پلی استیشن به جهشهای بزرگ بین نسلی کنسولهای خود متعهد است
مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار و مهندس ارشد کنسولهای PS4 ،PS4 Pro ،PS5 و PS5 Pro، اطلاعات زیادی درباره عملکرد فنی جدیدترین کنسول سونی و اهداف آن در سخنرانی ۴۰ دقیقهای خود به اشتراک گذاشت. وی همچنین در مصاحبهای با Digital Foundry، به تصریح سخنرانی خود، فناوری PSSR و آینده کنسولهای پلی استیشن پرداخت.
طی این مصاحبه، مارک سرنی در پاسخ به سوالات مکنزی (Mackenzie)، خبرنگار Digital Foundry، تأیید کرد که سونی همچنان خود را به جهشهای بزرگ بین نسلی در فناوری و سخت افزار پلی استیشن، متعهد میداند. سرنی در ادامه این چنین توضیح داد:
ما در حال ساختن رایانههای شخصی نیستیم. ما در حال ساختن چند چیز بسیار خاص هستیم، درست است؟ چند نوع رایانه شخصی وجود دارد؟ منظورم این است که نمیتوانید حتی به این سؤال پاسخ دهید، زیرا میتوانید اجزای یک رایانه شخصی را به هر شکلی که بخواهید ترکیب کنید.
کنسولهای Pro بیشتر روی پردازنده گرافیکی (GPU) متمرکز هستند، اما زمانی که نسل جدید شروع میشود، موضوعات دیگری مانند پردازنده مرکزی (CPU)، میزان حافظه و قابلیتهای تعاملی مورد بررسی قرار میگیرند. این یک تجربه کاملاً جدید است که توسعهدهندگان میتوانند با آن کار کنند.
من فکر میکنم که حتی اگر نخواهیم کلماتی مانند «انقلاب» به کار ببریم، باز هم یکی از نکات جالب کار با کنسولها این است که با خود میگوییم «باشه، من این عنوان رو برای این کنسول و همچنین کنسول نسل بعدی عرضه خواهم کرد. اما چه کار باید بکنم که روی هرکدام، خروجی کاملا متفاوت باشد؟»، البته منظور من از لحاظ گرافیکی است، نه گیمپلی.
در ادامه، مکنزی، از سرنی پیرامون ماهیت وجودی کنسولهای Pro و مدلهای بهبود یافته پرسید. سرنی در پاسخ گفت که باور دارد اولویت بهبود در این دست از کنسولها، ارتقاهای پردازنده گرافیکی و نرمافزاری است. اما در مورد کنسولهای نسل بعدی، فرصت برای ارتقای کلی این کنسولها با جهشهای بزرگ، وجود خواهد داشت.
با توجه به توضیحات سرنی، میتوان اطمینان داشت سونی به فکر جهش سخت افزاری بزرگی در تمام ابعاد کنسولهای نسل بعدی خواهد بود. این موضوع، به مصرفکنندگان در تعیین انتظارات خود در هنگام خرید یک کنسول میان نسلی یا نسل بعدی، کمک خواهد کرد.
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
اسپم
دوستان بنظرتون تا ۲…kingdom come deliv نسخه اول پلی بدم یا برم داستانش رو ببینم؟
بازی طولانیه . اگه حوصلت میکشه بازی کن ورنه برو داستانو ببین.
Tnx
داستان انچنانی ندارع ، یکشو پلی ندی از هیچ لحاظی هیچی از دست ندادی ، بزارش اگ دو رو دوس داشتی بعدا پلی بده
Tnx
بنظرم نسل ۱۰ یا فوقش ۱۱ آخرین نسل کنسولهای بازی هستش. بعد از اون فناوری هوش مصنوعی و پردازش ابری با هم ترکیب میشن و آینده گیمینگ رو میسازند.
مثلاً به هوش مصنوعی میگی یک بازی درباره قرون وسطی با المانهای آر پی جی بساز که تاریخ رو دقیقاً همونطوری که هست تکرار کنه با لوکیشنهای گوناگون جهت اکتشاف و دقیقاً برات یکی میسازه.
بعید میدونم همچین اتفاقی بیوفته.
مثل اون میم میمونه که داروی سرطان رو پیدا کردی و بقیش هم میدونم چی میشه 😁
تمامی استودیو های بازی اینجوری زیر سوال میرن و خیلی ضربه بزرگی میخوره به همه مشاغل و مردم
اینی که گفتی برای دنیای سایبرپانک هم قفله
فکر نکنم. با یکسری الگوی از قبل آماده شده، میتونه اونها رو بسازه. حتی از هوش مصنوعی میتونن برای ساخت همون الگوهای از قبل آماده شده کمک بگیرند و به این ترتیب لازم نباشه چیزها رو بصورت دستی بسازن. کم کم از ساختن مدلهای کرکتر و یا سرباز (همونطوری که الآن عکس و فیلم میسازند) میرسند به ساختن محیط، ساختمون و یا بافتها و ۵ یا ۶ سال بعدش میرسن به ساختن گیمپلی و چینش دشمنان و ساخت شاکله کلی بازی.
هوش مصنوعی میتونه به بازی ساز ها کمک کنه
ولی اینکه بشینه بازی بسازه و طراحی مراحل انجام بده غیر ممکنه
چون احساس نداره
خوب برای عکسها و فیلمها هم میشد همینو گفت. ولی عملاً موسیقی هم تولید میکنه، داستان هم تولید میکنه.
تولید و خلق نمیکنه بلکه از چیزهای ازپیش اماده شده استفاده میکنه و یه چی میده بیرون. این با کیفیت داستان و موزیک….خلق شده توسط انسان خیلی فرق داره
یادمه سال ۲۰۱۰ کلیف بیزینسکی یه تحلیل آبکی مثل شما کرده بود که تو سال ۲۰۲۰ کنسول ها دیگه وجود نخواهند داشت و همه چیز دیجیتالی میشه
زمان گذشت و همه نتیجه اش رو دیدن
یکم فکر کن بعد به زبون بیار
آره داش گلم 🙏
❤️😎
برادر ۱۰۰ سال اینده را میبیند
این چیزی ک میگی تا ۵۰سال دیگه هم ممکن نیست
بنظرم بزرگترین خیانت سونی ساختن همین Pro هستش
دیگه ماهایی ک کنسول معمولی رو داریم از وقتی ک Pro میاد ب میدان، فراموش میشیم یه جورایی
اون بهینه سازی ک استودیو باید واسه نسخه معمولی انجام بده رو فراموش میکنه و بیخیالش میشه بیشتر میره سراغ ورژن Pro
نمیدونم شاید طرز فکر من اشتباه باشه
هیچوقت کنسول پایه فراموش نمیشه. بازیساز ها در اول برا کنسول پایه بازی هاشونو بهینه میکنند
در وهله اول برای سونی بازار کنسول معمولی اولویته چون ۹۵ درصد کاربرهاش کنسول پایه رو دارند
خواهیم دید دوست عزیز
شما فکر میکنی چند نفر کنسول پرو رو خریدند؟
اونقدر نیست که بخواد با نسخه پایه مقایسه بشه
از شما بعید بود هادی جان این حرف
نه درسته طرز فکرت حداقل تو بعضی گیم ها
هیچ وقت کنسول پایه فراموش نمیشه
همیشه اول برای کنسول پایه بهینه میشه
حتی تمام معرفی ها هم اول روی کنسول پایست
امیدوارم تام جان
نسل قبل کدوم بازی انحصار کنسول میان نسلی بود ؟ فقط یه بازی نام ببر
دروغ محض
جهش PS1 به PS2 کجا
جهش PS4 به PS5 کجا اصلا حتی پیشرفت خاصی هم نداشتیم سر همینه هنوزم دارن گیم میان نسلی میدن
الآن کسى که پى اس فور داشته تا پارسال بیشتر گیما رو میتونست پلى بده، همین امسالم چندتا بین نسلى براش اومد
⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⡿⢉⣥⣦⣭⠙⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠿⢛⣋⣬⣍⣩⣭⣐⠻⢿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⣿⠟⣡⣾⣿⠿⠿⠿⠿⠿⠿⣿⣦⡙⣿⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⠟⡈⡅⣶⢰⢰⡕⠸⠇⠇⡆⡶⡀⡅⠘⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⡐⣁⣩⣤⡔⠒⢶⣶⣶⡖⠒⣶⣬⣅⠃⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⡇⢻⣿⣿⣟⡰⢿⣐⣨⠷⢊⣻⣿⡿⢠⣿⣿⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⠁⠦⢉⠙⠛⠛⠳⠶⠶⠚⠋⡩⣤⡀ ⣿⣿⣿⡿⣿
⠃⠁⢨⠟⣡⣬⣑⠚⠭⠥⠴⠶⠤⠭⠁⢱⢹⠇⡄⡘⣷ ⣁⣹
⣿⣿⠆⣌⣿⣿⣿⣿⣿⣿⡋⠬⢹⣿⠃⡆⡾⢰ ⣇⡀⣾⣿⣿
⣿⣿ ⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠛⣘⢻⣿⠘⠃⠃⠚⢸⣿⡇⢸⣿⣿
⣿⣿⡆⢻⣿⣿⣿⣿⣿⣿⡷⠴⢾⣿⣧⣤⣤⣤⣴⣿⢃⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣦⡙⠿⣿⣿⣿⣿⣤⣩⣼⣿⣿⣿⣿⡿⠟⣡⣾⣿⣿⣿
⣿⣿⣿⣿⣋⣤⣤⣉⣛⡛⠛⠻⠛⠛⣛⣋⣥⣤⣤⣭⣿⣿⣿⣿