
حالا اخبار بهتر و بیشتری هم از ایکس باکس خواهید شنید
درود بر تو هم خودت داری سود میکنی هم مصرف کننده داره سود میکنه با سرویست
به امید موفقیت های بیشتر 🙏💚
داداش بنظر کنسول ایکس باکس داری اگه داری از کجا گیم پس سالانه بخرم قیمت خوب باشه با پشتیبانی جایی سراغ داری؟
سوال اینجاست ایندیانا چقدر فروخته
تو کف اون یدونه دیسلایکم😂 اخه چرا مرد؟ برای چی اصلا دیسلایک دادی
کمتر از ۳۰۰ هزار نسخه
شکست تجاری بوده
آمار که هنوز ندادن، ولی منطقی فکر کن، وقتی رو گیم پسه… میری بخریش؟🙃
تو استیم ترکر ببینید خیلی کم فروخته
با چه کسی هم از منطق صحبت میکنید😂💔
آمار دقیق ندادن تحلیلگرا هم چیزی نگفتن
ولی چون قبل از عرضه توی لیست پیش فروش ها بوده و از اون طرف دیزنی به دنبالش چراغ سبز نشون داده نمیشه گفت شکست تجاریه
شایدم درحال حاضر باشه و بعد از عرضه روی پلیاستیشن وضعیت بهتر بشه
آخه تو نوع هدف پست بازی های ایکس باکس هستش یکی فروش عادی اون دیگه تأثیر گذاری افزایش ارزش پکیج گیم پس خب اولی آسونه فهمیدنش ولی دومی بعید میدونم
این گزارش نشاندهنده تحولات مهمی در صنعت بازیهای ویدئویی است و چند نکته کلیدی را به تصویر میکشد:
رشد مایکروسافت: با درآمد ۴۶۵ میلیون دلار در دسامبر ۲۰۲۴، مایکروسافت به عنوان بزرگترین ناشر بازی در جهان شناخته شده است. این موفقیت به ویژه به خاطر عناوینی مانند “Call of Duty: Black Ops 6” و “Indiana Jones and the Great Circle” است که نشاندهنده قدرت استراتژی محتوایی مایکروسافت است.
توجه به استراتژی چند پلتفرمی: تمرکز مایکروسافت بر روی استراتژی چند پلتفرمی، به ویژه جذب کاربران پلی استیشن، نشاندهنده تمایل این شرکت به گسترش دامنه نفوذ خود در بازار است. این رویکرد میتواند به افزایش پایگاه کاربری و درآمد مایکروسافت کمک کند.
رقابت با EA: مایکروسافت با فاصله زیادی از EA پیشی گرفته است. در حالی که EA با ۳۶۶ میلیون دلار درآمد در جایگاه دوم قرار دارد، عملکرد ضعیفتر عناوین جدید آن نسبت به نسخههای قبلی، نشاندهنده چالشهایی است که این شرکت با آن مواجه است.
موفقیتهای دیگر عناوین: آمار مربوط به بازیهای “Fortnite”، “Marvel Rivals” و “Path of Exile 2” نشاندهنده تنوع و رقابت در بازار است. این عناوین نه تنها درآمد بالایی کسب کردهاند، بلکه نشاندهنده افزایش نفوذ ناشران چینی در صنعت بازی نیز هستند.
تغییرات در بازار کنسولها: اطلاعات NPD نشان میدهد که فروش PS5 از PS4 جلوتر رفته، در حالی که فروش Xbox Series هنوز از Xbox One عقبتر است.
تحلیل کارشناسان: اظهارات پیرز هاردینگ رولز درباره رقابت فوقالعاده در بازار گیمینگ، به خوبی وضعیت کنونی صنعت را توصیف میکند. ناشران بزرگ چینی به سرعت در حال افزایش نفوذ خود هستند و این میتواند به تغییرات اساسی در رقابتهای آینده منجر شود.
به طور کلی، این گزارش نشاندهنده یک دوره تحول در صنعت بازیهای ویدئویی است که با رقابت شدید و استراتژیهای متنوع ناشران همراه است. مایکروسافت با اتخاذ رویکردهای جدید و سرمایهگذاری در محتوای باکیفیت، به نظر میرسد که در مسیر درستی قرار دارد.
دیگه وقتی همچین قولی رو بخری بایدم بهترین ناشر بشی، درهرصورت این قدرت خریده که باعث این موضوع شده
احتمالا تبدیل به بزرگترین و بهترین ناشر بشه. این استراتژی ناشر شدنش کاملا موفقیت امیز بوده. عملا راه خودش از سونی جدا کرد
داش ناشر(ناصر)، متای ژدید چی دایی ؟
مایکروسافت میتونه به پیشرفت صنعت گیم خیلی کمک کنه
کلاود گیمینگ. گیمپس. نوآوری در سخت افزار ( که البته کار تخصصی سونی هم هست). و ناشر قدرتمند ثرد پارتی شدن و جون دادن به استودیو های ضعیف
این همه تحلیلگر صنعت گیم رو تا حالا با هم یجا ندیده بودم به مولا
جرعت میخواد که تو ی ماه ۴ گیم بزرگ عرضه کنی که هر کدوم تو سبک خودشون بهترین یا جزع بهترین هان🔥💚
کلا استراتژی فوق العاده عالی رو به کار گرفته و بی خیال بشو نیست. سیاست گیم پس کلی به نفع گیمرا شد الانم وقتی فهمیده بازی انحصاری هیچ نفعی تو فروش کنسولش نداره اون رو روی کنسول رقیب منتشر میکنه و ازین طریق کلی سود به جیب میزنه. من استراتژی دو کنسولی رو هم به شدت میپسندم هنوزم افرادی هستن که رزولوشن براشون مهم نیست و فقط فریم ریت اولویته واسشون. اگر نسل بعدی هم مایکروسافت کنسولی ضعیف تر اما ارزان تر بده با فریم ریت هم پای کنسول قوی تر بازم میتونه سود کنه.