پلی استیشن: علیرغم شکست Concord به توسعه عناوین سرویس محور ادامه میدهیم
پلی استیشن در طول سالی که گذشت، موفقیتها و شکستهای بسیاری داشته است، اما Concord، شاید بزرگترین این شکستها بود. این عنوان پس از عرضه، چنان عملکرد ضعیفی داشت که در طی چند روز، از دسترس خارج شده و استودیو سازنده آن نیز تعطیل شد. پس از شکست Concord، بسیاری بر این باور بودند که سونی نسبت به توسعه عناوین لایو سرویس کمتر علاقه نشان خواهد داد، اما ظاهراً این غول بازیسازی، برنامههای کاملاً متفاوتی دارد.
هرمن هولست (Herman Hulst)، رئیس استودیوهای پلی استیشن، اخیراً اعلام کرده است که سونی قصد دارد بازیهای لایو سرویس بیشتری را توسعه دهد.
در مصاحبهای با مجله Famitsu، هرمن هولست بیان کرده که مردم به بازیهای با کیفیت علاقه دارند و پلی استیشن نیز به این موضوع پی برده که Concord، به دلیل عواملی مانند «شدت رقابت»، نتوانست این انتظارات را برآورده کند. با این حال، سونی فعلاً حاضر نیست که از عناوین لایو سرویس دست بکشد. وی در ادامه پیرامون برنامههای پلی استیشن و سونی، این چنین گفت:
ما همچنان بر روی توسعه عناوین لایو سرویس، همراه با عناوین تکنفره داستانمحوری که بازیکنانمان میخواهند، تمرکز خواهیم کرد.
او توضیح میدهد که پلی استیشن میداند که میتواند عناوین لایو سرویس با کیفیت بالا ایجاد کند و موفقیت HellDivers 2 را گواهی بر این ادعا میداند؛ بنابراین، به باور او، مشکل از ژانر نیست، بلکه مربوط به نتایجی است که این بازیها برای بازیکنان و خود پلیاستیشن به ارمغان میآورند.
این مدیر اجرایی، همچنین اشاره میکند که پلی استیشن در حال همکاری با استودیوهای شخص ثالث بیشتری است تا با عرضه بازیهای منحصر به فرد، مجموعه عناوین خود را تکامل بخشد؛ بنابراین، میتوانیم انتظار داشته باشیم که به زودی از بازیهای لایو سرویس بیشتری برای پلی استیشن رونمایی شود.
پر بحثترینها
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
نظرات
ادامه بدید جعبه هم از این شکست ها داشته:))))))))))
تا وقتی قدرت دست سونیه امریکاست، این داستان ها ادامه داره…باید قدرت برگرده دست سونی ژاپن
به هر حال باید الان رو ببینی که چی اتفاقاتی افتاده
ایکس باکس کل کریرش افتخاره
باطری قلمی کجاش افتخاره
کاملا درسته
استیت او دیکی ردفال و بلیدینگ ایج و…
نه حاجی چه افتخاری، افتخاری واقعی فوراسپوکن و کنکورد و لگو هورایزن هست
افتخار واقعی فقط ردفال و استارفیلد یکیشون قرار بود صنعت گیم رو به دو نیم تقسیم کنه اون یکی هم که دیگه نیازی نیست چیزی در موردش بگی خود اسمش تروله
ردفال به کنار، استارفیلد همون چیزی شد که قرار بود بشه، چیزی که شما ازش انتظار داشتی اسمش هست استار سیتیزن و هنوز پنج کهکشان هم نساخته بعد از ۱۵ سال توسعه و ۷۵۰ میلیون دلار بودجه،
جالبه به سونی که می رسی میگی نه گاد ۲۰۱۸ فقط ۶ سال در حال توسعه بوده و کمبود تنوع در انمی ها و گیم پلی عادیه، به بتسدا که می رسی میگی یعنی چی که کل کهکشان رو دستی نساخته
اشتباه متوجه شدی من کاری ندارم استارفیلد چه جور بازی هستش دارم از افتخاری که قرار بود کسب کنه ( دو نیم کردن صنعت گیم ) صحبت می کنم
کیل زون هم قرار بود هیلوکیلر باشه ولی مثال هایی که رد و بدل شد فاجعه بودن، انصافا گذاشتن استارفیلد اونجا مثل اینه که یکی بگه لست ۱ خوب نیست چون رو پی سی متای زیر ۷۰ گرفت و کسی هم پلی نداد حتی با اینکه سریالش تازه پخش شده بود
فورسپوکن و لگو هورایزن تردپارتی و سکند هستن
وای اینایی که اسن بردم فرست پارتی مایکروعند
خب برات لایت فال و knack و knack 2 رو مثال بزنم راضی میشی؟
لایو سرویس لازمه هر پلتفرمی هست اما به شرطی که جنبشو داشته باشی و خودتو گم نکنی
همیوجوریش تو زمینه انحصار کردن عناوینی که میتونستن مولتی باشن کلی گیمر رو از اون گیم ها محروم کردی
وای به حال اینکه بخوای تو زمینه لایو سرویس قد علم کنی واویلا باید گفت به اون روز
من اون روز رو میبینم که سونی چجوری با قوانین مسخره و پول پرستانش گند میزنه به همین عناوین لایو سرویس و فقَط دنبال خالی کردن جیب مردمه
لایو َسرویس بساز ولی رشد کردی گند نزن تو قوانینی که همین الان هم پی تو وین هستش
بازی خودشه
خودش ساخته
خودش صفر تا صد فرنچایز رو درست کرده
خودش پول داده
هرکسی هم دلش میخواد اونهارو بازی کنه ، لطف میکنه ، میره ، یه PS میخره.
?Understand
فردا نوبت نینتندو ئه نه؟
که با بازی انحصاری کلی گیمر رو محروم کرده و فلان.هان؟
چطور اول نسل نهم حرفی از محروم شدن گیمر ها از بازی های انحصاری نبود و حرفی از مایکروسافت نمیزدید.انحصاری آنتاپ آنتاپ میکردید.
(Reyam-)
گیما خودش مال خودشن اما اونایی که مالش نیستن چی؟؟
ووکانگ چی؟
فاینال فانتزی چی؟؟
سایلنت هیل؟
و باقی گیم ها از این دست.
آیپی اینا مال سونیه؟؟
منظور مترسک هم همین گیما بود وگرنه چیزی که خودش ساخته رو کسی نمیگه انحصاری نکنه.
اتفاقا متظور مترسک منظورش گیم های فرست پارتی سونی بود.
بگذریم حالا
ووکانگ و سایلنت هیل ربطی به سونی ندارند.پورتشون با خود بازیسازه.
فاینال فانتزی هم تبلیغاتش با سونی بوده و برای همین انحصاری زمانی بوده.
پورت فاینال فانتزی مربوط میشه به اسکوئر انیکس و ربطی به سونی نداره.اسکوئر انیکس در حال حاضر منتظره یه قرارداد با مایکروسافت ببنده و بعدش فاینال فانتزی رو پورت کنه.
فورتزا هم مولتی پلتفرم نیست ولی الان ۴۰ میلیون پلیر داره پس شکست کنکورد ربطی به مولتی پلتفرم بودن نداره چرا بعضی از جعبه فنا نمیخوان منطقی باشن و تعصبی نگاه نکن ؟
ووکانگ که مشکل xbox سه نه ps
سایلنت هیل هم قرار داد ثرد پارتیه (نسخه اصلیشم انحصاری بوده)
بیا منطقی ببینیم سری اس قیمتش چنده پلی فایو چند نمیشه داداش گرونه حالا من از وضعیت مالی تو خبر ندارم ولی خب خودت مقایسه کن همون سریز اس هم بزوره واقعا من تازه دارم میخرم
ببین عزیز من خودم هم وضع مالیم تفاوتی با سایر عزیزان هموطنم نداره.
حرف من چیز دیگس.آیا سونی به خاطر ما باید بازی هاشو مولتی پلتفرم کنه؟ مشکل ما ایرانی ها از اقتصادمونه.آیا سونی باید یه کاری کنه یا کشورمون؟این موضوع به سونی مربوطه یا کشورمون؟
تنها کشور دنیا هستیم که مشکل قیمت گذاری کنسول و دلار داریم.آیا این مشکل مربوط به سونی هستش یا کشورمون؟
از بیش از ۲۰۰ انحصاری ps4 چندتاش بازی خود سونی بودن و خودش ساخته بود؟ سونی بیش از نود درصد انحصاری های کنسولش همیشه تردپارتی هایی بودن که با پرداخت پول به گروگان گرفته شدن، کسی با فرست و سکندپارتی مشکل نداره. عموت کال آو دیوتی هم مایکروسافت نجات نمیداد هنوز محتوای بازی در گروگان سونی میبود. حالا باز خدا رو شکر که اکثر ناشرهایی که قبلا باهاش کار میکردن از سونی روو برگردوندن و دیگه براش انحصاری نمیسازن.
فک کن واسه بازیای لایو سرویسی که اساس اصلیشون تمامن برای خالی کردن جیب ملتن قانونیم در نظر بگیری بعد انگشو به سونیم بزنی😂
نمیبینم کسی جای این یاوه گوییا از اکتیویژنو EA مایه بزاره که خودشون سیستم پی تو وینو کردن تو پاچه ی ملت
سونی با هل دایورزش رشدشو نشون داد والا ندیدیم تغییر خاصی ایجاد کنه که هیچ ماکروترنزکشنم تو بازیش تاثیری نداشت
یکم شل بگیر ماکروسافت ناشر شده دنیات که تموم نشده XD
به محض اینکه بازی موفق شد لانچر PSN رو اجباری کرد، اینجوری هم نیست که تغییری نکرده باشه XD
اونو که کاربرای استیم از خجالتش دراومدن برا همین نمیشه دیگه حسابش کرد یا باز دوباره اجبارش کرد؟
خیلی دیگه آمارشو ندارم
کاملا موافقم ؛ لایوسرویس هم لازمه (نه افراط نه تفریط) اگه کیفیت داشته باشه چرا که نه ، به هر حال خیلی از هزینههای اون تکنفره های AAA رو با یه لایوسرویس متوسط رو به بالا (نه حتی عالی) میشه جبران کرد بدون اغراق (مگه Warframe اولش چی بود و حالا هم در مقابل بقیه مگه چهقدر شهرت داره ولی به هر حال داره پولشو در میاره خوبم در میاره)
حمله های پایر های تک نفره به لایو سرویسا منو یاده بحثای عروسک کی قشنگ تره میندازه
سلام به مدیر محترم گیمفا
من نمیدونم چرا در بخش وارد شدن به کاربری مشکلاتی وجود داره، خطاهای عجیبی میاد مثلا میگه همچین کاربری نیست یا اینکه میگه شما باید ثبت نام کنی، یا پسورد اشتباست، یا اینکه وقتی وارد کاربری میشیم و بعد وارد یه پست خبری میشیم میبینیم که از کاربری خارج شدیم یا تو بخش گروه ها وقتی تو کاربری نیستیم پیامها نمایش داده میشن ولی تا وارد کاربری میشیم پیامها لود نمیشن.
ممنون میشم رسیدگی کنید، شرمنده که اینجا پیام میزارم.
شکست مقدمه پیروزی است
و باعث موفقیت میشود ؟؟!!
احتمالا اره !
بله بایدم باشه
امیدوارم لایو سرویس های متنوع و متفاوت مثل هلدایورز بیشتر ساخته شه نه کنکورد
واقعا امیدواریم
هلدایورز منو هشت ساعت تمام پشت سیستم نگهداشته بود
گذر زمانو حس نمیکردم
«هرمن هولست (Herman Hulst)، اعتقاد دارد یکی از دلایل مهم شکست Concord، وجود رقابت شدید در بازار عناوین سرویس محور بود»
این دلیل فقط میتونه آخرین دلیل ممکن برای یک عنوان سرویس محور باشه، دلایل اصلی و مهم شکست بازی ۱- نداشتن نوآوری و برتری ای نسبت به عناوین رقیب ۲- پولی بودن طراحی شخصیت هاشم که دیگه بماند، Helldivers 2 رو آدم میره میبینه کیف میکنه Marvel Rivals رو میبینه کیف میکنه اینطور که معلومه هولست هنوز درس نگرفته و نمیخواد قبول کنه که علت های اصلی شکست این بازی چی بوده اگر با این طرز فکر بخواد ادامه بده هیچ تضمینی برای موفقیت عناوین دیگه وجود نداره به نظرم باید یک دور نظر کارگردان Marvel Rivals رو بخونه تا بلکه واقعیت رو بپذیره که چه چیزی تو رقابت مهمه «نوآوری و برتری»
https://gamefa.com/1107186/marvel-rivals-director-calls-concord-useless/
شما marvel rivals رو روی ps5 پلی دادید؟
چون اون اوایل برای ایران بالا نمیومد
الان مشکلش حل شده؟
من براساس واکتروهایی که ازش دیدم گفتم آدم کیف میکنه میبینش چون واقعا جذاب و سرگرم کنندس خودم هنوز قسمت نشده تجربش کنم ولی به طور کلی شنیدم رو PC با الکترو قابل اجراس اما رو کنسول رو نمیدونم متاسفانه
شاید خودشم میدونه ولی اینطور میگه که به روی خودش نیاورده باشه. شایدم از تاثیر سوئیت بیبی میترسه.
راست میگه دیگه
رقابت زیاد باعث میشه بازیایی که نو اوری ندارن دیده نشن
😏
ولی جدا بازی که نوآوری نداشته باشه حتی اگه سبکش هیچ رقابتی هم نداشته باشه باز موفق نمیشه، کماینکه این وسط یه چند سالی کلا بازار CRPGها خوابیده بود چون بازی خلاقانه ای نیومد اونجا
واقعا عجیبه چجوری تونستن بدون یه ذره نو اوری بازیو ۴۰ . ۵۰ دلار قیمت بذارن در حالی که بازیای بهتر و رایگان هم هستن؟
چرا ps استودیوشو خرید وقتی حتی ۱ بازی هم نساخته بودن
دوستان کسی میدونه تو بازی اساسین کرید اودیسه چجوری روز و شب رو تغییر بدم ممنون میشم بگید
داداش روز و شب که خودش تغییر میکنه
اگه منظورت مدیتیشن (خوابیدن)بازیه که باید اسکیل لازم رو بگیری
چرخه روز و شب تو بازی هست
با وجود قرار گرفتن Helldivers و Destiny جزو ده بازی پر درامد سال در استیم به نظرم منطقیه سونی به سرمایه گذاری روی بازی های سرویس محور ادامه بده.
البته سونی امثال نشون داد هنوز توجه خاصی به بازی های داستانی داره.
اگه یه چی مثل هلدایورز۲ باشه چرا که نه
آقا شما یه دونه بدید ، ولی درست و درمون . بشه بودجه بیشتری برای عناوین AAA. تهیه کرد. تمام
بازی مشکلات زیادی داشت(نه از لحاظ فنی و سرور و اینا) ولی به نظرم توی یکی دوسال با آپدیت و پشتیبانی میتونست خیلی بهتر بشه.
ولی متاسفانه اشتباهاتی مثل نداشتن نوآوری و عملا کپی پیست اورواچ و ولورانت(تازه این پولی بود و اون دوتا رایگان)، پولی بودن بازی اونم با قیمت ۴۰ دلار(به نظرم یا باید رایگان میومد یا نهایتا ۲۰ دلار قیمت میداشت)، طراحی افتضاح کاراکترا و مسائل ووک که شدیدا تو بازی بود(مثل ضمیر برای کاراکترا) و گیمپلی یکمی کند(نه خیلی زیاد البته) باعث شد این بازی بد زمین بخوره.
وگرنه از لحاظ فنی و سرور واقعا مشکلی نداشت. گرافیک بازی که خوب بود، باگی که من تو بازی ندیدم(حتی تو ویدیوهایی که ازش دیدم باگی ندیدم)، سرورهای بازی هم واقعا خوب بودن و پینگ و لگ پایین حتی با اینترنت ایران داشتن ولی اشتباهاتشون اونقدر بزرگ بودن که این خوبی ها به چشم نیومدن یا خیلی کمرنگ بودن
امیدوارم از این شکست دست بگیرن و برای بازی هایی مثل ماراتون و fairgame(اگه درست گفته باشم) این اشتباهات رو تکرار نکنن
دیسلایک ها واس چیه خب باید بسازن دیگه مگه میشه ناشری مثل پلی استیشن چندتا لایوسرویس بزرگ نداشته باشه
عکس تو متن عالیه!
خوبه ادامه بده سید…👍🏻🗿
😅❌
جان مادرتون یه چیزی مثل هلدایورز بسازید
این کنکورد چی بود واقعا
عناوین تک نفره کوچیکتر هم میتونن پر سود باشن. نینتندو رو نگاه کنین، هزینه بازیاش چندین برابر کمتره ولی فروش فضایی دارن