کارگردان بازی Wild یوبیسافت را مقصر لغو شدن این پروژه میداند
مایکل انسل، طراح سابق یوبیسافت، اذعان داشت که نحوه مدیریت بازی Wild را یک رسوایی واقعی میداند.
پروژه Wild، یک بازی سبک بقا بود که اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و قرار بود به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر شود. سونی ناشر این پروژه بود و توسعه آن بر عهده استودیوی مستقل Wild Sheep قرار داشت که توسط خود انسل تاسیس شده بود.
با این حال، پس از خروج انسل از صنعت بازیسازی در سال ۲۰۲۰، آینده این بازی در هالهای از ابهام قرار گرفت و در سال ۲۰۲۱ یک خبرنگار ادعا کرد که ساخت این بازی لغو شده است.
انسل در مصاحبه جدید خود درباره اتفاقاتی که برای Wild رخ داد توضیح داده و یوبیسافت را برای نحوه تصاحب و نابودی کامل این پروژه مقصر دانسته است. او توضیح داد:
سرنوشت Wild با بدشانسی گره خورد. در سال ۲۰۱۸، نسخهای قابل بازی و بسیار خوب از آن داشتیم، اما ارتقای بازی برای پلی استیشن ۵ زمان زیادی برد و باعث کندی پروسه تولید شد. در این میان، در سونی تغییرات مدیریتی بزرگی رخ داد و ساخت بازی متوقف شد.
یوبیسافت پیشنهاد تصاحب پروژه را داد و کمی بعد سونی تصمیم گرفت پروژه را پس بگیرد و حتی پیشنهاد داد بودجه ما را دو برابر کند. متاسفانه قراردادمان با یوبیسافت خیلی پیشرفت کرده بود و مجبور شدیم پیشنهاد سونی را رد کنیم. چه حیف!
انسل معتقد است مشکلات واقعی بازی از زمانی شروع شد که آن را به یوبیسافت پاریس سپردند و مدیریت آن به تامی فرانسوا، که بعداً به دلیل اتهامات سو رفتاری شرکت را ترک کرد، واگذار شد. انسل ادامه داد:
در این دوره بود که من دچار فرسودگی شغلی شدم و متاسفانه بازی به دستان تیم سردبیری یوبیسافت در پاریس افتاد که خودشان در آشفتگی به سر میبردند. دیگر حضور نداشتم تا از بازی دفاع کنم و آنها بازی را تحت فشار تغییرات متعددی قرار دادند بدون اینکه حتی آن را تجربه کنند. این یک رسوایی واقعی بود. بعد از دو سال سردرگمی، بازی به این بهانه که دیگر مطابق ایده اولیه نیست، رها شد.
باید در نظر داشت که در آن زمان، تیم سردبیری یوبیسافت در بحران ناشی از مسائل داخلی مربوط به تامی فرانسوا بود که اتفاقاً مدیریت پروژه Wild را نیز بر عهده داشت.
انسل در ادامه مصاحبه فاش کرد که دلیل ترک صنعت بازیسازی، مشکلاتی بود که در توسعه Beyond Good & Evil 2 و Wild تجربه کرد و منجر به فرسودگی شغلی او شد. او گفت:
با نگاه به گذشته، میتوانم بگویم که یک فرسودگی واقعی در اواخر ۲۰۱۹ برای من رخ داد. در آن زمان، دو پروژه اصلی من به دلایل مختلف از مسیر خارج شده بودند. باید مدتها پیش استراحت میکردم، اما به جای آن سختتر کار کردم. در ابتدای ۲۰۲۰ تصمیم گرفتم همه چیز را متوقف کنم، به ویژه که زندگی خانوادگی من به شدت تحت تاثیر این فرسودگی قرار گرفته بود. من انرژی خود را بد مدیریت کردم و دیگر توان ادامه دادن در صنعت بازی را نداشتم.
او همچنین اعلام کرد که مایل است نسخههای قابل بازی Wild و Beyond Good & Evil 2 از سال ۲۰۱۸، که آنها را بسیار امیدوارکننده توصیف میکند، به اشتراک بگذارد.
پر بحثترینها
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- مهمترین آمار و ارقام صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۴
نظرات
اونکه اصن شک نداریم
ولی هر کسی به اندازه ی خودش باید پاسخگو باشه
یوبیسافت و باید کلا واگذار کنن و از ریشه مدیریت جدیدی بزارن پای کار. پر پتانسیل ترین آی پی های بازی دارن زیردستش داغون میشن. بهترین بازی چندسال اخیرشون بنظرم Crew Motorfest بود. ولی میترسم اونم خراب کنن بزودی.
فرسودگی شغلی مارو مصرف کرد لامصب.
“متاسفانه قراردادمان با یوبیسافت خیلی پیشرفت کرده بود و مجبور شدیم پیشنهاد سونی را رد کنیم. چه حیف!”
هیچ وقت ب ارباب بزرگ نه نگو
چشم
و بعدش ارباب با کانکورد یوبی سافت رو نابود کرد
ربط کانکورد ب یوبی نمیدونم
ولی……
خب
ولی به ارباب سونی ربط داره
یوبیسافت کلا زندگی این بنده خدارو زده ترکونده
خودشو بیچاره کرد کارمنداشم بیچاره کرد
و صد البته یوبیسافت مقصر اصلی فروش کم بازی Prince of Persia Lost Crown ئه و همچنین لغو شدن ادامه این بازی (چقدر من سر این قضیه فشار خوردم و هنوز هم میخورم)
یوبیسافت کلا مقصره
اصلا مهم نیست کارش درسته یا نه
مدیریت اصلا کار فرانسوی جماعت نیست. اون از صنعت خودرو شون اینم از مدیریت شون در توسعه بازی.
برن شراب و کروسان شون رو بخورن و الکی قمپز در کنن که چنینیم و چنانیم. در عمل پشم هم نیستن.
# فاضلاب اروپا
زمانی که خبر لغو شدن Wild اومد من خیلی بهم ریختم چون جزو بازی های موردانتظارم بود، میشل آنسل یکی از بهترین خالقای صنعت گیمه که واقعا مدیونش هستیم خالق بازی هایی مثل Rayman/Rabbids/Beyond Good & Evil/King Kong که البته King Kong اقتباس از فیلم پیتر جکسون بود ولی خیلی خوش ساخت بود فوق العاده بود این بازی
یوبی سافت واقعا قدر استعدادها رو نمیدونه همه رو فراری میده جید ریموند هم که رفت استودیو خودش (Haven) رو تاسیس کرد رافائل لاکسته کارگردان هنری بعضی از نسخه Assassin’s Creed هم بهش ملحق شد
با اون گیمپلی که ازش دیدم اگر میومد هم فکر نکنم جلوی هورایزن چیزی برای گفتن داشته
دیگه فضای سایت رو سمی نکنیم
واقعا متن خبر رو نگاه
والا مشکلات یوبیسافت به گیمفا هم ورود کرده
ی جوری خبر رو چپه منتشر میکنن ک قشنگ معلومه با قصد و غرض هستش
الان چه ربطی به مقصر بودن یوبیسافت داشت
مالکان محترم گیمفا ببخشید بهتون بی احترامی شد (دیسلایک کرده ها )