عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا

عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان

آرمین مکاری
۱۲:۰۶ ۱۴۰۳/۰۸/۲۱
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا

یکی از برنامه‌نویس‌های گرافیک در شرکت Gaijin، معتقد است که تکنیک PSSR پلی استیشن ۵ پرو نه تنها با DLSS و XeSS هم‌تراز است، بلکه از برخی جهات نسبت به FSR عملکرد بهتری دارد.

صرف نظر از مسائل قیمت‌گذاری، پلی استیشن ۵ پرو به‌عنوان یک دستاورد ارزشمند فنی در دنیای سخت‌افزار معرفی شده است. این کنسول با دارا بودن پردازنده گرافیکی پیشرفته و تکنیک‌های نرم‌افزاری جدید، گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان جدی به بازی‌های ویدئویی است که خواهان بهترین کیفیت اجرایی در کنسول‌های خانگی هستند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه پلی استیشن ۵ پرو در بحث فنی، پشتیبانی از تکنیک بازسازی تصویر PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) است که در نرخ فریم بالا، حداقل افت کیفیت تصویر را تضمین می‌کند. راه‌حل‌های مشابهی که در کامپیوتر وجود دارند شامل DLSS از انویدیا، XeSS اینتل و FSR از AMD هستند.

اینکه آیا PSSR پلی استیشن ۵ پرو واقعاً از این تکنولوژی‌ها بهتر است یا خیر، در بازی‌های آینده مشخص خواهد شد. اما یکی از توسعه‌دهندگان استودیوی Gaijin بر این باور است که PSSR هم‌سطح DLSS و XeSS عمل می‌کند.

این فرد در مصاحبه‌ای با Wccftech گفت:

ما در حال حاضر از PSSR در بازی Enlisted استفاده می‌کنیم. در حین توسعه و آزمایش بازی، دریافتیم که PSSR هم‌تراز با DLSS و XeSS، یعنی دو روش مبتنی بر یادگیری ماشین برای افزایش رزولوشن عمل می‌کند. به نظر من، PSSR تاری، شبح‌سازی و پرش تصویر کمتری نسبت به AMD FSR ایجاد می‌کند. این تکنولوژی‌ها دائماً در حال بهبود هستند، و به نظرم قابل تحسین است که نسخه اول PSSR توانسته با دیگر روش‌هایی که قدمت بیشتری دارند، رقابت کند.

این نکته جالبی است، چرا که DLSS و FSR در طول سال‌ها و در طی چندین نسخه متعدد بهبود یافته‌اند. اگر عناوین اولیه پلی استیشن ۵ پرو نتایج مشابهی را نسبت به این تکنیک‌ها ارائه دهند، هیجان زیادی داریم تا ببینیم سونی چگونه از نسخه بعدی این فناوری در پلی استیشن ۶ استفاده می‌کند.

این توسعه‌دهنده همچنین توضیح داد که آن‌ها چگونه از PSSR برای دستیابی به نرخ فریم بالاتر در رزولوشن 4K استفاده کرده‌اند. دو پروژه فعال این استودیو، یعنی Enlisted و War Thunder در پلی استیشن ۵ پرو با کیفیت 4K و نرخ فریم ۱۲۰ اجرا خواهند شد. وی در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد:

برای نسخه پلی استیشن ۵ پروی Enlisted، ما از رزولوشن ثابت به رزولوشن پویا همراه با تکنیک‌های افزایش وضوح برای هر دو مدل استاندارد و پروی کنسول حرکت کردیم تا در هر لحظه نرخ فریم پایداری داشته باشیم و رزولوشن به صورت خودکار تنظیم شود. این روش، بازی کردن با کیفیت 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را برای کاربران پلی استیشن ۵ پرو ممکن ساخت.

DARKSIREN𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥red-eyed Banished KnightFarzamRoyalknightMohsen bakhtiariگیمرِ روان شناس3doهادی صفائیADAMANTIUMkravinoff𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞mrnimaMax22boy gamerHTremblerKILLER OF GODSAmscAli.B

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا
عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ali.B گفت:

    جا داره یک نکته بگم خدمتتون که البته تجربه خودم هست و اون اینه که این تکنیک های افزایش فریم خوب هستن اما در حدی که بیان میشه عملکرد ندارن در پردازنده های گرافیکی متوسط و پایین یعنی عملا در یک بازی به شما ۶۰ فریم رو میدن اما نرمی تصویر و تجربه شما هنوز هم مثل ۳۰ فریم هست و این رو میتونین احساس کنین حتی با چشم! من خودم رو استارفیلد و چند بازی دیگه تستش کردم دقیق.
    به همین دلیل فکر میکنم همیشه قدرت خام خود سخت افزار خیلی مهمه تا مسائل و فناوری های کمک کننده به عملکرد!

    مجیدCh7OMEGA
    • قطعا قدرت خام خیلی بهتره
      رزولوشن واقعیتر کجا و اسکیل شده کجا
      dlaa و taa کجا و dlss کجا
      حالا باز دی ال اس اس تو حالت کیفیت و بالانس بدک نیست
      اما اف اس آر بجز تو حالت نیتیو آآ که عاالیه تو بقیه ی حالتها بدرد نمیخوره

      Ali.B
      • Ali.B گفت:

        بله این تکنولوژِی ها معمولا وقتی کاربرد داره که قدرت سخت افزار تا یک حدی هست مثلا تو یک بازی شما از یک کارت قدرتمند دارید ۶۰ فریم به بالا میگیرید ولی میخواین اونو بالاتر ببرین برای تجربه بهتر این تکنیک ها به کار میاد! وگرنه وقتی یک بازی سنگین رو یک سخت افزار ۳۰ فریم به زور میگیره هرچقدر هم از این تکنیک ها استفاده بشه تجربه شما در همون ابعاده حتی اگر در نمایش اطلاعات خروجی شما ۶۰ فریم رو ببینید!
        نکته اینجاست این شرکت ها دارن خیلی مانور میدن رو این تکنولوژی ها ولی اکثرا واقعیت نداره! فکر میکنم شاید ۸۰ درصد در کیفیت خروجی قدرت خام سخت افزار تعیین کنندست و نهایت کمک این تکنیک ها ۲۰ درصد هست ولی چیزی که نشون میدن دقیقا برعکسه!
        در خصوص FSR هم بله حق با شماست ولی ای ام دی باز یک سری وعده هایی داده در موردش که باید صبر کرد و دید!

  • Ch7 گفت:

    کنسول خوبیه ولی اینکه همش میان و ازش تعریف میکنن به نظرم نشونه‌ی اینه که PS5 Pro همون کنسولی هست که باید به جای PS5 معمولی عرضه میشد .
    جالبه که تا قبل از عرضه‌ی PS5 Pro بسیاری از استودیوهای بازیسازی و مردم مدام غر میزدن و میگفتن که PS5 معمولی هنوز هم عالیه و هنوز از تمام پتانسیلش استفاده نشده ولی بعد از معرفی این نسخه و بررسی‌هاش اکثرشون موضعشون رو تغییر دادن و ازش حمایت کردن چون فهمیدن که PS5 معمولی واقعا یک کنسول ایده‌آل ، تمام عیار و کاملا شایسته از سونی برای نسل نهم نیست که هیچ ایراد خاصی نداشته باشه و … و نسخه‌ی پرو واقعا بیشتر به یک کنسول نسل نهمی شباهت داره .
    هر چند قیمتش در مقایسه با نسخه‌ی معمولی تا حد زیادی روی قضاوت اکثر ما از جمله خودم تاثیر گذاشته و اگه حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار بود قطعا قابل قبول‌تر بود .
    به نظرم سونی حتی میتونست با عرضه‌ی PS5 Pro مدل 1TB با قیمت ۶۰۰ دلار به علاوه‌ی این نسخه فروش خیلی بهتری رو برای کنسول جدیدش رقم بزنه و حتی بخش نسبتا زیادی از خریداران نسخه‌ی معمولی رو هم به سمت خرید این کنسول بکشونه .

    KURD WARRIOR***کچل***OMEGA
    • ps5 pro همون کنسولی هست که باید بجای ps5 معمولی میومد؟؟؟
      مگه تکنولوژیهای الآن با اون موقع یکی هستن که بتونستن چنین کاری کنن؟!
      اون زمان اونقدر سوپراسکیلها پیشرفت نکرده بودن که بشد توی ps5 گذاشتشون
      حتی دی ال اس اس انودیا هم تو نسخه های اولیش روی کارتهای تازه ساخته شده ی سری rtx 2000 بود..
      اف اس آر که جای خود داره و فقط چند ماه از نسخه ی pc ورژن اول اون گذشته بود..
      ..
      اون زمان که ps5 معرفی شد اصلا خبری از فریم جنریشن نبود!!
      اون زمان حتی اگه بتونستن کنسولی با قدرت ps5 پرو بسازن نمیتونستن pssr که گفته شده قابل رقابت با dlss3 هست رو براش بسازن..
      دو نکته دیگه هم هست..
      اون زمان بنظرت کنسولی با قدرت ps5 پرو رو به قیمت ps5 معمولی میدادن؟ قطعا خیر
      یا قطعات اون کنسول میتونست اونقدر کوچک باشه که به اندازه ی ps5 معمولی بشه؟
      قطعا خیر.. چون لیتوگرافی و طراحی مدار قطعات الآن با اون سالها تفاوت داره ..
      بنظرم کنسولی با قدرت ps5 پرو اگه اون سالها ساخته میشد ابعادی حتی دو برابر ps5 معمولی میتونست داشته باشه..
      میشد به کنسول به اون بزرگی بگیم کنسول؟

      ..
      تو این مورد که کنسول های نسل نه واقعا نسل بعدی نیستن باهات موافقم..
      بازیهای الآن توی تمام کنسولها بجز رزولوشن بالاتر توی کمتر جایی به کنسولهای نسل هشت میرسن
      ..
      ولی بازیهای pc خیلی وقته نسل نه رو هم رد کردن..
      کنسولها نسبت به کیفیت پی سی واقعا عقبن

      • Ch7 گفت:

        درود ؛
        دوست عزیز باید بگم تحلیل‌هاتون واقعا جالبن اما اجازه بدین به بعضی واقعیت‌های مهم‌تر و نادیده گرفته شده هم نگاهی داشته باشیم :

        ۱. پیشرفت تکنولوژی و امکان نوآوری :
        اینکه تکنولوژی‌ها در زمان عرضه‌ی PS5 به حد کافی پیشرفته نبودن نمیتونه بهونه‌ی کافی برای کم‌کاری باشه . شرکت‌هایی مثل سونی باید با تحقیق و توسعه مداوم ، پیشگام نوآوری باشن . اگر سونی از همون اول PS5 Pro رو با سرمایه‌گذاری مناسب در قالب PS5 معمولی عرضه می‌کرد ، الان نیازی به دفاع از نسخه معمولی نبود چون یا دیگه نسخه‌ی پرویی در کار نبود یا اگر هم بود واقعا پیشرفت چشمگیرتری رو شاهد بودیم ؛ مخصوصا در بحث CPU .

        ۲. مدیریت هزینه و تولید :
        تفاوت قیمت همیشه مسئله‌ی مهمیه ، اما مدیریت هزینه‌ها و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید می‌تونست قیمت نهایی رو کاهش بده . اگر سونی به جای تولید نسخه‌های مختلف ، تمرکز خودش رو روی یک نسخه‌ی بهینه و کامل میذاشت هم از نظر اقتصادی و هم از نظر رضایت مشتری‌ها میتونست بهره‌ی بیشتری ببره .
        حتی اگه قیمت نهایی افزایش پیدا می‌کرد ( مثلا نسخه‌ی دیسک‌خور یک ترابایت ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار و دیجیتال یک ترابایت ۵۵۰ تا ۶۰۰ تا دلار ) به نظرم باز هم ارزشمندتر از این بود که الان شاهد سودجویی و یا نتیجه‌ی کوته فکری‌های سونی ( نمیشه قطعی گفت کدومشون ، حتی شاید هر دو ) با عرضه‌ی نسخه‌ی پرو ، اونم با 2TB حافظه‌ای که تقریبا برای اکثریت نسبت به داشتن دیسک درایو و قدرت پردازشی بیشتر و مطمئن‌تر سود و ارجحیت کمتری در بلندمدت داره باشیم .
        درسته که در این صورت مشتری‌ها پول بیشتری پرداخت می‌کردن ولی با نگاه به قدرتی که این کنسول با توجه قیمتش ارائه میداد قطعا در قالب PS5 معمولی هم در نهایت توسط اکثر افراد پذیرفته میشد خصوصا با توجه به موارد دیگه‌ای مثل انحصاری‌های بیشتر و بسیار محبوبتر کمپانی سونی ، محبوبیت کلی وسیعتر … .
        به طبع مایکروسافت هم میتونست به راحتی قیمت سری ایکس و اس رو حداقل ۵۰ دلار افزایش بده و درآمدش رو بالا ببره .

        ۳. تغییر نظر پس از عرضه :
        تغییر نظر بسیاری از استودیوها و مردم بعد از عرضه PS5 Pro نشون‌دهنده اینه که PS5 معمولی نتونسته تموم انتظارات جامعه رو با توجه به‌ وعده‌های خود کمپانی به خاطر عوامل مختلف برآورده کنه . این یه واقعیته که داره به وضوح نشون میده PS5 معمولی کمبودها و ضعف‌هایی داشته و داره که نسخه Pro کمِ کمش تعدادی از اونها رو جبران و یا کمرنگ‌تر کرده .

        ۴. ابعاد و طراحی :
        پیشرفت‌های تکنولوژی در اکثر اوقات میتونه همراه با کاهش ابعاد و بهبود طراحی هم باشه . اگه سونی از ابتدا با دیدگاهی بلندمدت و بسیار آینده‌نگرانه به تحقیق و توسعه میپرداخت ، میتونست کنسولی با ابعاد مناسب و قدرت PS5 Pro رو از همون ابتدا عرضه کنه . طراحی هوشمندانه و بهینه‌سازی معماری مدارها همیشه یک استراتژی و راه‌حل عالی بوده و خواهد بود و بدون اغراق برای یک کمپانی مثل سونی کاری کاملا ممکن و شدنی بود .

        ۵. عملکرد و تطابق با نسل جدید :
        درسته که بازی‌ها روی پلتفرم PC همیشه از نظر کیفیت و عملکرد جلوتر بودن اما تجربه‌ی اکثرا راضی کننده‌ای که کاربر با PS5 Pro به دست میاره نشون میده که میتونستن از همون اول با عرضه‌ی یک کنسول بهینه‌تر و قدرتمندتر این شکاف رو بهتر پر کنن .
        و این تنها یک مثال از فرصت‌های از دست رفته بود .

        بنابراین ؛ نقد من بر این وارده که اگه سونی از همون ابتدا با دیدگاه بلندمدت و تمرکز قویتر روی نوآوری ، PS5 Pro رو در قالب PS5 عرضه می‌کرد ، الان اصلا نیازی به نسخه پرو نبود یا اگر هم میخواست نسخه‌ی پرویی عرضه کنه به احتمال خیلی زیاد یک نسخه‌ی واقعا ارزنده‌تر عرضه میکرد .

        این واقعیت که PS5 Pro در حال حاضر میتونه نیازهای نسل نهم رو بهتر پاسخ بده نشون‌دهنده‌ی کمبودهای PS5 معمولیه که ما امروزه شاهدشون هستیم .

        امیدوارم این توضیحات به شما در درک بهتر نقطه نظر من کمک و مسئله رو براتون روشن‌تر کرده باشن .
        موفق باشین🌹

  • من دلم میخواست GTA V هم از این کنسول پشتیانی کنه (با پچ) مثلا با اضافه کردن مود ۱۲۰ فریم بر ثانیه یا … 😪

    fbjg***کچل***گیمرِ روان شناسKingOMEGARoyalknightMMDnima
  • John_Marston گفت:

    نه داداش سونی به این پول داده که ازش حمایت کنه🤡

    OMEGA
  • 3do گفت:

    یادمه اسکویر انیکس سر فاینال هم همین حرف زد بعد اونم از نتیجش مولتی داره میشه اونم از بهینه سازیش

  • همون اف اس ار ۳ هم میگفتن میتونه دی ال اس اس ۳.۱ رو بگیره
    ولی نتونست
    امیدوارم pssr بتونه
    اما بعیده

    بعضی از گیمرها اگه میدونستن دی ال اس اس ۳ چه قدرتی داره ۳۰۹۰ هاشون رو میفروختن و ۴۰۶۰ تی آی یا بالاتر بجاش میخریدن!!
    ..
    dlss3 با فریم جنریشن محشره..
    از ۲ برابر الی ۳ برابر تو کیفیت و بالانس تا ۵ برابر تو الترا پرفورمنس میتونه فریم بده بدون هیچ هزینه ای

عملکرد فوق‌العاده PSSR پلی استیشن ۵ پرو از زبان یکی از توسعه‌دهندگان - گیمفا