دلایل طولانی شدن توسعه بازیهایی چون Wolverine و Wonder Woman از زبان یک توسعهدهنده
مطمئناً ساخت یک بازی نسبت به گذشته طولانیتر شده و حالا یکی از توسعهدهندگان سابق ناتی داگ، توضیح میدهد که چرا برخی از استودیوها پروژههای خود را سالها قبل از عرضه رسمی معرفی میکنند.
دل واکر (Del Walker)، که سابقه فعالیت در استودیوهای بزرگی چون ناتی داگ و راک استدی را داشته، در توییتی نقل قول کرد که بازیهایی چون Wonder Woman و Wolverine خیلی زود معرفی شدند و دلایل آن را شرح داد.
۱. تامین بودجه. گاهی اوقات، تیزرها برای کسب اعتماد سرمایهگذاران و ناشران منتشر میشوند. اگر تیزر در یوتیوب بازدیدهای زیادی داشته باشد و نظرات مثبتی دریافت کند، مدیران راحتتر به سرمایهگذاری در پروژه اعتماد میکنند و بودجه درخواستی تامین میشود.
۲. جذب استعداد. برای جذب بهترین متخصصان در استودیوی خود، باید به مهارتهای آنها احترام گذاشت. یک منبع الهام بخش میتواند هنرمندان، طراحان و برنامهنویسها را متقاعد کند که در تبدیل یک بازی خوب به یک بازی عالی مشارکت داشته باشند.
۳. مقابله با افشای اطلاعات. توصیف لحن بازی با یک تیزر ۱۲ ثانیهای رسمی بسیار تاثیرگذارتر است. این رویکرد، به مدیریت بهتر انتظارات مخاطب کمک میکند و از سوی دیگر باعث میشود تا توسعهدهنده شاهد واکنشهای منفی به اطلاعات لو رفته نباشد.
۴. کنترل انتظارات. اگر یک استودیو در حال ساخت بازی جدیدی است، میخواهد اطمینان یابد که مخاطب برداشت نادرستی از بازی نداشته باشد. شنیدن “من شدیداً منتظر SpaceHunter 2 هستم” در حالی که Ninja Legend را در دست ساخت دارید، بسیار ناراحتکننده خواهد بود.
۵. تثبیت موقعیت در بازار. معرفی بازیهای بزرگ کمیکبوکی، در تصمیمگیری دیگر استودیوها موثر خواهد بود. به این ترتیب، تیمهای دیگر طوری برنامهریزی میکنند که محصول مشابه خود را در زمان دیگری منتشر کنند.
مطمئناً اهداف دیگری از جمله هایپ طرفداران و داشتن شانس بیشتر برای دریافت جوایز دنبال میشوند. چرخه توسعه بازیهای ویدیویی همانند ساخت فیلم نیست و گاهی لازم است زودتر اقدام کنید.
شاید استراتژیهای ذکر شده بیعیب نباشند، اما روزنهای از شرایط پیچیده صنعت بازی را ارائه میدهند.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
نظرات
فکر کنم اولین گیمه شخصیه واندروومن میشه این که با توجه به اینکه جز ۳ گانه ی اصلیه دی سیه یکم عجیبه
و همه میدونیم مهم ترین دلیل طول کشیدن ولورین چیه : ماجرای هک
در مواردی هم با انتشار زودهنگام سعی در ایجاد مانع برای لغو پروژه میشه….
جزو سهگانه DC نیست ولی؟ سهگانه DC بتمن، سوپرمن، فلش هستن
از لحاظ تیم اپ
مثلا ایرون من توی کمیک تا قبل کمیک شیطان در شیشه شاید شخصیت درجه ۳ بوده و تا قبل فیلماش درجه ۲
ولی از لحاظ تریو کاپ و تونی و تور شدن نماد
بتمن و سوپرمن و دایانام همینن
الانم نماد مارول اسپایدی و هالک و ولورین هستن، تونی و تور از نظر کمیک خوان ها اونقدر نمادین نیستن
نه تریو یعنی تیم اپ ۳ نفره
مثل صحنه ی فایت اخر اندگیم یا انیمیشن دی سی راجبه همین ۳ تا که گفتم
نسخه قابل بازی ولورین لیک نشده بود قطعا تو اوایل ۲۰۲۵ یا برای تعطیلات آخر سال تاریخ انتشار گرفته بود! خوشبختانه تقریبا استودیو به سلامت رد شد از اون بحران به اون بزرگی 🤔
الان یعنی به خاطر اون لیک ، بازی رو یه سری تغییرات دادند؟
والا اون چیزی که من دیدم لیک نبود دیگه کامل نسخه اولیه بازی لو رفته بود و قابل بازی بود😑 به همین دلیل احتمالا بازی رو کلا تغییر دادن و همون ساختار رو در غالب جدیدی سعی دارن ارائه بدن که تازگی داشته باشه ولی خب این کار زمان بر هست! وگرنه با توجه به وضعیت بازی یک سال پیش داشت و با فشار کاری ای که این استودیو به کارمنداش وارد میکنه تا الان حتما منتشر شده بود بازی!
بدون شک
امیدوارم واندر وومن علاوه بر مبارزه با طناب با شمشیر و زره هم مبارزه کنه چون طناب خالی گیم پلی رو زیاد جذاب نمیکنه باید به طنابش حکم زنجیر اسکورپین رو بدن باهاش طرف رو بکشونه سمت خودش و گروهی ضربه بزنه بعد با شمشیر و زره داغون کنه آنمی هارو
فقط حیف دنیای ارباب حلقه ها که هیچ استودیویی سراغش نمیره مثل گنجیه که بغل دست استودیو هاست ولی کسی نمیبینتش
به همین راحتی هم نیست هرکی حال کرد بره ارباب حلقه ها بسازه وگرنه تا الان ۵۰ تا بازی از روش میساختن
باید حق اثر یه چی رو بگیری و دردسر های خیلی زیادی داره ساختن از روی یه همچین اثری
that’s right
بیشتر شبیه اون جواباییه که کوپایلت میده بهت
دلایلشون قانع کننده بود ولی نه مثل سایبرپانک ۸ سال زودتر بازیو معرفی کنن
سایبرپانک که نوبر بود😂
قبل از ویچر۳ که تقریباً تکمیل شده بود معرفی شد، آخرش هم به سرنوشت خوبی دچار نشد (البته فقط از نظر فنی اشکال داشت، وگرنه همون اول هم بازی فوق العادهای بود)
شما با یک سایبر فنبوی طرفید که بحث باهاش فایده نداره تازه یه بارم باهاش دعوام شده اسکل ولی داره تا حدودی حق میگه🗿🗿
منم از شنیدن نظرت…😂😂😂
🤣🤣👍🏻👍🏻
سایبر گیم نبود بلکه زندگی بتمام معنا بود.خدایی مشکلات فنی یکم گیم رو از چشما انداخت.ای داد بیداد
بعد یکی از دوستان میگفت اینسامنیاک زود بازیاشو عرضه میکنه و بی کیفیته! کاش همه مثل اینسامنیاک بازی بی کیفیت عرضه کننXD
مارول اسپایدرمن ۲ رو میزنم میگم دسخوش عجب چیزیه. از دونسخه قبلی هم بهتره ۱ و مایلز مورالز
رده سنی بازی M هست پس قراره کلی gore و الفاظ رکیک توی بازی ببینیم که ولورین معمولا خیلی ازشون استفاده میکنه
اینا جفتشون بازی هایی هستن که اوایل توسئه به احتمال بالا کنسل میشدن ولی وقتی چند سال قبل عرضه تریلر میدن دیگه نمیتونن جمعش کنن باید تا آخرش رو بسازن حتی اگه یه زباله شد 😪
درود بر گیمر ها
پاینده باشید
دلایل ذکر شده به نظر من کاملا منطقی و درست میاد و من شخصا خوشم اومد
درضمن علاوه بر ۳۰ سالگی playstation استودیو insomniac games ۳۰ ساله هست که به نظر من از لحاظ کارائی این استودیو در جهان حرف اول میزنه 👏
همه منتظره GTA 6 ان من منتظره ولورین😅
(دوست بنده را نبلعید🫣😶🌫️)