دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
کنسول PS5 Pro هماکنون در دسترس قرار دارد. در حالی که بازخوردهای بسیار متفاوتی از این کنسول به گوش میرسد، نمیتوان منکر شد که در حال حاضر با قویترین کنسول بازی طرف هستیم. حال به تحلیل دیجیتال فاندری، PS5 Pro توانایی رقابت با رایانههای شخصی قدرتمند را نیز در اجرای برخی از عناوین دارد.
در آخرین ویدیوی منتشر شده از دیجیتال فاندری، این تیم مدعی شده است که عملکرد Horizon Forbidden West روی PS5 Pro مشابه یک رایانه شخصی قدرتمند بوده و حتی اعتقاد دارد که این عنوان، بهترین کیفیت تصویر ممکن را میان تمامی عناوین کنسولی دارد.
Horizon Forbidden West واقعا [روی PS5 Pro] خوب است. گرافیک این عنوان، حس تجربه روی قویترین رایانهها را به شما القا میکند.
-Digital Foundry
البته، لازم به ذکر است چنین چیزی برای تمامی عناوین اجرا شده روی PS5 Pro صدق نمیکند. برای مثال، در بازیهای Baldur’s Gate 3، رسیدن به ۶۰ فریم ثابت ممکن نیست، اما میتوان بهبود کیفیت تصویر و ردیابی پرتو را در آن به وضوح مشاهده کرد.
با توجه به اینکه PS5 Pro، کنسول نسل بعدی به شمار نمیرود، این عملکرد به عقیده بسیاری قابل قبول است. همچنین، تاکنون بیش از ۸۰ عنوان مختلف برای PS5 Pro بهبود یافتهاند که نکته مثبت بزرگی به شمار میرود. در عین حال به باور اکثر طرفداران، قیمت این کنسول، بزرگترین مشکل آن محسوب میشود.
پر بحثترینها
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
قدرت واقعیش برابر با ۳۰۶۰
اگه تو اجرای گیم ها یک میانگینی بگیریم به همین کارت میرسیم . بعضی بازی ها رو خیلی بدتر بعضی ها رو خیلی بهتر اجرا میکنه .
نه بابا؟؟؟؟ جدی میگی کیومرث؟
سخت افزار کنسول جدیده و بازیایی که هنوز بهینه نشدن معلومه میانگین رو پایین میارن
اگه راست میگین، از بازیایی که نشان پرو انهسند رو دارن میانگین بگیرید که تازه اوناهم موقع توسعه و ساختشون کنسول پرو در نظر گرفته نشده. بازیای جدیدی که از سال بعد قراره بیان، مخصوصا فرست پارتیها قدرت واقعیش رو نشون خواهند داد
حقیقتش اینکه مردم بدون کوچترین تحقیق و اعتماد کردن به هر منبعی و بدون فکر و تحلیل ، راحت و سریع تصمیم میگیرند . بار ها اشتباهات و حرف های مردم شنیدم و دیدم و گوش کردم اما واکنشی نشون نمیدم فقط افسوس میخورم ..حالا به هر دلایلی . یک عده شاید باور کنن و بگن اوه خدای من ۸کی 🤯 !!! ولی اگه فکر کنند فقط در صورت PSSR امکان پذیره که اون اصلا ۸کی خالص خالص نیست درست مثل DLSS انویدیا و XeSS اینتل و … و جالب اینجاست که تمامی منابع رو رسد میکنم مخصوصا منابع خارجی چه سایت چه …. و افزایش قدرت پلی ۵ پرو اصلا ارزش قیمت ۷۰۰ دلار یا حتی ارتقا از عادی به پرو هم بنظرم نداره . برای کسایی که بارر وولشونه میخوان کنسول بگیرن اتفاقا منطقی تره . هرچهقدر بگم مجدد / جالب تر و … تمومی نداره XeSS اینتل بر پایه هوش مصنوعی ویندوز DirectX هست پس کسانی که میگن AMD FSR هرگز به هوش مصنوعی مجهز نمیشه روی کارت گرافیک های قدیمی یا کنسول Xbox ، بگم نسل بعدی FSR تماما بر پایه DirectML هست درست مثل XeSS اینتل . پسسس PSSR یک رقیبی هم تو راه داره . در حال حاضر FSR 3.1.2 بهترین تکنولوژی اپسکیلینگ پایه یا ساده است ولی تا حدودی نزدیک به PSSR دونستنش ! هعیی کاش یکم تحقیق کنن مردم . خیلی بیش اندازه دروغ رو باور و به هر منبعی اعتماد میکنن و پا فشاری میکنند. برای شروع لازمه تعصب و غرور رو بزارید کنار تا فضا برای درست فکر کردن ایجاد بشه
لحن صحبتت و ادعاهایی که کردی رو تریلی نمیکشه ولی بعدش میای میگی «در حال حاضر FSR 3.1.2 بهترین تکنولوژی اپسکیلینگ پایه یا ساده است ولی تا حدودی نزدیک به PSSR دونستنش !»
شما که طبق گفته خودتون همه منابع خارجی رو میبینی، اینو از کجات در آوردی؟ مقایسه DF از آپسکیل رچت رو دیدی؟ PSSR که تازه نسخه اولشه(برخلاف FSR و DLSS و XESS)، اختلاف نجومی داره با نسل سوم FSR و از لحاظ خروجی خیلی نزدیکتره به DLSS تا FSR و جالبتر اینکه حتی تو بعضی جهات بهترم عمل میکنه از DLSS! چیزی که من دیدم خروجی PSSR برای شروع کارش واقعا شگفت آوره
اینم لینک ویدیو: https://www.youtube.com/watch?v=OQKbuUXg9_4
حالا راجع به ادعات که گفتی پرو ارزش خرید نداره کاری ندارم چون قیمت مقطعی فعلیش تو ایران زیاده
👍👍
PSSR بهتر از FSR هستش و حتی با DLSS انویدیا هم رقابت میکنه
نمیدونم این دوستان این حرف هارو از کجا پیدا میکنن
قدرت واقعی این کنسول برابر با rx6800 از خانواده RDNA2
به عبارتی با داشتن ۶۰ cu و ۱۶.۷ ترافلاپس FP32 که کاملا مشابه rx6800
البته یه سری ویژگی های سخت افزاری جدید هم داره که ۶۸۰۰ نداره
مثل هسته های RT بیشتر و استفاده سخت افزاری از ماشین لرنینگ ( PSSR)
کارت های AMD به صورت نرم افزاری از ماشین لرنینگ ساپورت میکنن (FSR)
کارت ۳۰۶۰ اصلا توان اجرای هورایزن به صورت 4k و ۶۰ فریم نداره حتی با DLSS (البته که DLSS رو الترا پرفورمنس بزاری شاید به ۶۰ فریم دست پیدا کنه ولی کیفیت تصویر خراب میشه)
کارت ۳۰۶۰ در حد ps5 استاندارده
علیرضا به نظرت PSSR قطعا تو نسخه پایه PS6 استفاده میشه؟ من که فکر میکنم همینطور باشه.
چون واقعا چیز مفید و خارق العاده و در عین حال لازمیه
استفاده از ترانزیستور ها به عنوان قدرت خام به پایان رسیده
تکنولوژی به بن بست پیشرفت خورده
هر نسلی که به جلو میریم (چه در کنسول ها چه در قطعات کامپیوتری مثل CPU یا GPU ) تفاوت ها هر نسل کمتر و کمتر میشه
اعداد چند برابر میشن ولی در عملکرد تفاوتی نمیبینی
به عنوان مثال ۱۵ سال پیش بین هر نسل سی پی یو میتونست بین ۲۰ الی ۴۰ درصد اختلاف باشه ولی امروزه این عدد به کمتر از ۵ درصد رسیده
به عنوان مثال بین i9 13900 و ۱۴۹۰۰ حداکثر ۲ الی ۵ درصد تفاوت دارن
به همین خاطر شرکت های حاضر در تکنولوژی به سمت هوش مصنوعی میرن (البته برای استفاده از هوش مصنوعی دلایل زیادی هست ولی افزایش بازدهی از مهم تریناست در کنار پایین اومدن هزینه تولید)
به نظرم در نسل دهم چه ps6 و چه Xbox از ماشین لرنینگ به صورت سخت افزاری پشتیبانی میکنن و از نسل حاضر DLSS و PSSR بسیار بهتر خواهند بود و ایرادات نسل فعلی رو بر طرف میکنن (مثل اینپوت لگ )
سونی به صورت ویژه رو PSSR حساب باز میکنه تا بازدهی PS6 بالاتر بره
وقتی میتونی یه تکنولوژی داشته باشی که با وجود بار پردازشی کمتر ولی تفاوتی با رزولوشن native نداشته باشه (چه بسا از native بهتر هم باشه) چرا ازش استفاده نکنی؟
استفاده از هوش مصنوعی به این شکل واقعا لذت بخش و دیدنیه
بخش تاریک هوش مصنوعی فقط نگران کنندس کهکه متاسفانه دیر یا زود بخش تاریکش رو هم میبینیم
آره کاملا موافقم با حرف هات
واقعا DLSS انویدیا یه حرکت انقلابی بود
امیدوارم نینتندو سوییچ ۲ ، با توجه به اینکه از انویدیا استفاده میکنه ، از DLSS هم بهره ببره
خیلی حرف خنده داریه مقایسش با ۳۰۶۰. جدا از اینکه داره کنسول رو با GPU مقایسه میکنه (وات د هل)، کیفیت ۳۰۶۰ اگه DLSS اش رو ازش بگیری نزدیک کنسول پایه ps5 هست. تازه ۳۰۶۰ هایی که vram اشون ۶ گیگ هست (نصف بیشتر ۳۰۶۰ ها) که کلا توانایی اجرای با ریتریسینگ یا با رزولوشن بالا (۱۴۴۰ و به بالا) خیلی از بازیای جدید رو ندارن کلا که بخوای با کنسول پرو مقایسه بکنی و عملا vram محدودت میکنه
به همین دلیل بود که انویدیا نسخه ۱۲ گیگ برای ۳۰۶۰ منتشر کرد.چون VRAM نسخه ۶ گیگابایتی بهت اجازه رزولوشن بالاتر و ریتریسینگ رو نمیده
عرضه نسخه ۱۲ گیگی حرکت درستی بود ولی نوش دارو بعد مرگه. خیلیا نسخه ۶ گیگی رو خریده بودن و به خاطر همین خساست انویدیا خیلیا نمیتونن از قدرت کامل ۳۰۶۰ شون استفاده کنن و عملا محدود میشن. لامصب حداقل ۸ گیگش میکرد جلوی خیلی از مشکلات فعلی گرفته میشد
دقیقا
اینکه تو پست قبل اومده بود بعضی بازیا با ۶۰ فریم اجرا نمیشن رو بذارید کنار این
کنسول پرو نه معجزه میکنه، نه ضعیفه. مشخصات سی پی یو و جی پی یوش معلومه
اینکه مثلا سایبرپانک فریمش بالا نرفته، به خاطر اینه که این کنسول سی پی یوش پیشرفت نکرده ولی سی دی پراجکت رد اگه خواست میتونه بازی رو با ریتریسینگ و تکسچر بهتر برای پرو بهینه بکنه و مخصوصا بازی بعدیشون یا ویچر جدید رو با مشخصات کنسول پرو بهینه بکنه
خلاصه که انتظار منطقی از کنسول داشته باشید. قدرت کنسول مشخصه، توانایی هاشو نشون داده ولی نقاط ضعفش و تاثیر بهینهسازی هم باید درنظر گرفته بشه.
همونطور که تو پست قبلی هم گفتم، بهینه نبودن بازی هایی که دیجیتال فاندری نام برد، به سازنده بازی مربوطه و نه به کنسول. اگر اینطور بود، باید بازی های فرست پارتی سونی هم چنین مشکلاتی میداشتند
قبلا گفتم این کنسول میتونه با بهینه سازی و pssr خروجی در حد کارت گرافیک هایی مثل rtx 4070 بده حالا این دیگه به سازنده ها ربط داره
معمولا استودیو های خود سونی بهینه سازی های عالی روی کنسول دارن و میتونن خروجی در اون حد بگیرن یا حتی بالاتر مثل همین گیم
ولی استودیو های ترد پارتی مثل اسکوئر انیکس و فرام سافتور که معمولا بهینه سازیشون ضعیفه خروجی ضعیف تری رو ارائه میدن
فقط این وسط یه سری دوستان هستن که نمیخوان این موضوع رو قبول کنن و گارد میگیرن جدا از اون افرادی که در جبهه ایکس باکس هستن و میخوان از این طریق راهی برای هیت پیدا کنن🤡 که بهحثشون جداست بقیه افراد لازم نیست از این طریق که بگین کنسول ضعیفیه خوتون رو قانع کنین که ارزش خرید نداره
مهم ترین کنسول هر نسل رو کنسول پایه اون نسل تشکیل میده خود سونی هم این موضوع رو میدونه و آمار فروش کنسول ها در نسل قبل هم این موضوع رو تایید میکنه همه بازی ها قراره برای ps5 پایه منتشر بشن و قطعا کیفیت مطلوبی خواهند داشت این کنسول و کلا کنسول های میان نسلی برای افرادیه که میخوان بازی ها رو مطلوب تر و در حد یه پی سی نسبتا قدرتمند اجرا کنن
خیلی ها هستن که علاقه دارن روی یه کنسول خروجی در حد پی سی های قدرتمند بگیرن و این کنسول برای اونا ساخته شده و علاوه بر اون 2tb حافظه هم داره برای کسایی که نمیخوان از بازی هاشون حذف کنن چون ssd های اینترنال جداگانه ای که برای ps5 ساخته میشن گرون تر در میان
اگه شما دنبال همچین چیزی نیستین و مخصوصا اگه نمایشگر 4k ندارین این کنسول اصلا برای شما ساخته نشده که بخواین با اصرار بر ضعیف بودنش خودتون رو قانع کنید
من متوجه این موضوع نمیشم که چرا یه سری از عزیزان فکر میکنند ، سونی با انتشار PS5 Pro گفته که بیاید همه کنسول پرو رو بخرید😄😄😄
کنسول پرو اصلا در مقدار بالا مثل نسخه های پایه تولید نمیشه و قرار هم نیست که همه بخرنش