شرکت EA بودجه تبلیغات بازی Dead Space را به Mirror’s Edge داده بود
در حالی که سری Dead Space نمرات نسبتاً بالایی را از منتقدین دریافت کرده، نتیجهگیری شرکت EA هنگام به نمایش گذاشتن آن برای منتقدین پیش از عرضه متفاوت بود.
بسیاری از این منتقدین پیش از عرضه، Dead Space را با بازی اکشن پارکور اول شخص DICE، به نام MIrror’s Edge، مقایسه کردند. این مقایسه باعث شد که بودجه مارکتینگ Dead Space در اندازه یک عنوان AAA نباشد. بر اساس گفتههای برت رابینز، کارگردان بازی اول Dead Space، شرکت EA تصمیم گرفت بودجه مارکتینگ خود را به Mirror’s Edge منتقل کند. عنوان مذکور از نظر منتقدین پیش از عرضه، جایگاه بالاتری داشت. از طریق همین نظرسنجی نهایی است که توزیعکننده بازی پتانسیل نمره و موفقیت تجاری را برای عنوان در دست ساخت خود تشخیص میدهد.
نظر منتقدین پیش از عرضه درباره Dead Space
بر اساس مصاحبه ویدیویی رابینز، منتقدین پیش از عرضه باور داشتند که Dead Space نمرهای نزدیک به ۷۰ و Mirror’s Edge امتیازی برابر با ۹۰ را دریافت کند. وی اینگونه اظهار داشت:
آنها بودجه مارکتینگ ما را قطع کردند و بازی Mirror’s Edge تمامی سهم ما را به دست آورد. ما قرار بود در یک بازه زمانی مشترک عناوینمان را منتشر کنیم. آنها تستهای داخلی خود را انجام دادند. تحلیل مبتنی بر پیشبینی متاکریتیک انجام شد و آنها برای Mirror’s Edge امتیاز ۹۰ را پیشبینی کردند و به Dead Space نمره ۷۰ را دادند. این اتفاق تنها چند ماه پیش از انتشار کامل بازی رخ داد. آنها به بازی کامل نگاه نکردند… کار ما تقریباً تمام شده بود و آنها فکر میکردند بالاترین نمره ممکن برای ما ۷۲ باشد… به همین دلیل بودجه مارکتینگ ما نصف شد و تمام آن در اختیار Mirror’s Edge قرار گرفت. در نهایت Mirror’s Edge توانست نمرهای در محدوده ۸۰ را دریافت کند و ما ۹۰ را دریافت کردیم.
من فکر میکنم این موضوع در نهایت به ما کمک کرد… ما به عنوان موفقی تبدیل شدیم. مارکتینگ قدرتمندی نداشتیم تا به مردم بگوید قرار است بهترین بازی تاریخ را تجربه کنند. ما به اثری تبدیل شدیم که مردم خودشان کشف کردند. یک گروه از طرفداران شکل گرفتند که به زودی از سایر بازیکنان میپرسیدند: «آیا این بازی را تجربه کردهای؟»
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
نظرات
🟢 باید از EA و Ubisoft درس زندگی آموخت
✅ که اگر دچار تکبر و غرور بیش از حد بشوی، زمینگیر خواهی شد و از چشم اطرافیانت خوار و ذلیل میشوی و برای هیچکس نه اهمیتی داری و نه احترامی …
شاید اگه یه رقیب خوب برای ea بود این شکلی نمیشد
هنوز هر وقت اسم eFootbal رو میشنوم دوست دارم کله م رو بکوبونم محکم به دیوار
متاسفانه EA تا فوتبالش رو داره غم نداره اما از وضعیت یوبیسافت خوشحالم. انشاالله بعدی ناتیداگ باشه
تا وقتی با کیفیت ترین و بهترینارو عرضه میکنه تو به ۳ دین زنده دنیا هم دعا کنی بازم اتفاقی نمیفته
فقط خودت فشار میخوری 😂
واقعا هم حرفش درسته
اینکه بودجه کلانی نداشته باشی و سر و صدا ایجاد نکنی باعث میشه که هم هایپ کسی بالا نیاد الکی هم اینکه راحت تر بتونی بازی خودتو بسازی. خیلی بازیها به این روش اومدن بالا خیلی ها هم با برعکسش خوردن زمین
حرف شما تا حدودی درسته اما یک نکته این وسط وجود داره، ببینید مارکتینگ فقط شامل هایپ کردن مخاطب از اون گیم نمیشه بلکه شامل شناخته شدنش هم میشه مخصوصا اینکه اگر آیپی جدید و همینطور بازی برای یک استودیو مستقل باشه، وظیفه تیم کنترل کیفی اینه که کیفیت بازی رو بسنجه و تشخیص بده که برای تبلیغات این بازی چقدر باید بودجه تدارک ببینیم مثال میزنم بازی Hi-Fi Rush اگر Shadow Drop نمیشد و مثل بقیه بازی ها اول معرفی میشد بعد چندوقت هم عرضه میشد اونم با تبلیغات زیاد قطعا فروشی که میکرد خیلی بیشتر از الانش بود این نتیجه اشتباه مدیریت و تیم کنترل کیفیه که نمیتونه تشخیص بده و خیلی از بازی های با کیفیت هستند که بخاطر همین مارکتینگ ضعیف از لحاظ تجاری شکست خوردند
یا همین EA اگر بودجه مارکتینگ رو برای Dead Space در نظر میگرفت خب طبیعتا فروش بالایی رو تجربه میکرد و بیشتر شناخته میشد بالاخره سازنده بازی داره زحمت میکشه که بازی ای که ساخته به بهترین شکل ممکنه عرضه و دیده بشه بخاطر مدیریت اشتباه EA باعث شد بازی لطمه ببینه اینکه چقدر لطمه دیده فقط خدا میدونه، من حرف کارگردان بازی رو نقض نمیکنم اما تاییدش هم نمیکنم چون همچین بازی با کیفیتی که متای ۸۹ کسب کرده نیازمند یک تبلیغات وسیع بوده چون مشخصه که کمتر از اونی که باید تبلیغ براش در نظر گرفته شده آمار فروش پایین این فرنچایز میتونه به این موضوع شهادت بده به طور کلی این فرنچایز از لحاظ تجاری به اونچه که حقش بوده نرسیده
ولی من میرورو بیشتر دوست داشتم خدایی ….
مهم اینه که EA نه لیاقت اون رو داشت و نه این رو ؛ چون هر دو بازیهای باکیفیت ، خلاقانه و قابلاحترامی بودن ولی الکترونیکآرتز که تنها اسمش بهرهمند از آرت هست هر دو رو نابود کرد !!!
حالا برای نسخه اول قدرشو ندونستن
دیگه طبیعتا باید برای دنبالش درس عبرت گرفته باشن
با اینکه ۴میلیون نسخه برای یه گیم horror کافیه مثل اینکه سودده نبوده
این فرانچایز از نظر کیفیتی چیزی از سری RE کم نداره ولی اون مهم ترین ایپی کپکامه و از نظر مارکتینگ چیزی براش کم نمیذاره
نمیدونم نا خود آگاه یاد مدال افتخار افتادم …