مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا

مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴

رضا شیرمردی
۱۳:۵۳ ۱۴۰۳/۱۰/۲۶
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا

مجموعه آمارهای وب‌سایت VGChartz، هر ماهه به‌روزرسانی می‌شوند و هر کدام بر روی مقایسه فروش متفاوتی با استفاده از ارقام برآوردی سخت‌افزار بازی‌های ویدیویی تمرکز دارند. حال به تازگی، VGChartz نمودار به‌روزرسانی شده فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا اواخر سال ۲۰۲۴ را منتشر کرده است.

این آمار ماهانه، فروش جهانی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس را تا ماه نوامبر ۲۰۲۴ (آذر ۱۴۰۳) با هم مقایسه می‌کند:

مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
نمودار فاصله میان فروش کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن و ایکس باکس در فاصله زمانی ۴۹ ماهه پس از عرضه. اعداد به میلیون هستند.
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
نمودار فروش کلی ماهانه کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن و ایکس باکس در فاصله زمانی ۴۹ ماهه پس از عرضه. اعداد به میلیون هستند.

از دیگر آمار قابل توجه، می‌توان به افزایش ۳ میلیون واحدی فاصله میان فروش این دو کنسول در ماه اخیر و برتری ۱۳ میلیون واحدی پلی استیشن تنها در سال گذشته اشاره کرد. همچنین، مجموع فروش این کنسول‌ها در ۴۹ ماه اخیر و از زمان عرضه در سال ۲۰۲۰ نیز بدین شرح است:

پلی استیشن ۵: ۶۷,۶۹۸,۷۲۴

ایکس باکس سری ایکس/اس: ۳۱,۲۰۸,۶۵۱

پلی استیشن ۵ با فروش ۶۷.۷۰ میلیون واحدی خود، ۶۸.۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد (۲.۷ ٪ بیشتر از سال گذشته) و ایکس باکس سری ایکس/اس نیز با در دست داشتن ۳۱.۶ درصد از بازار ( ۲.۷٪ کمتر از سال گذشته)، عقب‌تر از پلی استیشن قرار دارد.

البته، پلی استیشن ۵ در فاصله زمانی مشابه، هنوز ۱.۹ میلیون واحد از پلی استیشن ۴ فروش کمتری دارد. ایکس باکس سری ایکس/اس نیز به همین شکل، ۴.۸۶ میلیون واحد فروش تا رسیدن به آمار فروش ایکس باکس وان، فاصله دارد.

Royalknightمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)هادی صفائیrezapc9سعید پرهیزیLoganRichmanThe World EnderرامینABDVDJohnny silverhandmarioبدون‍ تعصبکفتر گیمینگObi wanFarzamammar_iraqiامیرعلیLt. RileyFidomore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ethan Mars گفت:

    دیگه هیچ قدرتی تو دنیا نمیتونه پلی استیشن زمین بزنه

    RoyalknightJim HawkinsMohaMMad.MzSkeeterThe bossرامینAshixLyraJohnny silverhandPerfect-2more
    • المان رقابت و زمین زدن رقیب در دنیای امروزی (و به خصوص در عرصه سرگرمی دیجیتال) نسبت به ده سال پیش به شدت کمرنگ شده و قراره از این هم کمرنگ‌تر بشه. به دلیل دسترسی آسان‌تر به سرگرمی و آسان‌تر شدن تجربه فیلم و بازی، زمین زدن رقیب چندان راه حل عقلانی‌ای نیست و به ضرر شرکت‌ها تموم میشه. در سال ۲۰۲۵ امکان تجربه فیلم و سریال و بازی به شیوه‌های مختلف مانند سنتی (خرید بلیط سینما، بازی روی کنسول و PC) یا به صورت کلاود و سرویسی (نتفلیکس، XCLOUD و گیم پس) وجود داره و کلاود قراره با بهبود کیفیت اینترنت و آپگریدهای ساختاری، پایدارتر و قابل استفاده‌تر بشه. بنابراین، زمین زدن پلی استیشن و از دست دادن صدها میلیون کاربر بالقوه برای مایکروسافت یا هر شرکت دیگری سودآور نیست، در حالی که میتونه محتویات خودش رو به کاربران پلی استیشن بفروشه. از سمتی سونی در زمینۀ کلاود با مایکروسافت همکاری داره و مشتری مایکروسافته در مورد تکنولوژی‌ای که آینده خوبی داره و سونی هم در این زمینه فعالانه تحقیق میکنه. در حقیقت امروزه و با توجه به استراتژی کنونی مایکروسافت، تضعیف و به زمین زدن پلی استیشن به ضرر این شرکته.

      بماند که قطب‌های بزرگ گیمینگ یعنی نینتندو و مایکروسافت و سونی، مسیرهای کاملاً متفاوتی رو برای کسب و کار خودشون انتخاب کردن که تهدیدی برای منافع یکدیگر نیستند. که بخوان رقابت جدی‌ای داشته باشن.

      Jim Hawkinsهادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Max22KingPhantomCPT PRICE141کفتر گیمینگReyam-𝔽abulous 𝕊layermore
      • Zabi گفت:

        کاملاً درست می‌فرمایید. در دنیای امروزی، رقابت در صنعت سرگرمی دیجیتال، به خصوص در زمینه بازی‌ها، به شیوه‌ی گذشته نیست. ده سال پیش، جنگ بر سر انحصار و رقابت مستقیم بر سر فروش کنسول‌ها، امری رایج بود و هر شرکت سعی می‌کرد با زمین زدن رقیب، سهم بازار خودش رو بیشتر کنه. اما امروزه، با پیشرفت فناوری و افزایش دسترسی به اینترنت و پلتفرم‌های آنلاین، رقابت به سمت همکاری و ایجاد ارزش‌های مشترک سوق پیدا کرده است.

        دستگاه‌های کلاود و سرویس‌های آنلاین مثل نتفلیکس، گیم پس، و XCLOUD به بازیکنان این امکان رو می‌ده که بازی‌ها و فیلم‌ها رو بدون نیاز به خرید سخت‌افزارهای گران‌قیمت تجربه کنند. این تغییرات باعث شده که استراتژی‌های شرکت‌ها هم تغییر کنند و به جای رقابت‌های تهاجمی، بیشتر به سمت ارائه محتوای جذاب و دسترسی راحت‌تر بروند.

        در حقیقت، اکنون رقابت بیشتر بر سر تجربه کاربری و محتوا است تا مبارزه بر سر انحصار. این باعث شده که حتی شرکت‌های رقیب مثل مایکروسافت و سونی با هم همکاری کنند و از تکنولوژی‌های مشترک بهره‌برداری کنند. با توجه به این که کلاود و اینترنت در حال بهبود و گسترش است، این همکاری‌ها می‌تونند نتایج مثبتی داشته باشن، چون هر دو شرکت می‌دانند که برای موفقیت در آینده، باید روی این روند سرمایه‌گذاری کنند.

        در نهایت، اگر بخواهیم نگاه کنیم، رقابت‌های جدی‌تر در آینده بین کنسول‌ها و پلتفرم‌های مختلف نخواهد بود بلکه بر سر کیفیت سرویس‌ها و دسترسی به محتوای بهتر خواهد بود. این تحولات به سود بازیکنان و کاربران است، چون هرچه دسترسی به محتوای بهتر و تجربه‌های جدیدتر راحت‌تر و متنوع‌تر بشه، ارزش این صنعت بیشتر خواهد شد.

        MohaMMad.MzMax22god of warاپوزیسیون گیمفاLt. Riley
      • god of war گفت:

        کلود؟؟؟
        واقعا موفقیت عظیم سونی و برند پای استیشن رو در نسل ۹ با کلود زیر سوال می برید؟
        این ک کلود هنوز حتی در کشور های پیشرفته نزدیک چیزی نیست ک بشه جایگزین سخت افزار بشه بر کسی پوشیده نیست
        جدای از این مگر چند کشور زیر ساخت مناسب کلود رو دارن
        شاید در ۳۰ سال اینده ب شرط پیشرفت تکنولوژی و هزور تا اتفاق دیگه ک باید بیوفته و بعضی اتفاق ها نباید بیوفته کلود بتونه جایگزین سخت افزار بشه ولی امروز برنده اول کسی هست ک سخت افزار بیشتری فروخته
        سونی داره سود خوبی از انشار بازی هاش روی سخت افزار ب جیب می زنه چیزی ک ماکروسافت برای همین سخت افزار تولید می کنه
        در نسل ۹ و ۱۰ و احتمالا ۱۱ و حتی ۱۲ برنده کسی هست ک سخت افزار بیشتری تولید کنه
        یعنی شما فروش سخت افزار بیشتر پلی استیشن و به ترتیب فروش بازی های بیشتر روی سخت افزار پلی استیشن رو ب واسطه فروش بهتر سخت افزار و سود فروش بازی روی سخت افزار پلی استیشن رو تنها ب واسطه یک تکنولوژی ک هنوز ب بلوغ نرسیده انکار می کنید؟
        سونی بی شک برنده این نسل کنسول گیمینگه و مهم تر کنسول گیمینگ و سخت افزار نه تنها بی اهمیت نشده بلکه امروزه در اوج بلوغ خودش قرار داره
        ماکروسافت در فروش سخت افزار بی شک اگه می تونست با سونی رقابت کنه الان بیشتر فروش داشت و حتی تعصبی ترین فن های ایکس باکس ب برتری سونی در فروش کنسول و سیاست های بهتر پلی استیشن ور جذب مشتری از تبلیغات درست و بازی های باکیفیت بگیر تا سیستم نواورانه ایی مثل دوالسنس رو تایید می کنن
        در واقع وقتی عمده مخاطب هاردکور گیمینگ در اختیار سونی ب واسطه سخت افزار ک بیشتر اشاره شد چه قدر اهمیت داره هستن ماکروسافت هم برای فروش بازی هاش نیاز ب پلی اسیشن داره وگرنه نمی تونه بودجه بازی هاش رو در بیاره و مجبور ب طعتیلی استودیو هاش می شه
        احتمالا بر عکس این قضیه الان بازی ولورین برای ایکس باکس تایید شده بود
        در واقع بر عکس صحبت شما کاملا مشخصه ماکروسافت تهدید اول سونی در گیمینگ و سونی تهدید اول ماکروسافت هست و برنده اول کسی هست ک بتونه سخت افزار بیشتری بفروشه ک ب واسطه اون بتونه سود خوبی از فروش بازی ها حتی بازی های ناشر های دیگه ب جیب بزنه
        کلود گیمینگ حتی در کشور های پیشرفته هم قابل اتکا نیست
        مگر نه اینکه گوگل با سرمایه گذاری عظیم روی کلود گیمینگ به واسطه اون زیر ساخت نجومی ک از قبل محیا بود باعث تعطتیلی بخش گییمینگ اش شد

        RoyalknightJim HawkinsMax22سعید پرهیزیKingReyam-
        • درود
          من جایی موفقیت سونی رو زیر سوال نبردم. Playstation در رقابت با Xbox پیروز قاطع نسل هشتم و نهم گیمینگ بوده. تنها چیزی که متذکر شدم این بود که سه شرکت نینتندو، سونی و مایکروسافت استراتژی‌های متفاوتی رو نسبت به گیمینگ اتخاذ کردن و منافع پلی استیشن در جهت منافع ایکس باکس کنونی قرار میگیره. طبق استراتژی‌های مولتی پلتفرم، سرویسی و کلاود در گیمینگ از سوی مایکروسافت، ایکس باکس دورترین رویکرد رو نسبت به سونی و نینتندو داره، هر چه پلی استیشن و نینتندو بیشتر رشد کنن و موفق تر باشن و جامعه پلیرهای بیشتری داشته باشه، مایکروسافت هم بازی های بیشتری به این افراد میفروشه. دلیل این امر هم تاکید ایکس باکس روی رویکردهای چند پلتفرمی و «هر دستگاهی یک ایکس باکس است» به شمار میره. همانطور که به نفع یوبیسافت، تیک تو و EA هست که پلی استیش های بیشتری در بازار موجود باشه.

          در ضمن من حتی در مورد موفقیت ایکس باکس یا پلی استیشن یا سوییچ صحبت نکردم، گویا ذهن شما هر چیزی که افراد دیگه بگن به سمت «برنده» و «بازنده» و نبرد کنسولی کشیده میشه. این که در مورد «رویکرد» مایکروسافت صحبت کردم، به معنای موفقیت ایکس باکس نیست، فقط سیستم فکری این شرکت رو به تصویر میکشه.

          و در نهایت، این که من از «دسترسی سنتی و مدرن» صحبت کردم. دسترسی سنتی: خرید کنسول، خرید بازی و تجربه از طریق کنسول به صورت LOCAL» و دسترسی مدرن: «کلاود یا سرویس یا رویکرد چند پلتفرمی و AAA موبایل گیمینگ» هستند که در آینده بخش مهمی از این صنعت خواهند بود. مایکروسافت سرمایه‌گذاری ویژه‌ای هم روی کلاود هم روی سرویس و هم روی رویکرد چند پلتفرمی داشته و دست بر قضا سونی هم رها نکرده کلاود و سرویس رو. کسی مشخصاً نگفت کلاود در حال حاضر به نهایت پتانسیل خودش رسیده یا همه چیز مایکروسافت به کلاود محدود شده، با این وجود، بعید میدونم ۳۰ سال تا کلاود گیمینگ موثر فاصله داشته باشیم و بازار اصلی این شرکت‌ها هم کشورهای ثروتمندی هستند که احتمالاً اینترنت قدرتمندی خواهند داشت.

          Jim HawkinsMohaMMad.MzMax22Kingرامین
        • Reyam- گفت:

          👌👌
          تنها دلیل تغییر رویکرد مایکروسافت در رقابت با سونی ، شکست مایکروسافت بود.
          نه اینکه بگیم : دیگه میدان های رقابت عوض شدند و دیگه فروش سخت افزار و بازی به شکل سنتی مهم نیست

          RoyalknightJim HawkinsMax22KingPhantomgod of war
          • god of war گفت:

            دقیقا درست گفتید
            ماگروسافت با وجود خرید های نجومی نیاز داره بازی هاشو بفروشه
            ب نظرم ایده دی وان ان گیمپس نمی تونه هزینه بازی های AAA و پرخرج اکتیویژن و بتزدا رو پوشش بده پس منطقی هست دنبال یک سخت افزار جانبی باشن و چ سخت افزاری بهتر از مخاطب های پلی استیشن ک همواره برای بازی با کیفیت خرج می کنن
            همون طور ک گفتید زمین بازی عوض نشده هنوز برنده اول شرکتی هست ک سخت افزار بیشتری بفروشه و امروز کلود گیمینگ فقط یک رویای قشنگه ک شاید ۲۰ سال تا ب واقعیت تبدیل شدنش فاصله داشته باشیم
            و این تنها در انحصار کشور های پیشرفته هست و مشخصا مشتری گیمینگ تنها از کشور های پیشرفته نیست
            از طرفی باید ب این موضوع توجه کرد خود ماکروسافت با کنسول اقتصادی سری اس و فدا کردن حمایت ناشر های دیگه مثل بلک میت ووکان و بالدرزگیت ۳ و حتی محدود کردن استویدو های خودش مثل کنسل کردن حالت کو اپ هیلو اینفینت سعی در فروش حداکثری سخت افزار مخصوصا در قبال پلی استیشن داشت
            مگر نه این که اگر فروش سخت افزار اهمیت کمی داشت امروز صاهد کنسول اقتصادی سری اس نبودیم
            و چه بسا با همین سیاست هم شکست خورد و مجبور ب اوردن بازی هاش روی پلی استیشن شده
            راه نجات ماکروسافت نه تمرکز روی کلود نه گیم پس بلکه خلاقیت و نواوری در کنسول و عرضه بازی های با کیفیت ک ارزش خرید کنسول رو داشته باشن
            مانند نسل ۷

            Jim HawkinsMax22KingReyam-
            • Reyam- گفت:

              همونطور که در کامنتتم به آقای کریمی (پایین 👇) گفتم و بارها هم تکرار کردم ، گیم پس به هیچ عنوان نمیتواند هزینه ساخت بازی AAA رو دربیاورد.به هیچ عنوان!
              اثبات این قضیه ، رویکرد سونیه. سونی رویکردش ، فروش بازی با قیمت کامله.نه اشتراک اکسترا و پرمیوم.لست ۱ ریمیک بعد از ۲ سال وارد پلاس شد.چرا؟ چون سونی اول گذاشت بازی بفروشه و زمانیکه بازی خوب فروخت ، وارد اشتراکش کرد. مایکروسافت هم دقیقا به این ویژگی اکو سیستم پلی استیشن چشم داره.👈👈 فروش بازی ها با قیمت کامل!
              از طرف دیگه مایکروسافت بازی های خوبی عرضه نکرد. بازی هایی که بتونه مخاطب رو به خرید ایکس باکس ترغیب کنه.از اون طرف هم بازی هاشو بر روی پیسی میداد و گیمر دیگه دلیلی نمیدید که بخواد ایکس باکس بخره.اگر بازی خوب و انحصاری (به شرط انحصاری بودن برای ایکس باکس و لغو دی وان گیم پس) میساخت ، میتونست فروش خوبی هم از نظر بازی و هم از سخت افزار بکنه.
              در نسل هفتم ، سونی در لبه پرتگاه قرار داشت. چرا تونست به رقابت برگرده؟؟ شان لیدن اخیرا گفته که : اوضاع در نسل هفت به قدری برای ما بد بود که هیچکس حاضر نمیشد برای ما بازی پورت کنه و یا حتی بسازه.از بتسدا و‌ کپکام گرفته تا لانچ GTA IV با ایکس باکس. ما به دنبال راهی گشتیم تا بتونیم گیمر هارو به سمت خودمون بکشونیم و با این کار ، سازنده ها هم طرف ما میومدند.راه حل چی بود؟ راه حل این بود که بازی با کیفیت و انحصاری بسازیم👈👈آنچارتد ۱ ، ۲ ، ۳.متال گیر ۴.گاد آو وار ۳ و اسنشن و… . با این بازی ها ما دوباره تونستیم مخاطب بدست بیاریم و به عرصه رقابت برگردیم.وقتی مخاطبان برگشتند ، سازنده ها هم به طرف ما برگشتند.چون بازار قابل توجهی برای اونا ، برروی PS3 بود.

              MohaMMad.MzJim HawkinsMax22King
              • موفقیت و شکست موضوع بحث نبود. همانطور که به کاربر قبلی گفتم، حتی اگر بدترین رویکرد ممکن رو مایکروسافت اتخاذ کرده باشه، همچنان این قضیه غیرقابل انکار و کتمانه که این رویکرد بر فرض اشتباه، باعث شده رقابت مستقیم از بین بره و منافع شرکت مایکروسافت در جهت منافع سونی قرار بگیره.

                اما شیوۀ نگاه شما به مسائل به مانند اینه که با ذره بین روی قسمتی از تاریخ یا قسمت کوچکی از حقایق زوم شده باشید و بر اساس این قسمت کوچک، آینده و کل قضیه رو قضاوت کنید.
                گیم پس از ابتدا هم به نظر نمیرسه یک پروژه کوتاه مدت بوده باشه و حتی میان مدت هم نیست، بلکه یک پروژه بسیار بلند مدت محسوب میشه که از هر نظر، برای شکوفایی به گذر زمان و سرمایه‌گذاری قابل توجه و برای مدت ها تحمل سود حداقلی یا حتی ضرر نیاز داره:
                1- نظم گرفتن لاین آپ مایکروسافت پس از خرید بتسدا و اکتیویژن که به مدت زمان طولانی نیاز داره
                2- افزایش قدرت دستگاه‌های موبایل که باعث میشه سرویس گیم پس مشترکین بیشتری از بازار موبایل رو به خودش جلب کنه در آینده
                3- پیشرفت اینترنت و ساختار کلاود طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده که باعث میشه سرویس مایکروسافت کمتر از همیشه به سخت افزار متکی باشه

                بزرگ ترین نقطه ضعف گیم پس برای کسب و کار هم زمان «حال» هست که موانع زیادی برای گسترش هر چه بیشتر این سرویس به وجود میاره. به همین دلیل و برای حفظ سودآوری، مایکروسافت رویکرد مولتی پلفترم رو پیش گرفت تا در مسیر به واقعیت پیوستن سه مورد بالا، سود حاصل از توسعه بازی های مختلف خودش رو از دست نده. فروش میلیونی امثال cod روی ps5 و ps4 اجازه میده تعداد پایین و رشد حداقلی گیم پس توجیه پذیر باشه و گزارش مالی مایکروسافت منفی و ناامیدکننده نباشه. همچنین، این شرکت همچنان به تولید کنسول و رویکرد انتشار سنتی هم ادامه میده، زیرا جدا شدن ازش برای مدت ها غیرمممکنه. حتی اگر در مسیر استراتژی جدید شرکت نباشه. تمامی این مسائل باعث شده تا مایکروسافت هم در زمین مدل کسب و کار سنتی بازی کنه هم در زمین مدل کسب و کار جدید. دلیل ورود به کسب و کار مدرن و کاملاً متفاوت هم شکست در مقابل PS4 بود و مایکروسافت خودش رو عاجز از رقابت به صورت سنتی با سونی دید.

                این که گیم پس «به هیچ عنوان» نمی‌تواند هزینۀ بازی AAA رو جبران کنه، ادعای عجیبیه. گیم پس یک سرویس از بازی‌های مختلفه و به صورت ایزوله و جدا از هم به هزینه ساخت بازی‌ها نگاه نمیکنه. بر فرض مثال اگر این سرویس در ۶ ماه اول سال ۵۰ میلیون کاربر گیم پس داشته باشه و درآمدی ۷.۵ میلیارد دلاری کسب کنه، در این مقیاس گسترده مجموعه‌ای از بازی‌های مختلف عامل درآمدزایی و جبران هزینه به شمار میان. نگاه مایکروسافت به لاین آپ بازی‌ها و تعداد مشترکین هست.

                در عین حال، ساختار سرویسی و اشتراکی مبتنی بر کیفیت آثار موجود + میزان پایداری بازی‌ها + حفظ تنوع و عرضه مکررر و منظم بازی روی سرویسه. اگر مایکروسافت لاین آپ خوبی در آینده داشته باشه و در عین حال شاهد پیشرفت خوبی در کلاود و موبایل گیمینگ باشیم، و با وجود رویکرد مولتی پلتفرم و فرنچایزهای تحت اختیار، دلیلی برای عدم جبران هزینه ساخت بازی ها وجود نداره.

                منتهی این درآمدزایی ارتباط مستقیم با خلاقیت تیم‌های XBOX و تولید بازی‌های پایدار و باکیفیت داره. بنابراین عدم موفقیت شرکت در آینده صرفاً مبتنی بر عدم کارکرد گیم پس به عنوان یک مدل کسب و کار نیست، بلکه ناتوانی در تولید محتوای جذاب میتونه نقش منفی بسیار زیادی و کلیدی‌ای در شکست کانسپت گیم پس داشته باشه. اگر مایکروسافت بازی‌های باکیفیت برای انواع قشرهای گیمرها از جمله مخاطب عام و هاردکور و کودکان و … تولید کنه و از تیم های خودش نهایت بهره رو ببره، در مقیاس وسیع و طولانی مدت دلیلی برای شکست گیم پس به عنوان یک مدل بیزنس وجود نداره.

                Jim HawkinsMax22Reyam-
      • Reyam- گفت:

        پاشنه آشیل مایکروسافت در قضیه ناشر شدن ، گیم پس بود. گیم پس توانایی پوشش هزینه ساخت بازی ها ، مخصوصا AAA ، و هزینه آوردن بازی هارو گیم پس رو پوشش نمیداد.
        براساس رویکرد غلط مایکروسافت در عرضه بازی ها بر روی پیسی ، باعث شد مایکروسافت بیشتر در موضع ضعف قرار بگیره و فروش کنسول ها خوب نباشه.چون اکثرا به سمت پیسی سوق پیدا کردند.
        از طرفی دیگر خریده شدن بتسدا و اکتیویژن باعث شد پول زیادی از مایکروسافت خارج بشه و سهامدار براش رقابت و موفقیت در طولانی مدت مهم نباشه.برای سهامدار ، بازگشت سرمایه در کمترین زمان ممکن مهم بود.
        ۷۰ میلیارد دلار از پول مایکروسافت خارج شد و اگر فشار سهامداران بر روی روسای مایکروسافت نبود ، کالاف الان انحصار ایکس باکس و پیسی بود.این قضیه در دراز مدت باعث‌ میشد فروش کنسول ایکس باکس بیشتر بشه. (البته در “دراز مدت” . دقیقا همون چیزی که برای سهامدار مهم نبود.برای سهامدار بازگشت سرمایه در کمترین زمان ممکن مهم بود.چیزی که اگر کالاف انحصاری میشد ، به زمان زیادی احتیاج داشت تا میوه خریده شدن اکتیویژن به‌ ثمر بشینه).
        اینکه به خاطر رویکرد غلط مایکروسافت ، الان رقابت رو باخته ، دلیل نمیشه که بگیم دیگه رقابت به شکل قدیم وجود نداره.
        بیشترین سود ممکن برای یه کمپانی مثل سونی یا مایکروسافت ، میزان نفرات اون اکو سیستمه. سیستم سوددهی سونی براساس فروش بازیه و نه کلود.
        گیم پس ، کلود هرگز نخواهد توانست هزینه ساخت بازی هارو دربیاره.سود که دیگه بماند.
        مایکروسافت الان رو فروش بازی ها با قیمت کامل ، چشم داره(بر روی پلی استیشن). نه رویکرد اشتراکی.
        براش فروش بازی با قیمت ۶۰ و ۷۰ دلاری مهمه.نه ماهی ۲۰ دلار اشتراک!
        مگر ما چند میلیون پلیر در جهان داریم که بخوان با روند کلود ، سود دربیارن؟ آیا با کلود میشه بازی با قیمت ۷۰ دلار فروخت؟؟؟کلود دقیقا مثل گیم پسه و هرگز نمیتونه هزینه پوشش بده‌.
        سونی آنقدر بودجه نداره که بخواد بازی هاشو با روند کلود جلو بیاره چون کلود هزینه ساخت بازی هارو پوشش نمیده.
        نینتندو آنقدر بودجه نداره که بخواد با کلود جلو بیاد.چون کلود هزینه ساخت بازی در نمیار.

        Jim Hawkins
    • Zabi گفت:

      به جز اشتباهات راهبردی و مدیریتی. چون درباره نوکیا هم همین رو میگفتن.

      TizBinMotinپروفسور بی سواد
  • King گفت:

    با این امار واقعا فن های ایکس باکس چطور روشون میشه بیان با پلی استیشن کل کل کنن؟؟ خیلی رو میخواد . دی

    MohaMMad.MzJim HawkinsallgamesgoodMarvel-ManرامینAshixCPT PRICE141HorakhshLyraامیر ایکس باکس فن (عاشق انحصاری های سونی)more
    • Zabi گفت:

      ایکس باکس میتونست بهتر از اینا عمل کنه. ولی تصمیم گیران خوبی نداشت، و مجموعه انحصاری شامخ و متنوعی نداشت. بگذریم از اینکه سونی شرکت تخصصی و قدرتمند در صنعت سرگرمیه و مایکروسافت صرفا یک شرکت نرم افزاری و زیر ساخت.

      MohaMMad.MzKingAshixLyraMR. GLt. Rileyاپوزیسیون گیمفاMotin
      • Motin گفت:

        اتفاقا تنوع سبک و ژانر توی بازی های ایکس‌‌باکس زیاده
        فقط تنها مشکل کیفیت کلی اون هاست که اون اصل کاریا شاید کیفیت خیلی مطلوبی نداشته باشن اما مشکل دوم اینه که با وجود این همه آی‌پی و بازی قدرتمند وقتی نمیتونه و نمیخواد انحصاری کنه دیگه فروش خاصی نخواهد داشت

        MohaMMad.MzFarzamاپوزیسیون گیمفا
        • Zabi گفت:

          درست مثل یک رستوران با تنوع بالای غذا که ممکنه هرچیزی رو ارائه بده، اما همه‌ی غذاها در نهایت یه طعم مشابه دارن. ایکس‌باکس هم می‌تونه بازی‌های متنوعی ارائه بده، اما وقتی کیفیت کلی و تفاوت‌های جزئی در تجربه بازی‌ها یکی نباشه، بازیکن‌ها ممکنه به سراغ گزینه‌های دیگه‌ای برن که تجربه جذاب‌تری ارائه میدن. در واقع، این مسئله باعث می‌شه که باوجود تنوع زیاد، هیچ‌کدوم از بازی‌ها نتونن اون حس خاص و متفاوتی رو ایجاد کنن که باعث بشه کاربر برای انتخاب کنسول یا پلتفرم خاصی تصمیم بگیره.

          MohaMMad.MzMR. GLt. RileyMotin
  • Motin گفت:

    فروش ایکس‌‌باکس در بهترین حالت قراره با یه شیب خیلی کند پیش بره و شاید بزور به ۴۰ میلیون برسه
    وگرنه ممکنه متوقف بشه یا حتی منفی بشه فروشش…

    MohaMMad.MzJim HawkinsFarzamاپوزیسیون گیمفاPc???Lt. Rileyعلی
  • ammar_iraqi گفت:

    ۲ کنسول مایکروسافت نصف فروش یک کنسول سونى تا اینجاى کار این نسل ندارن !
    اونم فقط و فقط به لطف گیم پس.

    MohaMMad.MzJim HawkinsMarvel-ManرامینMR. GFarzam
    • Motin گفت:

      نه فقط گیم‌‌پس
      همون شوکیس هایی که میذاشت و بازی های بزرگش رو معرفی میکرد خودش یه دلیل دیگست
      همون پارسال بعد شوکیس ملت ریختن کنسولاشو خریدن
      ولی خب این قضیه دیگه قرار نیست جوابگو باشه یا حداقل دیگه مثل قبل جواب نمیده

  • Reyam- گفت:

    ایکس باکس هم به سرنوشت سگا دچار شد.

    amscJim Hawkinsammar_iraqiMarvel-ManرامینAshixLyraTomMR. GFarzam
مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴ - گیمفا