مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
در سال ۲۰۲۴ شاهد انتشار بازیهای متنوعی در ژانرهای مختلف بودیم و یک مجموعه خوب از عناوین گوناگون در دسترس گیمرها قرار گرفت. امسال سال جالبی برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس بود و هر دو کنسول در طول ۱۲ ماه گذشته عملکرد پر فراز و نشیبی داشتهاند. در این مطلب قصد داریم به بررسی بازیهای منتشر شده برای این دو کنسول رقیب در سال ۲۰۲۴ بپردازیم و ببینیم کدام یک بر دیگری برتری داشته است.
۲۰۲۴ از نظر انتشار عناوین فرست پارتی در همه زمینهها سالی عجیب و غریب بوده است. نینتندو در این سال پرفروغ ظاهر نشد، چرا که Nintendo Switch در اواخر عمر خود قرار دارد. اما از سوی دیگر، ۲۰۲۴ برای سونی و مایکروسافت نیمۀ راه محسوب میشود که معمولاً زمانی است که کنسولها خود را با عناوین فرست پارتی نشان میدهند. با این حال، سال ۲۰۲۴ برای هر دو کنسول PS5 و Xbox Series X/S، بیشتر حکم یک مقدمه برای سال آینده را داشت.
سونی طی سالی که گذشت در پشتیبانی از عناوین فرست پارتی PS5 متفاوت عمل کرد. در این سال شاهد انتشار هیچ بازی بزرگی از فرنچایزهای مطرح سونی نبودیم، اما عناوین کوچکتری در دسترس قرار گرفتند و بسیار هم موفق ظاهر شدند.
بازی پلتفرمر سهبعدی Astro Bot عملکرد تحسینبرانگیزی را از خود بر جای گذاشت و با استقبال قابل توجه منتقدین و بازیکنان مواجه شد. شاید بتوان گفت که اثر مذکور یکی از بهترین بازیهای انحصاری تاریخ پلی استیشن محسوب میشود. Astro Bot با ارائه گیمپلی سرگرمکننده و خلاقیت بی حد و حصر، یکی از بهترین بازیهای موجود برای PS5 است.
پلی استیشن همچنین در سال ۲۰۲۴ عنوان Helldivers 2 را عرضه کرد. این اثر شوتر سوم شخص چندنفره، که توسط استودیوی Arrowhead Game توسعه یافته است، شاید به اندازه Astro Bot مورد تحسین منتقدین قرار نگرفته باشد، اما بدون شک یکی از موفقترین عناوین سرویس محور سونی به شمار میآید. این بازی لقب بزرگترین عرضه یک عنوان پلی استیشن روی PC را از آن خود کرد که موفقیت قابل توجه آن را نشان میدهد. موفقیت Helldivers 2 بسیار فراتر از چیزی بود که پیشبینی میشد و حتی سونی این عملکرد فوقالعاده را پیشبینی نمیکرد.
پلی استیشن با وجود کسب دو موفقیت قابل توجه با Astro Bot و Helldivers 2، اثری منتشر کرد که شکست بزرگی را برای این غول بازیسازی رقم زد. بله! در مورد Concord صحبت میکنیم. این بازی پس از یک چرخه توسعه طولانی و پرهزینه، در آگوست امسال منتشر شد، اما پس از گذشت دو هفته و به دنبال استقبال سرد و فروش کم، سرورهای بازی برای هیمشه خاموش شدند. همچنین افرادی که بازی را خریداری کردند پول خود را پس گرفتند. چندی بعد نیز سونی از تعطیل شدن استودیوی Firewalk خبر داد. این استودیو حدود یک سال و نیم قبل توسط سونی خریداری و به زیرمجموعه استودیوهای پلی استیشن اضافه شده بود.
موفقیت Helldivers 2 و Astro Bot و شکست Concord نشان میدهد که پلی استیشن سال پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در اوایل امسال نیز بازی Stellar Blade ساخته استودیوی کرهای Shift Up برای پلی استیشن ۵ منتشر و به عنوان یکی از بهترین بازیهای اکشن سال برگزیده شد. سپس Rise of the Ronin برای PS5 در دسترس قرار گرفت که نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود. در پاییز ریمیک Until Dawn عرضه شد، اما در جذب بازیکنان و جلب نظر منتقدین ناکام بود. بازیهای Horizon Zero Dawn Remastered و LEGO Horizon Adventures برنامهی انتشار سونی برای سال ۲۰۲۴ را تکمیل کردند، اگرچه به نظر میرسد همه شواهد نشان میدهند که هر دوی این بازیها شکست خوردهاند.
البته سونی از مزایای عرضه عناوین موفق ترد پارتی و سکند پارتی در سال ۲۰۲۴ بهره برد. پلی استیشن سال را با Final Fantasy 7 Rebirth آغاز کرد که یکی از بهترین بازیهای این فرنچایز به شمار میرود. همچنین عناوین موفقی همچون Silent Hill 2 و Black Myth: Wukong در سال جاری میلادی منتشر شدند.
در جبهه Xbox، مایکروسافت و استودیوی Ninja Theory در اواخر بهار امسال عنوان مورد انتظار Senua’s Saga: Hellblade 2 را منتشر کردند. مایکروسافت بیشتر به عرضه عناوین چند پلتفرمی پرداخت و چند عنوان انحصاری خود را برای پلی استیشن و همچنین نینتندو سوییچ عرضه کرد. سپس در ماه نوامبر عنوان Microsoft Flight Simulator 2024 و در دسامبر بازی Indiana Jones and the Great Circle برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر شدند. جدیدترین ساخته استودیوی MachineGames با استقبال خوب منتقدین مواجه شد و میتوان گفت با یکی از بهترین بازیهای ساخته شده از مجموعه Indiana Jones طرف هستیم. نسخه PS5 این بازی در بهار سال آینده منتشر خواهد شد.
ایکس باکس همچنین در ماه نوامبر بازی STALKER 2 Heart of Chornobyl را دریافت کرد. این عنوان علیرغم مشکلات فنی، یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی است که با گذشت زمان میتواند به یک اثر جهان باز برجسته تبدیل شود.
پلی استیشن و ایکس باکس جدا از بخش آثار انحصاری خود، در سال ۲۰۲۴ شاهد انتشار مجموعه بزرگی از عناوین چند پلتفرمی بودند. چندین اثر AAA برجسته مانند Dragon’s Dogma 2، Persona 3 Reload، Metaphor: ReFantazio، Like a Dragon: Infinite Wealth، Tekken 8 و… در سال جاری میلادی عرضه شدند. علاوه بر این، شاهد انتشار چندین عنوان مستقل فوقالعاده مانند Animal Well، Balatro، Neva و Nine Sols و چند بازی دست کم گرفته شده مانند Banishers: Ghosts of New Eden، Prince of Persia: The Lost Crown به همراه چند بسته الحاقی با مقیاس بزرگ مثل Diablo 4: Vessel of Hatred ،Destiny 2: The Final Shape و البته Elden Ring: Shadow of the Erdtree بودیم.
در سال ۲۰۲۴ بازیهای ناامیدکنندهای مانند Suicide Squad: Kill the Justice League، Skull and Bones، XDefiant و از جمله Concord منتشر شدند. با این حال، هر دو کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ در مجموع عناوین موفقی دریافت کردند.
اما آمارها نشان میدهد که پلی استیشن در سال ۲۰۲۴ عملکرد بهتری نسبت به ایکس باکس داشته است. برخی از بهترین بازیهای سال مانند Final Fantasy 7 Rebirth، Silent Hill 2 Remake، Black Myth: Wukong، Helldivers 2 و Astro Bot به صورت انحصاری و انحصاری کنسول روی پلتفرم پلی استیشن در دسترس قرار گرفتند و همگی به برخی از عنوان درخشانترین بازیهای سال در یادها باقی میمانند. مایکروسافت نیز مجموعاً از نظر پشتیبانی و انتشار عناوین ترد پارتی، عملکرد بهتری را نسبت به سال گذشته از خود به نمایش گذاشت.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
نظرات
و جالبه فاینال ، بلک ، سایلنت اصولا ماله سونی نیستن ….
هیمن کلی حرفه
پلی استیشن 💙💙
امسال هر دو درخشیدن . البته که یه سری از بازیاشون انحصاری زمانین. میشد گفت ایکس باکس داره پیشرفت خیلی خوبی میکنه نسبت به نسل قبل اگه مایکرو این سیاست اخیر رو در پیش نمیگرفت ولی خب…
سلام دوستان بنظرتون بازی چی بریزم برای ps5 اسلیم
ردد و جی تی ای تموم کردم بازم میریزم چیز دیگه بگین
همون همیشگی 💙
هر چه قدر دو کنسول بهتر عمل کنن به نفع هر دو جبهه هست ؛ افزایش حس رقابت در نهایت منجر به پیشرفت هر دو جبهه میشه
مثل جنگ سرد🗿
سال خوبی برای هردو پلتفرم بود و تقریبا برای هرسلیقهای بازی بود
سال بعد هم قراره بهتر از امسال باشه
سال دیگه انقلابه احتمالا تو صنعت گیم و همین میتونه فروش این کنسول ها رو بهطور خیلی چشمگیری دچار افزایش کنه…
سال دیگه مهمترین سال نسل ۹ و یکی از مهمترین سالهای تاریخ صنعت گیم هست و اصلا قابل مقایسه با امسال نیست.دلیلش هم که دوستان کارشناس مثل شما و دیگران خوب میدونن و نیاز به توضیح نیست.بنظر من سال دیگه بیشتر باید پشتیبانی از سرویس بازی ها و البته بهینه سازی کنسولها برای اجرای بازیهای خفن در اولویت مایکروسافت و سونی باشه چون این عناوین خفن و تاریخی هستن که سال دیگه رو پر اهمیت میکنن نه انحصاری ها و برای همین برنده اون کسیه که همونطور که اشاره کردم،گیم رو بهتر اجرا کرده و به طبع درصد فروش و درآمد بالاتری از فروش کنسول های داشته باشه…
البته با احترام به ایکس باکس فنا فکر کنم سونی تو این عرصه موفق تر از مایکرو خواهد بود؛ولی به عنوان یک پلی فن نمیتونم پشتیبانی و گیمپس عالی مایکرو رو ایکس باکس رو دست کم بگیرم و خطری برای پلی و فروشش ندونم.
رو این کونسولا تنها بازی که میچسبه رد دد هس و تمام، نبینم بگین نه ها
من خودم دیگه از هیچکدوم خوشم نمیاد به دلیل سیاستای غلطشون
ولی عناوین انحصاری موقت رو ، نباید ملاک برتری قرار داد
قرار هم ندادن. هر دو پلتفرم امسال انحصاری زمانی دارن. جمله اولت رو ولی موافقم
خب الان مثلا ایندیانا جونز که موفق بوده نسبتا (حداقل تو متا) ولی همزمان هم فرست پارتیه و هم انحصاری زمانی تکلیفش چیه؟
خیلی متوجه بخش اول حرفتون نشدم
منظورتون DEI عه؟
نه.
الان مثلا ووکانگ یا فاینال فانتزی به جز انحصار چه ربطی به پلیستیشن دارن؟؟؟
حالا اوکی فاینال فانتزی تبلیغاتش با سونی بوده.
ولی ووکانگ چیش به عملکرد ps ربط داره؟
سایلنت هیل هم که سونی نساخته.
هلدایورز،استروبات. این دو اره چون سونی واقعا ساخته.
رو تیتر زدین عملکرد فلان شرکت با فلان شرکت بعد بجا اینکه چیز هایی که خود این شرکت ها ساختن رو ملاک مقایسه قرار بدین چیرو ملاک قرار دادین واقعا؟؟
اگه به انحصاری پل ورد هم هنوز انحصار ایکس باکسه🤷♂️
وقتی روی یه چیزی تعصب داشته باشی میشی آقای رضوی فر
ن خیر میشی آرمین مکاری
نکنه باور کردی ایکس باکس بهتر عمل کرده ؟ عزیزم تعصب نیست این یه فکته
با فلایت سیلیموتور متا زرد ۷۳ که رسما فراموش شد و دانگرید وحشتناک نسبت به نسخه قبلی که از لحاظ فروش و نمرات شاهکار کرد ولی این تو یه جدول فروش ام دیده نشد
۹۰ درصد بازیکنان هلبلید ۲ اول بازی اونو رها کردن با فروش بسیار بسیار ضعیف(حتی خود مایکروسافت پشیمونه با عدم عرضه روی پلی استیشن)
ایندیانا جونز خوب بود ولی فروش ضعیفی تجربه کرد و الان کمتر از ۲۰۰ هزار نسخه فروخته(منبع استیم) و استقبال زیادی ازش نشد با اینکه نمرات خوب بود
اگه استاکر نبود خیلی وضعیت برای ایکس باکس بدتر میبود
از اونور پلی استیشن انواع بازی های با کیفیت و بیشتر با سبک های مختلف عرضه کرد و گوتی سال هم برد با اختلاف شدید فروش بیشتر کنسول
پل ورلد اوایل پاییز رو پلی استیشن منتشر شد
اگه اینجوریه پس ووکانگ و سایلنت هیل هم برای پلی استیشن حساب نمیشن ныфйж
ربطش اینه ثرد پارتین و روی فروش کنسولش تاثیر گذاشتن ووکانگم بخاطر کم کاری خود ایکسباکس هنوزه روش نیمده ولی بهرحال اینم بخصوص توی چین سونی روش تبلیغات کرد باهاش کنسول فروخت ، پل ورد هم یکی دوماهه اومده رو پلی استیشن
بازی های ثرد پارتی هم مثل فاینال فانتزی که فن بیس قوی داره یا ووکانگ که حواشی زیادی پشتش بود رو فروش کنسول تاثیر میذارن
ولی شاید بازی های دیگهای مثل استاکر۲ یا انتوریا کنسول سلر نباشن
+ ووکانگ هم میگن بخاطر مشکل مموری لیک کنسولای ایکسباکس تاخیر خورده که یه مشکل سخت افزاری مشترک بین هردو کنسولشه و البته بعدش هم خود سری اس قوز بالا قوز میشه
الان مهم اینه کدوم بازی ها رو سونی و مایکروسافت خودشون ساختن یا اینکه کدوم کنسول تجربه گیمینگ بهتری رو امسال ارائه داده؟
اینکه اون بازی ها انحصاری کنسولی ps5 هستن و امکان تجربشون روی ایکس باکس نبوده جز عملکرد بهتر پلی استیشن محسوب نمیشه؟
در مورد پل ورد هم اشتباه زدی
https://gamefa.com/1083853/%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-5-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-palworld-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%B4%D8%AF/
یعنی نبودن یه بازی ک ، (سونی نساخته) ، روی ایکس باکس جز عملکرد شرکت سونیه؟
خیر عملکرد سونی نیست ولی عملکرد افتصاح مایکرو هست که همچین کنسولی داده
امسال هم مثل همیشه پلی استیشن برد. نه فقط گیمفا میگه همه اینو میدونن. حالا شما گریه نکن. سال بعد هم سال شما ایکس باکس فنا نیست. دی
اونا هیچی گیمفا هنوز باورش نشده کالاف ترد پارتی ایکسباکسه اونو حساب نکرده😁
تو لاین آپی که خود ایکسباکس منتشر کرده بود (و فکرکنم گیمفا پوشش نداد) هردو کالاف دیوتی که بعد از خرید اکتیویژن منتشر شدن رو توی لاین آپشون به عنوان بازی خودشون قرار داده بودن
https://s8.uupload.ir/files/img_20241228_084236_445_xkee.jpg
کسی که از ابتدای ۲۰۲۴ ایکس باکس + گیم پس داشت و تو این یکسال مخصوصا چند ماه آحر لذتش رو برد، میدونه که کدوم پلتفرم بهتر عمل کرد، تازه ۲۰۲۵ اصل ماجراجویی شروع میشه.
مقاله ای که اسمی از Black Ops 6 نیست رو شما دیگه خودت تا تهش رو بخون…
اصلا مهم نیست که سونی ساخته یا نه برای گیمر گیم مهمه که روی کنسوله ps5 بودن این موارد پولش که تو جیب ما نمیره میگی به سونی ربطی نداره روی کنسولش هست دیگه
ترد پارتی باشه یا فرست پارتی فرقی نداره مهم اینه که انحصاریه و ما ایکسباکس پلیرا(خودم فن دو آتیشه فاینال فانتزی هستم) بهش دسترسی نداریم پس نقطه قوت پلی استیشنه
شترد اسپیس و هلبلید و فلایت سیمولیتور که برا ماکروسافت شکست کامل بودن، فقط یه استاکر و ایندیانا جونز خوب بودن که همونا هم رو پلی استیشن میان نسخه کم باگ ترشون و در اخر astro bot> کل عملکرد امسال ماکروسافت
جنگ؟
از لحاظ محتوای گیمینگ سال ایندی ها بود
Neva
Nine sols
Balatro
V rising
و…
قطعا الماس های درخشان امسال سونی هلدایورز و استرو بات بودن یکیشون با فروش خیلی فراتر از انتظار و اون یکی با کیفیت فراتر از انتظار که گوتیم شد تقریبا کل سالو جمع کردن برا سونی در کنارش سایلت هیل و فاینال و استلار بلیدم عملکرد خوبی داشتن
بنظرم بهترین بازیی که سونی روش سرمایه گذاری کرد استلاربلید بود
خوشحال میشم زودتر بده رو پیسی
هول
مهم جنگ ۲۰۲۵ هست…
البته اکثر بازیا مولتی پلتفرمن
پلی استیشن امسال به مراتب انحصاری های با کیفیت تر و بهتری داشت مخصوصا فاینال فانتزی ریبرث ، استروبات و سایلنت هیل
فاینال فانتزی واقعا سوپرایز کننده بود و پایان احساسی داشت که هنوز بعضی اوقات تو محیط بسیار زیبای بازی میچرخم و ماموریت های فرعی رو انجام میدم (اول سعی داشتم بازی رو پلات کنم اما متوجه شدم یکی از تروفی های بازی اینه که رو سخت ترین درجه بازی رو تموم کنم و به شخصه وقت چنین کاری رو ندارم)
بلک میث ووکانگ هم عالی بود و تجربه خوبی رقم زد، یه سری مشکلات رو مخ داشت ولی به طور کلی یه بازی خوب و بسیار راضی کننده بود
استلاربلید هم واقعا شگفت انگیز بود و حسابی منو سرگرم کرد مخصوصا موسیقی بسیار گوش نواز و مبارزات درجه یک
تجربه هل دایورز از چیزی که تو ویدیو ها میبینید و چیزی که خودتون تجربه میکنید خیلی متفاوته، تو ویدیو ها اصلا حس بازی رو منتقل نمیکنه ، وقتی شروع به تجربه هل دایورز میکنید تازه میفهمید چرا این بازی انقدر طرفدار پیدا کرد
از سمت Xbox من ایندیانا جونز ، هلبلید و استاکر رو تجربه کردم
ایندیناجونز برای من تجربه به مراتب بهتری نسبت به هلبلید و استاکر بود
پازل های متعادل، داستان سینمایی و جذاب ، همچنین جهان چشم نواز
شخصیت پردازی نقش منفی به نظرم خیلی جذاب بود
شخصیت واس که ویلن بازیه به نظرم خیلی خوب شخصیت پردازی شده (یکی از قسمتای فان بازی اینه که لباس المانی ها رو پیدا کنی و بدون اینکه بفهمن شما کی هستید ازادانه در محیط و کمپ دشمن رفت و امد کنید)
اما هلبلید ۲ به شخصه برام لذت بخش نبود و جذب بازی نشدم ، نه نسخه اول و نه نسخه دوم
متاسفانه فلایت سیمولیتور رو تجربه نکردم
شما بازی هلبلید رو به کسی که گیمپلی یه بازی براش خیلی مهمه پیشنهاد میکنید؟
راستش همینم خیلی دو دستگی ایجاد میکنه
شما از گیم پلی چی میخوای؟
گیم پلی هلبلید اصلا ایرادی نداره و اتفاقا خیلی خوب هم هست
ولی مبارزات بازی خیلی سادس و همه چی مثل یک سناریو از پیش تعیین شدس و شما اصلا احساس درگیر کننده بودن یا چالش نمیبینی تو بازی
اگه دنبال مبارزات درگیر کننده و چالشی مثل GOW هستی قطعا هلبلید گزینه مناسبی نیست (یکی از دلایلی که استلاربلید و ووکانگ برای من لذت بخش بودن بخاطر مبارزاته)
وگرنه گیم پلی بازی هیچ ایرادی نداره و خیلی خوبه
( عرف جامعه گیمینگ خیلی ها گیم پلی و مبارزات رو یکی میدونن، مثلا میگی گیم پلی در حالی که منظورم مبارزاته، برای همین توضیح اضافی دادم)
هلبلید گیم پلی خیلی خوب ولی مبارزات از پیش تعیین شده و بسیار ساده (به سلیقه من اصلا جور نمیاد)
خیلی ممنون بابت توضیحاتتون
داداش قرار نیست گیم هلبلید محتوای مبارزهای که که آسون نیست متوسطه هستش رو سخت بیرون بده به اصطلاح از اولم بازی قرار نبود شبیه gow یا باقی بازی های اینجوری بشه نسخه یکشم همینجوری بود این نکته منفی برای بازی نیستش
سال ۲۰۲۵و۲۰۲۶بنظرم بهترین سال برا گیمرهاست البته امسال درست پلی استیشن جلوتر بود اما ایکس باکس هم عالی بود هلبلیددو و ایندیانا جونزواستاکر عالین امیدوارم همین روند ادامه پیدا کنه هر دو شرکت قدرتمند ادامه بدن که به نفع گیمر چون یکی از اینها نباشه کیفیت میاد پایین تر وقیمتم میشه چن برابر واین به ضرر گیمر…..
تو کدوم K عزیز ؟ اصلی یا همونی که اکانت دزدیه ؟
پلی استیشن جلوتر بود؟
جوک گفتی الان؟
قابل توجه فن بوی های جعبه که میکفتن امسال فقط ریمیک ریمستر داشت. نه تنها پلی استیشن ۲۰۲۴ عملکرد بهتری داشت بلکه گوتی و هم مال خودش کرد. به امید موفقیتش در سال ۲۰۲۵ .کلی بازی خوب قراره تو سال جدید براش بیاد
بنظرم موفقیت این دو برند تو درآمد طبیعتاً از این به بعد ربطی به هم نداره اگه ایکس باکس از بازار کنسول های خانگی بکشه بیرون و فقط کنسول دستی و گیم بسازه فروش بیشتر کنسول پلی استیشن به نفعشم خواهد بود چون افراد بیشتری روی اون کنسول پلی میدنش اگرم بازی سازی صرفا بجز درآمد بگیم بنظرم هنوز ما آثار خرید اکتیویژن ندیدم که نظر بدیم اگر بازی های اکتیویژن عرضه بشن و به اصطلاح رو غلتک بیوفته بنظرم ایکس باکس بازی های زیادتر عرضه می کنه ولی فعلا پلی استیشن بهتره
شاهکار ایندیاجونز (که همین سه ساعت پیش تمومش کردم) به نظر من اگه تنظیم میکردن که یه ماه زودتر بیاد خیلی بیشتر از این دیده میشد و حتی میفروخت ؛ استاکر ۲ هم میتونست تو زمان بهتری بیاد و البته MFS 2024
به نظر من نباید ایندیانا جونز رو برای پلی استیشن منتشر کنن یجورایی کنسول سلره
داداش ایندینا جونز رو تو چند ساعت تموم کردی؟
از نگاه یه فن ایکس باکس امسال ایکس باکس با بازی هاش ترکوند ولی چه فایده که چند ماه دیگه رو پلی استیشن هم اینارو میبینیم و باعث فروش بیشتر کنسول نمیشه
سال خوبی نبود به خصوص که کلی شکست تجاری داشتیم و کلی شرکتها تعطیل شدن معروف ترینش میمیمی گیمز که واقعا لیاقتش تعطیلی نبود.
نباید اشاره بشه که ایکس باکس بازی های بزرگی مثل بلک اوپس ۶ و ایندیانا جونز و استاکر ۲ و …
رو برای سرویس گیم پس از روز اول در دسترس قرار داد؟
جالب بود سالی که ایکس باکس برای کاربرانش سنگ تمام گذاشت رو سالی نشون دادین که سونی موفقتر بوده
پشمام ریخته از این حجم فن بوی بازی نویسنده این متن ایکس باکسو خیلی خلاصه و بدون هیچ حرفی و تازه با حذفیات نوشتید ولی سونی رو کامل و دقیق و پر جزییات
ایکس باکس امسال همه میدونن بیشتر و بهتر بازی آورد ایندیانا جونز استاکر هلبلید ووووو میخوام بگم حداقل منصفانه بررسی کنید
آقا دعوا نکنید.من به عنوان یه سونی فن میگم هر دو،امسال خوب عمل کردند.سونی با آستروبات و ایکس باکس هم با ایندیانا جونز.اینقدر بدم میاد که طرفدار های دوکنسول با هم دعوا می کنن.به خدا شما سهام دار های سونی و مایکروسافت نیستین
پلی استیشن بدون قید و شرط امسال رو برنده شد
دستاورد های زیادی داشت
یه بازی must play متا ۹۴ و گوتی سال
هلدایورز از بهترین و متفاوت لایو سرویس های چند سال اخیر با فروش موفق
سرمایه گذاری روی استودیو های سکند و تردپارتی
سرمایه گذاری روی کادوکاوا
فروش عالی پلی استیشن ۵ در امسال
عرضه موفق پلی استیشن ۵ پرو قویترین کنسول حال حاظر
و…..
امیدوارم این روند سال های آتی هم ادامه داشته باشه و شاهد پیشرفت صنعت گیم باشیم
حس میکنم پلیستیشن میخاد کاری کنه ایکس باکس حذف شه.ایکس باکسم هی زور میزنه بهتر شه ، بهترم میشه ولی باز از پلیستیشن عقب میمونه، بخاطر همین خودشونم گفتن میخوان یچی مثل استیم بشن بازی چند پلتفرمی بدن بیرون.شاید یه زمانی ایکس باکس کنار کشید تو کنسولا و چسبید به بازی سازی؟! احتمالا به این موضوع به عنوان نقشه بک اپ نگاه میکنن