خالق BioShock: ساخت Judas بسیار سختتر بود
طی یک دهه اخیر، کن لوین افسانهای حضور پر رنگی در صنعت بازی نداشت، ولی حالا با Judas، ساختۀ استودیوی Ghost Story Games، به عرصه کارگردانی بازگشته است. در عین حال که جدیدترین ساخته او نیز بسیار شبیه به BioShock بهنظر میرسد، اما این کارگردان تاثیرگذار در مصاحبه با GamesIndustry.biz اشاره کرد که «بازتاب عمیقتر تصمیمات مخاطب» از اهداف اصلی این بازی به شمار میرود.
به عقیده کن لوین، توسعه BioShock سادهتر بود. او در این باره توضیح داد:
شاید برخی با این موضوع آشنایی نداشته باشند، ولی وقتی به توسعه BioShock دقت میکنید، متوجه خواهید شد که همه چیز سادهتر بود.
BioShock یک بازی طولانی و خطی بود که با نقاط حساس داستانی هدایت میشد. در مقابل، مخاطب با «تصمیمگیری» خود نفوذ بیشتری در Judas خواهد داشت و همین رویکرد، توسعه بازی را شدیداً چالشبرانگیز کرده است.
حتی کاراکترهای بازی نیز بازخورد خود را نسبت به اعمال شما بروز میدهند. برای مثال، کارهای شما را زیر ذرهبین قرار میدهند و خواهند گفت: «نتیجه هر کاری که کردی جالب بود چون منجر به این نتیجه شد.» در حال حاضر شدیداً روی تعاملات پویای درون بازی کار میکنیم.
مشخصاً، با در نظر گرفتن تمام تصمیمات احتمالی درون بازی، تیم توسعهدهنده کار زیادی پیش روی خود دارد. علاوه بر این، کاراکترها باید رفتاری طبیعی از خود بروز دهند.
Judas برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC در حال توسعه است.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- کارگردان استودیوی بازی Helldivers 2 المانهای DEI را مورد نقد قرار داد
نظرات
بایوشاک اینفینیتی که خطی بود، داستانش رسماً مغزمو جرواجر کرد، خدا رحم کن این بازی رو میخوای چجوری پیچیده کنی…
ولی به پای یکش نمرسه یکش خدایی واسه خودش
داری چه برایمان میپزی مارکو
✅ دیدن تریلری جدید ازین اثر شاهکار هنری خوشحالمون میکنه …
امیدوارم امسال عرضه بشه، خیلیییی براش هایپم.
قطعا چیزی که خوشحالم میکنه بازگشت هرچه سریعتر کنلوین افسانهایه👐❤️
بعیده…یه سری مشکلات دارن بهترین حالت اواسط۲۰۲۶
اگه مشکل دارن که تاخیر بزنن بهتره.
حداقل تا ۲۰۲۷ حتی تاخیر بخوره خیلی بهتر از اینه که امسال ناقص عرضه شه.
کن لوین تو ساخت بازیِ darkness 2 هم نقش داشته؟
چون بازی های bioschock 1,2 و Darkness 2 و Warframe رو Digital Extremes ساخته درسته؟
بعید میدونم
چون بایوشاک با ایررتیشنال گیمز بود
دقیقا چون همه این حرکات اسکریپت نویسی شده هست و هوش مصنوعی هم هنوز بدون نقص نمی تونه رفتار های کاراکتر های بازیو ان پی سی هارو در لحظه نسبت به تصمیم پلیر بدون نقص اجرا کنه یا مثلا همون اشتباه هوش مصنوعی رو در حرکات توسط یک قسمت دیگه دیباگ کنه البته منظور در مقیاس بزرگ هست .اینجاس که باید فعلا به همون روش برنامه نویسی کاراکترها و…اکتفا کرد و اگه طبیعی بخاییم همه چیزو قطعا زمان بیشتری به تیم توسعه زمان داد
خیلی براش هایپم
عرض ادب و احترام : دوستان بازی street fighter champion edition ارزشمنده؟ من سالهاست استریت بازی نکردم… ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
من تاحالا بایوشاک بازی نکردم و دوست دارم Judas رو تجربه کنم.اگر ازش خوشم بیاد ، حتما سراغ بایوشاک هم میرم
چرا بعد Judas؟
همین الان کالکشنشو تجربه کن، شاهکار خالصه🥰
فک نمیکنم مثل بایوشاک اونقدر شاهکار بشه ولی میتونه بازی خوبی باشه
منطقیم هست،میگن روایت بازی یه جور انقلابه
خب با این تیم کوچیک و انتظارات جنابعالی معلومه سختتر بود
خوب شد باز تیک تو پشتشون بود