کوجیما از حقایق جالبی در ساخت Death Stranding میگوید
در چند روز گذشته، هیدئو کوجیما به مناسبت پنجمین سالگرد Death Stranding، در توییتر خاطراتی از استودیوی خود و آغاز راه ساخت این بازی به اشتراک گذاشت. در ابتدا، Kojima Productions فقط در حد اسم یک استودیو بود، زیرا فضای کار کوجیما به قدری کوچک بود که تنها چند میز جا میشدند. کوجیما میگوید چون فضای آن جا خیلی کوچک بود، فقط خود او به محل کار میرفته.
کوجیما توضیح میدهد که در آن زمان فقط یک کامپیوتر، پلی استیشن ۴، هدفون، یک گوشی هوشمند و چند وسیله دیگر در اختیار داشت. به همین دلیل، بیشتر ایدههای Death Stranding را روی گوشی هوشمندش ثبت میکرد. اما این تنها نکتهای نیست که کوجیما تعریف کرده است. اگر لوگوی Death Stranding را به خاطر داشته باشید، دست موجود در آن لوگو، متعلق به خود کوجیما است.
اکنون که کوجیما به تجهیزات جدید و متعددی دسترسی دارد، نیاز نیست زمان زیادی برای نسخه بعدی Death Stranding منتظر بمانیم. میدانیم که Death Stranding 2 برای انتشار در سال ۲۰۲۵ برنامهریزی شده و کوجیما میگوید تاریخ انتشار دقیق آن هم تعیین شده است. بنابراین امیدواریم که هرچه زودتر این تاریخ به صورت عمومی اعلام شود.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
بازی ساختش به پایان رسیده و الان دارن صدا گذاری ژاپنی بازی رو انجام میدهند.تو تاریخ اعلام شده ، به احتمال خیلی قوی ، بازی منتشر میشه
ببخشید که از روز اول یک استدیو پشت قواله تون ننداختن جناب استاد!
به این میگن اراده و پشتکار کارش رو شروع میکنه از هر جایی و امکاناتی ، ادامه میده و میره تهیهکننده و استودیو گیر اومد بسم الله گیر هم نیومد الحمدلله پروژه بعدی
خداوکیلی یه سوال میپرسم انصاف داشته باشید و بدون تعصب جواب بدید
اگه بازی death stranding رو یه کارگردان و یه استودیو کمتر شناخته شده میساختن بازم بازی سال میشد و بهش میگفتن شاهکار؟
ایده جدید . سبک جدید . داستان عجیب و خفن . موسیقی شاهکار
تنها مشکلش گیمپلی بود
شاهکار نیست ولی هر کس دیگه ای هم میساخت یه بازی خیلی خوب حساب میشد
خوب قبول دارم ،بازی سال و شاهکار چی؟
دث که بازی سال نشد
سکیرو بازی سال شد
دث بازی سال نشد
فقط پر جایزه ترین بازی سال شد
خیلی بازی عجیبی هست .ولی دامادمون نسخه اول رو بازی کرده جزو اون دسته افراد هست که شیفتش شده البته اون همون وقت که اومده بود رو پلی فور بازی کرده بود و یکی از دوستام هم پلات کرده نسخه اول رو داخل استیم میگه بخش انلاین لذت بخشی داره خیلی ها امیدوارن این کوله بری رو داخل نسخه دوم حذف یا کمش کرده باشه کوجیما البته با توجه به تجربه ای که داخل متال گیر فانتوم پین دارم و داخل بیابانهای خشک افغانستان پیاده میرفتم درست اسب ماشین و..هست ولی نظر من اینه که ایکاش اون بازی رو جهان باز نمی کرد و بیشتر بحث تجاری بازی و کش دادنش رو بهش توجه کرد تو فانتوم پین میترسم نسخه اول این بازی رو پلی بدم حالم گرفته شه و خاطرات خوب کوجیما یکم ….خلاصه دوست ندارم کوچکترین لکه ای به خاطرات متال گیر پدر مخفی کاری ویدیو گیم وارد بسه
هیچ اشکالی نداره که عده ایی از این بازی خوششون نیاد.
شخصا بخاطر علاقه ام به بازی های کوجیما خصوصا نسخه ی آخر متال گیر این بازی رو ۲ دفعه تجربه کردم و هر دو دفعه بعد از ۱۰ ساعت رهاش کردم . درواقع سری دوم خواستم شانس مو برای درک بیشتر این بازی امتحان کنم که در نهایت این پیوند و اتصال صورت نگرفت .
قطعا بخش هایی از این بازی رو میشه شاهکار تلقی کرد اما نه تمام عناصر این بازی رو .