نینتندو میخواهد به انتشار بازیهای دو بعدی Zelda ادامه دهد
شرکت نینتندو قصد دارد در کنار انتشار عناوین سه بعدی سری Zelda، به عرضه بازیهای دو بعدی این فرنچایز ادامه دهد.
بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom در سپتامبر امسال برای نینتندو سوییچ منتشر شد. در حالی که به نظر میرسید این بازی کمی از Breath of the Wild و Tears of the Kingdom الهام گرفته است، اما از سبک دو بعدی بالا به پایین استفاده میکند که با اولین بازی Zelda در NES آغاز شد.
در تاریخچه حدود ۴۰ ساله این سری، نینتندو به انتشار بازیهای دو بعدی و سه بعدی ادامه داده است و به نظر میرسد برنامهای برای کنار گذاشتن آن وجود ندارد. Eiji Aonuma، تهیهکننده سری Zelda، در مصاحبهای با نشریه Famitsu، پیرامون نقش بازیهای دو بعدی به عنوان بخشی از فرنچایز صحبت کرد.
وی در این باره اظهار داشت:
سبک گیمپلی از بالا به پایین که به طور مداوم در این سری استفاده شده، بسیار شبیه به Zelda است و ما می خواهیم این را به عنوان تضاد با بازیهای سه بعدی این سری حفظ کنیم. ما میخواهیم نهتنها چیزی بسازیم که مکانیک Echoes of Wisdom را به ارث ببرد، بلکه در عین حال عناصر جدیدی اضافه کنیم.
Aonuma در ادامه افزود بازیهای دو بعدی Zelda در طول سالها مکانیکهای مختلفی داشتهاند. به نظر میرسد نینتندو به دنبال اضافه کردن عناصر جدید به این سری خواهد بود و جالب است که ببینیم چه چیزی در آینده ارائه خواهد شد.
اینکه نینتندو قصد دارد به ساخت سری دو بعدی در کنار بازی های سه بعدی ادامه دهد، چندان تعجب آور نیست. در همین راستا، بازی دو بعدی Echoes of Wisdom در حال حاضر بیش از ۲.۵۸ میلیون واحد فروخته است. سری Zelda به طور کلی در دوران نینتندو سوییچ شاهد افزایش محبوبیت خود بوده و انتشار ریمسترها و اسپینآفها تضمین میکنند این سری در یک برنامه تقریباً سالانه شاهد عرضههای جدید است. ادامه سرمایهگذاری در بازیهای دو بعدی جدید تضمین میکند که طرفداران در حالی که منتظر بازیهای سه بعدی جدید هستند، چیزهای دیگری نیز برای لذت بردن دارند.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
کلا دو بعدی جز سبکاییه که توی کنسول دستی بیشتر حال میده
با طراحی استادانه گیم پلی که هویت زلدا هست و حفظ کیفیت فرنچایز زلدا با طراحی استادانه مراحل همیشه و همیشه نشون میده نینتندو پدر این صنعت هست و کلاس درس برای تدریس بازی سازی اساتید و کارگردانان بزرگ ویدیو گیم اگر امروز تو هر سبک امضا خودشون رو دارن بخاطر اینکه شاگردای خوبی سر کلاس استاد میاموتو کبیر بودن کارگردان افسانه ای این صنعت ویدیو گیم هر چی داره از میاموتو هست و نینتندو
انصافا از نظر جذابیت botw و totk خیلی سرتر از همین echoes of wisdom یا حتی link s awakening هستن.
ما میخواهیم نهتنها چیزی بسازیم که مکانیک Echoes of Wisdom را به ارث ببرد، بلکه در عین حال عناصر جدیدی اضافه کنیم
این حرف به من امید میده که آثاری بیشتری میبینیم که از دیزاین اکو ویزدام استفاده میکنن ، تو از خلاقیتت استفاده میکنی و دانجن رو حل میکنی ولی دانجن های خطی برخلاف دوگانه برث اف د وایلد وجود دارند و این ترکیب از نظر من فوق العاده شده
از طرفی من شخصا عاشق آزادی مطلق دوگانه برث اف د وایلد و تیرز اف د کینگدام هستم و ادامه دار شدن این دوتا کنار هم دیگه بهترین خبر برای افرادی مثل منه که عاشق هردوتای این سبک ها شدن
بهترین خبر که میشد راجب سری زلدا زد!!
این فوق العادست
ما هم یه زلدا های سه بعدی داریم که بازی های طولانی و جهان باز هستن و هم زلدا های دوبعدی که کوتاه تر، خطی تر و متفاوتت هستن که الان یعنی افراد بیشتری می تونن با سری زلدا ارتباط بگیرن و سلیقه بسیاری افراد رو پوشش میده. تازه انتشار بازی های زلدا الان میتونه کمتر بشه
بازی های دو بعدی قدیمی زلدا مثل a link between world، link to the past و Zelda minish cap آثار بشدت فاخر ادونچری هست که من امیدوارم نینتندو در آینده این بازی ها رو ریمیک کنه.
بازی جدید دوبعدی زلدا یعنی Zelda echoes of wisdom یک اثر بشدت فاخر و بی نظیر بود. ایده های فوق العاده و بسیار خلاقانه ای داشت که توی کمتر بازی دیدم، توی سری زلدا هم که عالی بود