سازنده Frostpunk با تعدیل نیرو مواجه شد؛ تایید لغو بازی Project 8
11bit Studios، سازنده سری بازیهای Frostpunk، به طور رسمی اعلام کرد که در کنار لغو عنوان Project 8 چندین کارمند خود را اخراج میکند.
این استودیو در بیانیه خود خاطرنشان میکند که ۳۷ نفر تا پیش از اعلام لغو Project 8 روی بازی کار میکردند. Przemyslaw Marszal، رئیس 11bit Studios، در خصوص دلایل لغو این پروژه میگوید:
ما در Project 8 پیشرفت و شکست را تجربه کردیم. در طول همهگیری COVID-19، تثبیت تیم توسعه بسیار دشوار بود، اما پیشرفت همچنان ادامه داشت. در حالی که ما به بهبود کیفی قابل توجهی در چند بخش خاص دست یافتیم، اما چندین جنبه مهم بازی و روند توسعه آن با وجود مشکلات تکراری متعدد باقی ماندند. با گذشت زمان، به تاخیرها اضافه شد و با هر نقطه عطف، بودجه پروژه افزایش یافت.
هنگام ارزیابی یک پروژه، هیئت مدیره همیشه روند پیشرفت توسعه از جمله بررسیهای داخلی و بررسیهای مستقل را در نظر میگیرد.
متأسفانه در این مورد، یافتههای ما مسائل و چالشهای حلنشدهای را نشان داد که نیازمند تمدید بیشتر جدول زمانی تولید و افزایش بودجه مربوطه برای رسیدگی بود. این موضوع، همراه با پیشبینیهای فروش تجدیدنظر شده که تا حد زیادی نشاندهنده تغییر محیط بازار است، تردیدهای قابلتوجهی در مورد سودآوری کلی پروژه ایجاد کرد.
تاکنون تعداد دقیق کارکنان اخراج شده از 11bit Studios اعلام نشده است. با این حال، گفته شده که به نیمی از تیم Project 8 این فرصت داد میشود که به سایر پروژههای این استودیو منتقل شوند. افرادی که تحت تاثیر تعدیل نیرو قرار گرفتهاند، بستههای ویژه انفصال از کار، مشاوره و کمک برای یافتن کار جدید دریافت خواهند کرد.
این استودیو تخمین میزند ۱۱.۸ میلیون دلار در زمان لغو Project 8 برای توسعه آن هزینه کرده است. رئیس 11bit Studios میگوید که هزینه کامل پایان این پروژه تا زمان انتشار گزارش سالانه این شرکت برای سال ۲۰۲۴ مشخص نخواهد شد.
طبق گزارشها در طول سال ۲۰۲۴، حدود ۱۵,۰۰۰ نفر در صنعت بازی شغل خود را از دست دادند.
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
نظرات
حیف چقدر اینا آندرریتدن
نورمال ترین.روز در صنعت گیم
بدبختا🥲
آخی فراست پانک ۲فروش نکرده با اینکه بازی با کیفیتی بود خوب رقیب قدر کم نداره لامصب کلا الان صنعت گیم رقابتی شده خیلی بازی زیاد ساخته میشه مخصوصا بازی های مستقل یه سری حتی از بازی های ناشرین بزرگ هم موفق تر میشن تو فروش هم خوبه هم بده خوبیش اینه که کارت خوب باشه صنعت گیم هفت پشتتو میبنده بدش هم اینه که آنقدر رقابت زیاده که ریسکش خیلی هست نمی تونی حساب باز کنی دراز مدت کارمند جذب کنی طبق آمار هر سال تعداد بیننده ها گیم اواردز بیشتر شده امسال نسبت پارسال ۳۰ درصد بیشتر شده تماشاگر یعنی تعداد گیمرها بیشتر میشه هر سال ولی از تعداد گیمرها بیشتر بازی ساخته میشه وقتی گیمر مخصوصا نوجوان باشه یا کودک یه بازی آنلاین رو بپسنده سخت میشه از اون بازی بلندش کرد نشوندش رو یه بازی دیگه مگه خیلی کیفیت داشته باشه این وسط هک بازی های بزرگ که میلیونها گیمر سراسر جهان دارن شناخته شده هستن مثل فورتنایت وارزون پابجی کانتر اپیکس لیجندز دوتا دو اونا هم که بودجه های چندصد میلیونی دارن مارکتینگ جهانی دستشونه این وسط خیلی بازی با کیفیت به حقشون نمیرسن خداحافظی های غمناکی میکنن از این کلمه بدم میاد ولی به قول گیمرهایه امروزی اندرریتد(رک بگم معنیشو واقعا نمی دونم ولی فکر کنم میشه بازی هایی که پتانسیل بالایی داشتن ولی دیده نشدن اگرم اشتباه گفتم به بزرگی خودتون ببخشید معنیشو)