نگرانی طرفداران از استفاده از Unreal Engine 5 در Borderlands 4
برخی از طرفداران نگران هستند که استفاده از Unreal Engine 5 منجر به لگ و بهینهسازی ضعیف Borderlands 4 شود.
Borderlands 4 در اوایل سال جاری پس از شکست تجاری بزرگ فیلم سری رسماً معرفی شد تا امید را در دل طرفداران این مجموعه زنده کند. از آن زمان تاکنون، هیجان برای بازی چهارم به آرامی در حال افزایش بوده است، به ویژه پس از انتشار اولین تریلر رسمی گیمپلی در The Game Awards 2024. بنابراین، انتظارها برای Borderlands 4 در حال حاضر در بالاترین سطح خود قرار دارد.
در مصاحبهای با Famitsu، آنتونی نیکلسون (Anthony Nicholson)، تهیهکننده Borderlands 4، با اعلام استفاده از Unreal Engine 5 در ساخت بازی، باعث شد برخی از طرفداران نگران شوند که موتور گرافیکی مذکور ممکن است منجر به نیازمندیهای سیستم بالا برای اجرای روان بازی شود و برخی دیگر نگران مشکلات عملکردی باشند.
او در این باره گفت:
به لطف Unreal Engine 5، ما قادر هستیم هر منطقه از جهان را طراحی کنیم، حتی در اندازهای بسیار بزرگ؛ بنابراین بازیکنان میتوانند در حین کاوش کارهای بیشتری انجام دهند.
به طور کلی، بهتر است نگرانیهای مربوط به لگهای احتمالی و بهینهسازی ضعیف را با کمی تردید در نظر گرفت. با وجود انتشار بازیهایی با مشکلات فنی، برخی از عناوین مانند Marvel Rivals از مشکلات ادعا شده ناشی از UE5 رنج نبردهاند.
Borderlands 4 در سال ۲۰۲۵ برای PC، Xbox Series X|S و PS5 منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
فراگیر شدن انریل انجین واقعا نگران کننده است و اصلا چیز مثبتی نیست فارغ از بحث بهینه نبودنش.
باعث میشه کلیت بازیا و مکانیسم هاشون شبیه هم بشه
مارول رایولز هم بهینهسازیش سخت بوده
اینو میشه از رزولوشن اعلام شده بازی برای کنسولا تشخیص داد
اصلا یه بازی اسم بیار که با انریل پنج بهینه بوده
حقیقتا برا ویچر نگرانم
انریل ۴ هم داغون بود
انریل ۴ اخراش خوب شده بود
بازیای خفنی باهاش عرضه شد
دلم به حال کنسولا میسوزه
یه روز میبینین که کنسولتون از شدت سنگین بودن یه بازی بخاطر آنریل ۵ داره سرفه میکنه و داد میزنه: خدایا بسه دیگه
والا اگه سازنده خوب بهینهسازی نکنه (مثل استاکر۲) پیسی هم همین میشه
بیاد بسه برام
خیلی از قبلی گذشته
ویچر ۴…
خدا عاقبتمونو بخیر کنه
نسخه قبلی هم یادمه روی pc بهینه نبود امیدوارم این یکی خوب باشه.