بازی Assassin’s Creed Shadows شامل مکانیکهای مخفیکاری عمیقی خواهد شد
اگر شرایط متفاوت بود، بازی Assassin’s Creed Shadows تاکنون عرضه میشد؛ شرکت Ubisoft تصمیم گرفت به جهت اصلاح و ارائه بازی در بهترین حالت ممکن، آن را به تاخیر بیندازد.
به همین دلیل، انتظار طرفداران از نسخه نهایی بسیار بالا است. تنها چند ماه تا زمان عرضه این عنوان باقی مانده و یوبیسافت نگاهی دقیقتر به مکانیزمهای مخفیکاری ارائه کرده.
اطلاعات جدید منتشر شده در وبسایت یوبیسافت روی مکانیزمهای مخفیکاری مانور میدهند؛ به خصوص هنگامی که در قامت شخصیت نائوئه، شینوبی داستان، ایفای نقش میکنید. هرچند برخی از این مکانیزمها برای یاسوکه نیز مورد استفاده قرار میگیرند.
هر دو شخصیت از مکانیزمهای نظارت (Observe) برخوردار هستند. از طریق همین مکانیزمها، بازیکنان میتوانند هدفها، دشمنان، لوتها، کالکتیبلها و مأموریتهای خود را شناسایی، علامتگذاری و بررسی کنند. بازیکنان در این بازی از عقاب/پرنده همراه بهره نخواهند برد. با این وجود، هنگام بازی در نقش نائوئه میتوانید از سیستم کلاسیک Eagle Vision استفاده کنید.
از سیستم Eagle Vision تا ابزار قتل
سازندگان درباره سیستم Eagle Vision درون Shadows گفتند:
سیستم Eagle Vision، یک مکانیزم کلیدی مخفیکاری است. نائوئه از این طریق میتواند روی کشف دشمنان و اهداف باارزش گیمپلی، همچون مکانهای با قابلیت پنهان شدن، تمرکز کند. بازیکنان با ترکیب قابلیتهای Observe و Eagle Vision میتوانند دشمنان را از پشت دیوار و موانع شناسایی و سپس علامتگذاری کنند.
در حین بازی با نائوئه، شما به حرکتهای بیشتری که برای مخفیکاری طراحی شدهاند دسترسی خواهید داشت؛ نام این حرکات Shinobi Moves است. بازیکنان میتوانند در سایهها مخفی شوند، با استفاده از شوریکن خود منابع نور را نابود کرده و سایه ایجاد کنند، در حالت خم شده حرکت کرده و صدای کمتری تولید کنند (به خصوص روی کفهای چوبی کهنه) و برای اولین بار قابلیت سینهخیز حرکت کردن را داشته باشند.
نائوئه ۴ قابلیت انحصاری شینوبی و ابزار اساسینی زیر را خواهد داشت:
- بمب دودزا (Smoke Bombs): دقیقاً کارایی کلاسیک خود را خواهد داشت.
- چاقوهای کونای (Kunai Knives): میتوانند پس از هدفگیری دقیق، با یک ضربه، هدف را به قتل برسانند.
- شوریکن (Shuriken): جهت حواسپرتی محیطی و گیج (Stun) کردن دشمنان.
- زنگولههای شینوبی (Shinobi Bells): برای پرت کردن حواس دشمنان و فریب دادن آنها.
از بازگشت Double Assassination تا هوش مصنوعی پیشرفته
سایر حرکتها و قابلیتهایی که نائوئه به آنها دسترسی دارد، به شرح زیر هستند:
قابلیت عبور از میان شکافها، پنهان شدن در فضاهای کوچک و جعبهها، از پشت گرفتن دشمن و جابهجا شدن با آنها در بازه زمانی محدود و در نهایت، بازگشت قابلیت کلاسیک دابل اساسینیشن (Double Assassination).
یاسوکه حرکات مخفیکاری بسیار کمتری خواهد داشت (چرا که شخصیت او روی مبارزههای مستقیم تمرکز دارد). این کاراکتر میتواند با استفاده از تیر و کمان قتلهای مخفیانه خود را انجام دهد. قتلهای او با استفاده از سلاحهای سردی انجام میشوند که صدای بیشتری نسبت به نائوئه تولید میکنند.
یوبیسافت در نهایت، مطلب بررسی مخفیکاری خود را با اشاره به واکنش دشمنان نسبت به حضور شما تمام کرد؛ پس از شناسایی و ناپدید شدن، دشمنان به صورت دو نفره (یکی مراقب و دیگری جستجوگر) به دنبال بازیکن میگردند. در نتیجه، تاکتیکهایی چون سوت زدن تنها دفعه اول عمل میکنند و پس از آن باعث شک و تردید دشمن میشود. چنین شرایطی روی قتلهای شما از مکانهای پنهان تاثیر منفی میگذارند.
ساموراییها را نمیتوان در فضای بمب دودزا به قتل رساند، چرا که این نوع دشمن از محیط خطر خارج میشود. از طرفی، ساموراییها را نمیتوان راحت به قتل رساند. دشمنان مذکور در جستوجوی شما، علفها را میبرند. البته قابلیت قتل تضمینی (Guaranteed Assassination)، همچون عناوین کلاسیک، در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
یوبیسافت خیلی زرنگه،گذاشته صدای مردم تقریبن بخوابه،گیم های جدیدی مثل استاکر ۲ و بقیه که اومدن بازار حواسشون رو پرت کنه تا در زمان درست بازی رو بیرون بدن،بابا دمتون گرم.🤣🤣🤣🤣🤣🤣
خیلی شرکت ها و کمپانی های خوب بخاطر امثال شما ک ندیده و تجربه نکرده هیت میدین نابود شدن
در حالی ک برای مثال استار وارز به همین دلیل هیت تای الکی فروش نکرد وگرنه بازی واقعا خوبیه و مطمئنم خود شما هم تجربه نکردین
آره به خاطر هیترا نابود شدن و اصلا هم ربطی به بی کفایتی و زیاده خواهی و چپگرایی خود شرکت ها نبوده، درست میفرمایید یوبیسافت واقعا شاهکاره و مخاطب هاشو اصلا به چپش نگرفته هیترا الکی هیت میدن، اصلا بازی های تکراری و بی کیفیت و ضعیف نمیسازه، اون راکستاره که تریلراش با گیم ۱۰۰۰ کیلومتر فرق داره وگرنه یوبیسافت شاهکاره. عااااااااااااااااااااااااااااااالی یکه یککککککک
اولا چرا فرافکنی میکنی ؟! دوما امثال تو همون هایی هستین ک فقط رد دد و جی تی ای رو بازی میدونین و صدها شاهکار صنعت گیم رو اصلا تربه نکردین حتی
بعدشم شما برو همون استار وارز رو تجربه کن فقط
فقط دو ساعت بازی کن
اگه جذبش نشدی هرچی خواستی بگو
بعدشم من نگفتم شاهکاره و گفتم بازی خوب و با کیفیتی هست
و اینم یادت باشه اون یوتوبر هایی ک به یوبیسافت هیت میدن و داری ازشون کپی میکنی فقط
دلیلش اینه ک یوبیسافت شرکت بزرگیه و با اینکار فقط دنبال ویو گرفتن هستن وگرنه کلی استودیو دیگه هست ک لایق کوبیده شدن هستن ولی چون شهرت و محبوبیت خاصی ندارن سراغ اونا نمیرن
میرن سراغ یوبیسافت ک مخاطب بیشتری جمع کنن
برای مثال. اگه بازی بده و قرار نیست بازی کنین چرا زیر همه پست های یوبیسافت بی نهایت کامنت میدین .
جای اینکه فقط رد بشین و برین وقتی خوشتون نمیاد
پس میتونه کارتون یکی اززاین دو دلیل باشه
اولی تخلیه عقده هاتون هست
دومی هم اینکه دوسدارین بازیارو ولی بخاط چهارتا خبر و هیت دروغ الکی سردرگم هستین
دوست عزیز من با کسی که منو نشناخته به کپی کاری محکوم میکنه و اینکه از خودم هیچی ندارم و فقط طوطی وار حرف این و اونو تکرار میکنم بحثی ندارم، البته تقصیر شما نیست، نبایدم بشناسی اینجا یک فضای عمومی هست و همه فقط در حد یک نام کاربری همو میشناسیم. و در مورد یکی از مواردی که بهش اشاره کردین که چرا زیر همه پستهای یوبیسافت دارم خودمو پاره میکنم ، بله دوست عزیز بایدم اینطوری باشه منیکه عاشق یوبی بودم منی که از بچگی با گیمهای این کمپانی خاطرات خودمو ساختم وقتی میبینم این شرکت داره با دستای خودش خودشو نابود میکنه از درون میسوزم، اوکی شما فکر کن که یک بازی ۵ ۶ میلیونی رو من بازی نکردم، خداروشکر که استیم آپشن ریفاند رو داره تا گیمهای آشغال الکی فروش نکنن، گیمی که شرکتی که به طرفدران خودش اهمیت نده و خواسته ی اونهارو زیرپا بزاره محکوم به شکسته این یه واقعیت تلخه حالا شما باور نکن
اتفاقا دلیل اینکه شرکتا اینجوری شدن تعریفو تمجیده الکیه امثاله شماهاست منی که بیست سال دارم گیم میزنم ینی هنوز فرقه بدو خوبو نمیدونم که هیت بدم یا نه؟همین شماهایی که به اشغالی مثل استار وارز با اون هوشه مصنوعیو باگ ها میگین خوب و میخرین تا بازم یوبیسافت فروش کنه کپی پیست بده دسته گیمر جماعت خوب ازنظرت چیه نیم ساعت نشد از تجربه کردنش حالم بهم خورد بقران بازیایه نسل شیش صنعته گیم از این بازی که میگی خوب بهتر بودن اساسیناشو فارکرایش که بماند یه لباس تغیر میده یه شهر تغیر میده با یع داستان چرتو پرت یه اسم جدید میزاره میشه اساسین و فارکرای جدید کم مونده از اتاق خواب من اساسین و فارکرای بسازه یوبیسافت قبلا خوب بود اما الان فقط داره سو استفاده میکنه با بازیایه چرتو پرتش
ی نمونه دیگه هم همین فن بازی های مسخره ک بعضیا درمیارن و برای مثال اونی ک ایکس باس داره the last of us رو میکوبه و اونی ک پلی استیشن داره starfield میکوبه
در حالی ک همه شاهکارن و مشکل اون کهیت میده فقط نداشتن اون کنسوله ک بوی عقده هم میده اینکار
میدونین موفقیت بازی به چی بستگی داره؟! موفقیت یعنی اینکه اگه این گیم باشه ۴۰ دلار و مثلا ac black flag یا unity یا مثلا brotherhood هم باشه ۴۰ دلار و من تنها ۴۰ دلار داشته باشم قطعا اینو انتخاب نمیکنم حتی اگه بازی هم نکرده باشم، فکر نکنم تو نسل های جدید اینطور گیمی وجود داشته باشه، یا اگرم هست انگشت شماره
هروقت گیمی به این درجه رسید که بعد از گذشت سالها بازهم انتخاب اول گیمر ها باشه ، به اون گیم میگن موفق، این نظر شخصی منه
نظرتان را برای خودتان نگه دارید
واقعا مطمئنی این حرفو تو فضای عمومی زدی؟
این طرز فکر کاملا اشتباهه و مثل این میمونه ی فیلم رو از کاورش بخوای بگی نمیبینم یا میبینم ک خود من قبلا اینطوری بودم و یکبار ی فیلم ک کاورش آنچنان جذاب هم نبود رو دیدم و اون فیلم شد بهترین فیلم عمرم (میان ستاره ای)
خودتم نفهمیدی چی گفتی
واقعا نفهمیدی چی گفتم؟!!
۴۰ دلار شه هر چیم بفروشه ضرره
باوا ولم کن….🤣🤣🤣
فقط منم که فکر میکنم گوست اف یوتا و شادو قراره گیمپلی یکسانی داشته باشن؟