مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا

مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم

رضا شیرمردی
۱۳:۱۰ ۱۴۰۳/۱۱/۰۸
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا

در چند سال اخیر، شرکت Epic Games درگیر یک جنگ قانونی تمام عیار با اپل و گوگل در بحث توزیع اپلیکیشن‌ها از طریق دستگاه‌های iOS و Android از فروشگاه‌های App Store و Google Play شده است. این شرکت توانسته امتیازاتی را از این دعواهای حقوقی به دست بیاورد، اما در عین حال جراحت‌های مالی زیادی را نیز به دنبال آن متحمل شده است.

تیم سویینی (Tim Sweeney، مدیر عامل Epic Games) اخیراً در مورد Epic Games Store و نبردهای قانونی آن با اپل و گوگل، با IGN مصاحبه کرده است. در این مصاحبه، سویینی عواملی را که بر میزان هزینه سرمایه‌گذاری در فروشگاه Epic Games تأثیر می‌گذارند توضیح داد. او گفت که بیش از یک میلیارد دلار هزینه سالانه، به ورود Epic Games Store به بازار تلفن همراه اختصاص دارد که بخش بزرگی از آن شامل هزینه‌ نبردهای قانونی با اپل و گوگل می‌شود.

سویینی در ادامه گفت که به توانایی Epic Games در ادامه سرمایه‌گذاری‌هایش، به‌ویژه در نبردهای قانونی، اعتماد دارد:

من فکر می‌کنم که با ادامه این روند، ممکن است پس از چند دهه دیگر به مشکلات مالی جدی بر بخوریم. اما ما مصمم هستیم که این نبرد را ادامه دهیم. انتظار دارم که بخش‌های بزرگی از این مبارزه در طول بقیه این دهه ادامه داشته باشد و ما به طور کامل متعهد به انجام آن هستیم.

ما این امر را به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای Epic Games، چه برای خودمان و چه برای دیگر توسعه‌دهندگان می‌بینیم. به نظر ما، Fortnite شانس بهتری در بازار خواهد داشت اگر رقابت در پلتفرم‌های Android و IOS آزاد شود و این شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، از مسدود کردن راه ورود به این عرصه با تحمیل تعرفه‌های بیهوده خود، دست بردارند.

شایان ذکر است که Epic Games در طی مبارزات قانونی خود امتیازاتی را نیز به دست آورده است، از جمله بازگرداندن فروشگاه Epic Games و به تبع آن Fortnite به دستگاه‌های موبایل در اتحادیه اروپا از طریق قوانین بازارهای دیجیتال این اتحادیه. با این حال، این شرکت همچنین با تعدیل نیرو بزرگی روبرو شد و حدود ۹۰۰ نفر از کارمندان خود را در سال ۲۰۲۳ برای کاهش برخی از این هزینه‌ها اخراج کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد که تیم سویینی و Epic Games از این سرمایه‌گذاری عقب‌نشینی نمی‌کنند و به مبارزه حقوقی خود با غول‌های تکنولوژی، ادامه خواهند داد.

SirMagAssامینکسری نراقیبهرام

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MohaMMad.Mz گفت:

    آخرشم هیچی.
    بنظرم اگه بیشتر رو همون رقابت با استیم هزینه میکرد و به بازار موبایل ورود نمیکرد براش بهتر بود

    inovanter
  • نه داش سود کردن از موبایل راحته

    inovanter
  • واقعیت اینه اپل برای رشد لانچر و فروشگاه خودش خیلی هزینه داره میکنه و در جلسات توجیهی این موضوع رو بارها با سهام دارها درمیون گذاشته بازی‌های رایگان لانچر اپیک که در حد توان بتونه یک کالکشن دوره ای از بازی‌های خوب و باکیفیت مخصوصا در مناسبات ها باشه مثل کریسمس، هالووین و..و دومی که خیلی مهمه امتیاز دادن به توسعه دهنده ها برای استفاده‌ از موتور انریل در بازیهاشون و استفاده‌ از فروشگاه اپیک به عنوان لانچر مقصد برای عرضه حتی تا یک سال هم اصلا یک دلار هم بابت فروش بازیت از لانچرش نمیگیره حتی اگه تو اون یک سال فروش خوبی داشته باشی و بعد از این تاریخ میتونی حتی در فروشگاه های دیگه هم عرضه کنی بازیت رو (البته مشروط به پایان قرار داد انحصاری یک ساله که بین ناشر یا توسعه دهنده مستقل و شرکت اپیک امضا میشه)برای همینم همیشه به صورت مستمر در حال بالا بردن کیفیت موتور انریل هست و برگزاری ایونت های مختلف برای معرفی کارهایی که انجام داده و دستاوردهای جدید انریل از اون طرف هم بازی بزرگ فورتنایت که دیگه با این وضعیت که داره پیش میره به غیر ماشین چاپ پول به عنوان یک پلتفرم و حتی در آینده امکان داره بیشتر هم باشه داره عمل میکنه همین سه مورد دستاوردهای خیلی بزرگی هستن برای اپیک در زمان کم منظورم بیشتر بازی فورتنایت که فکرشو نمی‌کرد امروز داره از سلبریتی های بزرگ هالیوود خواننده های بزرگ رو کم کم به عنوان تبلیغات وارد فورتنایت میکنه سهام دارها هم تو این مورد همکاری میکنن برق سکه های فورتنایت مرغ تخم طلا هر کسی رو کور میکنه با تمام این موفقیت ها ولی هنوز نتونسته حتی نزدیک استیم بشه چه از نظر کاربر و چه از نظر اعتماد تو بحث فروشگاه و لانچر عرضه منظورم هست استیم هم تو این یک ساله کالکشن عناوین رایگانش رو بزرگتر کرده البته بیشتر بازی‌های فیری تو پلی لایو سرویس و رشد کاربرهاش هر سال بالای سه چهار میلیون نفر هست تو اوج یک روز ۳۹ میلیون کاربر رو داشته ولی اپیک ۱۴ میلیون اوجش یک روز بوده تفاوت بالاس تو این مورد خیلی باید اپیک بیشتر اعتماد سازی کنه و واقعا هم سخته از استیم کاربر بیاد رو اپیک

    A6sad
مدیر عامل Epic Games: بیش از یک میلیارد دلار برای ورود به بازار موبایل هزینه کرده‌ایم - گیمفا