بازی The Witcher 4 یک تا دو سال پس از معرفی کامل منتشر خواهد شد
در مصاحبه با رسانه یورو گیمر، رئیس استودیوی CD Projekt Red از استراتژی آنها برای بازاریابی و عرضه نسخه جدید The Witcher گفت.
میکل نواکوسکی (Michał Nowakowski)، در مصاحبه با یورو گیمر نحوه تفکر تیم سازنده برای بازیهای آینده را توضیح داد.
ما بسیار نسبت به آینده خوشبین هستیم، اما اگر بخواهیم کمی واقعگرایانه به دلیل این خوشبینی نگاه کنیم، فکر میکنم به این خاطر است که آگاهی بیشتری داریم. به عنوان مثال زمانی که درصد رضایت Cyberpunk 2077 در استیم با عرضه Phantom Liberty به ۹۵ رسید، ما باید بدانیم که این اتفاق همیشه رخ نمیدهد و آسان نیست. به تمام اعضای شرکت میخواهم این را بگویم: چیزی به نام جادو وجود ندارد، تنها سختکوشی و اطمینان یافتن از این که در مسیر درست هستید شما را موفق میکند.
به گفته نواکوسکی، یکی از بزرگترین درسهایی که استودیو از Cyberpunk 2077 گرفت، زمان شروع بازاریابی بود. او گفت:
زمانی که کمپین تبلیغاتی Cyberpunk 2077 و پیشفروش را به همراه کیانو ریوز در E3 2019 شروع کردیم، برنامه این بود که حدودا یک سال بعد بازی را منتشر کنیم. که این اتفاق رخ نداد و یک سال دیگر به کمپین تبلیغاتیمان اضافه شد. این کار باعث شد که برنامههای ما دچار مشکل شود. فکر میکنم یک سال برای کمپین تبلیغاتی مدت زمان خوبی است.
ما از عرضه Cyberpunk 2077 درسهای زیادی گرفتیم و اعلام تاریخ عرضه مطمئن، یکی از آنها بود و با معرفی و عرضه Phantom Liberty، آن را به خودمان ثابت کردیم. Phantom Liberty حدود ۶ ماه پس از معرفی کامل و شروع پیشفروش عرضه شد که برای یک اکسپنشن زمان خوبی بود. اما برای یک بازی جدید، یک سال یا کمی بیشتر، هدف ما برای کمپین تبلیغاتی است.
در ادامه نواکوسکی گفت پیش از شروع کمپین تبلیغاتی تیزرها و موارد کوچکی از بازی را به نمایش خواهند گذاشت.
نسخه جدید سری The Witcher با نام رمز Polaris هماکنون برای کنسولهای نسل نهمی و رایانههای شخصی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 در دست توسعه قرار دارد.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
فقط امیدوارم مثل ویچر ۳ یه شاهکار بشه و البته شایسته این سری محبوب
معرفی، ۵ سال دیگه
ولی مطمئنم هر چه قدرم دیر بیاد، بازم به احتمال قریب به یقین، قطعا زود تر از الدر ۶ خواهد اومد 🤦♂️
اسمال حداقل یه تیزر خیلی کوتاه بدید که حداقل بدونیم داستان بازی در کجا روایت میشه
خوبه که حداقل از اشتباهاتشون درس گرفتن
سایبرپانک رو قبل از ویچر۳ و قبل از ساخته شدن معرفی کردن، چند سال بعد ناقص عرضه شد و فقط با پشتیبانی تیم سازنده و آپدیت های پی در پی بالا اومد و زیاد براش خرج شد
خوبه که برای ویچر۴ این اتفاق نمیافه
نمیافه: نمیافته😅
ولی سایبر خدایی جز لگ ایراد خاصی نداشت
همون هم کلی لطمه زد
احتمالش زیاده بین نسلی هم بشه یا نهایتا فاصله نسخه نسل نهمی با نسل دهمی ۶ تا ۱۲ ماه باشه یعنی میخوام بگم فوری برای نسل بعد هم توسعه تا از اون ور هم بفروشن
شاید هم دردسرش و به گردن نگیرن
آره ، یه احتمالی هم تماما نسل بعدی کردن بازیه مخصوصا توجه به این نکته که این نسل اتفاقا خطرناکتره از نسل قبلی به خاطر سریزاس
ولی هیچ کدوم از اینا از طمع فروش رو نسلی که حداقل ۱۰۰ میلیون کنسول فروخته کم نمیکنه مخصوصا نزد سهامداران !
باز خالی بندی ها شروع شد
از این بازی باید تا چند سال آینده صرف نظر کنیم و انتظارش رو نکشیم
بوی شاهکار میاد