۱۰ بازی که در نیمه دوم خستهکننده میشوند
ایجاد تعادل بین عناصر روایی و گیمپلی، یکی از اساسیترین جنبههای ساخت بازی به شمار میرود و زمانی که به درستی اجرا نشود، میتواند همه چیز را خراب کند. تحمل اثری که روند روایی مناسبی ندارد، بسیار دشوار است. در این مطلب، ۱۰ بازی را مطرح میکنیم که با قدرت شروع میشوند و توجه ما را جلب میکنند، اما با نزدیک شدن به نیمه دوم جذابیت خود را از دست میدهند.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
کوجیما با ساخت Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain یکی از بهیادماندنیترین عناوین مخفیکاری صنعت بازی را عرضه کرد. این عنوان، روایتی پر مضمون را با جهان باز خود ترکیب میکند و دنیایی از احتمالات بیشمار را پیش روی پلیر قرار میدهد و گیمر راههای خلاقانهای برای پشت سر گذاشتن چالشهای مختلف پیدا میکنند.
بازی با سرعت بالایی شروع میشود و از نقطهای به بعد، گیمرها با ابزار پیچیدهتری ماموریتها را پشت سر میگذارند. با این حال، پس از ماموریت ۳۱، چنین احساسی به مخاطب القا میشود که «ماموریتهای جدید» فقط نسخۀ تغییر یافتۀ ماموریتهای قدیمیتر هستند. هرچند ماموریتها همچنان جذابیت خود را دارند، اما در نهایت به نظر میرسد که محتوای بازی مدتها قبل تمام شده. نکتۀ جالب توجه آن است که بازی قرار بوده یک چپتر دیگر داشته باشد.
RAGE
id Software، که با DOOM به شهرت رسید، بازی RAGE را منتشر کرد که نوید یک ماجراجویی هیجانانگیز را میداد. در دنیای پساآخرالزمانی بازی، اکشن و تنش حرف اول را میزنند. بازی شروعی انفجاری دارد و سیستم پیشروی در اوایل لذتبخش است. مبارزات در زیر سبک گرافیکی با رنگبندی سبز، قهوهای و خاکستری زیبا بهنظر میرسند. با این حال، روایت بازی کوتاه است. داستانی که قرار بود همه چیز را به هم گره بزند، ضعیف نوشته شده و به راحتی فراموش میشود. ماموریتهایی که در ابتدا به شدت هیجانانگیز بهنظر میرسیدند، حالا جای خود را به درجا زدن در یک محیط بزرگ و خالی دادهاند. علیرغم کم و کاستیها، RAGE به لطف گیمپلی و طراحی بصری زیبای خود، لحظات خوبی را برای مخاطب رقم میزد. این بازی ترکیبی از اوجها و فرودهاست و تلاش میکند با جوهرۀ جذاب دنیای پساآخرالزمانیاش، هیجان نیمه اول خود را حفظ کند.
Final Fantasy XV
Final Fantasy 15 سالها در جهنم توسعه به سر برد و نهایتاً در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. این بازی نسبت به عناوین قبلی فرنچایز، نوید یک پیشرفت بزرگ و مثالزدنی را میداد. علاوه بر تعریف دوبارۀ سیستم مبارزات، ساختاری جدید از «جهان باز» را برای سری معرفی کرد. البته میتوان گفت مواجه شدن با سیر عظیمی از دشمنان و گشتوگذار در محیطهای افسانهای، تنها برای چند ساعت اول جذاب است. نیمه دوم، تجربهای نسبتاً خطی را ارائه میدهد که لذت رسیدن به لحظات پایانی را مشکل میکند.
Hogwarts Legacy
Hogwarts Legacy رویایی بود برای طرفداران دنیای جادوگری که به حقیقت پیوست. تعریف سازندگان از ورود یک دانشآموز نوپا به مدرسۀ جادوگری هاگوارتز بینظیر بود. گشت و گذار در گوشه و کنار مدرسه تجربهای وصفنشدنی به شمار میرفت و برای ساعتها مخاطب را با انواع و اقسام فعالیتهای جادویی مختلف مشغول میکرد. با این حال، رفته رفته جادوی بازی رنگ میبازد و مبارزات تکراری بازی حس کهنگی القا میکنند. حتی ممکن است از مراحل فرعی تکراری و روایت بازی دلسرد شوید.
Far Cry 3
پس از موفقیت Far Cry 2، یوبیسافت با ساخت Far Cry 3 سنگ تمام گذاشت و طرفداران فرنچایز را به سفری فراموشنشدنی، در بهشت گرمسیری جزایر روک، برد. با مکانیکهای ساده و فعالیتهای جانبی جذاب، Far Cry 3 ساعتهای سرگرمی ارائه میداد. از سوی دیگر، Vaas با خلق و خوی عجیبش، لایهای فراموش نشدنی را به تجربه اضافه میکرد.
با این حال، بازی هیجان نیمه اول خود را در نیمه دوم از دست میدهد و پس گرفتن منابع و شکست دادن دشمنان، تکراری میشود. علاوه بر این، کیفیت مراحل پایانی، هیجان کلی این ماجراجویی را خدشهدار میکرد.
Mafia 3
میتوان گفت جهان جذاب و گیمپلی سرگرمکننده، هیچگاه از دلایل اصلی محبوبیت سری Mafia نبودند. جذابیت این سری معمولاً در درامهای جنایی درگیرکننده و حضور شخصیتهای غیرقابل اعتماد نهفته است. با اینکه ۱۳ Hangar برای رسیدن به دنیایی پویاتر تلاش کرد، اما Mafia 3 در نهایت محصولی ضعیف بود.
Mafia 3 مقدمه هیجانانگیزی دارد و مخاطب را با انواع مختلف مکانیزمهای مخفیکاری و نحوه پیشبرد مراحل آشنا میکند. با این حال، همین مکانیزمها به سرعت جذابیت خود را از دست میدهند و تنها انگیزه برای ادامه دادن این است که ببینیم داستان چگونه به پایان میرسد.
Dark Souls 1
Dark Souls، محصول استودیوی FromSoftware، یکی از مهمترین بازیهای نسلهای اخیر به شمار میرود. در دورانی که صنعت بازی به منظور جذب مخاطب بیشتر محصولات آسانتری را به خود میدید، Dark Souls جرأت کرد با عملکردی متفاوت و بدون در نظر گرفتن پیامدها، مخاطبان را به تجربهای چالشبرانگیز دعوت کند. بازی در نیمۀ اول، عزم مخاطب را با باسفایتهای پراکنده در جهان بههم پیوسته خود میآزماید. سفر به آنور لوندو تجربهای هیجانانگیز و در عین حال وحشتناک بود.
با این حال، درخشش بازی شروع به محو شدن میکند. گشت و گذار در دنیای پیچیده جای خود را به Fast Travel میدهد و بازی در سطوح بعدی مانند Lost Izalith و New Londo Ruins برای حفظ چالش با مشکل مواجه میشود. کیفیت کلی در نیمۀ دوم به میزان قابل توجهای کاهش مییافت، که با توجه به تجربه استثنایی نیمۀ اول، مایوسکننده است.
Silent Hill 4: The Room
پس از انتشار Silent Hill 2 در اوایل دهۀ ۲۰۰۰، سری بازیهای Silent Hill در مسیر نزولی قرار گرفتند. Silent Hill 4 کور سوی امیدی برای بازگشت فرنچایز به دوران اوجش بود، اما این عنوان نیز باعث ایجاد دودستگی در میان طرفداران شد. بازی در انتقال حس ترس و مفاهیم کلی فرنچایز عملکرد مطلوبی داشت، اما همه چیز به همین جا ختم نمیشود.
لحظه به لحظۀ Silent Hill 4 خوب پیش میرود اما وقتی کمی به عقب برگردید و به نمای کلی نگاه کنید، متوجه مشکلات بزرگ آن میشوید. برای مثال، تلاش توسعهدهنده در فاش کردن رمز و رازهای بازی در نیمه دوم ناامیدکننده است و به همین دلیل، نیمه اول پرحادثهتری را شاهد هستیم. علاوه بر این، لزوم بازبینی نقاط مختلف باعث میشد همه چیز تکراری و خستهکننده شود.
Resident Evil 3 Remake
Resident Evil 3 Remake به طور واضح و مشخص به دو نیمه تقسیم شده و نیمه اول قویتر از نیمه دوم ظاهر میشود. دلیل کاهش کیفیت عمدتاً به دور شدن بازی از ریشههای سبک ترس و بقا باز میگردد و به طور کلی شاهد نیمه دوم اکشنتری هستیم. این موضوع دقیقاً مشابه با مشکل بحثبرانگیز Resident Evil 6 بود. مطمئناً حفظ یک لحن ثابت، منجر به تجربهای بسیار منسجم و لذتبخشتر میشد.
Middle-Earth: Shadow of War
Middle Earth: Shadow of War بر پایه Shadow of Mordor بنا شد. سبک بازی بر اساس عناصر اکشن و استراتژی تعریف میشود و تجربهای سرگرمکننده را در دنیایی تخیلی مشابه با آثار تالکین ارائه میدهد. سیستم Nemesis بازی از ویژگیهای متمایز آن است و منجر به ماجراهای شخصی منحصربهفردی میشد که همیشه در یاد مخاطب میمانند.
در ابتدا، بازی بسیار لذتبخش است. ساختن ارتش اورکها و رویارویی با چالشهای مختلف تقریباً اعتیاد آور است زیرا با هر نبرد جای پیشرفت وجود دارد، اما در نهایت همین مراحل تکراری میشوند. بازی در طولانی مدت خستهکننده میشد و لذت تجربه آن کاهش مییافت.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
- کارگردان Black Myth Wukong: محدودیت سختافزاری سری اس علت عدم عرضه بازی برای Xbox است
نظرات
امیدوارم داخل رزیدنت اویل ۹ ریتمی تماما ترسناک ببینیم.این که تو هر شماره هرچی به آخر بازی نزدیک تر میشیم اکشن تر میشه واقعا رو مخه.
🟢 معلومه معنای خسته کننده رو صحیح نمیدانید !! چون اگر میدانستید، بازی Far Cry 3 را در این لیست نمیذاشتید…
✅ بعید میدانم کسی از تجربش خسته شده باشه و بلعکس بیشتر از تجربش لذت بردیم و اگر مجدد برویم سراغش بازهم لذت خواهیم برد…
دقیقا اتفاقا اینقدر برای من جذاب بود که ۳ بار بازی رو تموم کردم
Hogwarts Legacy هم اصلا خسته کننده نبود چون بازی کشش داشت
Middle-Earth: Shadow of War هم به همین شکل
کلا این سه بازی فوق العاده بودن
بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain هم ناقص بود و همین دلیل شد که نشه نیمه دوم اونجوری که باید لذت برد ازش
🟢 به هرحال Far Cry 3 حضورش در این لیست به شدت غیر منطقی بود !!!!!!
✅ دیگه باید خیلی از نظر تجربی طرف ابتدایی باشه، که به Far Cry 3 بگه خسته کننده 😑
نگفته بده، ولی اکثر این بازیها نصف بازی رو که میری دیگه اون هیجان اول بازی رو ندارن
این حرفت درسته مثلا فارکرای ۳ بعد از مرحله ای که واس رو میکشیم اون جذابیت رو نداره چون جزیره دوم اونقدر جنگل هاش مثل جزیره اول بزرگ نیستن ولی بازی تو جزیره دوم هم خیلی جذابه
هاگواترز از یه جا به بعد عذاب بودد
آنمی ها تکراری می شدن
یه سری جادو هم کلا یکی بودن یه ذره قیافشون فرق داشت
درود. درسته، پست نظر شخصیم نیست و ترجمه شده. Far cry 3 به کنار، شخصاً بالای ۱۵۰ ساعت فقط FFXV رو تجربه کرده بودم.
🟢 درود بر شما و احترام بسیار 💚
✅ به نظرم اگر از سایتهای خارجی هم ترجمه انجام میدهید، سعی کنید اگر قسمتی از متن از دیدگاه خود شما نادرست و حضورش غیرمنطقی است، نگذارید، سپاسگزارم…
جناب رحیمی اگر منبع سایتی که این مقاله رو نوشته آخر صفحه ذکر کنید کاربرای تک تیراندازمون به جای شما نویسنده اصلیش رو هدف میگیرند و این بار منفی ای که رو دوش شما سنگینی میکنه برداشته میشه
وقتی همچین مقاله ای انتخاب میکنی یعنی باهاش موافقی. خبر که نیست مقالست
دقیقا چون دوستمون اگر میدونست خسته کننده چیه اسمی از سایلنت هیل ۴ نمیاورد انگار اصلا گیم نزده
پس واجب شد تجربش کنم، دوسال پیش خریدمش به قیمت ۳دلار هنوز بازیش نکردم.
✅ حتما برو سراغ تجربش 👌🏻👍🏻
تقریباً میتونم با قطعیت بگم من همه این بازی هارو انجام دادم و حتی یک دونشونم خسته کننده نبود 🥇✨ البته به جز مافیا ۳
خدایی معلوم نیست نویسنده از چی خوشش میاد.و منی گه عاشق تمام این گیما بودم.واقعا قلبم درد گرفت🤣🤣🤣د آخه فارکراییییی
Farcry 3 رو نیستم
اگه بخوایم نصفه دومش رو خسته کننده حساب کنیم دیگه نسخه نیو داون ۶ رو باید بزاریم در کوزه ایش رو بخوریم
نیو دان کلش خسته کننده میتونه باشه
ولی ۳ از یجا به بعدش واسه خیلیا ممکنه خیلی خسته کننده باشه
هرچند خوب باشه
🟢 دکتر جون دوتا Far Cry برای من خسته کننده نبود.
✅ اولیش که Far Cry 3 هست که از زمان انتشارش تا الان چهاربار تمومش کردم …
✅ دومی هم Far Cry 5 هست، که اگر بشینی به تجربش به خودت میگی هرچه سریع بزنم دهن این جاهلهای روانی رو آسفالت کنم…
خب سلیقه ست دیگه شاید شما خوشت اومد خیلی ها خوششون نیاد خیلیا هم خوششون بیاد
برا من همه نسخه ها جذاب بودن حتی ۶
دیگه ۳ و ۴ و ۵ که از نظرم شاهکار هم بودن
درود
یه سوال دارم
فارکرای نیودان آیا ادامهی داستان شماره پنج هست یا ربطی نداره؟!
چون در پایان فارکرای پنج ما شاهد یک پایان باز بودیم که معلوم نیست سرنوشت ما و جوزف سید چی شد…
ادامه یکم دوره
یعنی جوزف هم نشونش میده یا نه ؟
نظر من اینه به هرحال
کاش این مقاله رو نمی نوشتید،
ای کاش این مقاله رو نمی نوشتید…
به جان خودم mafia 3 بازی خوبیه. من هنوز بازیش نکردم ولی شرط میبندم ملت دارن بیخود و بی جهت میکوبنش. دقیقا مثل همون کاری که با مکس پین ۳ کردن و هنوزم میکنن درحالی که جزو بهترین بازیای تاریخه و حتی از بُعد روایت و داستان هم بازی قدرتمندیه.
بازی خوبی هست ولی واقعا مراحلش یک جایی به بعد کپی هم می شه
اگر کشش داستانی قوی نداشت بازی کلا جذابیتش رو بعد از چندین ساعت از دست می داد
طراحی مراحل اونجوری که باید نبود
ولی در کل ارزش یک بار تجربه رو داره
بازی خوبیه ولی مشکلش اینه بازی به شدت تکراریه
مراحلش کپی پیس همن
عزیز بازی نکرده نظر میدی؟ 🙂
بازی کن ، اگر بعد چند ساعت خسته نشدی
وقتی مخفی کاری میرفتیش یکم اون کپیه از بین میرفت به نظرم
منم وقتی میدیدم یه عده دارن بازی های یوبیسافت مثل اساسین میراژ واچ داگز فارکرای شیش اینارو میکوبن با خودم میگفتم بابا اینا دیگه خیلی سخت میگیرن پیاز داغشو بالا میبرن و الکی الکی دارن انتقاد میکنن اما وقتی خودم بازیشون کردم فهمیدم چه اشغالایین
به جان خودت قسم میخوری بعد میگی بازیش نکردی؟:)))))
مافیا ۳ که کلا برا من خسته کننده بود
ولی رزیدنت ایول ۳ رو موافق نیستم تازه باید بیشتر هم میبود
رزیدنت اویل ۳ اونقدر طولانی نبود که بخواد خسته کننده بشه
بخاطر حذفیاتی هم که نسبت به اورجینال داشت خیلی کوتاه ترم شده بود جا داشت طولانی تر باشه، من ازش لذت بردم با اینکه نسخه ضعیف تری بود
سلیقه شما محترمه ولی نظر منو بخواید Resident Evil 3 Remake به عنوان یک بازی جدا از نسخه اورجینالش صرفا با ارفاق یک بازیه خوبه اما در مقایسه با نسخه اورجینالش یک فاجعس طوری که میتونم به اندازه یک مقاله برای شما نقاط ضعفش رو بنویسم موضوع فقط حذفیاتش نیست بیشتر از اونچه که فکر میکنید مشکل داره
مثلا چه مشکلات دیگه ای؟
مختصر یک سریاشون رو توضیح میدم حذف بخشی از مراحل بازی، دشمنان، معماها و…، حذف بخش The Mercenaries، تغییر شخصیت پردازی یک سری از شخصیت های فرعی و نقش بسیار کوتاهشون، از همه مهمتر طراحی و صدای به شدت بد نمسیس و حضور کوتاهش این تیتراش بود حالا به صورت خلاصه تشریح میکنم براتون
نمسیس تو نسخه ریمیک تو لحظه هایی میاد که از پیش برنامه نویسی شدند اما تو نسخه اورجینال اینطوری نیست دائم در حال تعقیب کردن شماست یهو میبینید دارید راه میرید تو شهر از بالای ساختمون میپره پایین یا درو باز میکنه یعنی شما همش استرس اینو دارید که مبادا نمسیس بیاد خیلی هم غیر قابل پیش بینی میاد وقتی هم که میاد جوری فریاد میکشه که مو به تنتون سیخ میشه یا طراحی ظاهریش اما تو نسخه ریمیک صداش در نمیاد انگار لوله بخاری قورت داده یا اومدن براش دماغ گذاشتند
شخصیت های فرعی به عنوان مثال Brad Vickers همکار جیل تو نسخه اورجینال توسط نمسیس کشته میشه اما تو نسخه ریمیک یک زامبی گازش میگیره در واقع حضور اول نمسیس تو نسخه اورجینال کشتن Brad بود اونم به صورت یک کاتسین ترسناک که ابهت نمسیس رو نشون میداد اما تو نسخه ریمیک اول بازی یهو به خونه جیل حمله میکنه این چه کارگردانی ای هستش آخه من نمیدونم یا یه مثال دیگه همون قطار داخل بازی تو نسخه اورجینال برای اینکه راه اندازیش کنید باید دنبال آیتم های مختلف مثل فیوز، روغن و گازوئیل بگردید بارها باید برای چیزای مختلف دنبال آیتم بگردید باتری، کلید، فندک، چرخ دنده، الماس و… اما تو نسخه ریمیک اینطوری نیست نسخه ریمیک یک بازیه بکش برو جلوئه معما هم که هیچی
من اگر انقدر نسبت ریمیکش گارد دارم بخاطر اینه که با نسخه اورجینالش خاطره ها دارم و به شخصه بهترین و ترسناک ترین نسخه برام محسوب میشه انقدر این بازی رو رو PS1 تموم کردم که از شمارش خارجه تمام جزییاتش هم از برم برای همین دلم سوخت که کپکام اینطوری با ریمیکش خرابش کرد تازه همه اینایی که گفتم بخشی از مشکلاتشه گفتم که بخوام بگم اندازه یک مقاله میشه
خیلی ممنون🙏
باید بگم که ضعیف و سطحی تر شدن نیمه دوم دارک سولز مثل Lost Izalith و New Londo Ruins ذره ای به (خسته کننده) شدن ربطی نداره چون مثل این لوکیشن هارو توی هیچ گیمی نمیشه پیدا کرد (به ویژه امثال new londo Ruins و Tomb Of The Giants)
آره تنها جای خسه کننده بازی لاست آیزالیثه بجز اون اصلا خسته کننده حداقل نیستند میشه گفت بعذا آنبالانسند (مثل ساختمونی که گوست ها تو نیو لاندو همشون میریزن سرت) یا اینکه ایده هایی دارند که نگرفته (مثل منتقل شدن بعد از مرگ به سیت به زندان) مشخصا ضعیف تر از نیمه اول بازیه ولی بورینگ نیست مشکل فار کرای ۳هم که دوستان بخاطرش گریه میکنندم مثل دارک سولزه اونم خسه کننده نیست صرفا ضعیف تر و بی هدف تره چندتا موردند که واقعا خسته کننده میشن تو این لیست مشخص ترینش mgs5 که واقعا کم کاری تو ذوق میزنه بقیشون صرفا مشکل کاهش کیفیته که خب کاهش کیفیت لزوما بد نمیکنه
رزدینت اویل ۳ شروعش خیلی خوب بعد ها هی یواش یواش
هی خسته کننده شد
بازی rage نسخه یک رو تا ته رفتم اما نسخه دو رو همون اوایل ول کردم middle earth نسخه یکم هم تا آخر رفتم اما نسخه دو برام جذاب نبود😪
با وجود چند تا عنوان مثل Far cry 3 و Dark souls 1 تو لیست مخالفم و به نظرم Mad max و New dawn میتونستن به جای اینا تو لیست باشن
ولی جای فارکرای ۳ و دارک سولز تو این لیست نیست…
جای لست ۲ و گاد ۲۰۱۸ و رگناروک خالی
سایلنت هیل ۴
فارکرای ۳
هاگوارتز لگسی
متال گیر فانتوم پین
اینا خسته کننده میشن؟؟؟😄😄😄
متال فانتوم که تابلوئه خسته کنندست (نیمه دومش) البته شک دارم بازی کرده باشی، هاگوارتس که نیمه دومش که هیچی نیمه اولشم خسته کنندست.
بلبل شدی
الحق که زیر ۱۵ سالی
برو بچه جون.برو دنبال گل بازیت
متال گیر خسته کننده نشد برام ولی وقتی مراحلش تکراری شدن عملا همون مرحله های قبلی فقط یکم سخت تر یکم بدم اومد
دقیقا، همشون از یه جا به بعد فقط میخوای هر چه زودتر برسی به تهش و فقط تموم شه بازی و اون حس کنجکاوی و پیدا کردن آیتم ها و سکرت ها و آپگرید کردن ها هیچ معنی ندارن تو بازی و همه چی میشه تکرار مکررات و گرایند های آبکی و ریوارد های های خنده دار و……
فارکری.۳ و دارک سولز توی لیست؟؟؟ چرا بعضی وقتا پست هایی میذارید که حتی ب نویسنده های سایت هم شک کنیم ؟ حداقل مینوشتید نظر شخصی.
ولی امیدوارم RAGE 3 ساخته باشه (به نظرم IP آندرریتدیه)
FAR CRY 3 رو موافقم البته نظرات کسایی که میگن شاهکاره رو درک می کنم ؛ البته من خیلی دیرتر بازیش کردم
هاگوارتز لگاسی رو بازی نکردم ولی فکر نمیکردم بیاد تو این لیست !
اویل ۳ واقعا نیمه دومش خیلی بد میشه بخصوص از نظر لول دیزاین
یا معنی خسته کننده رو نمی دونی یا اصلا این بازیارو پلی ندادی
قبل باز کردن پست شادو آو وار تو ذهنم بود
نسخه اول رو تموم کردم ولی نسخه دوم با اینکه شاهکار بود ولی بعد یه مدت دیگه حوصله سر بر شد
Shadow war نباید تو لیست باشه خدایی انقدر هم که میگن خسته کننده نبود
مشکلش کامبت غیر جذابشه که از یجایی دیگه عملا مرگ غیر ممکن میشه کل سیستم نمسیس بی معنی میشه
سیستم بازی Sow بر اساس تکرار بنا شده پس اینکه بگیم تکراری میشه حرف قشنگی نیست.(البته چون شاید تو نسخه ۱ تقریبا ۱۸۰ ساعت و ۲ بالای ۸۰۰ ساعت تایم پلی دارم بی دلیل نباشه)
قیافه منی که فارکرای ۳ رو چندبار تمومش کردم 😐😂
تازگی سطح مقاله هاتون اومده پایین این حرف که ک گیمایی مثل farcry 3 و silent hill 4 و Shadow of war به مرور تکراری میشن رو فقط یک آدم غیرگیمر میزنه
dark souls 1 خسته کننده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا حضرت ایوب صبر بده که ……………………….. نویسنده ترولللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل………………………….
شاید نیمه دوم دارک سولز از نیمه اولش ضعیف تر باشه ولی خسته کننده نیست
با متال موافقم ولی با دارک سولز نه، اصلا چیزی به اسم خسته کننده شدن تو سری سولز نیست.
چرا فارکرای ۳ آره اساسین های جدید نه؟
درسته که متال ۵ نسبت به نسخه های قبلی توی بخش داستانی افت داشته اما بنظرم نه در اون حد که تو این لیست بزاریم
فارکرای ۳ رو هم قبول ندارم و به جای اون فارکرای ۵ یا ۶ میتونست تو این لیست باشه
من نصف لیست رو بازی کردم و به نظرم مقاله مشکل داره این مقاله نویس های خارجی بازی سرشون نمیشه هنوز معنی بازی خسته کننده رو نمفهمن میان میگن اینا خسته کننده هستن
نظر شخصیت خیلی دور از نظارت شخصی بقیه س مخصوصا FarCry 3
فار کرای ۳ و دارک سولز رو کاملا مخالفم
سلام بنده این بازیها رو تجربه کردم
metal gear solid v
_shadow of war
_final fantasy xvاین سه بازی همیشه چیزی برای لذت بردن بازیکن داشتند از گیم پلی جذاب_موسیقی های دل نشین_کات سین های عالی و (تجربه متفاوت نسبت به بازیهای دیگه).به نظر نمیاد این بازی ها رو بازی کرده باشین
و اگر هم کپی مقاله دیگه در سایت دیگری هم هست دیگه بد تر آدم هرچی رو دید کپی پیست نمیکنه امیدوارم ناراحت نشین فقط قصد ابراز حقیقت رو داشتم:)
همه چی اوکی بود تا اینکه حرف از farcry 3 شد …. متاسفم رفیق اینو باهات موافق نیستم
فاکرای ۳ و هاگوارتس به هیچ عنوان خسته کننده نبودن ، جدا از ماموریت های خط داستانی ، ماموریت های فرعی این دو بازی هم جذاب بودن و باعث میشد گیمر ها در حال بازی کردن این دو بازی احساس خستگی و تکراری بودن بهشون دست نده .
از نظر من shadow of war با شروع اختتامیه تموم شد بقیه اش فقط طمع شرکت بود که با لوت باکس و … گند زده بود به اختتامیه، به نظر من بعد از شروع اختتامیه بهتره ویدیوی آخر رو از یوتیوب ببینین
متال گیر رو مراحل تکراری و جهان باز شدن به زوال برده
دارک سولز ۱ بعد از اورنستین و اسماگ از نفس میافته تا باس فایت four kings آروم آروم رو دور برمیگرده و با یه باش فایت خوب (که البته خیلی راحت قابل cheese کردن هست)
آقای رحیمی شما دارک سولز ۱ بازی کردید اگه fast travel نباشه که اصلا نمیشه از آنور لاندور به منطقه دیگه بری 😂 و با درجه سختی بسیار بالا بازی قراره کلی بمیری و بازی تو رو مجاب میکنه که به منطقه قبلی برگردی پلیر قطعا نمیخواد دوباره بره تو منطقه که قبلا اونو کامل گشته و بازی بعد از آنور لاندور تازه منطقه های تاریک و بی روحشو که ذات بازی نشون میده اصلا دارک سولز و فارکرای ۳ نباید تو لیست میبودن
Mad max
به شخصه میگم سری بازی middle earth الماس های گمشده هستند که دیگه مثلشون نمیاد و به لطف سیستم نمسیس هیچوقت خسته کننده نمی شن
سر هر دو نسخه پلیر با قابلیت های گیم قشنگ عشق میکنه همین هاش باعث شد بالای ۱۰۰۰ ساعت تایم پلی تو دوتاش داشته باشم
دقیقا همینطوره هوش زکاوت نویسنده تو بهترین درجه ی حالت خودش هست تمام بازیهایی که نام بردی در اوایل و چند ساعت اولیه جذاب هستند عالی کم نقص اما بعد چند ساعت خسته کننده میشن . تمام بازیها میتوانستند بهترین اثر باشن شروع به شدت عالی داشتند در این شکی وجود نداره اما بعد چند ساعت تکراری و خسته کننده میشن
فارکرای ۳ نباید تو لیست باشه به نظرم نیمه دومش هم خیلی حرفها واسه گفتن داشت و همچنین shadow of war هم چیزهای جالبی داشت تو نیمه دوم بازی اصلا داستان یکم داشت اوج میگرفت
بازی Rage بنظرم خیلی خوب بود اتفاقا تازه یه اسلحه خفن پیدا کرده بودم که بازی تموم شد و رفتم تو کما . بنظرم حتی کوتاه بود
Final Fantasy XV کلا بازی خسته کننده و بد ای هست، نیمه اول و دوم نداره کل بازی به یه اندازه داغونه.
کاملا مخالفم با لیست…
دارک سولز بخش دومش خسته کننده میشه؟والا تا جایی ک یادم میاد بیشترین چالش تو همین مناطقی بود ک تو مقاله بهشون اشاره شده!
فارکرای۳؟شدو او وار؟
حداقل ی جاست کازی چیزی میزاشتید تو لیست ن این بازیا رو
همینچندوقت پیش فارکرای ۳ و بازی کردم و با مقاله موافقم. من واقعا بعد یه مدت دیگه هیچ تمایلی به آزادسازی کمپ و شکار و کشتن افراد تحت تعقیب نداشتم. صرفا ادامه داستان و میخواستم. دارک سولز یک هم تقریبا به نظرم درسته. بازی بخش دوم واقعا ضعیف تر ظاهر میشه.
مترو چپتر ۲.۳ خسته کننده میشه ۳ که کلا گان حذف میشه هیچ ۲ هم مپ بزرگ بی محتوا
یکم اسامی بازیها با بی انصافی نوشته نشده؟اخه فارکرای ۳ که بهترین سری هست
تو این لیست فقط Resident Evil 3 ریمیک آشغال ترین گیم تاریخ 🤦🏻♂️ نمیدونم این بانو جیل ولنتاین چرا باید تو این گیم آشغالی چون ریمیک باید کاراکتر اصلی باشه
حداقل اسم این گیم میزاشتی زباله و کاراکتر اصلی هم یه 🦄 کوچولو!
اتفاقا هاگوارزو فارکرای سوم اصلا خستهکننده نبود برام بقیه بودن ولی
با احترام به نویسنده لیست خیلی بد بود. خیلی بد!
میدونستم با اوردن فارکرای ۳ ب مشکل میخوری😂😐