Kojima:موتور Fox Engine در دسترس بازی سازان خرده پا قرار نخواهد گرفت
سرپرست استودیوی Kojima Productions ، بازی ساز معروف Hideo Kojima اعلام کرد که آن ها هیچ برنامه ای مبنی بر دادن لایسنس موتور گرافیکی Fox Engine به بازی سازان خرده پا ندارد. در ادامه صحبت های آقای Kojima را مشاهده خواهید کرد.
این استودیو در ابتدا در سال ۲۰۱۱ بیانیه ای صادر کرد که در آن متذکر شد یک نسخه ی مناسب از موتور Fox Engine برای مدارس و بازی سازان خرده پا در دسترس خواهد بود. هفته ی پیش طی مراسمی خالق سری بازی های Metal Gear گفت که دادن لایسنس Fox Engine در حال حاضر کاری دشوار است و بیانه ی سال ۲۰۱۱ استودیو را رد کرد.
صحبت های Kojima در این باره را می توانید در زیر مشاهده نمایید:
اگر ما بخواهیم لایسنس این موتور گرافیکی بدهیم، باید افراد زیادی را باید مشغول به کار کنیم. طبق نتایج بدست آمده، در حال حاضر هیچ برنامه ای مبنی بر دادن لایسنس موتور گرافیکی Fox Engine به مدارس و یا سازمان های دیگر نداریم.
Kojima تمامی گزینه های رد نکرد. او در ادامه گفت که در های Kojima Productions همیشه برای بحث کردن با کمپانی ها باز است.
Fox Engine اولین بار در مراسم بیست و پنجمین سالگرد بازی Metal Gear به نمایش درآمد. Kojima در آن زمان توضیح داد که یکی از اهداف ساخت موتور گرافیکی، دست یابی به تصاویر واقعی است. Kojima Productions در حال حاضر مشغول ساخت بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain می باشد. این بازی قرار است برای PS3 , PS4 , Xbox 360 , Xbox One عرضه شود. هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای این بازی هنوز معین نشده است. همچنین قرار است در مراسم Tokyo Game Show که از تاریخ ۱۹ سپتامبر شروع می شود، نمایشی از نسخه ی نسل بعدی بازی داشته باشند.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
فوکس فقط کوجیما نه خورده پاها و ریزه فروش ها :yes: :yes: :yes: :yes:
تو رو خدا pc رو بنویسین مگه تایید نشده؟(واسه اسپم معذرت میخوام)
این بازی برای pc تایید شده
مثل اینکه نویسنده خبر تو باغ تشریف ندان
کسی بهتون ادب یاد نداده؟!!!!!!!چه میشه کرد، سطح فرهنگ بعضی ها همینه.
این لینک رو نگاه کن و بعد بگو کی تو باغ هست:
http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_Solid_V:_The_Phantom_Pain
ممنان :yes: :yes:
من بعید می دونم اون نمایش E3 مربوط به این نسل باشه .چون بازی های نسل بعد هم میزاشت تو جیب چپش.ولی در کل فاکس انجین یکی از فوق العاده ترین موتور های نسل بعد هست .
رو ایکس باکس وان اجرا شده بود دیگه
نه مثل اینکه تا الان اصلا نمایش نسل بعدیشو نشون ندادن و مثلا تو متن هم هست “همچنین قرار است در مراسم Tokyo Game Show که از تاریخ ۱۹ سپتامبر شروع می شود، نمایشی از نسخه ی نسل بعدی بازی داشته باشند.”.قبلا هم خبرش اومده بود.
آقا تا الان کوجیما خودشو خفه کرد گفت بازی روی PC با سخت افزار مشابه کنسول های این نسل اجرا شده
باز شما میگی روی X One اجرا شده ؟!
در ضمن به غیر از کیفیت فوق العاده تکسچر و انیمیشن های فوق العاده نرم بقیه چیز هاش کاملا این نسلی بود.
مخصوصا اون Flare ها و طوفان شنی که نمایش داده شد.
حتی نورپردازی هم کاملا این نسلی بود.نور پردازی که نمایش داد خیلی از آنچارتد ۳ بهتر نبود
منتظر نمایش نسل بعد باشید…
ولی اونی که من دیدم (اولش با اسب میان و بعد بااسب میره و بعد …)اولش مینویسه
metal gear solid:phantom pain
xbox one ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) :quiet:
phantom pain :reallypissed:
همه بعد از اون نمایش فکر می کردن روی X One بوده.
ولی درست بعد از نمایش کوجیما خودش توی توییتر شخصا اعلام کرد چیزی که دیدید مربوط به این نسل بود
هدف از نشون دادن اون لوگوی X One این بود که بگه بازی برای اون هم میاد.
بعد یه تریلر توی سایت خودش پخش شد که آخرش دیگه فقط لوگوی X One نبود و لوگوی PS4 و PS3 و X360 هم بهش اضافه شد.
یه بار دیگه هم یکی از کوجیما توی توییتر پرسید تریلر E3 (همون که اولش سوار اسب هست) روی چه سخت افزاری اجرا شده بود
کوجیما هم جواب داد : یه PC با قدرت کنسول های این نسل!
:yes: :yes: :-/
پی سی هم هست
بابا pc که تایید شد چرا نذاشتین ؟؟؟ 😕 ?:-)
ممنون بابت خبر :yes: :yes:
لطفا بگید که اشتباه تایپی بوده و pc را جاانداختید :reallypissed: :reallypissed:
واقعن شخصیت بزرگیه تو بازی سازی ولی مغروره!
اوهو 😐
خو نمیزارین و استدلال های خودتون رو دارین.قربون دستتون.خیلی هم خوب
ولی من نمیدونم این رد کردن حرف های قبلی دیگه چه صیغه ایه 😐
این موتور یکی از برترین موتور هاست ! فکر کنم بازی ساختن با فاکس لذت خاصی برا بازیسازان دارد!!! :yes:
دم کوجیما گرم کهpcیادش نرفت :yes:
خوب معلومه.foxموتورسنگینیه :sidefrown:
کوجیما با موتورش رو عشقه :-*
Fox فکر نمیکنم از لحاظ قدرت و کاربرد بتونه با Unreal Engine 4 برابری کنه.
طبق شنیده های من هم از اپیک ورژن مجانی Unreal Engine 4 به صورت حتمی بعد از عرضه چند بازی AAA و معلوم شدن قدرت اصلی و واقعی موتور و ثابت شدن ابزارهای موتور به صورت UDK برای بازی سازان مستقل در دسترس خواهد بود و فکر نمیکنم کسی دلتنگ موتور Fox بشه
تنها مورد شک من اینه که آنریل آیا میتونه بازی های Open-World رو ساپورت کنه یا نه؟
نسخه ی رایگان رو احتمالا بده ولی ممکنه مشکلات ومحدودیت های زیادی برای خروجی بزاره.
http://www.develop-online.net/news/38974/Unreal-Engine-4-will-support-indies-sooner
از لحاظ کاربرد و تکنولوژی من به آنریل شک ندارم .چون آنریل ۳- ۴ بار جایزه بهترین تکنولوژی و موتور بازیسازی رو از Develop award برنده شد و آنریل ۴ امسال بهترین شد .البته اپیک آنریل ۴ رو به کل عوض کرد نسبت به نسخه های قبلی .همچنین ادیتور موتور رو و سایه ی استاتیک هم به تاریخ پیوست{من هنوز خودم محو اون نمایش اخری هستم که اپیک نشون داد معنای واقعی Reall time reflaction و رندر فلز بود.}.الان تو قدرت آنریل شکی نیست ولی نمیشه بگیم از فاکس انجین بهتر هست یا فاکس انجین بهتر از آنریل.فاکی هم اگه فقط زیره دسته خوده استاد کوجیما باشه که مطمنا فقط اسطوره میده بیرون .نمونش متال گیر ۴ .در کل هردوشون فوق العادن :yes:
درود بر شما. از آواتارتون هم معلومه این کاره اید
اون پیجی که فرستادین رو چند وقت پیش خونده بودم . اتفاقا اونجا به سیاست هاشون و اینکه چرا از بازی سازای مستقل زودتر حمایت نکردن هم گله کرده بودن و گفتن که باید زودتر اینکار رو میکردیم و الآن با توجه به این هم میشه گفت که UDK4 بیرون میاد. و توی صحبتاشون هم گفته بودن که روی بازی های موبایل مستقل هم بیشتر حمایت میکنن و به نظر من با توجه به این حرفا میشه انتظار داشت که محدودیت اکسپورت کردن آندروید که توی این نسخه هم وجود داشت برطرف میشه. در کل من امیدوارم این رو بده بیرون چون توی همون دموی ۱۰ دقیقه هم اگه دقت کنی موتور اسمش UDK هست . منورم دموی ۱۰ دقیقه آنریل انجین ۴ هست.
اونجایی که خط قرمز کشیدم
http://uploadtak.ir/images/2iinfw48ofz6l0jm4zx.jpg
البته در مورد سوال آخرتون !.تقریبا جوابشو دادم .بازیه Open world یکسری شرایط رو از موتور می خواد.یکی نورپردازی داینامیک که نیاز Build نباشه که بعد حرکت نور سایه ها مشکل داشته باشن ویکی از ساپورت تعداد زیادی آبجکت از قبیل درخت و گل و گیاه و ابجکت ها معمولی.که الان آنریل انجین ۴ هیچ مشکلی تو این زمینه ها نداره و راحت از بازی های Open world هم پشتیبانی کامل می کنه.
نمونش Fortnite که خوده اپیک گیمز در حاله ساختش هست و امکان تغییر شبانه روز به بهترین نحو توش وجود داره و بازی هم کاملا Open world هست.
محدودیت توی این موتور معنا نداره
اما اینکار اقای کوجیما شاید باعث شه که موتورش با بازی های کوچک بد نام نشه ولی اگه در اختیار سازندگان کوچک می افتاد شاید کمک شایانی برای پیشرفت بازی های مستقل بود
یه جوری میگه انگاری فراست بایته 😐
حاضرم قسم بخورم تا الان حتی یک دونه بازی از کوجیما رو بازی نکردی !.این حرفتم خیلی نوب مانند بود.
فراست بایت در مقابل این هیچی نیست…
با این راه میتونست سطح انجین ها رو بالا بره چون واقعا Fox Engine نمونه ای از یه موتور خلاق و با امکانات بالاست!به نظرم میتونست با اینکار خیلی چیز ها بدست بیاره اما به دلایلی نشد! 😐
کوجیما کارش درسته :yes: :yes: :yes: :yes:
درسته دیگه! چون اصلاً به هویت موتورش بی احترامی میشه! فکر کنین کلی بازی داغون ساخته بشه و بگن این بازی ها با Fox ساخته شدن! //////// الآن UE3! خیلی از بازی های ساخته شده با این موتور افتضاح بودن!……… من که فقط با Batman Arjham City حال کردم!