بازی Call of Duty Black Ops 6 روی PS4 و Xbox One عملکرد افتضاحی دارد
طی روزهای منتهی به عرضۀ Call of Duty Black Ops 6، تمرکز کمپین تبلیغاتی و وبسایتهای تحلیل فنی، نسخههای نسل نهمی بازی بوده است، اما این عنوان روی PS4 و Xbox One نیز در دسترس قرار دارد. امروز بررسی دیجیتال فاندری از عملکرد بازی روی کنسولهای نسل هشتمی را مطالعه میکنید که چندان مطلوب نیست.
کنسول PS4 رزولوشن ۱۰۸۰p را هدف قرار داده، اما با تنظیمات متغیر به آن دست پیدا میکند. تمامی گزینههای گرافیکی نیز روی تنظیمات پایینتر قرار دارند؛ تکسچرها، کیفیت شیدر و چهرۀ کاراکترها با رزولوشنی پایین به تصویر کشیده شدهاند. سایهها نیز رزولوشن پایینی داشته و از نزدیک خوب به نظر نمیرسند. در حقیقت، برای رسیدن به نرخ فریم ۶۰ روی PS4، گاهی اوقات سایۀ شخصیتها غیرفعال میشود. قابلیت SSR نیز روی کنسولهای نسل هشتمی غیرفعال است. از سوی دیگر، در ماموریتهای جهان باز سایهها و پوشش گیاهی با مشکل pop in روبهرو بوده و ناگهان در گسترۀ دید شما ظاهر میشوند. تمامی این محدودیتها و مشکلات روی PS4 Pro و Xbox One X نیز به چشم میخورند. در ماموریتهای خطی با محیطهای محدود و داخلی، بازی عملکرد مطلوبی دارد، اما وقتی وارد محیطهای وسیع و باز میشوید، مشکلات مختلفی از جمله بارگذاری کُند تکسچر و pop-in، غوطهوری را به شکل قابل توجهای تحت تاثیر قرار میدهند.
عملکرد (نرخ فریم) نیز بسیار متغیر و ناپایدار است. در مقدمۀ بازی، PS4 نرخ فریمی متغیر بین ۴۵ تا ۶۰ فریم را ارائه میدهد. در مورد ماموریتهای مخفیکاری و به دور از میدانهای نبرد وسیع، بازی میتواند تا حدودی نرخ فریم ۶۰ را حفظ کند، اما در محیطهای بزرگ جنگی و مبارزات شلوغ باید منتظر نرخ فریمی متغیر بین ۴۰ تا ۶۰ فریم به همراه پارگی تصویر (Screen Tearing) باشید.
Black Ops 6 روی کنسول Xbox One رزولوشن ۹۰۰p را هدف قرار داده است و بدترین عملکرد و ثبات نرخ فریم را بین ۷ کنسول مقصد ارائه میدهد. ما در مورد نرخ فریمی بین ۴۰ تا ۴۵ صحبت میکنیم که حتی در برخی کاتسینها به ۲۵ افت پیدا میکند.
به طور کلی، مشکلاتی مانند افت نرخ فریم در طول گیمپلی، افت نرخ فریم در زمان ثبت چکپوینت، استاترهای مربوط به جابهجایی سریع در محیط و رزولوشن پایین چهرهها، تکسچرها و سایهها باعث میشود تجربه بازی روی کنسولهای نسل هشتم را به شما پیشنهاد ندهیم.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
نظرات
واقعا شیر دوشی هستش . من چنتا کالاف که باید فقط نسله ۹ می شد رو تو کنسول نسل ۸ تجربه کردم . رزولوشن عملا تو ۷۲۰p هستش . گرافیکم تو پایین ترین حد و افت فریم موقع تیر اندازی های شدید . از کلد وار به بعد واقعا نباید برای نسل ۸ پورت میشد
+لودینگ های فرسایشی
بخدا الان داریم میریم بعد ۳الی ۴سال نهایت نسل ده چرا باید بازی که الان میاد رو براکنسولی که ۲۰۱۳اومده منتشر کنن خب سود کمتر کنین اما اینجور نکنین مجبورین…
#پول
از اولش هم اجرای این بازی روی کنسول های نسل ۸ اشتباه بود
برای بازی ای که بیشترش مبتنی بر استریمه تازه روی کنسول نسل ۹ کنسول نسل ۸ پاسخ گو نیست
برای سخت افزار ۱۱ سال پیش خیلی هم خوبه ؛ مخصوصا کسی که Xbox One FAT 2013 به همرا گیمپس آلتیمیت داره چرا خودش رو از دانلود و بازی کردن کمپین لذت بخش Black Ops 6 محروم کنه ؟؟
با این حساب این آخرین سالی بود که کالاف (درکنار فیفا) برای نسل هشت هم منتشر شد
ممکنه از سال بعد دیگه منتشر نشه