بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
در جریان مراسم The Game Awards 2024، معرفی بازی جدید استودیوی ناتی داگ، یعنی Intergalactic: The Heretic Prophet، با واکنشهای تندی از سوی جامعه گیمرها همراه شد. این واکنشها از انتقاد به طراحی شخصیت اصلی بازی تا تحلیلهایی درباره جهتگیریهای ایدئولوژیک تیم سازنده را شامل میشد. اما آیا این حجم از قضاوت زودهنگام منصفانه است؟ در این مقاله تلاش میکنیم با نگاهی دقیقتر به این موضوع بپردازیم و از زاویهای متفاوت، پتانسیلهای شخصیت اصلی بازی جدید ناتی داگ را بررسی کنیم.
ناتی داگ همواره بهخاطر رویکردهای ریسکی و جاهطلبانهاش شناخته شده است. تیم ناتی داگ به جای تکرار فرمولهای موفق گذشته، تلاش میکند تا مخاطبانش را با چالشهای جدیدی روبهرو کند. نمونه بارز این رویکرد را میتوان در The Last of Us Part II و شخصیتپردازی بحثبرانگیزش دید؛ عنوانی که با روایتی منحصربهفرد، نهتنها داستانی خاص ارائه داد بلکه جامعه طرفداران خود را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد. ما در ابتدا میخواهیم به قلب این حساسیتهایی که در مورد عناوین ناتی داگ به وجود آمده بپردازیم. توجه داشته باشید که در بخشهای بعدی مقاله، قسمتهایی از داستان The Last Of Us Part II اسپویل خواهد شد.
بخش اعظم انتقاداتی که به تیم ناتی داگ وارد میشود، به طراحی شخصیتهایی مانند Abby بازمیگردد. در اینجا قصد نداریم تا به نحوه روایت این بازی یا خوب و بد بودن تضمیمات تیم نویسندگی در مرگ جوئل و سایر اتفاقات بپردازیم، بلکه میخواهیم رویکرد آنها در طراحی شخصیتی خاکستری مثل Abby را مورد بحث قرار دهیم. Abby به دلیل ظاهر غیرمتعارفش نسبت به سایر شخصیتهای مونث بازیهای ویدیویی و تصمیمات اخلاقی دشوارش، تبدیل به نمادی از جسارت ناتی داگ در خلق کاراکترهای خاکستری شده است. شخصیتی که گروهی از گیمرها را با خود همراه و گروهی دیگر را شدیداً از خود متنفر کرد. این همان چیزی است که تیم سازنده میخواست. در واقع ناتی داگ خواهان رویکردی است که سبک روایت و شخصیتپردازیهای این استودیو را از سایرین متمایز سازد.
نحوه خلق کاراکترهای خاکستری توسط تیم نیل دراکمن، از ریشه با آثاری که قبلاً دیدهایم متفاوت است. برای مثال، شخصیتی مثل آرتور مورگان دوستداشتنی را در نظر بگیرید. یک یاغی قانونشکن که جرایم زیادی در طول زندگیاش مرتکب شده است. نحوه رستگاری او تقریباً تمامی بازیکنها را به بهت و تحسین وا میدارد؛ فردی که اعمال رقتانگیزی در گذشته خود داشت اما همدردی بسیاری از گیمرها را با خود به ارمغان آورد. اما نحوه خاکستری شدن Abby اینگونه نیست. رسماً بازی کشته شدن یکی از محبوبترین شخصیتهای دهه گذشته را نشانمان داد و بعد از آن مجبورمان کرد به پای روایت داستانش بنشینیم و دردها و رنجهایی که به او تحمیل شد را ببینیم. همین جهانبینی متفاوت ناتی داگ، یک عشق و نفرت را توأمان به مخاطب القاء میکند.
فرض کنید که هیچگونه آشنایی با دنیای TLOU و روند داستانی آن ندارید و ظاهر Abby را میبینید؛ دختری با چهره خشن و بدنی عضلانی که در دنیای بازیهای ویدئویی کمتر مرسوم است. خب حالا اگر ما نظرتان را در مورد او بپرسیم، احتمالاً میگویید که با توجه به صورت خشمگینش گذشته سختی داشته و شرایط زندگی یا علاقهاش او را به سمت ساخت هیکلی ورزیده پیش برده. تقریباً هیچ دلیلی برای تنفر از این شخصیت، صرفاً بر اساس ظاهر نامرسومش وجود ندارد. سوالی که پیش میآید این است که چرا شخصیت جوردن (Jordan)، کاراکتر اصلی بازی Intergalactic، با این حجم از نفرت روبهرو شد؟ هنگامی که تقریباً هیچ سرنخی از گذشته او، دنیایی که در آن قرار دارد و اتفاقات پیش روی او نداریم. اگر نگاهی عمیقتر به قضیه داشته باشیم، متوجه میشویم که این انتقادها بیشتر از آنکه بر مبنای واقعیات باشند، بر اساس فرضیههای ذهنی شکل گرفتهاند.
چرا جردن؟
در دنیای بازیهای ویدیویی، طراحی کاراکتر نهتنها بازتابدهنده داستان او، بلکه ابزاری برای انتقال احساسات و ایجاد همدردی بین او و بازیکن است. منتقدان میگویند که ظاهر جردن با سر تراشیده و رفتاری بهاصطلاح تخس، رد پای ایدئولوژی Woke است. اما اگر به زمینه داستانی بازی توجه کنیم، این طراحی ظاهری شخصیت منطقی بهنظر میرسد. جردن، بهعنوان یک جایزهبگیر که قرار است اولین انسان در ۶۰۰ سال اخیر باشد که از مدار سیاره خود خارج میشود، نماینده شخصیتی مقاوم، سرسخت و آماده رویارویی با ناشناختهها باید باشد و اصلاً ساخته شده تا همین احساس لجبازی را به ما منتقل کند. آیا چنین شخصیتی باید ظاهری ساده و عادی داشته باشد؟
این نکته را هم در نظر بگیریم که امر تراشیدن موهای سر که در ابتدای تریلر دیدیم، میتواند به نوعی نماد تغییر و شروعی دوباره تلقی شود، نه دسیسه Sweet Baby Inc. پس ظاهر خاص جردن مسئلهای نیست که لزوماً باعث دافعه شود. اتفاقاً اگر با دقت بیشتری به جزئیات طراحی این شخصیت نگاه کنیم، میتوانیم المانهایی از جستجوگری و اعتمادبهنفس را در او ببینیم. این خصوصیات در دنیای بازیهای ویدیویی کمیاب نیستند و همیشه الهامبخش بودهاند.
یکی از بزرگترین مشکلات جامعه بازیهای ویدیویی در سالهای اخیر، قضاوت زودهنگام بر اساس تریلرهای کوتاه یا پیشنمایشهای ابتدایی است. Intergalactic هنوز عرضه نشده و ما چیزی جز یک تریلر معرفی از آن ندیدهایم. آیا چنین قضاوتهایی بر اساس تنها چند دقیقه از یک اثر هنری که ساعتها داستان روایت میکند، عادلانه است؟
همانطور که پیشتر اشاره کردیم و قطعاً در جریان هستید، یکی از انتقاداتی که به ناتی داگ و شخص نیل دراکمن وارد شده، حضور پررنگ ایدئولوژیهای اجتماعی مانند ووکیسم (Wokeism) است. اما بیایید صادق باشیم؛ آیا صرف وجود شخصیتی که با هنجارهای مرسوم مطابقت ندارد، بهمعنای تحمیل ایدئولوژی است؟ ناتی داگ به وضوح تلاش دارد تا شخصیتهایی طراحی کند که جدا از کلیشههای مرسوم باشند. اگر Abby نماینده شخصیتی بود که از درد، انتقام و بقا تغذیه میکرد، جردن ممکن است سمبل جستوجو برای معنا و هدف در جهانی ناشناخته باشد. چرا نباید به این کاراکتر فرصت دهیم تا داستانش را روایت کند؟
هر چند فروش بازیهای ناتی داگ در هر صورت تضمین شده اما شکست یک استودیوی بازیسازی بدون حمایت گیمرها قطعی است. پس بیایید بپذیریم که اعضای ارشد تیم ناتی داگ از جمله نیل دراکمن میدانند که خواسته اکثریت جامعه گیمرهای جهان چیست و هیچ دشمنیای با گیمرها ندارد، چرا که حیات استودیو به آنها وابسته است. اما بسته شدن بخش نظرات تریلر بازی، حرکتی بود که به درستی مورد انتقاد قرار گرفت. این اقدام میتواند نشانهای از عدم آمادگی ناتی داگ برای مواجهه با بازخوردهای منفی باشد. با این حال، نمیتوان نادیده گرفت که همین حواشی و انتقادها باعث شده Intergalactic بیشتر از هر بازی دیگری در رسانهها مطرح شود.
The Last of Us Part II با تمام حواشی خود نشان داد که ناتی داگ توانایی جلب توجه و ایجاد بحث را دارد. حتی اگر برخی از مخاطبان از تصمیمات داستانی آن راضی نبودند، جدا از کیفیت بینظیر طراحی، گیمپلی و جزئیات بیبدیل این بازی، نمیتوان جریان بحثهایی که در جامعه گیمرها ایجاد کرد را انکار کنیم.
سخن آخر
شاید بزرگترین درس از اتفاقات گذشته این باشد که نباید پیش از تجربه کامل یک بازی، قضاوت کنیم. تریلرها معمولاً جنبهای محدود از یک بازی را نشان میدهند و نمیتوانند عمق داستان یا شخصیتپردازی آن را بهطور کامل به تصویر بکشند. بنابراین، تا زمانی که خودمان وارد دنیای Intergalactic نشدهایم و داستان جردن را از نزدیک تجربه نکردهایم، بهتر است جهتگیری عجولانهای نداشته باشیم.
بسیاری از کاربران در سطح اینترنت به جای صبر برای عرضه محصول نهایی، ترجیح میدهند با دیدگاهی منفی وارد بحث شوند و از قدرت شبکههای اجتماعی برای ایجاد جو منفی استفاده کنند. اما با وجود تمام انتقادها، نباید فراموش کنیم که ناتی داگ حتی با تغییراتی که داشته، استودیویی است که بارها ثابت کرده توانایی ساخت بازیهایی با کیفیت فوقالعاده و روایتهای جذاب و ساختار شکن را دارد. این تیم همواره به دنبال گسترش مرزهای معمول دنیای بازیهای ویدیویی بوده و مخاطبانش را به چالش کشیده است. شاید Intergalactic: The Heretic Prophet نیز مانند The Last of Us Part II نظرات متفاوتی را به خود جلب کند، اما این دقیقاً همان چیزی است که هنر را زنده نگه میدارد. در نهایت، ما گیمرها هستیم که به آینده این صنعت جهت میدهیم و تصمیم میگیریم آیا آماده شنیدن داستانی تازه را داریم یا خیر.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
- تاریخ عرضه بازی South of Midnight مشخص شد + تریلر داستانی
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- سیستم مورد نیاز بازی DOOM: The Dark Ages مشخص شد؛ عرضه با DRM دنوو
- دستیار کارگردان Assassin’s Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع میکند
نظرات
آقای مکاری
انتقاد گیمرا به خاطر کیفیت نهایی بازی نبود و نیست و کسی هم نمی دونه
اونا به خاطر یه چیز دیگه انتقاد کردن و ناتی داگ هم اونطوری جوابشون رو داد…. 🙂
ممنون از نگاهتون
در مقاله هم ذکر کردیم که ما قصد نداریم بازی رو از حیث فنی و این موارد بسنجیم، و دقیقا روی اون مواردی که شما ذکر کردید تمرکز داریم
طراحی کاراکتر واقعا مشکل جدی ای هستش ولی اصن هیچ وقت واسم مهم نبوده و نیست فقط و فقط گیم پلی و گرافیک و داستان
البته برای تو اینطوری هست وگرنه برای هرکس فرق داره
طراحی ظاهری و شخصیت پردازی یه شخصیت میتونه باعث جذب یا دفع طرفدار براش بشه
خیلیم مسئله مهمیه
یه مثال ساده
محبوب ترین کاراکتر کالاف دیوتی برای کالاف بازا کیه؟ گوست
حالا ازشون بپرسی چی از گوست میدونن . هیچکدوم نمیتونن جواب بدن
تنها دلیلی که محبوبش کرده طراحی خفن کاراکترشه . یه کاراکتر مرموز با یه ماسک خفن که بهش خیانت شده
قیافه کاراکتر خیلی مهمه . برای همین جوردن و یا ابی هیچ وقت با بهترین شخصیت پردازی هم نمیتونن کاراکتر محبوب همه بشن
ولی الی و جول و نیتن و النا میتونن
اینم حرفیه آقای تام
به شخصه فقط تو گاد اف وار خیلی واسم مهمه
شاید جوردن هم مثل خیلی کاراکترای دیگه یه قیافه قبل و بعد داشته باشه
مثل جوئل ، کریتوس ، آرتور مورگان و…
فقط کاپتین پرایس
والا بخدا!
اگه طرح اولیه آرتور رو نگاه کنی،با خودت میگی یا خدا این چیه دیگه!
اصلا بهش نگاه نمیکنی انقد زشته،چه برسه به اینکه پلیش بدی
کسی که داستان براش مهم باشه شخصیت پردازی و طراحی کاراکتر هم براش اهمیت داره
اینو که از شخصیتش چیز خاصی مشخص نیست. فقط سیاهپوست آسیایی کچل بودنشه که داستانش کردن. این تقریبا محاله اما امیدوارم که دراکمن از واکنش ها درس بگیره و حداقل در داستان و روایت و لور از تبلیغات ایدئولوگ پرهیز کنه
موقعی که مقاله مینویسی عینک بزن که زرد پوست رو سیاه نبینی🤣
زرد نیست که سیاه پوسته توی بازی سفیدش کردن
تازه سیاه پوست سمی
https://www.celebrity-cutouts.com/wp-content/uploads/2023/12/tati-gabrielle-grey-buddy.jpg
قشنگ ۳/۴ امش سیاه پوست ۱/۴ آسیایی. کلا خواستن با یک کارکتر کل داستان داورسیتیو جمع کنن یه کارکتر هندی هم که گذاشتن تو داستان ببینیم دیگه شاهد چه چیز هایی خواهیم بود.
سریال the 100 رو دیدی؟ شخصیت گایا همین جردن در اینترگلکتیکه. ایشون پدرش کاملا سیاهپوست بوده و مادرش هم دورگه سیاهپوست کره ایی. یعنی شخصیت جردن همه نمادهای اقلیت رو داره و دراکمن هم بی دلیل این شخص رو انتخاب نکرده و اتفاقا بسیار هوشمندانه بوده. بازیگرانی که اینجوری ترکیبی چندتا نماد اقلیت هارو داشته باشن زیاد نیستن و خانوم
Tati Gabrielle گلچین شده. تروخدا لاقل راجع به خوده سونی از بینگ و گوگل استفاده کن و اطلاعات بگیر. اینو قبلا یکی از نویسنده های سایت هم بهت گفته بود ولی خب ماهی ایی دیگه نهایتا سه روز حافظه نگه میداری.
انگلیسیت که خوب نیست لاقل ترجمه کن:
She is one of three children born to Traci (née Hewitt) and Terry Hobson. Her father is African American, and her mother was born in Korea to a Korean woman and African American soldier. At age four, her mother was adopted by an African American military family that was stationed in Japan at the time
اتفاقا مهم ترین عنصر در بازی ویدیویی (داستان محور نه ریسینگ مثلاً) و هر چیز دیگه ای اول و اول شخصیت پردازیه
اتفاقا شخصیت خیلی مهمه خیلیییییییی ناتی داگ با شخصیت های فوق العاده ایی که طراحی کرده بعید میدونم این شخصیت بتونه اندازه اونا موفق بشه و برای گیمرا خاطره بسازه🧐
گرافیک ؟
همه رو ول کردی چسبیدی به گرافیکو داستان
باید داستانم حذف کنی
وقتی کارکتر مضخرف باشه رو داستان تأثیر میذاره
اتفاقا یکی از برجسته ترین بخش های یک بازی شخصیت اصلیه – این شخصیت اصلی که دائم رو به روی تو هست و کنترلش می کنی
گیم پلی ، داستان و در اخر هم گرافیک اهمیت خودش رو داره
دقیقا این بازی هیچی نباشه ۵۰ ساعت گیم پلیه والا با یکم تغییر میتونست این بازی دل همرو بدست بیاره
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRPtVgi45F0HlIPzjzL_Br1HCmhsbyG8jMGmw&s
ولی نه کارکتر کچل میدن تا بتونن با لور توجیه کننش🥴
اون موارد رو اتفاقا باید از تریلر قضاوت کرد چون توی تریلر همه چی مشخص می شه. تازه تریلر های بیشتری هم میاد اون موقع دیگه به یقین می رسیم که بازی ووکه. و یادتونم نره که این جریانات ووک رو اولین بار همین ناتی داگ شروع کرد تا جایی که یادمه و هیچ وقتم این رو انکار نکرده. شما می گی نه بازی رو از لحاظ فنی و نه جریانات و جهت های بازی رو از روی تریلر قضاوت نکنید. خوب پس تریلر اصلا برای چیه؟ یه حرفایی می زنی شما هم مکاری جون😁
اقای مکاری عزیز واقعا نمیبینی؟یعنی گیمرا فقط به خاطر ظاهر جردن بهش میگن ووک؟فعالیت بازیگر موشن کپچر این کاراکتر یعنی تاتی گابریل در پادکست های مربوط به هم جنس گرایی و woke پشمه؟انتخاب یه ویس اکتور تماما حامی woke اتفاقیه؟ادم بعضی وقت ها شک میکنه واقعا که شما این متن رو نوشتید.هم بازیگر موشن کپچر و هم دوبلوری که برای شخصیت جردن انتخاب کردن هر دو تفکراتی حامی ووک و هم جنس گرایی دارن.چطور میتونید ادعا کنید که گیمرا فقط به خاطر ظاهر میگن بازی ووکه؟
جامعه گیمر ایرانی در یه وضعیتی قرار گرفته که یه جمعیت قابل توجهی ازش مدعی میشه که ملاک اصلی براش در مواجهه با گیم و لذت بردن ازش، ووک بودن یا نبودنه!
دقیقا همون طور که سالهای قبل، معیار چپ ها در نقد بازی این بود که چرا عدالت اجتماعی و عدالت جنسیتی و نژادی رعایت نشده!
اگه بخوام جسارت کنم باید بگم در هر دو طرف کسی درمورد خود گیم اصلا حرف نمیزنه!
جردن پیترسون یه سخنرانی زیبا در مورد جوامع فاشیست داره و اونجا ادعا میکنه که مسئله فاشیسم، از بالا به پایین نیست و اینطوری نیست که یه دیکتاتور مثل هیتلر یا موسولینی بخواد ذهن جامعه رو کنترل کنه. جوامع فاشیست در لایه لایهشون فاشیست هستند.
الان جامعه گیمر در غرب فارغ از هر سیاستی داره ایلان ماسک رو میکوبه چون افشا شد یه فیک گیمره! اینجا کسی نپرداخت به موضوع چون نمیخواست بپردازه… چون گیم دیگه مهم نیست، مهم ووک نبودنه و میبینی هنوز از ماسک نقل قول میشه!
همه گیمرا همین هستن
سر همینه هیچکس سراغ این بازی و امثالش نمیره بجاش میرن سراغ استلار بلید که ظاهر شخصیت اصلی تنها دلیل این هست که گیمرا ترجیح اش میدن
من هم فکر میکردم این گیر های که به بازی هنوز منتشر نشده میدن بیجا و زیاده روی تا وقتی یه ویدئو تحلیل از همون تریلر دیدم 😅
اول تریلر تو اون متن مینویسه که یکسری عقاید بایستی عوض بشن. بعد دوربین میره رو یه تلویزیون که یه دختر انیمه ای جذاب با مو های ارغوانی داره با یه سری موجودات میجنگه. جلو تر آروم دوربین میره روی زن شرقی مبتلا به سوء تغذیه مون که داره مو هاش رو میتراشه 😅
بنظرتون از این بخش چه هدفی دارن؟! توجه کنید از عمد اون انیمیشن سبک انیمه ست و اون زن زرد پوست! هر دو مربوط به شرق 🫤💔
«اول تریلر تو اون متن مینویسه که یکسری عقاید بایستی عوض بشن»
اینارو از کجاتون در میارید ؟ لامصبا حداقل انگلیسی بلد نیستید از مترجم استفاده کنید
این معنی چیزی که اول تریلر می نویسه
«رنج نسل ها را باید تحمل کرد تا به غایت الهی خود برسیم»
حالا این کجا چیزی که تو گفتی کجا ادم میمونه چی بگه واقعا
اگه خوب باشه اون مساله مهم نیست
ووک مهم نیس؟
سبحان الله
حقیقت رو گفتن چیز خوبیه، برای من در صورتی که تمام ملاک های اثرگذار در کیفیت یک گیم (در رأسشون کیفیت گیم پلی) سطح بالا باشن، ووک از اهمیت خیلی کمی برخورداره.
مثل آنچارتد ۴ که یه بازی درحد شاهکار هست؛ هروقت بخوام نقدش کنم، به نیدین اشاره میکنم اما گیم پلی و داستان و گرافیک بازی رو به هیچ عنوان بیخیال نمیشم.
برای اکثریت گیمر های ایرانی هم همینه، وگرنه چرا یه بازی آخرت ووک به نام لست ۲ اینقدر حامی جدی داره؟ بازی ای که سلطان ووکیسم در صنعت گیمه؟!
من هیچ همدلی با افرادی که میگن ملاک اصلی خوب بودن یا نبودن یه اثر براشون ووک بودن یا نبودنه، ندارم. این که از کی تا حالا تحلیل گران جنگ نرم و پدرمادر های سخت گیر شدن صدای بلند جامعه گیم هم حقیقتا من نمیدونم!
واسه تو شاید مهم نباشه من بدم میاد کسی که دارام باهاش بازی میکنم گی باشه حداقل انتخابی باشه نه مثل لست ۲ ده بار به پلیر فرو کنن
بازی رو نخر خب…
دیگه؟!
شما الان داری تحمیل میکنی که هیچکس نباید بخره؟ منظورت اینه؟!
به جز ورلد اف فکتس نه
یه چیزه کاملا سلیقه ایه واسه تو مهم نی واسه من مهمه
( حوصله بحث تو این موضوعات چرتو پرتو ندارم )
اگر ووکیسم در روایت و شخصیت پردازی بطور افراطی دخالت کنه این دو بخش نمیتونن خوب عمل کنن. اگر دخالت تفکر این فرقه فقط در حد نمادگرایی باشه مشکل کیفی محسوسی درست نمیکنه
اگر ووک و این چرت و پرت ها بده برای همه بده
چطور برای یوبیسافت و ea اه اهه برای ناتی داک به به ؟
همونجوری که برای ایکس باکس به به
کدوم یکی از بازی های ایکس باکس شخصیت اصلی زنه ولی زن نیست ؟
South of midnight ؟ چون در مورد فولکور سیاه پوستاست پس ووکه ؟
نظرت در مورد شخصیت فیبل جدید ؟ :دی
کدوم یکی از عناصر ووک در طراحی کاراکتر فیبل نقش داشتن؟ من نمیگم طراحی جردن لزوما ووکیسمه اما حداقل در حد نمادگرایی انتخاب بازیگرش با نمادهای این فرقه هماهنگه. بازیگر هم زنه و هم سیاهپوسته و آسیایی و هم کچل (حالا راجع به گرایشات و شخصیت پردازیش چیزی نمیدونیم) و چندین نماد اقلیت ها در یک نفر تجمیع شده و وقتی این رو در کنار سابقه و تفکرات کارگردان بازی میزارن به نتایجی میرسن که از واکنش ها میبینیم. خب حالا شخصیت فیبل نماد کدام اقلیت هاست؟ کدام یکی از بازی های ساخته شده توسط استودیوهای ایکس باکس ایدئولوژی های این فرقه رو در داستان و روایت و لور خودش به خورد مخاطب میده؟ من بیصبرانه منتظرم تا فیبل و سوث آو میدنایت منتشر بشن و سریع تجربه شون کنم و بخود تو قول میدم که هرگونه تاثیر کم یا زیادی از تفکرات این فرقه در شخصیت پردازی یا روایت بازی حضور داشته باشه کاملا صادقانه بیان کنم. منم ووکیسم رو با جزئیات و بخوبی میشناسمش و سالهاست که باهاش سر و کار دارم. در بازی های سونی هم افراطی محکوم نمیکنم و آثاری مثل هورایزن یا کنکورد یا رگناروک درسته از ووکیسم تاثیر گرفتن اما تنها بازی ایی که ایدئولوژی این فرقه رو بطور تمام و کمال در شخصیت پردازی و روایتش تبلیغ کرده لست دو بوده و بس.
خیلی جالبه وقتی راجع به کارکترای سونی حرف میزنی خیلی منطقی هستی ولی نوبت به ایکس باکس میرسه منطق از بین میره
کاراکترای فیبل و پرفکت دارک رو که میینی ووکیسم میپاشه تو سر و صورتت چطور متوجه نیستی؟ ناتی داگ هم بدتر از اینا
فنبوی های هر طرف معتقدن که فقط طرف مقابل رنگین کمونی شده درحالی که سونی و مایکرو جفتشون تو کثافتن
ممنونم ک زحمت جواب رو شما کشیدی دوست عزیز
پرفکت دارک رو دیگه واسه چی وارد کردی لاکردار 😄 مامور دارک رو خداییش چیش رو به ووکیسم ربط دادی؟😊 سیم هام سوخت🤕 آخه اصلا از روو ظاهر کاراکتر نمیشه به ووک بودن یا نبودنه بازی پی برد والا من بیشتر از ده ساله که راجع به انواع تفکرات چپ و ووکیسم پژوهش میکنم و فکر کنم تنها کسی توو سایت باشم که از کتب خوده مارکس تا انگلس تا حتی تریستان رو خوندم ولی هنوز نتونستم مثل شما حرفه ایی بشم و از چهره کاراکتر پی به اندیشه ایدئولوگ پشت بازی ببرم. هیچ راهی براش وجود نداره. فقط یسری حدس ها میتونیم بزنیم. مثلا اول به سابقه استودیو و کارگردان بازی نگاه کنیم. “اگر سابقه ش از این نظر خراب بود” مرحله بعدی میریم سراغ کاراکتر که ببینیم آیا حداقل سه نماد از نمادهای اقلیت ها رو در خودش داره یا نع. مثلا هم سیاهپوست باشه و هم یک زنه آسیایی. اینجا حدسمون کمی قوی تر میشه اما همچنان یک حدسه تا روزی که از شخصیت پردازی و داستان بازی چیزی بفهمیم. “ووکیسم در پردازش شخصیته کاراکتر و روایت و داستان و لور خودش رو نشون میده” و “نع در چهره کاراکتر”. اگر بتونی برام توضیح بدی که از چهره مامور دارک و سوث آو میدنایت و فیبل چجوری به ووک بودنه بازی پی بردی لطف بزرگی بهم میکنی اخه همونطور که بهت گفتم بعد از بیش از ۱۰ سال پژوهش هنوز نتونستم بقدرتی که شما دارید برسم. مثلا از آناتومی بینی میفهمی یا مثلا خال دم چونه؟ از کجای چهره به ایدئولوژی موجود در شخصیت پردازی و روایت بازی پی میبری؟ مرسی. سونی هم بازیه تاثیر گرفته از ووکیسم زیاد داره اما تنها بازی ایی که ایدئولوژی و تفکر این فرقه رو بطور کامل در شخصیت پردازی و روایت تبلیغ و به خورد مخاطب میده لست دوئه و بس. اونم نع بخاطر چهره کاراکتر هاش. بلکه بخاطر شخصیت هاشون و داستانش.
پس باید با کاراکتر فیبل و پرفکت دارک اشنات کنم
باز فیبل یه حرفی ولی پرفکت خوبه خودت خنده ات نگرفته🤣
نه خنده ام نمی گیره چون مثل نسخه تر.س بازلایتره چون شایعه تر.س بودنش هست
کی میگه برای ایکس باکس به به برای همشون نظر منفیه
پس چرا هیچ کدومتون زیرپست South of midnight پیداتون نبود
این بازی به اون صورت مهم نیست که بخواهیم گیر بهش بدیم
اونو خود اکس باکس فنا هم حساب نمیکنن و واسش هایپ نیستن
Ok
این کامنت یادم میمونه
اسکیرین گرفتم😂
میذارمش تو هاردم😂
لطفا جمع نبند مرسی
بودم تو ندیدی
کارکتر south of midnight با این قابل مقایسه نیست اون سیاه پوسته چون بازی متمرکز روی فرهنگ آفریقایی آمریکایی اینو از موزیک بلوز و جاز و … میشه درک کرد و کسی هم با کارکتر زن مشکل نداره کارکتر هیزل هم شکر خدا زشت نیست که بگیم پروپاگانداست ولی این هم زشته کچله هم معلوم نیست چینیه یا چی بازیگرش که سیاه پوسته ولی پوستشو توی این سفید کردن چشماشو بادومی تر انگار که خواستن همه دایورسیتی رو توی یک کارکتر جا کنن.
مسئله اینجا هدف از خلق چنین موجودیه حداقل ناتی میتونست انتخاب مدل مو رو با بازیکن بزاره ولی با هدف چپولیش نمیخوند
نظرت در مورد شخصیت فیبل جدید ؟ :دی
اون شخصیت موردی نداره، چون آیپی فیبل به صورت اورجینال و مربوط به داستانش چنین کاراکتری داره و کاملا اصیله، اما این بازی کاملا هدفمند همچین شخصیتی رو بوجود آورده
اون خیلی بده.
۱. زنه ولی مردونه
۲. صورتش پر لکه
۳. گوشش بل
و …
تنها امیدی که میتونم داشته باشم اینه که مثل نسخه های قبلی فیبل شخصی سازی داشته باشه
“اون سیاه پوسته چون بازی متمرکز روی فرهنگ آفریقایی آمریکایی اینو از موزیک بلوز و جاز و … میشه درک کرد ”
آها آفرین بالاخره یک نفر ی حرف درست زد
سیاه پوست بودن کاراکتر مشکلی نداره چون از تریلر ها و جزئیات بازی اطلاعاتی داریم ک بهمون میگه منطقیه همچین چیزی اره؟
خب
الان سردبیر(نسبتا) گرامی
دقیقا چ اطلاعات درستی از بازی داشت ک زیرش کرینج کرینج راه انداخته بود؟
اگر کچل بودن کاراکتر ی ربط عمیقی ب شخصیت پردازی کاراکتر داشت چی؟
نکنه ناتی داگ کد برسی زودتر براش فرستاده ما خبر نداریم؟
کریمی خودش زیر همون پست میگفت شما ضد ووکید اما حالا ک ب ناتی رسیده چشماتون بستید
پس سردبیر عزیز تو ک لالایی خوندن بلدی
چرا خودت بین ۲بازی فرق قائل شدی؟
خب از همون تریلر اول این چیزا توی South of midnight مشخص بود یک تریلر رونمایی نباید اینجوری مخاطب و به اشتباه چیزی که بازی نیست بندازه و ناتی داگ با ۴۰ سال سابقه باید اینچیزارو تا حالا یاد گرفته باشه.
اگه این اینترگلکتیک هم توی همین تریلر اولش یه اشاراتی چیزی میزد داستان انقد به حاشیه کشیده نمیشد
حاجی هنوز با کرینج کرینج مشکل داری؟😂
البته شخصیت هیزل قیافش شاید زشت نباشه ولی قیافه عادی و نورمالی هم نداره
یا شایدم من اشتباه میکنم و یه همچین ظاهری برای مردم آمریکای جنوبی عادیه
بیشتر بخاطر طراحی هنریه بازیه قیافه مادرشم ببینی یجوریه خیلی به قولی کامیکاله.
تاتیانا گابریل اگر بیوگرافیش رو خونده باشید پدرش سیاهپوست و مادرش دورگه سیاهپوست کره ایی بوده او یکی از سه فرزند تریسی هیویت هابسون اهل کره جنوبی است که توسط یک خانواده آفریقایی-آمریکایی به فرزندی پذیرفته شد ناتی داگ چیزی رو دست کاری نکرده و درست عین خودش طراحیش کرده تراشیدن موهاش تو واقعیت هم خودش همینطوریه تو عکسهای مختلفش میتونید نگاه کنید چیزی رو هم اجبار نکرده این تریلر مال اوایل بازی نیست که شخصیت اصلی از اول بازی مو نداشته باشه خیلی جالبه هنوز چیزی از داستان بازی نمیدونید بعد میگید ناتی داگ حداقل میتونست انتخاب مدل مو رو به عهده بازیکن بزاره لابد راکستار کچل کردن مکس پین رو هم باید میزاشته به عهده بازیکن اینکارو نکرده چون لابد پیام خاصی رو میخواسته برسونه
https://s8.uupload.ir/files/884124_1140x516_fkbl.png
https://s8.uupload.ir/files/intergalactic-tati-gabrielle-768x432_hqqo.png
در مورد South of Midnight هم کسی با سیاه پوست بودنش مشکلی نداره با طراحی چهرش مشکل داره شما میتونید عکس های آمریکای جنوبی رو سرچ کنید و مردمش رو ببینید میتونستند خیلی بهتر طراحیش کنند حتی چهره مادرش رو تعجب میکنم که این موضوع رو منکر میشین استودیو Compulsion Games جزو استودیوهاییه که تو لیست همکاری با Sweet Baby هستش لابد اینکه انقدر بد طراحیش کردند اتفاقی بوده بعد شما میگید کاراکتر هیزل شکر خدا زشت نیست؟! پس مثل اینکه چهره بازیگر اصلیش رو ندیدید مقایسه کنید ببینید ناتی داگی که درست عین بازیگر اصلیش طراحی کرده پیام خاصی از اینکار داشته یا این استودیو اگر با ووک مشکل دارید پس از همه زوایا نگاه کنید نه اینکه فقط بازی های استودیوهایی که دوستشون ندارید رو هیت کنید
https://uploadkon.ir/uploads/ed6c25_25SouthofMidnightReleasePic.png
اوه چه ورقیه اصلا من این بازی south of midnight رو هم تحریم میکنم.
🫠
در رابطه با تاتی گابریل اصلا هرچی شما میگی درست آسیاییه و اینا سفیدش کردن خونش غلیظ تر شه و … ولی نمیتونستن این تاتی رو به ما ندن جاش تاتی داخل سریال kaleidoscope بدن؟
نمیتونستن توی تریلر ویژگی هایی رو بدن که به قول خودشون مردم «قضاوت نکنن» همون ویژگی هایی که میگن این فرای این چیزیه که ما دیدیم و …
چش بود دقیقا؟
زن سیاه پوست بود
خب که چی؟
کاملا مشخصه
برو نگاه کن بد حرف بزن
دقیقا
هیچکس اونا رو تایید نکرد که
اونم یه زباله در نوع خودش
الان فعلا برای ناتیداگ بده برای همون بازی که عکسشو گذاشتی رو پروفت مشکلی نداره
کی من مگه من گفتم مورتال ۱ خوبه فقط اسموک از بچگی هام دوستش داشتم یه گربه خاکستری دارم اسم اونم اسموک گذاشتم😅
به تو ریپلای نزدم
بهترین اسموک فقط براداسموک
داش فقط ناراحت نشیا ولی اون بازی که عکسشو گزاشتی پروفت کارگردانش سر حمایت از ووک این جریانا با ایلان ماسک دعوا راه انداخت تو توییتر اونم وسطام خیلی اصرار داشت که سیاه پوستارو جایگزین سفیدپوستا کنه
حالا این سوال پیش میاد چطور برا ناتی داگ اه اهه ولی برا بازیا ایکس باکس به به:)))
بستگی داره چجوری پیاده بشه. یوبیسافت و EA کلا این چند سال شخصیت های آشغال ساختن به دلیل ووک بودن آشغال نیستن.
اگه بتونن شخصیت پردازی هارو درست دربیارن دیگه اه اه نمیشه.
دقیقا در مورد dragon age هم همینو میگفتید قضاوت نکنید دیدید چه گندیه
فقط عکس پست:بخش بالای سر رو نزاشته تو تصویر طرف کچله :)شبیه کارکت اون فیلمه بودطرف میرفت معبد شائولین شبیه اونه ولی بازم اون قشنگ تر بود.
شخصیت اصلی این بازی زشته چه قبول کنید چه نه یه بازی تو طراحی شخصیت عملکرد بدی داره میتونه تو بخشهای دیگه اینطور نباشه باید دید بازی چیه ولی کارکتراصلی برای خیلیا مهمه جزئی از گیم پلی بازی هست میتونستن بجاش یه مرد بزارن با این ظاهر.
ضمن تشکر بابت نگارش مقاله اصلاً با نویسنده محترم موافق نیستم از لحاظ فنی که tlou 2 هم شاهکار بود و این بازی جدید هم احتمالاً از لحاظ گرافیک و گیمپلی احتمال زیاد عالی میشه اما ناتی داگ و بازیگر شخصیت اصلیش از زمان معرفی رفتار خیلی بدی داشتن بازیگرش یک آدم woke چپ گرا هست که میگه آینده باید همه گی و ترنس باشن و یه پست توهین آمیز به طرفداران ناتی داگ توی اینستاگرام گذاشت خود ناتی داگ هم کامنت ها رو بست. پشت این ها جریان گلوبالیست و غیر انسانی چپ افراطی هست که مثل انگل از سیاست گرفته تا سینما و گیم نفوذ کردند. چرا باید بازی رو خرید که به گیمر ها توهین میکنه و میخواد ذهن اونا رو از حقیقت منحرف کنه.
همینایی که انتقاد میکنن عکس بگیرید وقتی بازی بیاد چه به به و چه چهی میکنن😂
موافقم
خیلی جدیشون نگیر
یه سریشون بازی محبوب و در انتظارشون با نمرات پایین منتشر میشه ؛ میگن نه منتقد ها مگه چیزی حالیشون هست ما خودمون باید تجربش کنیم بعد نظر بدیم
اونوقت یه بازی دیگر رو از روی تریلر اولیه نقد میکنن
مخصوصا تو سینما تعداد بیشماری شخصیت زن با موهای تراشیده داریم حالا اینجا استفاده شده بد هست !
ما بازی رو به هیچ وجه از روی نمره قضاوت نکردیم. این بازی هم که اصلاً نمره ای براش نیومده😏 ما اگه ایرادی می گیریم بخاطر جریانات ووکه که اون اصلا روی نمره بازی تاثیر نمی زاره… این بازی هم احتمالا یک داستان جذاب با گیم پلی خفن داره ولی به هر حال ووکه و شما رو مجبور می کنه یک زن که صد درصد همجنس باز و ضد مرده و مردارو تیکه تیکه می کنه و فمنیست هم هست رو کنترل کنید یا حداقل تو بازیش هست دقیقا مثل لست ۲. این بازی ها رو دیگه کسی براشون طلا هم خورد نمی کنه چون من برام مهمه که چه شخصیتی رو دارم کنترل می کنم و چه تاثیراتی یک بازی روی من می زاره. این بازی ها رو خود غربی ها هم متنفرن ازشون و نمی خرند. الآن لست ۲ با توجه به بودجه ساخت و فروشی که داشت که حتی از days gone هم کمتر بود (دیز گانی که بودجه ساختش اصلا قابل مقایسه با است ۲ نیست) عملا یک شکست تجاری بود. حرفی که میزنم هم ثابت شدست شما فروش همین دیزگان و گوست آف سوشیما رو مقایسه کنی با لست ۲ کامل مشخصه.
آره عزیز لست ۲ یه شکست به تمام معنا بود !
کاملا درست میفرمایید 😂
همین که معیارتون فروش هست پس طبق معیار شما آلن ویک ۲ ارزش بازی کردن نداره تو سینما هم باربی جزو بهترین فیلم های تاریخ هست. موفق باشید
جواب کامل و دندان شکن
واقعاً کمرم خورد شد 😂
“موفق باشید”😂
Amo Hamed. وقتی نسخه اول بالای ۲۰ میلیون فروخته و نسخه ۲ نصفش فروخته دقیقا یعنی شکست! ( آره عزیز مردم دیگه حالشون از ووک بهم میخوره🫠) بله فروش معیار اصلی برای سنجش کیفیت یک بازیه برعکس فیلم و سینما
خوشم میاد اصلا به زمان انتشار و مدت زمانی که طی اون اینقدر فروش کردن هم توجه نکردی
راس میگی هاا 😁
شما که انقدر وقت میزارید و تلاش میکنید برای ترول و هیت کردن ناتی داگ و بازی هاش حداقل یک جوری هیت بکنید که مدرکی برای اثباتش وجود نداشته باشه که بعدش فاش بشه که دارید اشتباه میکنید The Last of Us 1 از زمان عرضه یعنی (June 14, 2013) تا (اکتبر ۲۰۱۹) طی ۶ سال و چهارماه به ۲۰ میلیون نسخه رسید The Last of Us 2 فقط تو دو سال به نصف این عدد رسید یعنی ۱۰ میلیون اونم با وجود اینکه دارک تر و خشن تر از نسخه اول بود
بازم میگم این آمار ۱۰ میلیون مال سه سال پیشه قاعدتا طی این فاصله زمانی خیلی بیشتر شده مخصوصا با وجود پخش سریال و ریمسترش مطمئنا به ۲۰ میلیون نسخه رسیده چون از زمان پخش سریالش تمام نسخه هاش تا چند هفته تو جداول بازی های پرفروش بودند تازه هنوز فصل دوم سریال و نسخه PC هم هست اونا که به ترتیب پخش و عرضه بشن مطمئنا بیشتر از این ها خواهد شد
امیدوارم ۱۰۰ میلیون بفروشن
ببین بذار روشنت کنم لست ۲ هم اون اوایل که اومد حتی چند ماه قبل عرضش هم کلی حرف و قصه ازش میزدن و تخریبش میکردن ولی در نهایت هم جوایز زیادی برد هم از طرف یسری افراد خاص مثل نولان و کریگ مِیزین تحسین شد فروششم کرد الانم هر چی میگذره بیشتر درکش میکنن خلاصه که کیفیت هر اثر حرف اول و آخر و میزنه الان خود سریال لست اف اس فصل اولشم مضامین ووک داشت آرکین هم ووک داشت اسکویید گیم فصل دوم هم یه حرکتایی زده بودن با اون شخصیت دو جنسه ولی ته همه اینا چی شد؟ شکست خوردن؟ یا تبدیل شدن به موفق ترین های خودشون تو مدیا؟ مردم اول و آخرش تنها چیزی که اهمیت میدن کیفیته وگرنه باز مثل امثال تو میخواستن برن اسکویید گیمم تخریب و تحریم کنن( موفق باشید تو تخیلاتتون) در مورد فروشم بذار یه مقایسه ساده برات انجام بدم ریمیک اویل ۴ که تقریبا ۲ ساله از عرضش میگذره ۹ میلیون نسخه فروخته لست ۲ هم تقریبا تو همین مدت ۱۰ میلیون نسخه فروخته تازه این انحصاری و از یه فرنچایز جدید اون یکی مولتی پلتفرم و فرنچایز ۲۰ ساله ، گوست آف سوشیما خودش فروشش خیلی فراتر از انتظار سونی بوده و دلیلی هم نمیشه لست ۲ فروشش ضعیف بوده باشه تو مقایسه باهاش هر چند الان دقیق فروش لست ۲ معلوم نیست ولی احتمالا بیشتر از گوست شده، دیزگانم تو هیچ آماری بیشتر از لست ۲ نفروخته
A,,sh. ووک یعنی تو بزور میخوای عقاید مسخرت رو بچپونی تو مغز مخاطب (به زور که می گم یعنی باید هرچی ما می گیم رو قبول کنید و حق اعتراض هم ندارید و هرکس هم اعتراض کنه با لحن بسیار بد بهش توهین میشه یا بایکوت دقیقا مثل اتفاقات اخیر)
اینکه یه دوجنسه تو فیلم باشه اشکالی نداره (دو جنسه ربطی به عقاید و اینا نداره همینطوری به دنیا اومدن پس طبیعیه. توی یک سریال ایرانی هم فکر کنم شخصیت دو جنسه وجود داشت یادم نیست اسمش رو..) البته همین آدمم معلوم شد چقدر منحرفه و این فیلم هیت های خودش رو هم گرفت!
ریمیک رزیدنت اویل ۴ ۱۰ میلیون نسخه فروخته! دقت کن ریمیک! نه یک بازی اورجینال. یک ریمیک از بازی ای که کسی نیست بازی نکرده باشه اندازه لست دو فروخته. اتفاقا این حرف رو من باید می زدم تا ثابت کنم لست ۲ شکست خورده
آرکین هم بگی نگی شکست خورد چون طبق گفته خود کارگردانش تقریباً هیچ پلیری (هیچ که می گم یعنی با توجه به بودجه ساخت آرکین و اینا..) به بازی ما اضافه نشده و کلا ضرر کردن. البته این بگم بحث فیلم و بازی جداست ولی بازی چون مستقیماً میری میخری، اون اثر رو بهتر میشه تحلیلش کرد
تو تعریفت از ووک اینه؟ حتی نمیدونی تعریف اصلیش چیه الان یه کشور دیکتاتوری باشه و بخواد بزور سیاست هاشو به مردم فرو کنه مثل کره شمالی و هیچ اعتراضی هم نذاره بقیه بکنن این میشه ووک؟!!! با هر معیاری بگیری اون مواردی که بالا گفتم ووک حساب میشدن و موفق شدن چون اولویت کیفیته، در مورد اویلم اولا که ۹ میلیون نسخه فروخته بعدش نسخه اریجینالش برای ۲۰ سال پیشه! خیلی از کسایی که الان خریدنش به چشم یه بازی جدید نگاهش کردن حتی اینکه حساب کنی با وجود فن بیس قدیمیش که خودکار بازی رو میخریدن بازم تو ۲ سال از لست کمتر فروخته بر عکس حرف منو ثابت میکنه، احتمال قوی هیچ درکی اصلا از فروش بازیا نداری اگه یه بازی aaa انحصاری زیر ۲ سال بتونه ۱۰ میلیون نسخه فروش و رد کنه این اسمش شکست نیست! تازه این ۱۰ میلیون ۱۰ میلیون که میکنی برا ۲ سال قبله ریمسترشم خیلی خوب فروخته و الانا احتمال زیاد نزدیک ۱۵ میلیون نسخه فروخته باشه
جالبه گیمای ووک و فمینیستی مثل لست و هورایزن رو همش ریمستر و ریمیک میکنن تا بلکه یکم بفروشه و ضرر ها رو جبران کنه
ولی گیمایی مثل گاد ۲۰۱۸ رو نمیکنن
میدونی چرا؟
چون گاد ۲۰۱۸ هزینه های ساختش رو برگردونده و احتیاجی به ریمستر و ریمیک نداره برخلاف اونا
آره یه بیست تا ریمستر دیگه هم منتشر کنن احتمالا ۴۰ میلیونم رد می کنه
منظورم همین DEI دیگه نه سیاست های کلان
نولان کجا به طور “خاص” و منحصرا از لست تعریف کرده؟؟ ممنونم میشم لینکی چیزی ازش بزاری تا ماهم ببینیم چون هرچقدر گشتم همچین چیزی پیدا نکردم. اگرم منظورت گیم اواردزه که نولان اونجا از ” کل بازیایی که تو اون رویداد کاندید بودن” تعریف کرد نه صرفا از لست ۲
لست دو کمتر از دیزگان فروخت؟؟؟؟شوخی میکنی دیگه؟؟؟؟؟برو نگا امار فروش و سود این دوتا بازی بکن بعد بیا نظر بده!
The Last of Us 2 تو دوسال ۱۰ میلیون نسخه فروخت که از این ۱۰ میلیون ۴ میلیونش رو تو سه روز بدست آورد و چهارمین اثر پرفروش تاریخ پلی استیشن به حساب میاد و همینطور سریع ترین فرست پارتی سونی در نسل هشتم رو رقم زده و اگر بخوایم براساس درآمد حساب کنیم در رده سوم پردرآمدترین بازیهای تاریخ پلی استیشن قرار می گیره تازه این آمارها برای ۳ سال پیشه مطمئنا الان بیشتر فروخته مخصوصا با وجود پخش سریال و ریمسترش، اگر ترول و هیت میخواید بکنید بکنید ولی دیگه خواهشا واقعیت رو تغییر ندید
واقعیت رو تغییر ندادم. با توجه به بودجه عظیمش شکست بود. دراکمن هم توئیت زده بود تورو خدا به ما یک فرصت دیگه بدید. خوب اگه موفق بوده چرا دراکمن همچین حرفی زده؟؟ بازی فروشش خوب بود ولی با توجه به بودجه ساخت و مقایسه با عناوین دیگه که مثال زدم شکست خورد
بودجه ساخت و تبلیغاتش حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده
صرفا با ۴ میلیون نسخه فروش تو ۳ روز اول ۲۴۰ میلیون دلار دراورده تو بدترین حالت، حالا برگرد به غارت
چه بی ادب 😬 حالا نیاز نیست بخاطر یه بازی اینطوری حرف بزنی. البته همون لست ۱ هم عملا خودش چهار تا بازیه که شده ۲۰ میلیون فروش😁 ولی خوب..
الآن بهت بگم این تعداد بیشماری شخصیت زن کچل داخل سینما رو نام ببر کلا فقط میگی یک الین و مد مکس😂
Demi Moore in G.I. Jane (1997)
Natalie Portman in V for Vendetta (2005)
Anne Hathaway in Les Misérables (2012)
Maggie McOmie in THX 1138 (1971)
Alicia Vikander in Ex Machina (2014)
Daniella Kertesz in World War Z (2013)
Samantha Morton in Minority Report (2002)
Danai Gurira in Black Panther (2018)
Maxwell McCabe-Lokos, Elliot Page, and Beatrice Brown in Mouth to Mouth (2005)
Dan Aykroyd, Jane Curtin, and Michelle Burke in Coneheads (1993)
Rosalinda Celentano The Passion of the Christ (2004)
Maria Falconetti in The Passion of Joan of Arc (1928)
Sanaa Lathan in Nappily Ever After (2018)
Kristen Stewart in Underwater (2020)
Robin Tunney in Empire Records (1995)
Persis Khambatta in Star Trek: The Motion Picture (1979)
Alice Krige in Star Trek: First Contact (1996)
Antonio Banderas and Elena Anaya in The Skin I Live In (2011)
Jackie Chan, Chris Tucker, and Noémie Lenoir in Rush Hour 3 (2007)
Delphine Chanéac in Splice (2009)
Olivia Cooke in Me and Earl and the Dying Girl (2015)
Karen Gillan in Guardians of the Galaxy (2014)
Giovanni Ribisi and Cate Blanchett in Heaven (2002)
Tilda Swinton in Doctor Strange (2016)
Charlize Theron in Mad Max: Fury Road (2015)
بفرما اینم یه لیست که فقط بخشی از یه لیست بزرگ هست ! اسم بازیگر جلوش اسم فیلم و سال ساختش !! فقط به سال ها دقت کن لابد اینا هم ووکن !
قابل توجهت نیل دراکمن برای افراد بزرگسال بازی میسازه اگه دنبال زن بلوند گیسو کمند با پوست سفید و چشم آبی اومدی
نیل دراکمن چیزی برای شما نداره و سرگرم بازی های هنتای بشید
کلا حامد تنظیم شده برای ماله کشی و توجیح کارای ناتی داگ
حالا چه راجب داستان لست ۲ باشه چه راجب کاراکتر بازی جدیدش
منهای اون تازه طلبکار هم میشه در اخر
بیخودی انقدر بت نساز از این دراکمن که با وارد کردن ووک به دی ال سی لست کلی هیتر تراشید برای لست
تعصب بی جا و بی جا و بی جا
اگه داره جایی اشتباه میگه بیا منطقی جواب بده بجای این حرفا
ببین اگه بخوان توی سرگرمی سیاستی اجرا کنن ماهم با سیاستامون راجب بازی نظر میدیم هدف نیل دراگمن این بود که خانوما رو جنسی نشون نده این هدف قشنگه ولی خاکستری نماند و از کسایی داره همایت میکنه که اکسیژنو دارن حدر میدن مثال کسی که در نقش این کچله فضایی ایفای نقش میکنه بار ها گفته مردا فلانن و اشغالن و از این حرفا خلاصه دارن تفکرشونو به زور میدن به ما تو دیدی مثلا هالونایت بیاد کلا چیزی بگه برعکس نیل دراگمن که هنوز نیومده تریبون سونیو گرف دستش هی شرو ور میگفت
آفرین ماله خوبی کشیدی ولی تهش این بازی قراره از دراگن ایج جدیده هم کمتر بفروشه
با دست پر اومدم با .. ؟ . چی بود آهنگش 🫠
داش اینایی که الان برا ووک بودن دارن انتقاد میکنن در اصل مشکلشون ووک نیست مشکلشون سونیه وگرنه صدای یکدوم از اینا سر fable south of midnight درنیومد
فیبل چشه ؟
داداش با این فرمون که کلا هیچ فیلم و بازی نباید شخصیت رنگین پوست داشته باشه
سوت اف میدنایت در جایی جریان داره که ملت همین شکلین همین شکلی حرف میزنن همین موسیقی ها رو گوش میدن
ووک چیز دیگه ای هست. مثال واضحش میشه اینکه یه بازی وایکینگی بسازی شخصیت اصلیش هیزل سوت اف میدنایت باشه !!!!
فیبل چشه ؟
برو قیافه شخصیت زنش ببین تا بفهمی چشه
فیبل ظاهر کاراکترش خیلی تو دیواره
ولی خب همه امید دارن که مثل قدیم قابلیت شخصی سازی داشته باشه
و البته الان هم که دارن لایو اکشن How to train your dragon رو میسازن برداشتن یکیو سیاه کردن یا حتی همین انیمیشن جدید اسپایدرمن که داره میاد نورمن آزبورن رو برداشتن سیاه کردن 😐
جنگ برند و کنسول برای گیمر ایرانی از ووکیسم مهم تره؛ امکان نداره کسی با وجود این همه سند و مدرک در تایید این ادعا بتونه نظرمو عوض کنه!
کسی صداش در نیومد؟؟؟
متاسفانه بله درست میگی
قضاوت کار خداس.کار ما فقط توهینه
کچل بخوایم میریم جانی رو میبینیم نه آواتار انگ رو😂
نکنه گاد آف وارم با همین ایده پلی دادی؟
دقیقا.
بی تربیت😁
چرا اقای کریمی اجازه دادن مقاله مثبت از این بازی منتشر بشه؟
درود
پیشنهاد خود جناب کریمی بود تا در سایت از هر دو زاویه به حواشی این بازی بپردازیم و نگاه یک طرفهای نداشته باشیم.
اگه خطری تهدیدت میکنه بهمون بگو lol
زیر پست معرفی اینترگالاکتیک
کرینج کرینج میکرد
طومار های ۱۰۰خطی مینوشت
ولی زیر پست معرفی south of midnight هیج اثری از محمد حسین کریمی نبود
اخه کودک سال south of midnight داره یه داستان امریکایی میگه ، چرا این یارو توی فضا هم زن باشه هم اسیایی هم کچل
با اون یکی کار ندارم
ولی مغز تورو باید بدن دانشمندا روش تحقیق کنن
ساوف اف میدنایت داره داستان امریکایی میگه
ولی اینتر چون توی فضاست داستان امریکایی نمیگه
بعد اصلا داستان امریکایی چ ربطی ب سیاه بودن داره
تو با این هوش و عقلت دیگه ب اون یکی نگو کودک سال اول تو ایینه خودت ببین
ناتی داگ دیگه واقعا کرینج شده ، یادمون نمیره که چطوری ووک رو وارد این صنعت کرد با لست ۲ که تیکه به تیکه اون بازی فمنیستی و رنگین کمانی بود پر بود از تبلیغ یهودیت و فرهنگ سازی های بچه گونه ، ناتی داگ واقعا قلب ما هارو شکونده بله که کرینج شده دیگه واقعا بسه !!! حسرت یه بازی ادمیزادی مثل انچارتد تا ابد توی دلمون میمونه ، چی میخواد نیل دراکمن از این صنعت حرفش چیه واقعا ؟ اقا من از این به بعد رنگین کمانم فقط تورو خدا فیلم ها و بازی های مورد علاقمو به لجن نکشید
پروفایل هفت رنگ فراموش نشه😂
چون احتمالا ایشون برعکس شما راجع به ووکیسم دانش کافی دارن. کامپلشن گیمز سابقه ایی در این مورد نداره که بخوایم قضاوتش کنیم. اگر بازی منتشر بشه و در شخصیت پردازی یا روایت ایدئولوژی ووکیسم تبلیغ بشه، در تریلر بازی بعدیشون اگر هرگونه مشخصه ایی از ووکیسم درش وجود داشته داشته باشه نگرانیمون رو ابراز میکنیم.
اگه مشکل تو با زن بودن کرکتر یا سیاه پوست بودنش هست
نژاد پرستی
و حرف نژاد پرست ذره ی ارزش نداره
متاسفم دوست عزیزشما
یک زره ب خودت زحمت میدادی میفهمیدی حرف من دقیقا چیه این حرف نمیزدی
اصلا این صحبت های من ربطی ب خود کاراکتر در نداشت
کلا تو باغ نیستی
خیلی برام جالبه اقای کریمی براش مهم بود که بازیگر موشن کپچر گوست اف یوتی یه طرفدار حامی ووک و ایناس و نگران شدن برای بازی .اما اصلا به این موضع پرداخته نمیشه که تاتی گابریل کیه؟یه بازیگر به شدت حامی ووک و lgbt و فعالیت گسترده در پادکست های مربوط به این موضوعات.حتی ویس اکتور کاراکتر بازی جدید ناتی داگ هم یه ووک پرست خالصه.چطور میتونید اینا رو نادیده بگیرید؟
عه… چه دموکرات و روشنفکر!!!
بی شوخی… دم آقای کریمی گرم در این مورد
منم نگرانش شدم 🤣
وا مگه دیکتاتوریه؟
یا خیلی ساده ای
یا دقیق ب اتفاقات توی سایت دقت نکردی
اتفاقات 😂😂😂
داداش تئوری توطئه که نیست
تئوری چیه
برو پست های مربوطه قبلی نگا کن
خودت ببین چ خبره
ببین خب اگر انقد اطمینان داری ک اینطوریه میتونی فعالیت نکنی دیگ چ کاریه آخه هروز زیر کامنتا پلاسین مدامم دارین انتقاد میکنین
از امثال اون زنه ای ک میگفت راضی نیستید از ایران جمع کنید برید؟
اون خودش رفت!!!
اینجا کشورت نیست که بزرگ شدی توش و کلی خاطره و آشنا داری
پس بله
ناراحتی جمع کن برو
خب هرکسی نظری داره و ایشون هم نظرشو گفته . هممون تهش گیمر هستیم و درمورد بازی ها و تریلر ها نظر های متفاوتی داریم.
من ب این ک نظرش گفته کاری ندارم
من میگم چرا از این بازی، این چیزارو گفته ولی از بازی دیگه ک دقیقا همون چیز داره چیزی نگفته
من یه چیزی بگم از اونجا که توی این جنگ کنسولی حقیقتش طرف هیچکس نیستم… بنظرم ووکیسم در ناتی داگ و چپولیت نیل دراکمن کلا موضوع مهم تری هست نسبت به ووکیسم در اکس باکس چون دراکمن و ناتی باوجود این که خیلی هاردکور به ووک میپردازند، طرفدار های دوآتشه دارن و بازی هاشون به نسبت پر طرفدار و تاثیرگذارتر است از آنچه بقیه میسازند.
من کاری ندارم به درست یا غلط بودن حرفشون ولی خب همه که نباید درمورد همه چیز نظر بدن . ایشون نسبت به این موضوع و سابجکت درمورد ناتی داگ علاقه داشتن و نظر دادن .
شما درمورد چیزی نظر بدی کسی نمی تونه بگه خب چرا همینو درمورد فلان چیز نگفتی !
چرا نباید منتشر بشه این چه حرفیه؟ صرفا چون کاراکترش کچله باید همه مقالات منفی باشه راجبش؟
برو ببین کریمی زیر پست معرفیش چ کارا ک نمیکرد
بچه بازیا چیه راه انداختین تو سایت؟ احترام سردبیرو نگه دارین حداقل
کل کامنتا شده ترول و چرت و پرت . راجب تیتر مقاله کامنت بدید و راجبش بحث کنید نه اینکه اقای کریمی چرا فلان جا فلان چیزو گفته 😑😑😑😑
یعنی چشم هامون ببندیم کورکورانه هرکی هرچی گفت بگیم چشم؟
“راجب تیتر مقاله کامنت بدید و راجبش بحث کنید نه اینکه اقای کریمی چرا فلان جا فلان چیزو گفته”
ب این ک چرا فلانی فلان حرف زده کارنداشته باشیم؟
مگه آزاد نیستیم در مورد موضوعاتی ک باهاش مشکل داریم صحبت کنیم؟
غیر این باشه ک میشه دیکتاتوری
تازه همون بالا هم ب دیکتاتوری اشاره کردیم
دوست عزیز، کریمی فقط یک نفره
من، خیلی از دوستانِ دیگه توی این سایت و هزاران هزار نفری که تریلر بازی رو توی یوتوب دیسلایک کردن، کامنت ایشونو هنوز نخونده بودیم و احساسمون نسبت به کرکتر منفی بود.
و همینطور من، و احتمالا بخش زیادی از همون هزاران نفری که عرض کردم، تریلر این بازی که شما میگی رو یا ندیدیم یا اهمیتی برامون نداشته. چون ناتی داگ به شدت بزرگه، طبیعیه که افراد بیشتری نسبت بهش توجه دارن و اطهار نظر میکنن.
انقدر سخت نگیرید به این زندگی و آدماش…
عزیزم کلا ووک بارونه
خب چند مورد از چیزایی که توش دیدی و فهمیدی ووکه رو بگو ما هم بدونیم عزیزم
کچله،سیاهه،زشته،بازیگرش یه لگبت موافق با DEIعه که این گستاخی رو تا توهین به طرفدارا هم گسترش داد
نه اصلا راه نداره
شخصیت بازی هویت نامعلومی داره، نمیشه به این راحتی ازین موضوع چشم پوشی کرد
من نمیگم خوده بازی حرفی برا گفتن نداره ولی با این کاراکتر نمیشه ارتباط گرفت
یه تریلر ۳ دقیقه ای از بازی دیده میگه کاراکتر هویت نداره 🤦🏻
میدونی شبیه کیه؟ مایکل اسکافیلد از فرار از زندان منتها نسخه آسیایی 🤣
این الان چه ربطی به هویت داره؟
ربط به هویت ووکش داره
به خدا اگه یه کلمه از حرفای خودتو بفهمی
یه ووک یاد گرفتی همه جا هم میگی
این ینی معلوم نیست که این شخص مرده یا زن
هویتش در هاله ای از ابهام باقی مونده
تو نفهمیدی مرده یا زنه؟ خب مشکل از توعه
و سیاه زشت
با همین تریلر ۳ دقیقه ای و بازیگر این شخصیت که حرفای فیها خالدونی میزد خیلی چیزا مشخص می شه🫠 مطمئنم از این بدتر هم می شه حالا بزار خبرهای بعدیش بیاد 🤌
حرفای فیها خالدونی چیه 😐
😂 یعنی حرفای بد..🤣
حاجی تو دیگه ته فن بویی
به sweet baby سلام برسون
فن بوی . اگه بعد دیدن ۳ دقیقه تریلر بگم کاراکتر هویت نداره یعنی فن بوی نیستم 😂
اسمتو عوض کن بذار sweet baby
Tom ولی خداوکیلی sweet baby چه حالی می کنه با طرفدارایی مثل تو
خودش اینطوری دفاع نمی کنه که تو داری ازش دفاع می کنی
البته این وسط می ترسی یه موقع آبروی سونی بره
ضد ووکایی که زیر پستای بازی ناتیداگ پیدا میشن عالین
فکر کن یکی اینجوری برای ۳ دقیقه تریلر بالا پایین میپره 🤣
خب خداروشکر؛
خودتم اعتراف کردی طرفدار ووکی
@mwswysydmad5gmail-com
نه طرفدار ووک نیستم ولی هرچی میبینم ووک ووک نمیکنم وگرنه همون سریالی که گذاشتی عکس پروفت ووکه
!!!!Sweet baby Jesus
مرد حسابی این موجودی ک ما دیدیم حتی نمیشه بطور قطع جنسیتشو حدس زد دیگ چی باید تو اون ۳ دقیقه نشون میداد؟😐
یکی موهاشو بزنه تو دیگه نمیتونی جنسیتشو تشخیص بدی؟🤣🤣
آخه قبلا کاراکترپردازی های دراکمن رو دیدن. “بهترین روش برای اینکه بفهمی یکی در آینده چیکار میکنه، اینه که ببینی در گذشته چطور عمل کرده” و دراکمن “از این لحاظ” خودش رو اثبات کرده و این حق گیمرهاست که نگران باشن. واقعا چشمات نمیبینه بعد از موفقیت رسانه اییه لست دو چه بلایی سر دنیای گیم اومده؟ ایدئولوژی ووکیسم سالهاست که وجود داره و در سیاست و جامعه و سینما در حال فعالیته اما پس از لست دو بود که به این شکل وارد ویدیوگیم شد.
سالی که لست اومد سایبرپانک و تل می وای (معدن ووک) اومده بودن
۵ سال قبلشم لایف ایز استرینج اومده بود
حالا این که چطوری این عقاید با کاراکتری که ۶ سال قبل عرضه نسخه دوم همه چیزش مشخص شده بود وارد صنعت گیم شد رو فقط اپوزوسیون میدونه 😂
دراکمن با صحنه قایق میخواست چیو وارد صنعت گیم کنه؟
تو هنوز ووکیسم رو با کاراکترها و گرایششون و رنگ پوستشون میسنجی؟ 😅 بابا چه اصراریه در اینمورد نمیخونی؟ حوصله خوندن نداری پادکست برات بفرستم گوش میدی؟ البته انگلیسی اند اکثرشون ولی فارسی تک توک خوب هست. اگر میخوای بگو برای خودت بفرستم. قبل از لست دو بازی ایی نداشتیم که ووکیسم رو در روایت و شخصیت پردازیش تبلیغ کنه، اونی که تو فکر میکنی ووکیسمه در حداکثری ترین حالتش تاثیرات فمنیسمه. فمنیسم با ووکیسم دو مبحث کاملا مجزا اند و اشتراکات بسیار کوچکی هم باهم دارن. حالا خواستی بیشتر بدونی برات منابع و کتاب و پادکست میفرستم.
فاز اینا که میگن از تریلر قضاوت نکنید چیه
تریلر میدن برای بازاریابی که بیننده ببینه داستان و شخصیت ها و بازی چجوری هست و تصمیم بگیره بخره یا نه
اگر قرار باشه بازی از رو تریلر قضاوت نکنیم چه لزومی به تریلر هست؟
تریلر میدن برای بازار یابی
منتها این تریلری ک نه داستانش معلوم بود نه جهانش نه کاراکتر هاش
چطوری میشه ازش قضاوت کرد؟
باید صبر کرد تریلر های داستانی و گیم پلی ازش بیاد
اون موقع بیننده میتونه تصمیم بگیره بخره یا نخره
این فقط ی تریلر معرفی بود
مغز اونایی ک لایکت کردن
به اندازه کافی تو همین تریلر از شخصیت هاش دیدیم
زن کچل عضله ای سیاه پوست آسیایی🤣
احتمالا نان بربری و رنگین کمانی هم باشه و هر ۵ دقیقه یکبار راجب نژاد پرستی و ظلم مردان سفید پوست شعار بده
با همین تریلر و حواشی پشتش خیلی چیزا مشخص شده
خودت داری میگی حواشی
یعنی حتی ب اصل موضوع هم نزدیک نیستن ک بخاییم بهشون بسنده کنیم
ببین وقتی بازیگر این اثر اینطوری حرف می زنه یعنی دراکمن هم قطع به یقین چنین آدمیه که اینو انتخاب کرده و از اونجایی که کارگردان بازی هم دراکمنه یعنی این بازی هم قطع به یقین یه بازی هم همینقدر مسمومه
برادر این تریلر که نه داستانش معلوم بود نه جهانش نه کاراکترش برای چی داد؟
ضمنا از دید شما نه داستان نه جهان نه کاراکترش مشخص نبود
شاید به نظرتون امکان داره بازیش فوتبال باشه
یا ریسینگ
ولی کسایی که باید از روی تریلر با بازی به قدر شناخت کلیت آشنا شدن
یه بانوی پاکدامن ساخته ذهن ووکیست در جهانی فراتر از زمین به کارهای عجیب و به شدت فراطبیعی می پردازد و جلوه ی قدرت نمایی بانوان ووکیسمی هست.
ووک ووک
همونی که اگه یوبی یا جعبه میداد میگفتی اخه تخه
حالا عمو نیلت داده بیرون
با همکاری برادران سوییت بیبی
برای این داد ک نشون بده داره روی چی کارمیکنه
خوب میدونی منظور من چی بود خودتو ب کوچه علی چپ نزن
“ضمنا از دید شما نه داستان نه جهان نه کاراکترش مشخص نبود
شاید به نظرتون امکان داره بازیش فوتبال باشه
یا ریسینگ”
اوکی حرف تو درست
حرف من غلط
من اشتباه میگم تو درست، اره دیگه؟
همین الان داستان کامل و وقایعی ک توش اتفاق میوفته
شرح کامل جهان بازی
و معرفی کامل تک تک کاراکتر هاش برام بگو
اگر این کارو نتونی انجام بدی
پس کامنتت چیزی جز مزخرف خالص نیست
“برای این داد ک نشون بده داره روی چی کارمیکنه”
خب دقیقا!
رو همین چیزی هم که داره کار میکنه فهمیدیم ووک خالصه،دیگه مخاطب یه ذره درک داره که ووک رو تشخیص بده برادر!
خودشونم نمیدونن چی میگن خداوکیلی 🤦🤦 فقط میخوان به هر قیمتی ماله کشی کنن
شما کامل تک تک اون چیزایی ک من از اون بابا پرسیدم جواب بده
بعدش هرچی بگی قبول میکنم
ای بابا!
آقا جان یه تریلری اومده که ووک بارونه،تریلرم که تیزری از بازیه،پس به نظر میاد بازی هم ووک باشه
ولی شما چی میگی؟
میگی “نباید بازی رو از رو تریلر قضاوت کرد”
که این کاملا اشتباهه!
تریلر رو میارن برای معرفی بازی،معرفی تو لغتنامه دهخدا یعنی:
شناساندن، آشناسازی، آشناکردن، شناسایی
الانم مطمئنم که میگی:
“چرا پس زیر پست South of midnight نبودی”
خب یک اینکه اکانتم به مشکل خورده بود،دوما اینکه بازی تو آفریقاست و طبیعتا آفریقایی ها سفید پوست نیستن
اما این کچل خانم(کهبهزورمیشهبهشگفت
خانم)آسیاییه و آسیایی ها کدومشون سیاهن؟
یه جوری میگی افشا سازی بزرگ ، کسی ندونه در حد اسنودن دنیا رو ترکوند
یک سری فکت شیت میده دوتا ادم که حوصله راستی آزمایی ندارند واسش به به و چه چه میکنند کف و خون بالا میارند.
تا الان خود گیمفا اینقدر علیه DEI و سوئیت بیبی و ووک افشاگری کرده که ترامپ مجبور شده در اتاقاشون توی ادارات دولتی دو قفله کنه.
قرار کریمی رو هم بیاره توی کابین اش به عنوان ووک هانتر ، ماسک هم گفته من با این پست کریمی موافقم فقط بودجه اش با خودش ، حقوق هم نمیدیم.
خوب نواختی ترول سطح👏🏻
این جینکس فن سطحو😹
دلایت برا شخصیت مسخره بود چون یه مرد رو بهتر میتونستن در بیارن.دوم اینکه مساله سابقه درخشان ناتی داگ تو ساختن بازی ابر ووکه .بازی قبلیشون تک تک معیارهای ووک رو داشت حتی یه چیزم جا ننداخته بود طوری که آدم حس میکرد اقلیتها ۹۹ درصد زمین رو تشکیل دادن آدمهای نرمال فقط ۱ درصدن.پس بحث سابقس نه طراحی کارکتر.
“دلایت برا شخصیت مسخره بود چون یه مرد رو بهتر میتونستن در بیارن”
دقیق توضیح بده چرا
دقیق توضیح دادم شخصیت مرد برا جایزه بگیر بهتر در میومد .دقیقترشم توضیح دادم سابقه استدیو مهمتره .چشماتون مشکل داره ؟
کجا توضیح دادی لینک بده
کاش یکی از بازی حرف میزد که حداقل بازی کرده باشه
تو حتی از نزدیک بازی هم رد نشدی
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_2025-01-26_113519_332j.png
دلیل اینکه هنوز حذفشون نکردم اینه بازیهای سونی رو هیچوقت میلم نکشید تا آخر پلی بدم و دراپ کردم و نگه داشتم شاید یه روز حوصلش بود تموم کنم بازیهای دیگه هم مثل سایبر پانک هنوز پلی میدم چون ارزش تکرارش بالاس .اینکه لست ابر ووکه هم میخوای انکار کنی ؟ یکی از معیارهای ووک رو بگی که تو لست نیست حرفتو قبول میکنم .فقط یکی .تو ووک ۱۰ از ۱۰ میگیره همه معیاراشو داره بقیه بازیها یکی داشته باشن لست هر ۱۰ تارو داره.فقط نیا بگو دیالوگ نداره بگه ما ووکیم 😂
نمیگیم بعضی جنبه های بد رو نداره ولی بهرحال باید به زمان فرصت داد که ببینیم ته قصه ناتی داگ چطور میشه شرکت کم تجربه ای نیست و تو این شرایط و بازار و رقابت و هزینه سرسام آور الکی نمیاد اینطور سرمایه گذاری کنه چون میدونن شکست بخورن سخت میشه ادامه براشون پس بی گدار به آب نمیزنه شخصا منتظرم یه گیم پلی ازش منتشر بشه تا ببینیم اینبار چند چند هستیم با ناتی داگ
همین که بازی ووکه یعنی بی گدار به آب زده😁 چون از تجربه لست ۲ متاسفانه استفاده نکرد ولی اینا هر چه قدر هم شکست بخورند بازم راه خودشون رو می رن پس ما هم راه خودمون رو می ریم 🤌
دلیلش اینه که دراکمن صرفاً برای کسانی که به کامالا هریس رأی دادن بازی میسازه!!!
اونها کم تعداد نیستن همچین اما چون آدمهای بخیلی هستند، نمیرن از بازی های ووک پشتیبانی کنن!!!
قضیه مثل داستان بسکتبال زنان میمونه که بیل بر میگفت
تجربه گرفتن از شکست لست۲؟ همونی که گوتی شد و بیش از ۳۰۰ جاییزه رو برد؟ همونی که ویچر و توی تعداد جوایز شکست داد؟ توی دو مال اول نزدیک به ده ملیون نسخه فروخت؟ اگه منظورت اینه ما بازم از ناتی داگ شکست میخوایم
شکست نمیخوره. سونی فنا هرچی بندازی جلوشون پلی میدن. استیم نیست که کاربرا بازیو زمین بزنن. پلی استیشنه
قطعا قضاوت گیم بر اساس ظاهر شخصیت احم قانس. به نظر خودم که ظاهرش آنچنان مشکلی نداره. این بازی یک شاهکار به تمام معنا خواهد بود. قبلا گفته بودم اگر gta 6 یک انقلا ب در صنعت گیمینگ ایجاد کنه، این بازی دومین بازیخواهد بود که صنعت گیم رو چند پله ارتقا میده. جوری که خیلیا ظاهر شخصیت اصلی یادشون میره و محو جزئیات و داستان بازی خواهند شد. همچنین خیلی از استودیو های بزرگ ازش الگو میگیرن.🙏🔥🙏🔥🙏🔥 همه اینا از ناتی داگ کبیر برمیاد. چون ناتی داگ هیچ وقت گیم بد نداده و نخواهد داد.
دمت گرم بهترین جک سال ۲۰۲۵ رو خودت گفتی👍
اگه کامنت من جوکه، مال شما استندآپ کمدیه. رگباری جوک میگید. واقعا طناز هستین. 🙏
به راستگار نمیگن کبیر بعد به ناتی داگ میگی کبیر
میگن
بنده هم به شدت موافق هستم این بازی انقلابی در ووکیسم و چندین پله لول های سوییت بیبی رو سوییت تر میکنه
میترسم انقد سوییت بشه دل شما روشن فکرها رو هم بزنه
😂
قبل اومدن بازی قضاوت ممنوع.
حاجی چند سالته ؟😂
🙏🔥🙏🔥🙏🔥 ۳ سال🙏🔥🙏🔥🙏🔥
اونی که عکس کاراکتر آرکین رو گذاشته پروفایلش من نیستم. 🤣 خب مشخصه تو چندسالته
نظرتو توی نوتپد گوشیت بنویس. دیگه تو سایت نیا نظر بده دمت گرم
اصلاً شک نکن 🤣