تعداد بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard روی استیم به بیش از ۸۹ هزار نفر رسید
اگرچه بازی Dragon Age: The Veilguard حواشی زیادی داشت، اما بر اساس آمار منتشر شده مشخص است که تعداد زیادی از بازیکنان از زمان انتشار تاکنون مشغول تجربه بازی بودهاند. هفته گذشته و در روز انتشار، تعداد بازیکنان همزمان اثر تکنفره جدید EA به بیش از ۷۰ هزار نفر رسیده بود و اینگونه به یکی از بزرگترین عرضههای BioWare روی استیم تبدیل شد. جای تعجب نیست که در آخر هفته، همچنان مخاطبان بیشتری مجذوب بازی مذکور شوند.
طبق گزارش SteamDB، تعداد بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز یکشنبه روی استیم به ۸۹,۴۱۸ نفر رسید و از عناوینی چون Metaphor: ReFantazio (با ۸۵,۹۶۱ بازیکن همزمان)، Wo Long: Fallen Dynasty (75,906 بازیکن همزمان) و God of War (73,529 بازیکن همزمان) پیشی گرفته است.
Dragon Age: The Veilguard برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر شده است. BioWare نیز اعلام کرد که هیچ برنامهای برای ساخت بستهالحاقی این بازی ندارد و توجه استودیو اکنون به توسعه Mass Effect بعدی معطوف شده است. بازخوردها به این عنوان ضد و نقیض بوده و در حال حاضر امتیاز کاربران به این عنوان در وبسایت متاکریتیک، ۳.۹ از ۱۰ است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
https://s8.uupload.ir/files/img_20241104_094138_524_dqyz.jpg
این یعنی دویست تا بازی اول استیم از لحاظ پیک پلیر به موفقیت نرسیدن؟ واقعا احساس حماقت نمی کنین این حرفا رو می زنین. جدا سوروایو که فروش قوی داشته ، پیک کمتری داشته یا کلی بازی سود ده زیر این عدد پیک داشتن. این در حالی که عده ای می گفتن بازی مثه کنکورد می شه. باعث خندست جامعه انلاین ضد ووک. تو ایران که اصن نمی فهمم. به شماها چه ربطی داره
اکثرا فقط دنبال اینن که راجبه گیمایی که بدشون میاد نظر بدن
ولی معلوم نیست چرا از چیزی که پلی ندادن بدشون میاد
پس باید بازی بایوور را با چی مقایسه کنیم؟! بایووری که یک زمان یکی از محبوب ترین استودیو های بازی سازی بوده اونم با دراگون ایج که یکی از بهترین آیپی هاش بوده و نه تنها یکی از بهترین بازی های RPG بوده بلکه از نظر بعضیا نسخه اولش بهترین این سبک بوده براشون نباید تعداد پلیر بیشتری حداقل دربرابر رقباشون داشته باشن؟! الان آمار پیک پلیر این بازی شده اندازه آمار پلیرای الان بالدرز گیتی که تقریبا یکسال از انتظارش می گذره اونم از استودیویی کوچکتر که امکانات و محبوبیت بایوور را نداشتن. خوشم میاد اون بایوور عزیزت هم مثل خودت انتقاد حالیش نیست و همین چند وقته پیش یه یوتیوب معروف را بخاطر انتقاد از بازیشون گرفت داخل ردیتشون بن کرد و حالا تو بیا بقیه را مسخره کن درحالی که بایوور از ترس داره تمام سایتا و کانال های های یوتیوبری که ضدش هستن را یجوری ساکت می کنه از بس به بازیش اعتماد داره اونوقت بیا ماله کشی هم اینجا تو براشون بکن. در آخر هم تنها کسی که اینجا به ووک بودن بازی اشاره کرده فقط خود جنابعالی هستی چون اون کاربر صرفا به فروش بازی نسبت به بقیه بازی های استیم اشاره کرد و هیچ چیزی درباره ووک بودنش نگفت.
این اصن از اون حرفاست. اون دوره تموم شده و بایووار داره دوره ی جدیدی رو شروع می کنه. که هیچ ربطی به همم نداره. تمام حرفایی که می زنی هم یه سند برای اثباتش وجود نداره. همون یوتیوبری که بن شده رو بیار نشون بده به خاطر این بن شده. یه سند بده که اون فشار به یوتیوبرا اثبات کنه. فشار به کانتنت کریتورها اثبات کنه. یه دونه سند وجود نداره. در ضمن چرا باید بازی با یکی دو اتفاق خاص تو صنعت گیم تو این سال ها مقایسه کرد؟! خود لارین بازی بعدیش ممکنه به بالدورز گیت سه نرسه. اصن چرا باید صفر – صدی فکر کرد. مگه موفقیت فقط بالدورز گیت سه بوده؟! اون یه اتفاقه. هزار تا بازی دیگه هم بعد از اون سود شدن. چرا باید بایووار بعد از ده سال با این اتفاق مقایسه بشه. تیمی که داره ریکاوری می کنه.
بیشتر حرفای شما هیچ فکت و هیچ چیزی پشتش نیست. پس خیلی قابل بررسی هم نیست.
۱- خیلی از بازیها ممکنه در ۵۰ رتبۀ اول هم قرار داشته باشن ولی به سودآوری نرسیده باشن. یه بازی مثل Banana که احتمالاً ۵۰ دلار بودجۀ ساختش بوده، با هر رتبه نسبی هم میتونه به سودآوری برسه. اما اثری که +۱۰۰ میلیون دلار بودجۀ ساختش بوده چی؟ اثری که ۲۵۰ میلیون دلار براش هزینه شده چی؟ یعنی الان اگر اثری با ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار بودجه لانچ بشه روی استیم و رتبه ۱۰۰ قرار بگیره موفقه؟ خندهدار نیست چنین حرفی؟
یه سری مقایسه مبتدیانه انجام بدین متوجه میشید بازیهایی که ۲۰۰ یا حتی ۳۰۰ ۳۵۰ هزار پلیر همزمان داشتن فروشهای نسبی ۲ تا ۵ میلیونی به دست آوردن طی ماه های ابتدایی لانچ. اثری که ۸۰ ۹۰ هزار پلیر همزمان داره (یک سوم امثال dragon’s dogma 2 یا Warhammer 2)، به مراتب فروش کمتری داشته و احتمالا با این پروسۀ طولانی ساخت و خروجی بصری که داشته بودجه بسیار بالایی براش در نظر گرفتن.
۲- یعنی چی به ما چه ربطی داره؟ مگه ما مخاطب اثر نیستیم؟
Dragon Age Veilguard توسط یه استودیوی بزرگ از سال ۲۰۱۵ (تقریباً ۱۰ سال) به عنوان یک IP قدیمی و قدرتمند با تغییرات واضح به سمت مخاطب عام و رویکردی PC محور با مارکتینگ همهجانبه و پوشش خبری بی نظیر + عملکرد عالی روی PC ساخته شده و 90K مطلوب و موفقیت آمیزه؟
۱. مثال زدن بنانا فقط مغالطست. هیچ سندی برای بودجه ی دراگون ایج وجود نداره. بازی از ۲۰۱۵ تو پیری پروداکشن بوده و همه با یه جست و جو می دونن پیری پروداکشن شروع ارزون قیمتی برای خوردن بودجست. بماند که تمام استدیو درگیر تکمیل پروژه نبودن اون موقع.
نکته: جدای سوروایو از DD2 و WH2 بیشتر فروخته و پیک لانچ استیم هم ۶۰ هزارتاست. چطور می تونی با اون به نتیجه مطلوبت برسی ، بعد برعکسش ممکن نیست؟
هیچ کسی بودجه ی این بازی نمی دونه و هیچ کسی نمی دونه به چه مسیری بازی سود می شه یا چه چیزی باعث تعطیلی مثلا بایووار می شه. همه ی حرف ها رو هواست برای اثبات خواسته ی قلبی آدما.
۲.در مورد ووک فقط تنها مثله ای که می بینم ترجمه درگیری های سوشیاله که فقط سی درصد از واقعیت جوامع مختلفه. بایووار همین بوده که هست. همیشه هم بوده. فقط کافی سه گانه مس افکت نگاه کنین تا ببینید همین بوده.
در مورد خط آخر. این بازی تنها ساخته این استدیو از ۲۰۱۵ نبوده. رو چیزهای زیادی کار می کردن و بودجه ی این اثر نامشخصه. دراگون ایج یک آی پی سیلور به حساب می یاد و اتفاقا هزینه ی تبلیغاتیشم خیلی زیاد نبوده. کسی با نحوه مارکتینگ الکترونیک آرتز آشنا باشه ، می دونه هزینه ی خیلی کمتری براش انجام شده تا جدای سوروایو. اینکه سر و صدای رسانه ای شده به خاطر ترندهای فعلی هستش. هیچ متری هم برای اعلام موفقیت و عدم موفقیت این اثر وجود نداره. تنها چیزی که می شه گفت اینه که عدد پیک پلیر این عنوان عدد خوبیه با توجه به اینکه یه برند فراموش شدست.
خواهشا چیزایی که دوست دارید اتفاق بیافته رو به عنوان فکت نده بیرون. بگو دوست دارم شکست بخوره ، بایووار تعطیل بشه.
مغالطه نیست یک مثال برای این که ثابت کنه حضور یک بازی در top 200 (یا حتی top 50) نشان از سودآوری نیست بستگی داره چه بودجه ای پشت اثر بوده باشه. عجیبترین ادعا، اینه که دویست بازی اول استیم رو موفق بدونی. سوال من اینه اگر یه بازی با ۲۰۰ میلیون دلار بودجه ۲۳۰ هزار اوج پلیرش باشه و فروشی ۲ میلیونی بر اساس این میزان پلیر تجربه کرده باشه، چطور موفقیتش تضمین شدهاس؟ یعنی ۲۰۰ میلیون دلار بودجه داشته ۱۴۰ میلیون فروخته که اگر سهم استیم کم کنیم میشه ۹۸ میلیون دلار. این بازی فرضی ۱۰۲ میلیون دلار ضرر کرده.
برای کسی که مدت کوتاهی از صنعت گیم سر در بیاره میدونه هزینه ساختا اثری مثل da زیاده. این یک بازی AAA با پروسۀ ساخت طولانی و مشکلات زیاد در پروسۀ ساخته که امکان نداره با بودجۀ پایین توسعه پیدا کرده باشه. اگر هم بخوایم خودمون رو به «نداشتن اطلاعات» بزنیم، اوکی پس شما هم بهتره در مورد موفقیت بازی صحبت نکنی تا وقتی نمیدونی چی به چیه. چطور عدم آگاهی ما از بودجه رو مطرح میکنید، اما عدم آگاهی خودتون رو به عنوان فاکتوری برای ندانستن موفقیت یا شکست محاسبه نمیکنید. اگر بخوایم به صورت مقیاسی و مقایسهای صحبت کنیم که مشخصاً da بودجه کمی نداشته به عنوان اثری aaa اما اگر بخوایم از آمار و ارقام دقیق صحبت کنیم شما هم آماری نداری بهتره ادعایی نکنی.
از بایوور هم چیزی جز یک اسم باقی نمونده، به معنای عملی بایووری که میشناختیم وجود خارجی نداره. تمام نیروهای خلاق و ارشد کلیدی استودیو خارج شدن و یه سری توسعه دهنده که پولیتیکال ویو خودشون رو هدف اصلی قرار میدن باقی موندن. میتونن به تولید زباله هایی مثل ME Andromeda یا veilguard و anthem ادامه بدن. برای من فرقی نداره تعطیل بشن یا نه وقتی یک دلار هم هزینه نمیکنم براشون. اما خواهشاً بهانه تراشی برای موفقیت نکنید.
مسئله موفقیت یا عدم اون نیست چون نمیشه فعلا در این مورد صحبت کرد.
نکته مهم اینه که این استیدیو میتونه به بقا ادامه بده.(چون هممون فکر میکردیم این بازی شکست صد در صدی میخوره همانند Concord)
باید زاویه دید درست داشت بازی های بایوور هیچ وقت سیستم سلر نبودن و نیستن و من هم فکر نمیکنم EA بودجه زیادی برای بازی گذاشته باشه.
پرفروش ترین نسخه dragon age (Inquisition) تا سال ۲۰۲۴ دوازده میلیون نسخه فروش داشته.
اما چرا فقط استیم رو منبع عدم موفقیت بازی میدونید آیا مدرکی بر فروش بیشتر بازی در استیم نسبت به لانچر اختصاصی EA وجود داره؟
به نظرم باید تا گزارش مالی EA و اعلام رسمی صبر کرد تا شاید به موفقیت یا عدم موفقیت پی ببریم.
اما به نظر من بازی نه موفقیت بزرگی بدست آورده و نه شکست تجاری خورده
برای بند آخرتون هم بله اما این موضوع مربوط به الان نمیشه.
اگر به تاریخ ویدئوگیم نگاه کنید خیل عظیمی از کمپانی های بزرگ یا تیم های مستقل و پرآوازه شکست خوردن و نتونستن همیشه توی اوج بمونن ولی همیشه تیم های جدید یا گاهاً ضعیف موفقیت به دست آوردن و من هم عاشق این موضوع هستم که همیشه تو صنعت جایی برای توسعه دهنده های جدید هست.
الان نزدیک به ۸۰ درصد از سازنده هایی که من به بازی هاشون علاقه داشتم فقط رو به افول حرکت کردند اما سازنده های جدیدی بودن که برام جای اونها رو بگیرن.
در نهایت چرا از کلمه “زباله” استفاده میکنین؟
آیا سراغ این بازی رفتین؟
یا فقط به دلیل ووک همچین حرفی میزنین؟
“برای من فرقی نداره تعطیل بشن یا نه” اگه فرقی نداره پس چرا به دنبال ناموفق نشون دادن بازی هستین؟
حالا جدایی از اینکه بازیش نسبت به بازی های هم سبک خودش مثل بالدرز گیت ۳ ( که نسخه دومش را هم خود همین بایوور ساخته بود ) پلیرای خیلی کمتری روی استیم داشته، یه تبلیغ الکی دیگه که برای بازی می کنن اینه که پلیراش از نسخه قبلی دراگون ایج خیلی بیشتر بوده و این یعنی بازی پیشرفت داشته، ولی نمیان بگن که inquisition بعد حدود ۶ سال تازه روی استیم عرضه شده بود با اینکه برای پیسی از روز اول عرضه بوده درحالی که این بازی از همون روز عرضه روی استیم بوده و معلومه که پلیراش هم بیشتر میشه.
اخه دیگه چرا دروغ میگی؟
تاریخ عرضه بازی روی استیم که ثبت شده و چیزی که برای همه قابل رؤیت هست تاریخ انتشار همزمانه
دراگون ایج اینکوزیشن سال ۲۰۱۴ عرضه شد درحالی که از سال ۲۰۲۰ روی استیم اومده
بله چک کردم
اما player peak همزمانش هم پنج هزار بوده و اصلا مقایسه اشتباهیه.
بازی DA Inq روز عرضه به استیم نیومده، بلکه ۵ سال بعد از مارکتینگ روی استیم در دسترس قرار گرفته.
من دارم بازیش میکنم، بازییه قشنگیه، مشکلی ندارد واقعاً
بعد فکر کن سونی فنا به ۳۰ هزار تا پلیر همزمان گیماشون تو استیم میگفتن موفقیت بزرگ
اقا من هر دفعه باید وارد حساب کاربریم بشم با کد تایید هر سری میرم دفعه بعد میام چون اطلاعی از این موضوع ندارم میپرسم همه اینجوری هستن؟
تیک گزینه مرا ب خاطر بسپار بزن
البته حتی اگر اینم بزنی حداقل ماهی یکبار دوباره باید وارد حساب بشی
مرا به خاطر بسپار رو بزن
رمزتم چیزی بزن که یادت بمونه چون سر حریم خصوصی هر چند وقت یه بار کد میخوای
از یه طرف خیلی خوبه چون بایوور امید میگیره خوب یا بد پای فرنچایزها بزرگ گبم وسط هست شکست اینا چیزی که موش منفور سوییت بیبی فاضلاب میخواد پس بجای شکست بازی های بزرگ گیمرها باید فشار رو سوییت بیبی بیارن و هشدارهای لازم رو به توسعه دهنده ها بدن الان اکثرا متوجه شدن همه بدشون میاد از اینا ولی خوب بالاخره یه سری چیزارو باید قبول کنیم کامل نمیشه ووک رو از بین برد تو بازی ها بالاخره جایگاه خودشو حفظ میکنه اگه واقع بین باشیم ولی گیمرها مبخوان از شدت اینکار کم کنن
تاثیر داره دیزنی سر همین مسئله پشت سر هم شکست میخورد تا اینکه خودشون گفتن دیگه از ووک استفاده نمیکنن که الان یکم وضعشتون بهتر شد
قرار بود انیمیشن این ساید اوت ۲ لگبت باشه اینکارو نکردن و سودش هم رو بردن
سوییت بیبی نباشه یکی دیگه این یه سیاست کلی هست دست یه شرکت نیست بدبختی اخه
من دارم بازی میکنمش بازی بدی نیست🤔
حس میکنم بازی نسبت به کیفیتش یکم شاید سنگین باشه و اونقدر بهینه نیست رو PC مخصوصا وقتی RT رو روشن کنید.
سیستم ساخت کاراکتر خیلی پیچیده شده من عملا فقط رد شدم ازش انقد که جزئیات داشت!
به شخصه چون از کات سین هایی که هی باید داخلش دیالوگ انتخاب کنیم تو این قبیل بازی ها بدم میاد و یکم اذیت کنندست برام! ولی میتونین سریع رد کنیدشون خوشبختانه!
سیستم مبارزات و تنوع دشمنان و گیم پلی خوب هست و قابل قبول!
در کل بازی بدی نیست اگر خیلی حوصلتون سر رفته خوبه ولی به نظرم ارزش ۷۰دلار نداره نهایت ۱۰ دلار می ارزه 👍😊
مگه بازی AAA ده دلاری هم داریم؟
قیمتش رو نگفتم ارزشش رو گفتم 👍😉
دوستان اعتقاد دارن چون توی بازی woke به شدت هست ، پس بازی بدی هست و باید قیدشو زد ، حالا دیگه گیم پلی خوب و مکانیک های خوب و اینا هم داشت مهم نیست ، مهم اون قسمت woke هست
اون هم بخاطر ۲تا دیالوگ اختیاری!
والا من به شخصه کانسپت و جزئیات مرتبط با woke رو دقیق متوجه نشدم چون خیلی پیچیدست ولی بازی عادیه و سرگرم کننده🤔
کلا این چیزا رو من تاثیری نداره هر بازی بیاد رو سایت های ایرانی میگیرم لذتشو میبرم وقتی بقیه در حال خود تحریمی هستن👍😁
تو چجوری ویچر و اسکایریم بازی کردی پس
اونا هم پلی بدی میگی یک ساعت دیالوگ داشت پنج دقیقه گیمپلی پس ۱۰ دلار هم نمی ارزه
اسکایریمو رو x360 بازی کردم خوب بود ولی ویچر رو بعد از چند ساعت پاک کردم تا آخر نرفتم ولی اونم بازی خوبی بود👍😊
کلا این سبک زیاد جالب نیست به نظرم 🤔 من دنبال گیم پلی سریع و درگیر کننده ام بیشتر و حوصله گوش کردن به صحبت های شخصیت ها رو… ندارم
( سیستم ساخت کاراکتر خیلی پیچیده شده من عملا فقط رد شدم ازش انقد که جزئیات داشت!
به شخصه چون از کات سین هایی که هی باید داخلش دیالوگ انتخاب کنیم تو این قبیل بازی ها بدم میاد و یکم اذیت کنندست برام! ولی میتونین سریع رد کنیدشون خوشبختانه! )
والا با این توصیفات شما دیگه سمت بازی های rpg نرو :/
چون به سلقیت نمیخوره وگرنه بهترین های این ژانر مثل بالدرز گیت هم دقیقا همینطورن
از نظر بهینه بودن روی پیسی هم بین بازی های امسال واقعا خیلی حرف برای گفتن داره
گیم ایراد های دیگه ای داره وگرنه اینا ک نقاط قوت بود حتی D:
پاکش کردم 👍😁
بایوور کاش Jade Empire رو هم ریمیک می کرد یا حتی نسخه دوم 👌
https://uupload.ir/view/snapinsta.app_video_0640000111b5c7936bdb05dc5f07699b_video_dashinit_3y4.mp4/
خوبه تو متن به “امتیاز کاربران این بازی در وبسایت متاکریتیک (Metacritic)، ۲.۵ از ۱۰ شده است.” اشاره نکرین
دلیل اینکه به یکی از بزرگترین عرضههای BioWare روی استیم تبدیل شده اینه که بازی های قبلیشون بعد از چند سال روی استیم عرضه شدن.(روی اوریجین منتشر میشد)
طبق آخرین آمار چیزی حدود ۷۰۰ هزار نسخه فروخته. بیش از نصفش هم رو استیم بوده اگه میانگین قیمت و ۶۰ دلار در نظر بگیریم جمعا فروش این بازی میشه ۴۲ میلیون دلار این رقم حتی نصف بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری بازی نیست😐. حالا تعداد پیک پلیرها چه ۹۰ هزار باشه چه ۲۰۰ هزار نفر هیچگونه اهمیتی نداره و موفقیت حساب نمیشه تا زمانی که به سود دهی برسه
یه منبع خبری معتبر درست برای فروش ۷۰۰ هزارتایی بیار. یه منبع هم برای بودجه بازی بیار.
شاید گیمپلی خوبی داشته باشه و بازی جذابی باشه. اما بخاطر ووک بودنش باید این بازیو تحریم کرد تا درس عبرتی بشه برای بقیه استودیو ها. حتی اگه بازی فوق العاده ای هم بسازی خط قرمز هایی وجود داره که نباید روی اونا پا بزاری.
نباید از این بازی ها به هیچ وجه حمایت بشه