شرکت Capcom قصد کاهش الزامات گرافیکی نسخه PC بازی Monster Hunter Wilds را دارد
زمانی که شرکت Capcom در ماه سپتامبر الزامات بازی Monster Hunter Wilds را برای کامپیوتر معرفی کرد، بسیاری از طرفداران به خاطر نیازمندیهای سنگین آن اعتراض کردند.
در حالی که تاریخ انتشار این عنوان اکشن نقش آفرینی نزدیک میشود، کمپانی Capcom نیز تلاش میکند تا الزامات گرافیکی آن را کاهش دهد. صفحه حساب کاربری رسمی Monster Hunter Germany در سایت X (توئیتر سابق) اظهار داشته که Capcom سخت در حال تلاش است تا نیازمندیهای کارت گرافیک پیشنهادی بازی را کاهش دهد.
در حال حاضر برای اجرای این عنوان روی حالت ۳۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p، بازیکنان به یک کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Super (با ۶ گیگ حافظه) یا یک Radeon RX 5600 XT (با ۶ گیگ حافظه) نیاز دارند. در همین حین، برای اجرای بازی در حالت تنظیمات پیشنهادی به یک GeForce RTX 2070 Super یا GeForce RTX 4060 یا یک Radeon RX 6700 XT نیاز است.
شرکت Capcom روی این موضوع تمرکز کرده تا پروسه اجرا بر اساس بازخورد بازیکنان، بهبود یابد. در همین حین، یک ابزار بنچمارک سختافزاری رایگان و مستقل برای نسخه PC بازی منتشر خواهد کرد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
با اینکه ساختار پیسی و کنسول متفاوته ولی وقتی رو سریز اس اجرا شده پس باید با یه سیستم حداقلی که در همین حدود قدرتی هست هم بشه اینو اجرا کرد
ایول
بازیش اصلا بهینه نیست با کارت گرافیک های قدیمی حتی جدید میان رده اصلا نمیشه بازی کرد با پایین آوردن گرافیک و روزلیشن باز هم فریم خوبی نداره بیشتر npc ها به صورت یه کاغذ و مربع ای حرکت میکنن که فاجعست
خیلی دوست دارم بدونم چطوری بازی رو بهینه میکنن که سخت افزارهای مختلف هر کدوم بستگی به توانی که دارن اجرا میکنن و چجوری میشه که مثلا یک بازی بهینه تر بشه و سخت افزارهای پایین تر هم بتونن اجرا کنن یا سخت افزار های هدف اجرای بهتری داشته باشن منظورم اینه که خوب ما فقط شنیدیم بهینه سازی برای سخت افزارهای مختلف پی سی یا کنسول ولی واقعا مراحلی که انجام میدن رو نمیدونیم از نظر برنامه نویسی یا موارد دیگه خیلی دوست دارم مراحلش رو بدونم ممنونم😍😍
چندین کار هست که انجام میدن که اونایی که میدونم رو توضیح میدم . اولی LOD هستش که هر جسمی توی بازی LOD مشخص خودشو داره . کپکام یکی از کارهایی که میکنه و بازیسازهای دیگه هم انجام میدن ، اینه که برای Mesh ها LOD تعریف میکنن . LOD مخفف Level of Detail هست به معنای سطح جزئیات . این lod اینجوری عمل میکنه که وقتی از یک جسم خیلی دوریم اون جسم کیفیت خودش رو از دست میده و کیفیتش میاد پایینتر چون ما از اون جسم دوریم و نیازی به دیدن اون جسم به صورت پرجزئیات نداریم . این باعث میشه توان پردازشی کمتری مصرف بشه و پلیر هم عمدتا متوجهش نمیشه مگر بعضی اجسام مثل شاخ و برگ درختا که اگر دقت کنید تو گیما مثل همین رزیدنت اویل ۴ وقتی ازشون دور میشیم حس میکنیم تغییر میکنن و یک حالت پرش ایجاد میشه که به خاطر همین lod ها هستش . LOD ها هم سطوح مختلفی دارن و تعدادشون میتونه متفاوت باشه تا تو فواصل مختلف تعداد ورتکس ها و ….. تغییر کنه . مورد بعدی MipMap ها هستن که همون کار LOD رو اینبار با تکسچر ها انجام میدن . مورد بعدی texture filtering هست که یکی از تنظیمات گیم ها هم به شمار میره و تقریبا همون کار mipmap ها رو انجام میده ولی کمی متفاوت . مورد بعدی level streaming هستش (البته تو آنریل انجین به این اسم شناخته میشه ) که کارش به اینصورته که وقتی برای مثال شما یک محیطی رو نمیبینید و پشتتون به اون محیطه ، اون قسمت یکسری تغییرات اتفاق میوفته تا کمتر بار پردازشی ایجاد بشه . مثلا نورهای اون محیط خاموش میشن یا مثلا بعضی اجسام غیرفعال میشن . یک مثال دیگه هم این هست که مثلا شما وقتی به یک در نزدیک میشین ، محیط پشت اون در شروع میکنه به لود شدن و قبلا لود نشده و اگه زیاد از اون در فاصله بگیرین محیط پشتش دوباره ناپدید میشه که این کار رو کپکام زیاد تو گیماش انجام میده . یه چیز دیگه هم هست که اونم جالبه اینه که وقتی شما از یک جسمی که انیمیشن داره ( مثل یک کاراکتر یا NPC ) فاصله زیادی بگیرین ، انیمیشن اون شخصیت با فریم ریت کمتری اجرا میشه که تو همین رزیدنت اویل ۴ هم میتونید ببینیدش . مثلا وقتی خیلی از دشمنا دور میشین حس میکنید عجیب حرکت میکنن و انگار انیمیشنشون دچار فریم اسکیپ میشه . البته فکر میکنم یک بخشی تو تنظیمات بود که میشد این مورد رو غیرفعال کرد . موارد دیگه مثل کیفیت پارتیکل ها ، کیفیت آب و …. با دورشدن از اونها هم موارد دیگه بهینه سازی هستن . در کل خیلی کارها هست که میتونن انجام بدن تا گیم رو بهینه تر کنن که من اونایی که یادم بود رو سعی کردم توضیح بدن .
مهم اینه که تو بازی میکنی هدفش همینه که تو play بدی😂
بهترین کار همینه چون هم باعث راحت تر اجرا شدن گیم و بهینه بودنش میشه والله واسه من که علاوه بر این که بهینه نبود افت فریم هم داشت
این دیگه از کپکام انتظار نمیرفت ! شرکتی که تو بهینه سازی بینظیره نباید اینجوری گیمش رو منتشر کنه .
بهینه سازی بتای گیم با یه فاجعه فرقی نداشت
ایشالا که درستش می کنن :)