پلتفرم Steam در سال ۲۰۲۴ به رکورد جدید ۱۸ هزار بازی منتشر شده دست یافت
اگر مخاطب PC باشید، بدون شک با پلتفرم Steam آشنایی دارید؛ این فضا به دلیل تعداد کاربران، هزاران عنوان موجود در آن و گزینههایی که در اختیار شما میگذارد، کلیدیترین پلتفرم بازی PC است.
امسال Steam رکورد بزرگ و جدیدی را با انتشار بیش از ۱۸۸۶۴ عنوان شکست. سال گذشته این پلتفرم ۱۴,۳۱۱ بازی منتشر کرده بود.
سرویس Steam اهمیت بسیار بالایی در صنعت و جهان گیمینگ دارد چرا که به ۴۰ میلیون بازیکن همزمان دست یافته و یک فضای در دسترس را برای گیمرها فراهم میآورد.
با وجود آنکه ۲۰۲۴ سال تعدیل نیرو در صنعت بازیهای ویدیویی بود، اما همچنان بازیهای بیشتری ارائه شدند. تنها کافی است به آمار فروشگاه Valve نگاهی دقیقتر بیندازیم. بیش از ۱۸,۸۲۵ عنوان در سال ۲۰۲۴، روی پلتفرم Steam منتشر شدهاند. تفاوت این رقم با رکورد سال گذشته، ۴۰۰۰ بازیِ بیشتر است. در نظر داشته باشید که این آثار به ۲ دسته عناوین عادی و بازیهای Limited تقسیم میشوند.
عناوین Limited، بازیهایی هستند که به دلیل شکست در تامین تعداد بازیکن و فروش مناسب، قابلیت شخصیسازی پروفایل دارند. بر اساس این دستهبندی، اکثر عناوینی که امسال منتشر شده پایینتر از حد انتظار عمل کردهاند. ما صنعت بازی را به خوبی میشناسیم و میدانیم که دست یافتن به شهرت و محبوبیت با رقبای بیشمار بسیار دشوار است.
این یعنی تنها ۴۰۰۰ بازی از لیست عناوین مورد نظر در دستهبندی عناوین تاییدشده با سطح نسبی موفقیت و شخصیسازی کامل پروفایل قرار میگیرند. بانک دادههای SteamDB این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار میدهد. با این وجود، کاملاً واضح است که در چند سال گذشته، تعداد بازیهای محبوب، پرفروش و پرطرفدار تا حد چشمگیری افزایش یافتهاند. برای مثال، اگر سال ۲۰۱۷ را با ۲۰۲۴ مقایسه کنیم، متوجه میشویم که تعداد بازیهای موفق تقریباً ۲ برابر شده است.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
نظرات
استیم سالهاست بستری رو فراهم کرده که بازیساز های مستقل با حداقل مشکل و سختی بتونن بازیشون رو ؛ روی استیم منتشر کنن
و البته به خاطر کامینیتی عظیمی که داره خود بازیساز های مستقل هم ترغیب میشن بازیشون روی استیم منتشر کنن چون اگه بازی با کیفیتی باشه به شدت و سرعت دیده میشه
همه جوره استیم لیاقت این آمار فوق العاده رو داره و جامعه گیمینگ مدیون نابغه ای مثل گیب نیوئل هست
تخفیف های گاد رو جا انداختی
همین دیروز it takes two رو با ۸۰% تخفیف، فقط ۴ دلار خریدم
و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales رو ۱۷ دلار
کامینیتی قوی و ساپورت از Dualsense هم که واقعا عالی، رابط کاربری و امکانات هم بهترین و بی کمبود
https://steamcommunity.com/id/Reza_identity
اگه کسی مایل بود میتونه منو اد friend کنه☝️. ❤️
خیلی خبر خوبی هست یعنی رشد در ویدیو گیم ادامه داره هم گیمر هم تعداد بازی ها و بازی های موفق طبیعی تو اینهمه بازی در یک سال بالاخره بازی هایی هم شکست بخورن و تعدیل نیرو بشن و تعطیل ،از اینور برای بازی سازها یه ایرانی هم از این به بعد با باز شدن گوگل پلی و رشد قیمت دلار شاهد رشد بیشتر بازی های ایرانی از لحاظ تعداد کیفیت درآمد ارزی و اشتغال زایی باشیم.سه سال هست که با فیلترینگ گوگل پلی درآمد حتی بازی های بزرگ ایرانی رو گوگل پلی پنجاه درصد کاهش پیدا کرده بود تو این وضعیت کشور اقتصاد داغون اختلاسها یه هر روزه و رنگارنگ فشار شدید روحی نبود امید به آینده کشور اقلیت تندرو باعث اذیت و فشار روحی مردم و جوانان میشن افزایش مهاجرت به سونامی رسیده و بخش دیجیتال مارکتینگ کشور مشکلات مختلف و عذاب آوری داره این رفع فیلتر نی تونه یکم خستگی بچه ها و تیم های توسعه شون رو از تنشون بیرون کنه و امیدی ایجاد کنه که ناشرها یه بزرگ و گیمرها یه خارجی با این استعداد ها و انگیزه های بازی سازهای ایرانی آشنا بشن تو این اوضاع درآمد ارزی می تونه یکسال نشده بازی سازها یه ایرانی رو پولدار کنه و همینطور در استیم شاهد بازی هایه ایرانی با کیفیت باشیم با همکاری با ناشر هایه بزرگ حتی لهستان با ایران بازی سازی رو شروع کردن ولی تو این ۲۰ سال لهستان به کجا رسید ولی ایران با آیت پتانسیل بالا جوانان تاریخ و افسانه های کهن ادبیات کلاسیک غنی ساخت یه بازی بزرگ از شاهنامه اوستا یا تاریخ کشور مثل هخامنشی ساسانیان و نبرد با اعراب بشه آرزو برای ما آریو برزن بابک ،مازیار ،سردار سورنا،مهم نیست که اقلیت که همه چی دستشون هست میخوان اینا دیده نشن مهم اینه که هممون عاشق اینا هستیم و در دل همه مردم کوروش و قهرمانان ایران جا دارن و بدون شک همین بچه ها افتخارات مارو به جهان معرفی میکنن و ثابت میکنن که فرهنگ ایران اینا هستن ❤️❤️❤️
به امید روزی که گیمینگ مثل یه سینما به یه مدیای جهانی تبدیل بشه که خانواده ها براشون عادی بشه،مثلا همونطور که فیلم دیدن همگانیه
آیا از این ۱۸۸۶۴ بازی ، ۸۶۴ تاش برای ما شناختهشده هست ؟! تازه اگه ۸۸۶۴ تاص هم در بهترین حالت بشناسیم هنوز ۱۰۰۰۰ بازی وجود داشته تو ۲۰۲۴ که ما اصلا نمیدونیم چی هست !!
نه بابا، شوخی میکنی
مگه باید همه بازیارو بازی کنی
کاری به بازی کردن ندارم ؛ پوینت حرف چیز دیگهس ، دارم میگم ممکنه از این تعداد عظیمی که ما نمیشناسیم (حداقل ۱۰۰۰۰ تا) واقعا خیلیاشون اگه نگیم عالی ولی نسبتا خوب هم باشن ولی دیده نمیشن و میرن و طبیعتا همه خلاقیت سازنده هم چال میشه !!!
فرض کن از این ۱۸ هزار بازی، ۱۰۰۰ تاشون توی ژانر من باشند(برای مثال من پلتفرمینگ یکی از ژانر ها محبوبمه، اگه مم بخوام، یه تحقیقی میکنم میبینم توی متاکریتیگ یا استیم چه بازیایی توی این ژانر نمره خوبی گرفتن، و بعد سراغشون میرم)
حرفم اینکه درسته ۱۸ هزارتا بازیه ولی ادم همیشه باید ژانر خودش پیروی کنه(گرچه حرف شما هم درسته،جامع عام گیم به این درک نرسیدن،فقط میرن ببینن کدوم بازی بیشتر اسم ترکونده ،برای همین این بازیا دیده نمیشن)