استودیوی Treyarch در مورد کاهش سرعت گیمپلی در نسخههای اخیر Call of Duty میگوید
یکی از توسعهدهندگان استودیوی Treyarch به تازگی در شبکههای اجتماعی توضیحاتی شفاف درباره علت کندتر شدن مکانیکهای حرکتی سری Call of Duty پس از عرضه Modern Warfare 2019 ارائه داده است. همچنین او توضیح داد که چرا برخی از مکانیکهای قدیمی که سالها بخشی از هویت این سری بودهاند، دیگر در Black Ops 6 به همان اندازه موثر نیستند.
مت اسکرونس (Matt Scronce)، یکی از توسعهدهندگان مشغول در Treyarch، در توییتی تایید کرد که مکانیکهای حرکتی پس از Modern Warfare 2019 بهطور چشمگیری کندتر شدهاند، زیرا سرعت بیشتر همیشه به معنای تجربه بهتر نیست. او نوشت:
زمانی که سرعت حرکت در حالت نشسته یا خوابیده بیش از حد سریع باشد، شاهد ناسازگاری میان دید اول شخص و سوم شخص میشوید که به مشکلاتی مانند snaking (حرکت سریع و غیرطبیعی بازیکنان) منجر میشود؛ مشکلی که در گذشته بسیار دردسرساز بوده است.
مکانیکهای حرکتی Modern Warfare سریع و پویا بودند و المانهایی مانند slide cancelling ،snaking و jump shots بخش عمدهای از گیمپلی بازی را تشکیل میدادند. اما با گذشت زمان، بازیکنان مجبور شدند با سرعتهای پایینتر و احساس سنگینی بیشتری در بازیهایی نظیر Black Ops 6 کنار بیایند.
اسکرونس در پاسخ به ویدیویی که سرعت حرکتی Black Ops 6 و MW19 را مقایسه میکرد، نوشت:
من شخصاً هیچگاه طرفدار پرشهای مکرر در طول مبارزات نبودهام. بنابراین، هنگام طراحی مکانیکهای omni movement، بهطور عمدی میزان حرکت و تعادل بازیکنان هنگام پرش را تنظیم کردیم تا تاکتیک بیش از حد موثری در درگیریها محسوب نشود.
او اضافه کرد که اگر بازیکنان همچنان علاقهمند به استفاده مکرر از پرش در هنگام شلیک هستند، میتوانند از پرکها و اتچمنتهایی (Attachments) استفاده کنند که برای افزایش کارایی این مکانیک طراحی شدهاند. اسکرونس تاکید کرد که اگر بازیکنان در استفاده از این مکانیزم عادت دارند اما در استفاده از آن ناکام میمانند، علت آن تغییرات جدید است که به وضوح توضیح داده شده.
در پایان، او اطمینان داد که Treyarch همواره بازخوردها را بررسی کرده و بر اساس نظرات جامعه بازیکنان به بهبود بازی میپردازد.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
نظرات
البته همین باعث شده خاص باشه و از سریایی مثل دووم متمایز شه
تم نظامیش باید بمونه
داداش دووم همیشه در اوجه یه بار افوول نکرد ولی کالاف خیلی ضعیف شده نسبت به بازیهای قدیمیش
اصن از Modern Warfare 2019 انگار یه انقلاب در تصمیمگیری های سازنده ها و ناشر ایجاد شد :
۱) افزودن کراسپلی
۲) عرضه و پشتیبانی از یک بازی رایگان به موازات بازی اصلی (وارزون)
۳) تغییر روش درآمدزایی محتویات پس از عرضه یعنی تغییر از عرضه سنتی دیالسی های پولی به سیستم بتلپس
۴) آوردن بازی ها به یک هاب اصلی (HQ) که بشه اون و تمام نسخه های بعد از اون رو از اون هاب انتخاب کرد
و حتی مورد زیر
۵) حجیم شدن ناگهانی بازی نسبت نسخه قبل
دوستان من کاری به بلک اپس یا بقیه نسخه ندارم ولی برای منی که وارزون حرفه ای پلی میدم شدیدا ناخوشاینده نه فقط من بلکه دوستانم جدیدا دیگه پلی نمیدن یا کم پلی میدن
کند شدن گیمپلی یعنی کند شدن موومت بازی که برای گیمی مثل وارزون که تایم تو کیل پایین هستش و انمی رو میشه سریع کیل کرد خوب نیست دیگه فرصت فرار و موومنت زدم ر ریلود کردن و امور زدن نیست کسایی وارزون پلی دادن متوجه منظورم میشن
منه بدبخت دوران ps4 نمی تونستم اصلا وارد مپ وارزون بشم همون تو چتر منو میزدن حتی تو فرصت دوباره بازگشت به بازی هم شانسی نداشتم چقدر حرفه ای بودن بماند اینترنت ذغالی ما
نمیدونم چرا انقدر دیس گرفتم حداقل به خودم بگید
بله اون کودک ده ساله یا یک نوب پلیر با دسته و ایم اسیست باید بزنه همه رو دیگه وگرنه بازی فروش نداره چه دلیلی داره از ایم اسیست و قفل شدن ایم روت فرار کنی و موومنت و اسکیل داشته باشی
اگه سرعتی بود که باید بهش میگفتیم کال آف دووم اون وقت.
من میگم چرا ایمم بد شده ها
بلخره دارن توی مسیر درست قرار میگیرن
امیدوارم این روند ادامه دار باشه و دوباره بتونیم شاهد بازگشت این فرنچایز به اوج خودش باشیم
کال اف دیوتی مدرن وارفار اصلی به بعد دیگه بازی نکردم اگه کال اف دیوتی این دوران با اونا مقایسه بشن خیلی ضعیفن فقط گرافیک بالا رفته