توسعهدهنده سابق Age of Empires: ژانر استراتژی همزمان تغییر زیادی نکرده است
بازیهای سبک استراتژی همزمان (RTS) از سالهای دور وجود داشتهاند، اما دیو پاتینگر (Dave Pottinger)، توسعهدهنده کهنهکار صنعت بازی که سابقه کار روی بازیهای Age of Empires، Age of Mythology و Halo Wars را در کارنامه خود دارد، میگوید که این ژانر راکد شده است.
آقای پاتینگر در حال حاضر با همکاری استودیوی Last Keep Games روی بازی جدیدی به نام Project Citadel کار میکند. به گفته وی، همه اعضای این استودیو یک بار در هفته با یکدیگر به تجربه یک بازی میپردازند و اخیراً ریمیک Age of Mythology را تجربه کردهاند.
دیو پاتینگر در مصاحبه با وبسایت VideoGamer اظهار داشت:
تجربه بازسازی Age of Mythology مانند یک سفر نوستالژی بزرگ بود. بسیار دلچسب بود که به عقب برگردیم و دوباره آن ماموریتها را تجربه کنیم و ببینیم که گیمپلی سبک استراتژی جهانی و محبوب است. فکر میکنم این تجربه انگیزه ما را برای نوآوری در Project Citadel تقویت کرد.
وی در ادامه افزود:
این ژانر تغییر زیادی نکرده است. بازیکنان هنوز همان بازیهایی را انجام میدهند که ما ۲۰ سال قبل تجربه کردیم. اگر به برخی از بازیهای جدید مانند Stormgate و شبیه آن نگاه کنید، میبینید که همچنان همان فرمول قدیمی را ارائه میدهند. این بازیها در آن زمان خوب بودند و همچنان نیز خوب هستند، اما در عین حال ما میخواهیم کار جدیدی را انجام دهیم.
ما گاهی اوقات در فرنچایز Age باید عقبنشینی کرده و چیزهای بسیار نوآورانهای را از بازی حذف میکردیم. من به ویژه در مورد مبارزات مبتنی بر ساختار در Age of Empires 3 صحبت میکنم. ما آن را در E3 نمایش دادیم و آن را از بازی حذف کردیم زیرا ما میترسیدیم که این موضوع باعث عدم استقبال بسیاری از طرفداران شود.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
نظرات
البته تو این بین ، بازی های استراتژی خلاقانهای هم اومده که از نظر بودجه ، حتی ایندی هم حساب میشن مثل Manor Lords
Manor lords خیلی بهش کم توجهی شد خیلی بازی بزرگ و قشنگ نو اورانهی بود
Manor Lords چه نو آوری داشت؟
“بازی منر لردز یک عنوان در سبک استراتژی همزمان (Real Time) بوده که حالت شهرسازی دارد. از طرفی شرکت سازنده فقط به بحث شهرسازی توجه نکرده و عناصر جنگی و مبارزه هم در این بازی وجود دارد”
این یه تیکه از بررسی یک منتقد ایرانیه (البته نسخه ارلی اکسس چون بازی تازه هنوز به صورت کامل عرضه نشده )
خیلی بازی های دیگه مثل anoo هم همین شکلی هستنا
بازی استراتژیک men of war رو بازی کردم اینم بد نبود اما اون یه چیز دیگه بود
men of war assault squad ۲ رو بازی کن همونایی که این بازی رو ساختن بازی call to arms رو ساختن که به شدت بازی خیلی خوبی هست.
Call to arms برا یک شرکت دیگست
نواوری برای بعضی سبک ها سخت تره مثل RTS یا شوتر
نمیشه انتظار نواوری های عجیب داشت
سبک rts میشه گفت به ته خط رسیده و شما تفاوت ساختاری زیادی بین یه استراتژی ۲۰ سال پیش با الان نمیبینی
باهاش خیلی شدید مخالفم نمونهی مخالفتم میشه در کمپانی آف هیروز و من آف وار دید که خیلی تغییرات نسبت به بیست سال گذشته داشتن و دارن.
سالانه ده ها بازی RTS منتشر میشه
در این بین تعداد بسیار کمی مثل کمپانی اف هیروز منتشر میشن که اصلا امار چشمگیری نیست و خوده این بازی هم اصلا تغییر عجیبی نسبت به نسخه های قبلی نداره و کامیونیتی هم از بازی راضی نیست
سبک RTS و شوتر داره دست و پا میزنه از لحاظ نواوری (صرفا منظور نواوریه وگرنه از نظر درامد و محبوبیت سبک شوتر به مشکل برنخورده)
صرفا میتونن گیم پلی بهتر کنن، لذت بخش تر کنن
متاسفانه نسخه جدید men of war تجربه نکردم ولی نظر کامیونیتی نسبت به این بازی هم جالب نیست
سبک RTS افتاده تو یه چرخه
۱-یا باید خونه سازی کنی و مدیریت منابع، ساخت قلعه و پایگاه و این چیزا
۲-یا باید یه ارتش رو مدیریت کنی برای شکست دادن ارتش دشمن
از این چارچوب خارج نمیتونه بشه متاسفانه
از RTS های قدیمی مثل وارکرفت ۳ تا به امروز اگه به هدف بازی نگاه کنی همیشه یکی بوده (این مشکل سبک شوتر هم هست)
ولی سبک های دیگه برای ایجاد نواوری دستشون باز تره
به شخصه ترجیح میدم وقتی از یه RTS خوب صحبت میشه اسم ایج اف امپایر بیاد
اصلا ایرادی نیست، صرفا محدودیت سبک بازیه و قطعا طرفداران RTS لذت میبرن
سبک های دیگه مثلا اکشن ادونچر میاد ادونچر رو با ترس قاطی میکنه (رزیدنت اویل)
ادونچر رو با هک اند اسلش قاطی میکنه (gow ) و ده ها مثال دیگه که باعث نواوری و تنوع میشه
نکه نشه ولی بخاطر ساختاری که داره نوآوری و خلاقیت و تغییر یکم سخته و امکان داره باعث بشه کلا از ژانر خودش خارج بشه ولی بازم بازی هایی مثل کمپانی هیرو،فراست پانک یا همین بازی که چند ماه پیش اومد با انریل انجین ۵ ساخته شده بود منور اف لورد بود اگه درست تایپ کرده باشم با خلاقیت خودشون حتی خیلی از کسایی که استراتژی باز نبودن رو کشیدن پای این سبک