تعداد مجوز بازیهای ویدئویی چین در سال ۲۰۲۴ رکورد زد
موضوع سانسور در چین، داستانی قدیمی و همیشگی است که پای آن به بازیهای ویدئویی هم کشیده شده. هر سال تنها تعداد محدودی از بازیهای خارجی برای انتشار در این کشور تایید میشوند و اداره ملی مطبوعات و انتشارات (NPAA) چین با دقت، بازیهایی که مجوز میگیرند را زیر نظر دارد.
اما در ۲۰۲۴، این آژانس بیش از ۱۴۰۰ بازی را تایید کرده است که بالاترین تعداد طی ۵ سال گذشته در چین به شمار میرود. کاهش محدودیتهای چین در اعطای مجوز به بازیهای ویدئویی خبری مثبت برای این صنعت است، چرا که این کشور دومین بازار بزرگ بازیها در جهان است و افزایش تعداد عناوین مجاز در چین به رشد و پویایی بیشتر این صنعت کمک میکند.
در ماه دسامبر، NPAA تعداد ۱۲۲ بازی داخلی و ۱۳ بازی خارجی را تایید کرد که مجموع بازیهای تایید شده در سال ۲۰۲۴ را به ۱۴۱۶ عنوان رساند. این آمار جهشی بزرگ نسبت به سال ۲۰۲۳ دارد. در سال گذشته میلادی تنها ۱۰۷۵ بازی برای انتشار در چین مجوز دریافت کردند.
در سال ۲۰۲۴، ۱۳۰۶ بازی تولید چین و ۱۱۰ بازی خارجی موفق به دریافت تاییدیه NPAA شدند. در مقایسه با سال۲۰۲۳، باید بگوییم تنها ۹۷۷ بازی داخلی و ۹۸ عنوان بینالمللی مجوز گرفتند که نشان از رشد چشمگیر توسعه بازیهای ویدیویی در چین دارد.
دولت چین قوانین سختگیرانهای برای انتخاب بازیهایی که در این کشور عرضه میشوند و همچنین محدودیتهای سنی اعمال میکند. برای مثال، افراد زیر ۱۸ سال تنها مجاز هستند بین ساعت ۸ تا ۹ شب در روزهای تعطیل و آخر هفته بازی کنند.
در هر صورت، محیط سخت بازیهای ویدئویی در چین اخیراً بهبود یافته است؛ چرا که تنها ۵۰۰ بازی در سال ۲۰۲۲ مجوز گرفتند. این تعداد پایین ناشی از محدودیتهایی بود که توسط دولت چین اعمال شد.
سال ۲۰۲۴ به عنوان سالی با بیشترین تعداد بازیهای تایید شده در چین از سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. در سال ۲۰۱۹، پس از بازسازی ساختار دولت در سال ۲۰۱۸، تعداد ۱۵۰۰ بازی تایید شد؛ درحالی که در سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۰۰۰ بازی موفق به دریافت مجوز در چین شدند.
با موفقیت بازی AAA چینی Black Myth: Wukong در سال ۲۰۲۴، روشن است که چرا دومین بازار بزرگ بازیهای ویدیویی در جهان به تدریج به این صنعت علاقه بیشتری نشان میدهد. همچنین، با افزایش ۷ درصدی فروش بازیهای ویدیویی در این کشور، آینده تجاری بازیها در چین بسیار امیدوارکننده به نظر میرسد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
فکر کنم وقت اینه یه چند تا کپی از بازی های بزرگ داشته باشیم
یه بلک میث با متای ۸۱ برای قانع کردن دولت چین بس بود
ما هم جای غر زدن گام اولو باید خودمون بداریم که کم کم داره برداشته میشه انگاری
“۱۳۰۶ بازی تولید چین”
واقعا چندتا از این این ۱۳۰۶ تا رو بقیه دنیا هم میشناسن ؟؟
دنیا همین که من رو میشناسن کافیه داداچ
چند وقت پیش ی مقاله بود معرفی بهترین بازی های ایرانی ، چنتا از اونا رو بقیه دنیا هم میشناسن ؟
😅خودم نصفشون رو نمیشناختم
من حدود ۹۰ درصد 😂 اون ۱۰ درصد هم تبلیغاتشون اینقدر زیاد بود دیده بودم
۸ تا ۹ شب😳😳😳😳😳😳😳
ا کجا معلوم این بخواطر کاهش محدودیت ها باشه؟
شاید گیم های جدید استاندارد تر
ساخته شدن نسبت به محدودیت های چین