استودیوی Bend همچنان قصد دارد پس از لغو پروژهی آخرش «چیزهای خفن» خلق کند
کوین مکآلیستر (Kevin McAllister)، مدیر انجمن استودیوی Bend، از همه برای عشق و حمایتشان پس از لغو پروژه استودیو تشکر کرد.
این هفته برای استودیوی Bend و Bluepoint Games که شاهد لغو پروژههایشان بودند، هفتهٔ سختی بود. در حالی که سونی اعلام کرده که این استودیوها تعطیل نخواهند شد، آینده همچنان نامشخص است. کوین مکآلیستر، مدیر انجمن استودیوی Bend، در توییتر تأیید کرد که این توسعهدهنده همچنان قصد دارد «چیزهای خفنی» خلق کند. او در این باره گفت:
به صورت کوتاه به شما میگویم که از عشق و حمایت همه، به ویژه کسانی که با ما تماس گرفتند، سپاسگزارم. نکتهٔ مهم: ما همچنان قصد داریم چیزهای خفن خلق کنیم.
پروژه در دست ساخت استودیوی Bend یک بازی سرویس محور بود که بر پایهی سیستم جهان باز Days Gone، عنوان قبلی آنها، ساخته شده بود. با لغو این پروژه، امیدهایی وجود دارد که استودیو به سمت ساخت دنبالهای برای Days Gone، که طرفداران سالها خواستار آن بودهاند، تغییر جهت دهد.
شایعه شده است که شکست Concord عامل لغو پروژهها و تغییر در تفکر سونی نسبت به پروژههای Live Service بوده است. این بازی هیرو شوتر تنها ۲۵,۰۰۰ نسخه در هفتهٔ اول یا بیشتر از زمان عرضه خود فروخت و سپس از فروشگاهها حذف شد. این بازی متعاقباً در کنار استودیوی سازندهاش یعنی Firewalk تعطیل شد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
حالاکه میخواد بازی جدید اینا بیاد رو خدا میدونه سونی با اینکارش خودشو عقب انداخت اگه به جای سرویس محور رو داستانی کار کرده بود تو این ۲ و۳ سال اینده خیلی دسته پر تر بود
بله بسازید !
البته بازیهایى که از نیمه دوم ۲۰۲۶ به بعد عرضه میشن حکم بین نسلى دارن و براى ps6 هم منتشر میشن.
کلا بازیهاى نسل ۹ با ابدیت روى نسل ۱۰ خیلى بهتر اجرا میشن.
فکر کن از دیزگان تا الان ۶ سال رد شده و حالا اینا دوباره باید از صفر شروع کنن البته اگه قبل بازی بعدیشون تعطیل نشن
ریبوت سایفون فیلتر یا ادامه معنوی سایفون فیلتر رو بسازید، هم به واسطۀ خطی بودنش مقیاس کوچکتری نسبت به پروژههای احتمالیای مثل Days Gone 2 داره و سریع تر تکمیل میشه در این شرایط که سالهاست خروجیای برای سونی نداشتید، هم بودجۀ کمتری نیاز داره هم یک هستۀ طرفداری کوچکی وجود داره برای بازی و همچنین به ژانری برمیگردید که امروزه از حالت اشباع دوران PS2 در آمده و دوباره به واسطه نوستالژی یا کمبود چنین آثاری، داره یک سری طرفدار پیدا میکنه.
این پیام رو بفرستید برای بند استودیو.
فرستادم براشون. بسیار ازتون قدردان شدن، گفتن حتما پیگیری میکنیم
به نظرم ریسک ساخت پارت دوم DAYS GONE قابل قبول تره . عناوینی مثل Alan wake 2 و Dead Space ریمیک که بیش از ۱۰ سال از عرضه آخرین نسخه شون میگذشت علارغم کیفیت بالا و متای ۸۹ فروششون انتظارات رو برآورده نکرد .احیای سری سایفون فیلتر در بازار امروز ریسک قابل توجهی می طلبه مگر اینکه بخوان بازی متوسطی عرضه کنن که در حد و اندازه سری Just cause باشه که بعیده سونی از استودیوی فرست پارتیش به این حد دل خوش کنه . شخصا امیدوارم بازی بعدی این استودیو Days gone 2 باشه .
Alan Wake 2 و Dead Space بازی های ژانر Horror هستند که فروش پایینی دارن مثل تمام بازی های وحشت (به استثنی RE). سایفون فیلتر اکشن ادونچر/اسپیوناژ محسوب میشه. اصلا مقیاس فروش این دو ژانر و مخاطب موجود براشون ربطی بهم نداره. بازی های اکشن ادونچر با المان های مخفی کاری به مراتب و با فاصله پرفروش تر از آثار ژانر وحشت هستند. بودجه بالایی هم ندارن که انتظاری مبنی بر فروش بالا (در حد عناوین جهان باز) ازشون داشته باشیم. مگر این که ۱- بازی بدی باشن ۲- به صورت حداکثری روی مخفیکاری تمرکز داشته باشن (مثل Thief یا Prey) / رویکرد ایمرسیو سیم پیش بگیرن که به خاطر عمقی که پیدا میکنن بین گیمرهای عام محبوب نیست
به علاوه، وقتی قراره استودیوی Bend در سال ۲۰۲۵ ادامه معنوی / ریبوت سایفون فیلتر رو بسازه قطعاً با توجه به مخاطب مدرن (از حیث ساختاری) بازی رو توسعه میده. یعنی روی مبحث روایی قراره تاکید بیشتری داشته باشه نسبت به بیش از ۲۰ سال پیش که توانایی خلق صحنههای سینمایی و داستان های پیچیده وجود نداشت. مشخصا نمیاد دقیقاً همون ساختار تک بعدی قدیمی رو ادامه بده. و وقتی یک بازی رویکرد روایت محورتر و سینمایی تر پیش بگیره، مخاطب زیادی جذب میکنه.
جدای از تمامی اینها، سونی بازیهای جهان باز با فرمول مشابه (یوبیسافتی) به اندازه کافی داره (Horizon و Ghost of Tsushima و Marvel’s Spider-Man) از سمتی تمرکزش در زمینه تم زامبیها TLOU بوده. به نظرم وجود آی پی Days Gone رو واجب نمیبینه. یه بازی اکشن ادونچر اسپیوناژ مثل سایفون فیلتر میتونه لاین آپ رو تنوع بده به جای این که یه جهان باز آخرالزمانی دیگه به بازی های شرکت اضافه کنه.
متاسفانه اعتماد کافی به بازی های خطی وجود نداره، در صورتی که اگر بازی خوبی تولید بشه به تناسب بودجه سود خوبی میتونه به ارمغان بیاره. اگر چنین تفکری داشته باشیم که بازی های خطی نمیتونن بفروشن، چند سالی بیشتر طول نمیکشه تا بازار اوپن ورلد اشباع بشه و سودآوری خودش رو برای اکثریت از دست بده. (بلکه شاید حتی شده باشه همین حالا)
آقای کریمی میشه کمی هم در مورد days gone صبحت کنید که میتونه ساخته بشه یا نه سری جدیدش با وجود فروش خوبه سری اول میتونه ساخته بشه یا نه
چیزهای خفنشون دیگه به این نسل نمیرسه.
نه واقعا اگه دیزگان ۲ هم اجازه ساخت بگیره ؛ بازم میتونه انتظارات سونی رو مبنی بر کیفیت برآورده کنه اونم با این تیم ؟؟ خب سونی متای بالای ۸۵ یا حتی ۹۰ میخواد!
پ.ن: در این که دیزگان بازی خوبی شد شکی نیست ولی …