کارگردان The Witcher 4: سعی میکنیم تمام NPCها را منحصر به فرد و دارای داستان خود طراحی کنیم
تریلری که در مراسم The Game Awards ۲۰۲۴ از The Witcher 4 نمایش داده شد، علی رغم طولانی بودن و مشخص کردن اطلاعات مهمی از حال و هوای بازی، چیز خاصی از گیمپلی به علاقهمندان نشان نداد. حال در چند هفته گذشته، توسعه دهندگان در مصاحبههای مختلف، اطلاعاتی که میتوانیم از گیمپلی این عنوان انتظار داشته باشیم را به اشتراک گذاشتهاند.
در مصاحبهای با یک سازنده محتوا به نام پریس لیلی (Parris Lilly)، کارگردان این عنوان، سباستین کالمبا (Sebastian Kalemba)، درباره اهداف CDPR و آنچه این استودیو میخواهد با NPCهای بازی Witcher 4 به دست آورد صحبت کرد. به گفته کالمبا، هدف این است که هر NPC در بازی به گونهای به نظر برسد که گویی به شکل منحصر به فردی، به زندگی خود میپردازد و داستان مخصوص خود را دارد.
ما این تعهد را به خود دادهایم که هر کدام از NPCهای بازی The Witcher 4 را به گونهای طراحی کنیم که انگار در داستان منحصر به فرد خودشان زندگی میکنند. همچنین ما کیفیت NPC ها، ظاهرشان، رفتارشان، عملکرد صورتشان و غیره را تا حد ممکن ارتقاء میدهیم، زیرا میخواهیم تجربهای حتی بیش از پیش واقعگرایانه ایجاد کرده و استانداردها را یک پله بالاتر ببریم.
تا به این لحظه تاریخ انتشار مشخصی از سوی CDPR برای The Witcher 4 به اشتراک گذاشته نشده است.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد
نظرات
این جسارت بازی های AAA واقعا من رو به وجد میاره.
ولی هنوزم به UE5 اعتمادی نیست..
انجین خودشون خیلی ناز بود.
✅ اتفاقا آنریل انجین ۵ پیشرفتهای چشمگیری داشته و فقط بستگی به سازندهها داره تا بتونند ازش به نحو احسنت استفاده کنن …
اره دیگه مهم سازندس فقط گرافیک نیست که مهمه باید بازی بدونه مشکلات فنی باشه تا از تجربه بازی گیمر لذت ببره
بیشترین ضربه رو همین UE به صنعت گیم زده، اونم از شرکتی که حتی یک بازی realistic از خودش تولید نکرده و فقط بازار گرافیک و امثال اون دارن از این جهت سود میبرن.
تمامی سازنده های تنبل و “بماند چیزای دیگه” دارن از این انجین استفاده میکنن این روزا تا فقط روند توسعه بازی زود تر طی بشه فقط برای چند تا تکنیک مزخرف که یکیشون TAA که هیچ تاثیری جز افت پرفرمنس و سنگینی بازی ها چه از لحاظ حجمی و چه از لحاظ FPS نداره برای پلیر ها که مجبورشون میکنه برن دنبال ارتقاع دادن پلتفرم هاشون…
هیچ وقت از این اینجین خاطره خوشی نداشتم . باگ ،افت فریم ،کرش …
بازی های شاهکاری هم مثل سری بتمن ارکام با همین انجین ساخته شدن
گیرز بازی کردی ؟ بتمن آرکام چی ؟ مورتال کمبت چی ؟ و حالا کلی بازی دیگه اینکه کلی استودیو تنبل افتادن به استفاده از آنریل ربطی به آنریل نداره
بقیه بلد نیستن بهینه کنن مقصر اینان؟
این کامنت رو باید طلا گرفت
منم هنوز درک نکردم چرا بیخیال رد انجین شدن، شاید اگه سر سایبرپانک دسته گل به آب نمیدادن الان اینم با همون انجین درست میکردن.
تنها ایرادی که میشد به انجینش گرفت باگای روز عرضه بود که خود همون سایبرپانکم نشون داد اگه مثل آدم روش کار میکردن چقدر تمیز و پولیش شده بود، بماند که چقدر از نظر بهینهسازی حتی همون ویچر ۳ هم عالی بود و رو pc اصلا اونقدر که بقیه انجینا همه چیو درگیر میکنن درگیر نمیکرد.
UE خصوصا نسخه چهارم و پنجم شدیدا مشکل stutter و لگ داره تو بازیای جهان باز، افت فریمم که بماند، حالا میخوان همچین بازی بزرگیم باهاش بسازن.
انجین خودشون باگ ساز بود نه بازیساز
تا این حدهم نه ولی خب
خیلی بد تر از این حد
در حدی بد که یه ناشر بازیو از رو استورش حذف میکنه
اون یکی هم اخطار میزنه و پیشنهاد میده که رو کنسول قوی تر اجرا بشه
بازی سایبرپانک باید فقط برای PC عرضه میشد چون روی PC هیچ مشکلی نداشت و بعد از یکی دو سال روی کنسول ها
رو pc بهتر بود ولی بازم پورت خوبی نبود
انگار تو این ۸ سال که بازیو معرفی کردن فقط رو تبلیغاتش کار میکردن
انجین خودشون تو سایبر از یه سری لحاظا از انریل ۵ بهتر بود فقط بخاطر اینکه بازی کامل نبود باگ داشت الان بخاطر اینکه همه از انریل ۵ استفاده میکنن بازیا دیگه خیلی دارن شبیه هم میشن میدونم به سازنده هم ربط داره ولی استفاده از انریل هم بی تاثیر نیست
ویچر ۳ هم در زمان لانچش خیلی باگ داشت.
بالاخره الان درست شده همین جالبه که هر استودیو موتور خودشو پیشرفت بده بازیای متنوع ببینیم
سایبرپانک هم درست شده ولی این کجا که روز عرضه باگ کم باشه و اون کجا که روز عرضه باگ های فاجعه ببینیم
اونجوری بازی ارت استایل مخصوص خودشو داشت مثل ویچر و سایبر الان همه بازی ها دارن شبیه هم همیشن تازه که با فانتوم لیبرتی نشون داد که رد انجین بعضی موقع ها از انریل ۵ هم بهتره
ازین سرطان بازم بهتره
اره واقعا رد انجین ارت استایل مخصوص خودشو داشت
دقیقا
افرین
همین طور ادامه بده
قراره ادامه ی ویچر ۳ باشه پس بیشتر تلاش کنید
فکر کنم با این هایپ کردن اینا حتی قبل از اعلام تاریخ انتشار .
ممکن فاجعه ((لانچ)) سایبر پانک تکرار شده.
از این وعده ها برای سایبرپانک هم میدادند. فقط امیدوارم اتفاق سایبرپانک دوباره تکرار نشه
الان سایبر پانک رو ببین ، دست کمی از شاهکار نداره ، اگر دست به پول پرستی نزنن قطعا میتونن انجامش بدن
بتزدای سال ۲۰۰۶ با ابلیویون میخندد
دقیقا داشتم به همین فکر میکردم موقع نوشتن خبر.
ولی مشکل اینه اگر بخوان شهر بزرگ بسازن براشون سخت میشه به همه NPCها اسم، شغل، برنامه روزانه و محل زندگی مخصوص بدن. گمون نکنم بتونن چنین چیزی رو تو ویچر ۴ پیاده کنن.
از ویژگی های معروفتونه
دقیقا چیزی که از یه گیم RPG میخوام.
همچنین امیدوارم کوئست های زیاد و منحصر به فردی رو به NPC ها اختصاص بدن و مثل ویچر۳ کلی کوئست فرعی خفن داشته باشیم.
داداش آخه باید ما هم در نظر بگیریم که چنین جزئیاتی ممکنه بیشتر پی سی پلیر هارو مجبور به ارتقای سیستم کنه انیدینا جونز که یه گیم خطیه و کلا داستانی هست چنین مشخصاتی رو میخواست که واقعا ترسناک بود تو فقط فکر کن گیمی مثل ویچر چهار که با آنریل انیجن ۵ داره ساخته میشه و هم جهان بازه قراره چه بلایی سر پی سی پلیر ها بیاره
اون دیگه بررسی به بهینهسازی سازنده هم داره.
اگه درست بهینه کنن صددرصد مشکلی پیش نمیاد، تنها نگرانی فقط استفاده از آنریل انجینه…
هنوز هیچ بازی نتونسته اینکار رو کامل انجام بده
ولی تو بازی های آر پی جی جذابه
رد دد۲ و لست آف آس ۲ بعد یه مدت تکراری می شد و خیلی هم هر ان پی سی یه شخصیت و داستان متفاوت و خاصی نداشت
بعد دراگون دگما کامل تر شد و حذف یک ان پی سی و یا داستان اون بر بازی تاثیر می ذاشت ولی بازم بی نقص نبود
خب کار خیلی دشواریه و آنریل هم یک انجین بسیارررر سخت برای گیم های جهان باز.ولی مثل اینکه برای سی دی سخت بودن معنایی نداره.
بازی های جهان باز خیلی دارن از لحاظ پرفورمنس و بهینه سازی بد پیش میرن امیدوارم ادامه پیدا نکنه ، حتی کپکام که از لحاظ پرفورمنس و بهینه سازی زبان زد بود اثر اخرشون Dragon Dogma 2 اصلا خوب نبود
امیدوارم برای Monster hunter این اتفاق نیوفته
الانم که سی دی پراجکت اونم با چه انجینی داره یه اثر عظیم مثله ویچر میسازه ، امیدوارم موفق بشن
اینجوری که اینا میخوان پیش برن کاری که راکستار با gta 6 میکنه رو اینا میخوان با ویچر ۴ کنن انقدر وارد جزعیات میشن که پروسه ساخت بازس طولانی میشه بازی ۲۰۲۸ میاد
کاش npcها را با هوش تر و با هوش مصنوعی جوری طراحی میکردن که در کل بازی رفتار و حرف ها و… عوض شه و تکراری نشه حرف ها و رفتارشون
منظورشون اینه که مثلا npc گیه میره خونه با یکی دیگه گی میکنه. چیز خاصی نیس👍
ویچر ۳ خیلی عالی بود امید زیادی به این دارم هر چند که نصف سازندگان ویچر ۳ الان رفتن ربل مون رو تاسیس کردن که اونم داره یه بازی فانتزی میسازه
بازی با اینکه قراره فوق العاده بشه ولی این جزئیاتی که دارن به گیم اضافه میکنن واقعا منو میترسونه نه به خاطر اینکه دوست ندارم بازی با جزئیات باشه بلکه به خاطر حداقل مشخصاتیه که قراره به پی سی پلیر ها بدن اونم چنین بازی که هم با آنریل انیجن ۵ ساخته شده و هم یه گیم جهان بازه که میتونه حجم و میزان مشخصات لازم برای یه فریم خوب رو بالا ببره فقط امید وارم این گیم بهینه سازی خوبی رو داشته باشه
به شخصه هوش کاراکتر ها واسم مهمه
برای ویچر بیشتر از gta هایپم
سنگ بزرگ نشانه نزدن است. اما از آنجایی که این سی دی پی آر هست، همچین سنگ بزرگ را خواهد زد که کلّه طرف مثل هندوانه بترکد!
اینو فقط ردد میتونه داشته باشه
هوش مصنوعی: This looks like a job for me💪🏻
RDR2:😂🫵
اینا چرا از سایبرپانک درس نگرفتن ؟ بازی ۴۰ سال تا عرضه فاصله داره تبلیغ میکنی و هایپ میکنی اخرشم سر فشار ملت بازیو ناقص عرضه میکنی و دومین کلاهبرداری بزرگ تاریخ هم دوباره خودتی ، خیلی زود معرفی کردن بازیرو خیلی اینا بی تجربه کار میکنن عجیبه از سی دی ویچر ۳ این کارا بعیده ، حالا دیگه قراره چه تاریخی چه چیزی از گیم نشون بدید ؟ راحت باید معرفی میرفت واسه ۲۰۲۷
داداش هنوز از سایبرپانک درس نگرفتی؟
به به خیلی منتظر تریلر گیمپلی هستم