برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
برخی از توسعهدهندگان صنعت بازی نگرانی خود را در مورد تمرکز فزاینده بر روی گرافیک سطح بالا در بازیهای AAA و بودجه بالا و بیش از حد این عناوین ابراز کردهاند.
دنبال کردن گرافیک و جلوههای بصری بهتر در بازیهای ویدیویی همواره عامل مهمی در پیشرو بودن و جلو رفتن این صنعت به شمار میرود. با وجود مجموعهای از بازیهای گرافیکی چشمگیر که در سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ منتشر شدهاند، این صنعت همچنان در تلاش است تا اهداف بالاتری داشته باشد. به نظر میرسد این روند استودیوها را به یک بن بست کشانده، به طوری که توسعهدهندگان معتقدند که هزینههای بالا در ساخت بازیها وضعیت نگران کنندهای ایجاد کرده است.
New York Times در گزارش جدید خود میگوید که توسعهدهندگان متوجه شدهاند که صنعت بازی دیگر نمیتواند نیاز دائمی خود را از نظر گرافیک یکپارچه کند. آنها اعتقاد دارند جلوههای بصری پیشرفته، بودجه عناوین AAA را به بالاترین حد میرساند و فشار زیادی را بر همه افرادی که در روند توسعه نقش دارند، ایجاد میکند. وقتی یک بازی با بودجه بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون دلار شکست بخورد، در نهایت این امر منجر به اخراج کارکنان و حتی تعطیل استودیوها میشود که این مورد طی سالهای اخیر در صنعت بازی بسیار رایج شده است.
در پی شکست بازیهای Suicide Squad و Concord، استودیوهای بازیسازی در سال جاری میلیونها دلار ضرر کردهاند. علاوه بر این، این گزارش نشان میدهد که گرافیکهای پیشرفته لزوماً جزو عامل بزرگ فروش در بازار امروزه نیستند.
به گفته Jacob Novak، یکی از مدیران سابق اسکوئر انیکس (Square Enix)، گرافیک بالا تنها برای بخش کوچکی از کل بازار اهمیت دارد. او بیان میکند که مخاطبان جوانتر به سمت جلوههای بصریای کشیده میشوند که در بازیهایی مانند Minecraft و Fortnite دیده میشوند.
رامی اسماعیل (Rami Ismail)، توسعهدهنده بازی و استودیوی Vlambeer، خاطرنشان میکند یکی از راهحلهای مشکلات فعلی صنعت میتواند تمرکز بر بازیهای کوتاهتر و با گرافیک پایینتر باشد. او همچنین معتقد است ورود گسترده هوش مصنوعی بدون درک کامل از نحوه کارکرد آن و میتواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.
به نظر میرسد با توجه به روند فعلی، مشکلات زیادی در پروسه تولید بازیهای AAA برای توسعهدهندگان وجود دارد و باید منتظر ماند و دید که آیا شاهد تغییراتی در این خصوص خواهیم بود بود یا خیر.
پر بحثترینها
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
نظرات
عذر خواهی بابت اسپم .
لطفا بخش «موسیقی گیمفا»رو برگردونید
همچین بخشی بوده؟ موسیقی گیم میذاشتن؟
بله واقعا هم جذاب بود
چه باحال.
بله
من به شخصه احساس میکنم گرافیک خیلی بالا اصلا جالب نیست و بازی ها باید گرافیکی داشته باشن که حالت انیمیشنی و غیر واقعی خودشون رو حفظ کنن.
گرافیک خیلی بالا به لذت بازی چیزی اضافه نمیکنه ، ولی قیمتشو میبره بالا و برای سازندگان هم چالش بیشتری ایجاد میکنه
در اون صورت عرضه کنسول ها و ارتقای سخت افزارشون لزومی نداره
در در واقع باید آرتاستایل غیر واقعی تر،بیشتر استفاده کنن
مثل هایفایراش و استروبات
در مورد گرافیک به طور کلی حرف شما غیر منطقیه ببینید تو هر صنعتی پیشرفت وجود داره شما توقع ندارید که بازی های الان همچنان با گرافیک پیکسلی نسل های اولیه صنعت گیم ساخته بشند؟ بله برای یک سری بازی ها مثل بازی های نینتندو، ماینکرفت، فورتنایت و… کسی توقع گرافیک بصری بالا نداره و با توجه به سبکی که دارند احتیاجی به اینکار نیست ولی یک سری بازی ها هستند سبکشون واقع گرایانه هستند مثل Red Dead Redemption، The Last of Us، Hellblade، و… برای این سبک بازی ها دیگه شما نمیتونید گرافیکی در حد PS1 در نظر بگیرید، در واقع حرف شما رو باید اینطوری بگیم سازندگان بازی نباید اولویتشون گرافیک بصری باشه و نباید تمرکزشون فقط رو این مورد بخصوص باشه بودن بازی هایی که گرافیک بالایی داشتند و بخاطر ضعف در گیم پلی، داستان، محتوای کم و… چه از لحاظ منتقدین و چه از لحاظ تجاری ضعیف عمل کردند یا شکست خوردند
هیچ پیشرفتی به خودیه خود بد نیست فقط بستگی به اون طرفی داره که چطوری ازش بهره ببره گرافیک بالا به خودیه خود بد نیست مشکل اینجاس که خیلی از سازنده ها افراط میکنند گیم پلی، داستان، شخصیت پردازی، موسیقی و… رو میزارن حاشیه و اولویتشون رو میزارن گرافیک ما از خیلی از سازنده ها با توجه به هدفی که دارن انتظار گرافیک بالا نداریم مثلا من خودم به شخصه از استودیو Hazelight Studios سازنده A Way Out، It takes Two و… انتظار گرافیک و انیمیشن هایی در حد بازی های ناتی داگ یا راکستار ندارم چون میدونم هدفش و نقطه قوت بازیاش چیه یک مورد دیگه ای هم هست تغییر معیار انتخاب بازی برخی از گیمرهای جدید هستش اگر دقت کنید وقتی تریلر یک بازی به نمایش در میاد اکثرا میگن عجب گرافیکی داره چقدر طبیعیه نمیگن چه گیم پلی جذابی داره چه طراحی مراحلش خوبه، چه سلاح های خلاقانه ای داره خب خیلی از سازنده ها هم این موضوع رو میدونند و از این مورد سواستفاده میکنند میگند خب همین که گرافیک بازیمون رو ببریم بالا کافیه بقیه موارد رو آب بندی کنید بازی رو عرضه کنید بره
این دوستمون احتمالا منظورش در سطح همون گرافیک و گیم پلی بازی هایی هست که شما مثال زدید نه اونقدر پایین
تو تریلر بازی هم یه نظرم آنچنان دست سازنده باز نیست که همه محتوا بازی رو نشون بده و یا طراحی مراحل رو قشنگ بخواد شرح بده تا ما بیایم قضاوت کنیم که این خوبه یا نه، مثله واقعیت که ظاهر رو راحت میشه قضاوت کرد چون واقعا نمیشه تو یه لحظه کل روان طرف رو بفهمی که و خب
عقلانیه برا جلب توجه و داده شدن یه شانس کوچیک به بازی توسط یسری آدم که مثلا با یه فرآنچایز آشنایی ندارن، ظاهر قضیه رو خوب جلوه بدی
این عجله که همه میخوان سریع بازی رو بازی کنن باعث میشه که فریب بخورن، یکی دو روز صبر کنی، نصف محتوای بازی رو سطح اینترنت پخش شده میتونی بری ببینی بعد تصمیم بگیری
و اینکه اگه ما یکم صبر کنیم، اسیر تبلیغات نشیم، یه تصمیم (مطمئن تر) گرفتیم و ازون طرف سازنده هم میتونه بیشتر کار کنه رو بازیش بدون فشار خاصی
این هزینه تبلیغات رو اگه انقد بهش بها ندن، که خود مصرف کننده باعثش هست، خرج برای خود بازی کنن قطعا بازی بهتر هم در میاد
که قطعا اینطور نمیشه متاسفانه و البته این هایپ و پیگیری خبر ها هم لذت خودشو داره
احساست دقیقا درست میگه،نگاه به دیسلایکا ننداز،اینا کسایین که هر جهت باد بره اینام میرن،چیزی که حست میگه درسته،منم یه نمونه تجربمو بهت میگم بازی رچت اند کلنک که من اصلا یه دلیلی که دوباره جدی برگشتم به بازی همین بازی بود(نسخه ۲۰۱۶) بخاطر گیم پلیش و سرگرم کننده بودن و همه چیش و این بازی که انقدر واسه من مهم بود تو نسخه جدیدش که خیلیا دارن به به چه چه میکنن کلا نظرم نسبت بهش عوض شد،چون هیچ چیزه جدیدی از نظر گیم پلی واسه ارائه نداشت،فقط اومده بودن گرافیک بازی رو به رخ بکشن،با وجوده اینکه بدم ننمیاد بازیا گرافیکه خفنی داشته باشن ولی حرفتو دقیقا میفهمم و درک میکنم و منم بین بد و بدتر بد رو انتخاب میکنم،ینی اگه قراره گرافیکه بالای یه بازی باعث بشه چندین سال توسعه بازی بیشتر طول بکشه و بعدشم گرون به دستم برسه و تازه تمرکز از گیم پلی به عنوان اولویت برداشته بشه منم با همه وجودم حتضرم اون گرافیکه بالا وجود نداشته باشه که بجای لذت بردنه منه خریداره بازی ،سازنده ی کنسول و کارت گرافیک به بازاریابی و برندسازیشون برستن
پروسه چنین عناوینی در آینده به هوش مصنوعی سپرده میشه چون برای انسان بسیار وقت گیر و طولانیه، تا زمانی که هوش مصنوعی فراگیر نشه، و هنوز توسعه دست انسان باشه پیشرفت گرافیکی خاصی شاهد نیستیم.
اگر اینطوری بود که همون نسل ۶ و ۷ کافی بود و ما اصلا به نسل ۸ و ۹ نیاز نداریم
حرفت کاملا درسته نگا به دیس لایک ها هم نکن
بنظرم باید روی مکانیک و گیمپلی بازی بیشتر تمرکز بشه تا گرافیک
از طرفی اینکه گرافیک تاثیر خاصی تو جذابیت بازی نداره و موارد دیگه مهم ترن یه فکت ثابت شدس از طرفی استودیو هایی مثل کوجیما پروداکشن یا ناتی داگ با گرافیک چشم نواز و حس زندگی که به مخاطب میدن تاثیر بزرگی تو سطح کیفی بازیا گذاشتن
گرافیک خیلی تاثیر داره و باعث میشه با بازی راحت ارتباط بگیری ولی مشکل اینکه همه به سیستم های قوی دسترسی ندارن و دو اینکه زمان ساخت بیش از حد زیاد میشه
بنظرم آخر نسل هشت گرافیک به بلوغ کامل رسید
الان همونه فقط داره آپدیت میشه ولی این آپدیت ۱۵۰۰ دلار برای گیمر خرج داره و ۵،۶ سال برای ساخت بازی ۱۵ ساعته که اصلا نمی صرفه و اینم در نظر بگیریم که از دورانی که همه برای گرافیک کف میکردن گذشتیم تقریباً
به نظر میرسد هنوز برخی توسعهدهندگان متوجه نشدهاند که پاشنه آشیل یک بازی موفق، نوآوری یا روایت درگیرکننده است و گرافیک همیشه در درجه دوم اهمیت قرار داشته است.
دیگر سال ۲۰۱۰ نیست که هر روز منتظر یک تکنیک سایهزنی جدید یا چند افکت چشمگیر باشیم. امروز، بیش از هر زمان دیگری به محتوای ارزشمند نیاز داریم. به همین سادگی!
حق
تقریبا بازی های تو نسل هشت به اوج گرافیک بصری رسیدن
و نسل نه فقط جزئیات بیشتر می کنه
توجه بیش از اندازه برخی از سازنده ها روی گرافیک و جلوه های بصری اون ها رو از هدف اصلی بازی که سرگرمی (گیم پلی و داستان سرای مناسب ) دوره دار می کنه
پس باید قیمت رو به ۴۰ دلار کاهش بدن
درجه دوم؟! درواقع باید گفت در درجه ی چهارم یا حتی پنجم اهمیت داره.
حرفتون درسته… ولی عجب دورانی بود اون زمان…
هر نسخه جدید از یک بازی، همه جوره پیشرفت میکرد؛ گرافیک، گیمپلی، انیمیشن، داستانسرایی و حتی استفاده از موسیقی…
۳۰ سال پیشینه دنیای بازیها که به پیشرفت تکنولوژی گره خورده، این فرهنگ رو بین گیمر و دولوپرها جا انداخت که هر سال بازی باید پیشرفتهتر، دقیقتر و بزرگتر از سال قبل باشه… و حالا که هزینه و زمان و ریسک تولید رفته بالا، وقتشه ترمز برخی چیزها کشیده بشه وگرنه اوضاع از همینی هم که هست بدتر خواهد شد…
ترجیح من بازیهای AAA با مدت زمان نهایتا ۱۸ ساعته با گرافیکی در حد نهایتا The Last of Us 2 هست… لزومی به بزرگتر شدن دنیاها و جهان باز شدن هم نیست واقعا…
اینطوری برای هر بازی لازم نیست بیش از ۴ سال زمان گذاشته بشه و ما میتونیم توی یک نسل، تعداد بازیهای AAA باکیفیت بیشتری از استودیوهای خوب تجربه کنیم و به کویری که الان دچارشیم، دچار نباشیم:)
شما به دلست ۲ قانع باش. ما کمتر از senua’s saga: hellblade 2 قانع نمیشیم
منم دوست ندارم نهایت گرافیک بازیها TLOU 2 باشه و ترجیحم اینه که بازیها به قدری واقعگرایانه ساخته بشن که با واقعیت مو نزنن.
ولی اینجا دیگه سلیقه من مطرح نیست چون صنعت بازیها در خطره و ما مجبوریم برای صلاح ویدئوگیم، انتظاراتمون رو کنترل کنیم.
لذا توقع رو توی این زمینه کمی پایین نگه میداریم (و صدالبته که TLOUS 2اصلا گیم کم گرافیکی هم نیست) تا به نتیجهای راه حل محور برسیم
حجم فشار دیسلایکیها بالاست
✅ پاشنه آشیل، کنایهی درستی بود 👍🏻
فقط سری آرکهام که تو نصل هفتم گرافیک و داستانی از همه جلوتر بود
الان این ۲ تا بازی ای که نام برده شد کجاش گرافیکی بود؟
خودشون با این ایده های مسخرشون گند زدن به بازی ها
این همه بازی مستقل عالی هست یکم برن یاد بگیرن
الکی گیر به گرافیک بالا و بودجه زیاد میدن، در صورتی که بازی هایی که میسازن اصلا محتوا نداره ، گیم پلی نداره ، داستان نداره، بعد هم میگن به بن بست رسیدیم وسط نسل ۹ هستیم هنوز اکثر بازی ها کیفیت نسل ۸ رو دارن
فقط یاد گرفتن یه بازی بسازن که ۲ تا گروه رو در حالت آنلاین بندازن به جون هم و پک و بتل پس و اسکین بفروشن بعد که ورشکست میشن میان این حرفا رو میزنن
حق
خو با این حساب کارت گرافیکای ۳۰۸۰ به بعد تا مدت زیادی قراره دووم بیاره چونکه دیگه از این بیشتر نمیشه یا اگر بشه جزیی میشه..نه؟
به نظرم یه بخشیش تقصیره گیمر ها هم هست که خیلی وقتا دنبال گرافیک و ترافلاپس و مقایسه هستند. رسانه هایی نظیر دیجیتال فاندری هم بنظرم دامن زده به این بحث ها
واقعیت اینکه به نسل نهم نگاه میکنم پیشرفت در گیم پلی بازی ها و نوآوری در لول دیزاین تقریبا پیشرفت محسوسی نداشته و اصل قضیه اینه
نسل نهم که به گرافیک فقط نیست The Legend of Zelda: Tears of the Kingdomنشون داد میشه گیم پلی نسل نهمی روی سخت افزار نسل هشتمی( با اغماض نسل هشتمی) ساخت
از معدود شاهکار های واقعی دهه ۲۰۲۰ هم بود tears.
حالا سلیقه هم دخیل هست تو این موضوع اما از شروع سال ۲۰۲۰ تا الان با اینکه از تعداد قابل توجهی بازی لذت بردم اما تنها بازی هایی که «شاهکار» بودن از نظرم Doom eternal, Elden Ring, Resident Evil 4 remake و Tears of the kingdom (با اندکی ارفاق همچنین میشه از Gow: Ragnarok, Ghost of Tsushima و crash Bandicoot 4 هم نام برد) بودند و اگه دقت کرده باشی همه یجورایی به نسل ۸ گره خوردن و هیچکدوم بازی «کنسول نسل ۹ لازم» نیستند!
خب گیم پلی و داستان رو نسلای قبلم قابل اجراس
کسی که کلی پول داده انتظار داره یه تفاوت بین نسلا ببینه
حالا ممکن یه عده فک کنن فقط نینتندو که بازیاش بدون گرافیکا ولی ما کلی jrpg و vn داریم که عملا گرافیک ندارند
بلوغ گرافیکی در نسل هشتم رخ داد
به جای اینکه بشینن گرافیک رو بالا ببرن بهتره هوش مصنوعی افتضاحnpc ها در بعضی از بازی هارو بهبود ببخشن
روی بیارین به گرافیک کارتونی و انیمه ای یا حتی مکعبی، اینطوری دستتون برای طراحی کاراکترا هم باز تره
اتفاقا این امکانِ خطرناکی هست که احتمال میدم شرکتهایی که همه میشناسیم و صرفاً دنبال سود بیشتر هستن، روی بیارن سمتش
اصلا خوب و جالب نیست که شرکتها ساخت بازیهای AAA رو به خاطر کمکردن هزینه و ریسک کنسل کنن و روی بیارن به ساخت بازیهای سبکتری که سود بیشتری هم براشون داره… در این صورت بازار اشباع میشه از عناوین ایندیطور
به نظرم باید تعادل برقرار بشه و همه جور عنوانی تولید بشه ولی این جاهطلبی بیشاز اندازه تو عناوین AAA تعدیل بشه تا این بازیها انقدر یکنواخت و ریسکگریز و در تعداد کم تولید نشن
این صرفا برای بازیای AAA نیست، بیشتر برای استودیو های کوچیکتر هست. وقتی که واقع گرایی بیش از حد اولویتت نیست، تو خیلی جاها دستت باز تره، مخصوصا طراحی کاراکتر ها و دنیای بازی
😐
اگر قرار نیست بحث بصری تغییری بکنه و بازیهای کوتاهتر و با گرافیک پایینتر میخاد منتشر بشه پس چرا سخت افزار های جدید ساخته میشن مثل کارت گرافیک های چند صد دلاری با توان بالاتر پردازشی یا کنسول های جدید با سخت افزار قوی تر!
و جای سوال هست که چطور یک استودیوی چینی با بودجهی زیر ۱۰۰ میلیون دلار به جای بودجه های رایج ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون دلاری میتونه عنوان با کیفیتی مثل Wukong رو بسازه! شاید مشکل بر میگرده به خود توسعه دهنده ها و مسائل دیگه!
سوالت مثل این میمونه کهمیگی چرا ماشین های گرون قیمت تر ک با سرعت بیشتر ساخته میشن در صورتی که با ماشین عادی هم کارمون را میوفته…..برادر عزیز کارایی ها فرق میکنه…یکی با کارت گرافیک قدرتمند ادیت میزنه و کارای گرافیکی انجام میده….یکی هم بازی میکنه….تمرکز شرکت های کارت گرافیکی روی صنعت بازی نیست..بلکه اونها به تمام جنبه ها نگاه میکنن…همین موضوع تو همهی عرصه ها هم به همین صورته🤝🤝
آیا کنسول های بازی هم کاربرد دیگه ای دارن؟ کنسول PS5 PRO با قیمت چند صد دلاری اگر برای نمایش بهتر جلوه های گرافیکی ساخته نشده پس برای چی ساخته شده؟ کارت های گرافیک هم یک بخش بزرگ استفادشون بحث گیمینگه وگرنه چنین تبلیغات سنگینی همه شرکت ها تو این زمینه در مورد افزایش توانشون تو بازی ها در نسل جدید محصولاتشون نداشتن!
چون تو دنیا مسابقات سرعت ماشین سواری برگزار میشه اما مسابقات گرافیک ویدئویی که برگزار نمیشه!
مدل گرافیک هایی داریم ک ب شکل تخصصی برای طراحی و رندره.
پس یه قسمت عمده گرافیکای گیمینگ ک اسمشونم روشه برا گیمه.
وقتی نزدیک ب ۴۰ درصد بودجه خیلی گیما صرف تبلیغات میشه ، کم کم ادم متوجه میشه یه جا یه مشکلی هست
صددرصد. چطور استودیوهای مثل کوجیما پروداکشنز و راکاستار و رمدی و سیدی پراجکت و اکتیویژن میتونن اما یوبیسافت و EA و اسکوئر انیکس و بتزدا نه؟ یکی باید بهشون بگه برو سر خودتو شیره بمال مردک
Wukong از نظره شما تا چه اندازه با کیفیته؟ حقیقتا من تجربه چندان لذت بخشی ازین بازی نداشتم و معتقدم که یک اثره متوسط هست
درضمن مشکلات زیادی هم در بخش فنی و گرافیکی داره
فکر نمیکنم چندان اثره باکیفیت و ارزنده ای محسوب بشه
خب شما باید به این هم دقت کنی که هزینه های تولید در چین خیلی پایین تر از اروپا و آمریکاست. توو نسل قبلی با همین مبلغ در اروپا witcher 3 خلق شد.
اگه قرار نیست بازی با گرافیک بالا یا داستان درگیر کننده ارائه بدید پس نباید انتظار داشته باشید که بتونید بازیهاتون رو با قیمت ۷۰ دلار بچپونید تو کاسه ملت! اگر قراره بازیهایی با یه گرافیک معمولی یا کارتونی و داستانهای ساده و کوتاه درست کنید باید قیمت بازیت رو هم کاهش بدی و بجای ۷۰ دلار ۴۰ دلار بفروشیش.
الان راکستار جی تی ای ۷ رو با گرافیک واقعیت با 16k و بهینه سازی شده برای gtx 1650 میاد می/ینه به همشون 😂
عجب نسل عجیبی بود
شرکت هایی مثل انویدیا و AMD اجازه اینکارو نمیدن چون اگر گرافیک پیشرفت نکنه دیگه دلیلی نمیمونه کسی کارت گرافیک های جدید و قدرتمند تری که هر سال میدن رو بخره
بنظر من ک دیگه گرافیک ب حالت بنظر من گرافیک دیگه ب حالت ماکسیموم رسیده و جذابیت چندانی ندارد جای زیادی هم برای بهتر شدن نداره
کیفیت بازیا داره ب آخرش میرسه و از فیلمها با کیفیت ترن
تنها تحول و چیزی ک میتونه کارت گرافیک ها رو ارزنده کنه خلق ی جهان سه بعدی واقعی هست مثل فیلمهای تخیلی ک بری داخل بازی زندگی کنی وگر ن این روش دیگه ب تهه رسیده
راست میگن خب
این همه هزینه کنی برای یه بازی با گرافیک فضایی بعدش هم آیا موفق بشه یا نشه
یا بتونه اون هزینه رو جبران کنه
پس باید قیمت رو بیارن پایین رو ۴۰ دلار
✅ موفق شدن اون اثر فقط بستگی به خلاقیت و هماهنگی بین اعضای اون استودیو مربوط میشه، به هرحال کلی زمان و انرژی میذارن و باید از همدیگر توقع یک خروجی موفق را داشته باشن 👍🏻😉
واسه خودش داستانیه این بحث گرافیک، اما انصافا وجودش تو بازیا خیلی حال میده، تو گرن توریسمو انگار تو خود پیست آلمانم، تو استاکر انگار رفتم چرنوبیل… حسابی دارم لذت میبرم
بهتره هرچه زودتر سره عقل بیان بازی سازها، و دقیقا مشابه نسل ۷ بازی بسازن
بازیهای سینماتیک دارن باعث میشن که تمام گیمرها نسبت به هر ژانر انتظار گرافیک عجیب غریب داشته باشن
و این دقیقا همون چیزیه که باعث نابودی این صنعت خواهد شد، پس بهتره که اثاره سینماتیک هم کمتر ساخته بشن، چون واقعا مفهوم اصلی ویدیوگیم رو از بین بردن
واقعا الان میفهمم راکستار چه شرکت بزرگی
درسته هر نسل یک بازی میده ولی از همه نظر فوق العادس چه گرافیک چه داستان چه گیمپلی چه شخصیت پردازی چه تنوع و تکراری نشدن بازی چه ماموریتای فرعی و …+بخش آنلاین خفن
البته که هیچکدوم از بازیاش نبود که از همه نظر بی نقص باشه ولی خب
دیگر در نسل هفتم و اوایل نسل هشتم نیستیم که گرافیک خیلی مهم باشد
مثلا در اون سال ها بیشترین توجه به گرافیک بازی میشد اما با گذشت زمان در اواخر نسل هشتم و اوایل نسل نهم دیدیم که همه چیز گرافیک نیست بله در این نسل اول گیم پلی و داستان حرف اول رو میزنند بعد گرافیک
گرافیک دیگه داره میشه یک چیز عادی تو صنعت گیم قبلاً این شکلی نبود که از ته فناوری تو بازی ها استفاده بشه اما جدیدا دیگه بازی ها از آخرین فناوری گرافیکی استفاده میکنند که یک امر طبیعی شده و الان گیمر ها به گیم پلی و داستان بیشتر توجه میکنند .
بله ❌ بلکه ✅
گرافیک بصری در حد معقول لازمه تو ذوق آدن نخوره اما گرافیک هنری معیار برا تعیین یه بازی برای رقابت بهترین بودنه
منظورم گرافیک بصری بود که کلا داره یک معیار عادی میشه و گلا گرافیک هنری بحثش جداست تو رقابت ها
پس در این صورت باید قیمت رو به ۴۰ دلار کاهش بدن
«گرافیک دیگه داره میشه یک چیز عادی تو صنعت گیم»
پس چرا عناوینی مثل بعضی بازی های یوبیسافت و بازی هایی مثل Gotham Knights اینقدر در مقایسه با آثار هفت هشت ده سال پیش ضعیف ظاهر میشن؟
دوست عزیز این رو بدون که این سیاست مزخرف وارنر باعث شد همچین اتفاقی بی افته ما وقتی میرفتیم ارکام نایت بازی میکردیم وقتی شنل بتمن باز میشد قطرات بارون میریخت رو زمین یعنی انقدر پر جزئیات
سیاست های مسخره ای که وانر روی راکستدی گذاشته نه خودش میتونه بازیی که دوست داره رو بسازه نه میتونه اون بازیی که بهش گفتن بسازه رو روش کامل وقت بزاره
بازی گاتهام نایت رو کامل دست راکستدی نبود وگرنه همچین فاجعه ای رخ نمیداد
آخه کلا این چندسال من چندین ویدیو مقایسه دیدم درمورد بازی های یوبیسافت و EA و… که میگن این بازی جدید رو ببینید گرافیک چقدر در مقایسه با عنوان یه نسل پیش خودش افت کرده. صحبت این هست که گرافیک خوب (واقعا خوب) حقیقتا آنچنان عادی نشده تو صنعت گیم که مردم حسرت بازی های نه سال پیش رو میخورن!
Rockstar با gta 6: نشنیده میگیرم💀💀
خود گرافیک Gta 6 با اون جزئیات عظیمی که بازی داره تهش در حد ایندیانا جونز هست که گرافیک فوق العاده ای هم هست
ایندیاناجونز🤣
چیه نکنه انتظار داری گرافیک بازی با اون جزئیات فضایی گرافیکش مثل واقعیت باشه ؟
واقعا باید گفت درود بر فرام سافتور که هیچوقت حاضر نمیشه زیره بار همچین خواسته های اشتباهی بره
تغییر دادن موتور بازیسازی، و مطمئنا هیچوقتم قرار نیست به گرافیک های افراطی روی بیاره
یک گرافیک هنری خوب میتونه گرافیک فنی رو تا حد زیادی بپوشونه
بنظرم بهترین مثال برای این حرف میتونه گوست او سوشیما باشه
بعضیاشون که واقعا به نسبت زمان خودشون و حتی الآنم خیلی خوب بودن
واقعیتش اینه که گرافیک میتونه یه نقص بزرگ در خط داستانی، گیم پلی رو بپوشونه
ولی من به شخصه هر دوتارو کنار هم ترجیح میدم، هم گرافیک هم خط داستانی و گیم پلی خوب، البته داستان خوب یه پله از گرافیک خوب جلوتره!!!
مثلاً RDR2 واقعا به نسبت زمانش که عالی بود از همه نظر داستان، گیم پلی، گرافیک؛ الانم با اینکه حدود هفت سال ازش میگذره داستانش که عالیه همچین گیم پلیش و بازم گرافیک طبیعی و جالبی داره نسبتا
فقط تو گرافیک مثل یوبیباگ و EA پسرفت نکنید بقیهش مهم نی چقدر گرافیکو پیشرفت بدید
آخه سوساید اسکواد اصلا گرافیک داشت انصافا؟! مقایسه ی تکسچر ها، فیزیک بازی، آبجکت ها، افکت هاش مو به مو ساید بای ساید کنار batman arkham knight تو یوتیوب هست. به جرات میشه گفت نصف اونم جزئیات نداره. بتمن که فروش خوبش رو داشت و سود هنگفتی به جیب وارنر وارد کرد. اما اینکه بگیم بودجه هنگفتی صرف گرافیک سوساید اسکواد شده و شکست خورده و مثلا باعث تعطیلی راک استدی میشه دروغه
گرافیک پیشرفته برای جیب من و ارتقاء روزانه سیستم هم دیگ ممکن نیست
هرچند تریپل ای ها هم اگ فقط ب کیفیت بصری توجه کنن من آسیبی نمی بینم با این همه ایندی ک سالانه ساخته میشه ک جور بی خلاقیتی بقیه رو میکشن
باید برن از سازندگان نینتندو مشورت بگیرن
گرافیک به اندازه کافی پیشرفت کرده بهتر شرکت ها به جای گرافیک روی انیمیشن ،فیزیک و هوش مصنوعی بازی ها کار کنن بازیهای جدید اکثرا فقط گرافیک دارن و خیلی خشک بنظر میان هنوزم هوش دشمنا تو اکثر بازیها تو دیواره…
اگه بتونن فیزیک واقع گرایانه ،تخریب پذیری بالا،انیمیشین های روان و هوش مصنوعی طبیعی تر رو توی بازیها پیاده کنن خیلی بهتر میشه
اگر جدیدا بازی های AAA چرت زیادی ساخته شده دلیل نمیشه گرافیک باید بیاد پایین.
آینده صنعت بازی سازی یک چیزی مثل Ready Player One هست که تا رسیدن بهش هنوز کلی فاصله داره و هنوز جا برای پیشرفت خیلی زیاده
بنظرم طی ۱۵ سالی که گذشت نوآوری با سرعت بالاتری رو به جلو حرکت کرد و این حرکت سریع باعث بی محتوا شدن آن در آینده میشه مثلا یادمه زمان ps2 کل مردم جهان غرق بازی کردن بودن و کسی هم دنبال گرافیک فریم ریت نبود و تا سال ۲۰۱۵ هم میشد باps2 سرگرم شد ولی شرکت های بازیسازی شتاب زده عمل کردن و گیمرها به گرافیک بالاتر عادت دادن و امروزه میبینیم که بازیها با داشتن گرافیک بالا لذت بازیهای قدیمی ندارند
دلیل اصلی شکست اون بازی ها چیز دیگه ای بوده. خودشون هم خوب میدونن
اسپم :دوستان کسی VPN خوب برای ویندوز سراغ داره اگه آره پیام بده و آیدی بدم برام بفرست
سایفون بهترین هست. هر چی بیشتر استفاده کنی سرعت میره بالاتر. روز اول سرعت پایینه و اولین کانکت شاید نیم ساعت طول بکشه ولی وقتی بیافته روی غلتک هیچ چیز جلو دارش نیست
راستش شنیدم سایفون خوبه ولی تو هیچ سایتی نیست تا دانلودش کنم
گرافیک الان در سطح فعلیش خوبه.تمرکز اصلی باید روی طراحی هوشمندانه مراحل باشه و داستان پردازی و شخصیت پردازی قوی.
اگر گرافیک بازیها در همین حد نگه داشته شود، اون وقت در نسل بعدی شاید سختافزار کنسولها مجال نمایش ریتریسینگ و پث تریسینگ رو در کنار یک رزولوشن و فریم ریت قابل قبول پیدا کنند. در نسل فعلی که بنده چیز زیادی از ریتریسینگ روی کنسولها ندیدم…
گرافیک تاثیر زیادی بر روی داستان، گیم پلی و لول دیزاین داره
ولی بعضی وقتها باید از اون پوسته ی خوره ی گرافیک در اومد و یه داستان و گیمپلی خوب و راضی کننده تحویل داد نه فقط گرافیک و جلوه های بصری و سینماتیک.
اینطوری بهینه سازی بازی ها هم به مشکل برنمیخوره
این بستگی داره به ژانر بازی. توی گیم های روایت محور و یا interactive مثل سری بازی های dark pictures یا the quarry یا Detroit , اگه گرافیک تا مرز فیلم سینمایی بالا نباشه، اساسا شما حس غوطهوری رو از دست میدی. حتی بازی هایی که RTS based هستن یا به نحوی با جهان و بستر محیطی در ارتباط هستن، مثل death stranding, گرافیک نمیتونه و نباید پایین باشه. پنجاه درصد اینکه hellblade تنها فرانچایزی بوده که دو بار پشت سرهم به خاطر بهترین اجرا توی گیم اواردز جایزه گرفته، به دلبل کیفیت بیرقیب بصری بوده.
اما خب، خیلی از ژانرها هستن که art design توش مهم تره تا گرافیک. مثل بازی های فایتینگ شرقی یا سبک beat them up یا ژانر پلتفرمر. توی ماریو یا استروبات دقت فیزیک و آرت از گرافیک مهم تره.
بستگی به این داره که با چه سلیقه و انتظاری پای بازی میشینید .
فکر نمی کنم کسی بتونه گرافیک چشم نواز بازی Ghost of tsushima رو کتمان کنه و بگه برام گرافیکش در اولویت چندم بود .
یا یه بازی کوچک و ساده ایی مثل Neva که طراحی هنریش آدمو شگفت زده میکرد .
مبحث گرافیک به هویت اون بازی بستگی داره و اینکه سعی داره از چه راهی با شما ارتباط برقرار کنه . بعید می دونم اگر بازی های کوجیما یا ناتی داگ رو با گرافیک Fortnite تماشا میکردید میتونست همون قدر تاثییر گذار باشه .
به نظر من گرافیک بالا خیلی هم خوبه
ولی به شرطی که مشکلی در گیم پلی بازی که از نظرم مهمترین بخش یه بازیه فدا نشه
آره خوب اینقدر سود بازی هاتون زیر زبونتون مزه کرده که دیگه یه گرافیک هم نمیخواید روش کار کنید و از سال ۲۰۲۵ به بعد حتما باید بازی های پیکسلی رو از شماها قبول کنیم که خدایی ناکرده سودتون مثلاً از ۱۰ میلیون نشه ۹ میلیون .جمع کنید بابا این سیاست کثیف تو کته نه منی که ۲۰ ساله دارم گیم میزنم میره نه عزیزی که امسال شروع کرده.یخورده بیشتر تلاش کنید و سود کمتر ببرید نمیمیرید
برید دنبال گرافیک هنری
مشکل سازنده ها اینه که فکر میکنن فقط با گرافیک بالا میتونن مخاطب رو راضی کنن و راحت در بخش های دیگه گند بزنن…
الان که شکست خوردن به جای درست کردن بخش های دیگه میگن از این به بعد گرافیک بالا هم میذاریم کنار… (جالب اینجاست suicide squad رو هم مثال زدن)
همچین چیزی امکانپذیر نیست.بالا رفتن گرافیک همچنان ادامه خواهد داشت و حتی بمراتب گرافیک بازیها از گرافیک دنیای وقعی هم بیشتر خواهد شد.اگه افزایش گرافیک متوقف شه،فروش شرکتهای تولید سخت افزار هم کم میشه.بنظرم در اینده راه حلی برای کاهش هزینه و زمان جهت افزایش گرافیک پیدا میشه نه اینکه افزایش گرافیک متوقف شه.
قطعا داستان و گیم پلی مهم ترین چیزه ولی خداییش امسال خیلی با hellblade 2 عشق کردم چشم نواز بود این بازی گرافیکش که دیگه رسما دنیای واقعی بود شخصیت پردازی و داستان خیلی خوبی هم داشت ولی به خاطر این گرافیک واقع گرایانه قطعا مجبور شده بودن از چیزایی بزنن وگرنه بودجه اش سرسام آور میشد
بنده انچنان تخصصی تو موضوعات گیم ندارم . ولی بنظرم یه گیم باید سرگرم کننده و دلچسب باشه، فدا کردن این موضوع بخاطر گرافیک بالا اصلا کار جالبی نیست و باید بین این دوتا موضوع بالانس ایجاد بشه . من خودم به شخصه بیشتر سمت بازی هایی میرم که داستان بازیش جذاب باشه تا اینکه یه گرافیک واقع گرایانه اما بدون هیچ داستان جذب کننده ای داشته باشه.البته گرافیک بازی های الان هم دست کمی از واقعیت ندارن و پیشرفت بیشتر از این شاید خیلی جذابیت نداشته باشه.(بازم عرض میکنم بنده تخصصی ندارم و صرفا نظر شخصی خودم رو اعلام کردم)
برام سواله چرا بازیای ۲۰۱۴ و یا ۱۵ گرافیکشون از الان بهتره
اگه بگم از گرافیک بالا لذت نمیبرم، دروغ گفتم اما «وسواس» روی گرافیک رو متاسفانه این PC only گیمر ها کردند در پاچه ما!
تو نسل های ۶ و ۷، فخر فروشی PC گیمر اینطوری بود که میگفت این اسباب بازی هایی که شما کنسول پلیرها باهاش بازی میکنید، گرافیکش درحد سیستم های مستر ریس ما نیست! در نسل هشت که گرافیک های بسیار پرابهتی روی کنسول ها شاهد بودیم (مخصوصا تو اون دوسه سال آخر قبل شروع نسل ۹) گفتمان این عزیزان شیفت شد به اینکه شما چشمتون فریم ریت بالای ۳۰ نمیبینه!
خلاصه دنبال نفت در داروخانه ما نگردید، کارتونو انجام بدید و تشریف ببرید! گرافیک بالا خوب است، حتی میتواند از زدن به دل طبیعت و لمس کردن چمن هم لذتبخش تر باشد! اما رکن اول در لذت از گیم، کیفیت بالای گیم پلی است و بس.
درود، ( ممنون میشم تایید بشه اولین نظرم )
بعد مدتها رصد کردن دوست داشتم برای اولین بار نظر بدم، من حدود پانزده سال پیش در انجمن های سایت نقد فارسی و سایتی ک اسمشم یادم نیست حتی تاپپیک میزدم، دیگه ازون دوره گذشتیم 😃، این پست رو خوندم دلم خواست نظری بذارم، بنده فیلمباز هستم، با دو دهه فعالیت و نقد، اصلا هم درحد ی کاربر عادی اینجا توی گیم نیستم، نهایت ۲۵ تا بازی روی هم کرده باشم، ماشالا اینجا متخصص هستن همه و تو یکسال ده پونزده بازیو شخم میزنن بعد نقد و امتیازشونم منتشر میکنن، قابل درکه، ما تو فیلم سریال اینکارو میکنیم، مثل الان ک اسکویید گیم فصل دو نقدش داغه، فقط وقتی نظرات رو میخوندم، خواستم بگم راستش هردو درسته، یعنی منطق میگه ک هم گرافیک بالا + حس واقعگرایانه و چسبیدن بازی بهت و هم داشتن داستان گیرا هردو در نبردی سنگین برای اولویت بودن هستن، من شخصا ببخشید ، میدونم کلی هم دیسلایک میگیرم ولی بااینکه سیستمم تقریبا میکشیده همیشه ولی جی تی ای رو جز ی ربع اونم نسخه پونزدع سال پیششو بازی نکردم و دوست ندارم بااینکه جزو خدایان حساب میشه، چون راستش کارتون تو کتم نمیره، اتفاقا من طرفدار دو آتیشه سبک RPG و دنیای باز بودم و زمانیکه پونزدع سال پیش با دی وی دی بازی fallout 3 رو دیدم پکش روی میزمه و نصبش کردم یجورایی شانسی و رفتم توش تازه فهمیدم بازی یعنی چی! میخوام بگم جی تی ای خوراک من میتونست باشه، اما بخاطر فضا و نوع گرافیکی ک همیشه داشته اصلا نتونستم ارتباط برقرارکنم، الان ک شکم سیر شدیم نگیم گرافیک دیگه مهم نیست، یادمه اون زمان ک فقر گرافیکی نسبت ب این نسل بیشتر بود وقتی ی چیزی طبیعی بود انگار خودم بودم، چ حس عجیب غریبی، حتی راه رفتن ساده هم حسی خوب بهت میداد، خود بازی بماند، الان اسم راک استار میاد طبق معمول جی تی ای میدرخشد و حیف و صد حیف ک همین رد دد کدیک هیولا محسوب میشه اصلا نباید ب چشم بیاد در قیاس با جی تی ای ک حاضر نیستم امتحانش کنم حتی، همون دیدن گیم پلی ها ب اندازه کافی کافی بود برام، من فالوت ها رو بازی کردم، مافیاها رو بازی کردم ک همگی اوپن ورلد و واقعا درجه یک، یکی از دلایل بازی کردنم این بوددک وقتی سطح بازی مثل ی فیلم واقعی بود انگار خودم بودم، خصوصا اوپن ورلد کدهمه کاری میتونی بکنی، دیالوگ داری تو فالوت، میتونی بگی بله نه، ببخشید ف… آف ، و ب نسبت هر پاسخی ک میدی همونطور باهات برخورد میکنن، و خودم رو درون بازی میدیدم همیشه، خودم رو جلو میبردم, یا متال گیر های اشتباه نکنم کوجیما بود کارگردانش، اونم نسخه های قبلیش، چندساله بازی نکردم، چقدر جذاب بود، فقط اسب سواریش یادمه شوکه کننده بود برام، نمیتونیم بگیم خوب دیگه سیر شدیم و دیگه بیخیال کگرافیک، ب محتوا بچسبید، قطعا محتوا مهمه، ولی من یکی هر دو سدسال یکبار میدیدم کدوم بازی دقیقا واقعگرایانه تر بود میرفتم سراغش, خصوصا ک تو سن ما عطش و حوصله قبل رو نداریم ک تو بازی، مگه گیمر حرفه ای باشه طرف، هردو مهمن قطعا، و اینکه بازی ساز ب شعور گیمر احترام نمیذاره و داستان آبکی ارائه میده گردن گرافیک نندازه ک وقت زیادی میکیره، ب نظرتون نوشتن سی ساعت بازی یا ی داستان جذاب با ده نویسنده سخته یا گرافیک؟ ی ماهه میتونن اگر بخوان داستانی ارائه بدن ک هرسال شوک کنه مخاطبو، خودشون چسبیدن ب گرافیک ک دراین کلکل جذاب پیروز بشن، هشتاد درصد تمرکز و تلاش رو روی گرافیک گذاشتن بیست درصد بقیه چیزها، این ضعف مدیریتی خود استودیو ها هست، وگرنه ثابت شده بارها ک میشه ی بازی همه چیش خوب باشه و خوبم پول دراره، چیزی که هیچوقت تموم نمیشه ایده هست، اما اینکه گرافیک رو بیخیال یا مهم نیست اصلا حرف واقعا سلیقه ای و بدیه، خیلیا اون حس واقعگرایانه ی یک بازی هست ک سمتش میرن، و برعکس بهترین بازی های سال رو بیارید خیلیا میبینن کارتون هست دست خودشونم نیست، نمیتونن ک بازی کنن، ولی خوب وقتی جی تی ای بازی قرن دنیا هست شاید همین نشون میده ک میتونید ب آیتم های دیگری بپردازید و با ی گرافیک یا اصلا سبک اونطوری آنقدر محبوب بشید، گرافیک همیشه جزو دو اولویت اول هست و شما ی داستان خوب رو با کارتون بخوای ب خورد گیمر بدی واقعا داستانت رو حروم کردی علنا، هردو مهمن، فقط زیادی تمرکزها سمت گرافیک هست، یادش بخیر، ده سال پیشا مافیا رو بازی میکردیم میگفتیم خدای من، انگار فیلمه و ما فیلمی رو داریم پیش میبریم، اونم ب سبک خودمون چون دست خودمونه همه چیز، گرافیک اون موقع دقیقا پنجاه درصد گرافیک الان بود، درکل هردو مهم هستن، همونطور ک در سریال یا فیلم برترین جلوه های ویژه + برترین داستان ولی ؟؟ بازیگر اگر از پس نقشش برنیاد و خوب اون رو ارائه نده همه چیز نابوده، ولی شما بازیگر درست + داستان درست رو داشته باش، بدون جلوه های ویژه، ی کار کمدی یا اجتماعی یا بیوگرافی بساز، میترکونه، مثل فارست گامپ، مثل فایت کلاب، مثل کازابلانکا، درضمن ازونجاییکع اینجا گیمرهای عزیز هستن کسانیکه مثل من تجربه بازی fallout رو داشتن سریال این بازی هم ساخته شده و فصل اولش هم نمرات عالی گرفت و خیلی تحسین شد و فصل دومش بزودی میاد، بویژه کسانیکه بازیش کردن بیستر لمس، و لذت میبرن از سریال، ممنون از نظرات حرفه ای و عالیتون، خوندنشون ب همراه خود مطلب اصلی لذت بخش و آموزنده ست، 🌹
درود، بعد مدتها رصد کردن دوست داشتم برای اولین بار نظر بدم، من حدود پانزده سال پیش در انجمن های سایت نقد فارسی و سایتی ک اسمشم یادم نیست حتی تاپپیک میزدم، دیگه ازون دوره گذشتیم 😃، این پست رو خوندم دلم خواست نظری بذارم، بنده فیلمباز هستم، با دو دهه فعالیت و نقد، اصلا هم درحد ی کاربر عادی اینجا توی گیم نیستم، نهایت ۲۵ تا بازی روی هم کرده باشم، ماشالا اینجا متخصص هستن همه و تو یکسال ده پونزده بازیو شخم میزنن بعد نقد و امتیازشونم منتشر میکنن، قابل درکه، ما تو فیلم سریال اینکارو میکنیم، مثل الان ک اسکویید گیم فصل دو نقدش داغه، فقط وقتی نظرات رو میخوندم، خواستم بگم راستش هردو درسته، یعنی منطق میگه ک هم گرافیک بالا + حس واقعگرایانه و چسبیدن بازی بهت و هم داشتن داستان گیرا هردو در نبردی سنگین برای اولویت بودن هستن، من شخصا ببخشید ، میدونم کلی هم دیسلایک میگیرم ولی بااینکه سیستمم تقریبا میکشیده همیشه ولی جی تی ای رو جز ی ربع اونم نسخه پونزدع سال پیششو بازی نکردم و دوست ندارم بااینکه جزو خدایان حساب میشه، چون راستش کارتون تو کتم نمیره، اتفاقا من طرفدار دو آتیشه سبک RPG و دنیای باز بودم و زمانیکه پونزدع سال پیش با دی وی دی بازی fallout 3 رو دیدم پکش روی میزمه و نصبش کردم یجورایی شانسی و رفتم توش تازه فهمیدم بازی یعنی چی! میخوام بگم جی تی ای خوراک من میتونست باشه، اما بخاطر فضا و نوع گرافیکی ک همیشه داشته اصلا نتونستم ارتباط برقرارکنم، الان ک شکم سیر شدیم نگیم گرافیک دیگه مهم نیست، یادمه اون زمان ک فقر گرافیکی نسبت ب این نسل بیشتر بود وقتی ی چیزی طبیعی بود انگار خودم بودم، چ حس عجیب غریبی، حتی راه رفتن ساده هم حسی خوب بهت میداد، خود بازی بماند، الان اسم راک استار میاد طبق معمول جی تی ای میدرخشد و حیف و صد حیف ک همین رد دد کدیک هیولا محسوب میشه اصلا نباید ب چشم بیاد در قیاس با جی تی ای ک حاضر نیستم امتحانش کنم حتی، همون دیدن گیم پلی ها ب اندازه کافی کافی بود برام، من فالوت ها رو بازی کردم، مافیاها رو بازی کردم ک همگی اوپن ورلد و واقعا درجه یک، یکی از دلایل بازی کردنم این بوددک وقتی سطح بازی مثل ی فیلم واقعی بود انگار خودم بودم، خصوصا اوپن ورلد کدهمه کاری میتونی بکنی، دیالوگ داری تو فالوت، میتونی بگی بله نه، ببخشید ف… آف ، و ب نسبت هر پاسخی ک میدی همونطور باهات برخورد میکنن، و خودم رو درون بازی میدیدم همیشه، خودم رو جلو میبردم, یا متال گیر های اشتباه نکنم کوجیما بود کارگردانش، اونم نسخه های قبلیش، چندساله بازی نکردم، چقدر جذاب بود، فقط اسب سواریش یادمه شوکه کننده بود برام، نمیتونیم بگیم خوب دیگه سیر شدیم و دیگه بیخیال کگرافیک، ب محتوا بچسبید، قطعا محتوا مهمه، ولی من یکی هر دو سدسال یکبار میدیدم کدوم بازی دقیقا واقعگرایانه تر بود میرفتم سراغش, خصوصا ک تو سن ما عطش و حوصله قبل رو نداریم ک تو بازی، مگه گیمر حرفه ای باشه طرف، هردو مهمن قطعا، و اینکه بازی ساز ب شعور گیمر احترام نمیذاره و داستان آبکی ارائه میده گردن گرافیک نندازه ک وقت زیادی میکیره، ب نظرتون نوشتن سی ساعت بازی یا ی داستان جذاب با ده نویسنده سخته یا گرافیک؟ ی ماهه میتونن اگر بخوان داستانی ارائه بدن ک هرسال شوک کنه مخاطبو، خودشون چسبیدن ب گرافیک ک دراین کلکل جذاب پیروز بشن، هشتاد درصد تمرکز و تلاش رو روی گرافیک گذاشتن بیست درصد بقیه چیزها، این ضعف مدیریتی خود استودیو ها هست، وگرنه ثابت شده بارها ک میشه ی بازی همه چیش خوب باشه و خوبم پول دراره، چیزی که هیچوقت تموم نمیشه ایده هست، اما اینکه گرافیک رو بیخیال یا مهم نیست اصلا حرف واقعا سلیقه ای و بدیه، خیلیا اون حس واقعگرایانه ی یک بازی هست ک سمتش میرن، و برعکس بهترین بازی های سال رو بیارید خیلیا میبینن کارتون هست دست خودشونم نیست، نمیتونن ک بازی کنن، ولی خوب وقتی جی تی ای بازی قرن دنیا هست شاید همین نشون میده ک میتونید ب آیتم های دیگری بپردازید و با ی گرافیک یا اصلا سبک اونطوری آنقدر محبوب بشید، گرافیک همیشه جزو دو اولویت اول هست و شما ی داستان خوب رو با کارتون بخوای ب خورد گیمر بدی واقعا داستانت رو حروم کردی علنا، هردو مهمن، فقط زیادی تمرکزها سمت گرافیک هست، یادش بخیر، ده سال پیشا مافیا رو بازی میکردیم میگفتیم خدای من، انگار فیلمه و ما فیلمی رو داریم پیش میبریم، اونم ب سبک خودمون چون دست خودمونه همه چیز، گرافیک اون موقع دقیقا پنجاه درصد گرافیک الان بود، درکل هردو مهم هستن، همونطور ک در سریال یا فیلم برترین جلوه های ویژه + برترین داستان ولی ؟؟ بازیگر اگر از پس نقشش برنیاد و خوب اون رو ارائه نده همه چیز نابوده، ولی شما بازیگر درست + داستان درست رو داشته باش، بدون جلوه های ویژه، ی کار کمدی یا اجتماعی یا بیوگرافی بساز، میترکونه، مثل فارست گامپ، مثل فایت کلاب، مثل کازابلانکا، درضمن ازونجاییکع اینجا گیمرهای عزیز هستن کسانیکه مثل من تجربه بازی fallout رو داشتن سریال این بازی هم ساخته شده و فصل اولش هم نمرات عالی گرفت و خیلی تحسین شد و فصل دومش بزودی میاد، بویژه کسانیکه بازیش کردن بیستر لمس، و لذت میبرن از سریال، ممنون از نظرات حرفه ای و عالیتون، خوندنشون ب همراه خود مطلب اصلی لذت بخش و آموزنده ست، 🌹
آقا این نظر کاملا اشتباهه صنعت گیم باید پیشرفت کنه
اینکه بازی ای مثل suicide squad kill the justice league شکست خورد دلیلش گرافیک خوبش نیس دلیلش اینه قهرمان های محبوب جهان و هر کس رو به شکل مزخرفی کشتن تو داستانش ایراد داره گرافیک شاهکار باشه داستان خوب نباشه گیم شکست میخوره
بعضی بازی ها به گرافیک نیاز ندارن مثلا فورتنایت و ماینکرفت ولی اکثر گیما مث ردد مثل لست مثل گاد آف وار مثل فورزا مثل نید فور اسپید و…. همه شون باید گرافیک فوق العاده ای داشته باشن و هر نسخه بعدی پیشرفت گرافیکی ببینیم
یه گیم نه با داستان خالی نه با گیم پلی خالی نه با گرافیک خالی موفق نمیشه
بلکه یه گیم باید هر سه راس این مثلث رو داشته باشه و هیچ کدوم هم اولویت نزاره چون هر ۳ به یه اندازه مهمن و اگه هر ۳ تا رو خوب کار کنه میشه شاهکار میشه لست میشه ردد میشه گوست آف سوشیما