تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکننده Final Fantasy میگوید شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) قصد دارد بازیهای خود را به طور همزمان روی Xbox منتشر نماید.
یوشیدا طی مصاحبهای با وبسایت 4Gamer اظهار داشت که اسکوئر انیکس میخواهد بازیها را به صورت همزمان روی پلتفرمهای بیشتری عرضه کند.
وی در این باره گفت:
ما میخواهیم که بازیکنان بازیهای ما را روی پلتفرمهای بیشتری تجربه کنند. این بار ما به طور همزمان بازیها را به طور همزمان روی ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهیم کرد.
در آینده، بازیهای اسکوئر انیکس به طور همزمان بر روی پلتفرمهای بیشتری منتشر خواهند شد و ما مایل هستیم که کاربران ایکس باکس نیز آن را تجربه کنند.
یوشیدا اخیراً از علاقه خود به انتشار بازی Final Fantasy 16 روی Xbox گفته بود. این اثر هماکنون روی پلی استیشن ۵ و PC در دسترس است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
به قرآن بعدش هم میگن ما به فروش ایده آل نرسیدیم 😐
اینا انتظار فروش gta و کالاف رو از فاینال دارن …
اعتماد به نفسشون کاذبه یکم…
اون که معلومه ؛ وقتی با پلتفرمی که حداقل ۸۰ درصد فروش رو اون هست به هدفشون نرسیدن ، مطمئنا اون ۲۰ درصد هم راضیشون نمی کنه !
چرا چیزی میگی که اطلاعات نداری بخواییم حساب کنیم ایکس باکس ۴۰میل فروخته پی اس ۸۰ میل
و به ترتیب میشه ۶۰بر ۴۰
حتما ایکس باکس جامعه پلیر بزرگی داره که میگه میخوام منتشر کنم
خودت داری بدون دانش حرف می زنی 🤣
اولا PS5 و ایکس باکس تا الآن به ترتیب حدود ۶۰ و ۳۰ میلیون فروختن ثانیا اگر همون ۸۰ ، ۴۰ هم باشه نزدیک ۶۷ ، ۳۳ !
حالا اینا به کنار ، اگه همون ۸۰ به ۴۰ هم در نظر بگیریم کی میگه اون ۴۰ تایی که ایکس باکس خریدن همونقدر به بازیای ژاپنی علاقه نشون میدن که اون ۸۰ تایی که پلی استیشن ( کنسول محبوب ژاپنی) خریدن !
به همه اینا نسخه پیسی هم اضافه کن که اگه با پلی استیشن بریزی رو هم حتی به ۹۰ درصد هم میرسه !
بعدشم اگه جامعهش اینقدر به نسبت بزرگ بود مطمئنا حاضر نمیشد که حتی کوچکترین بازی انحصاریش رو هم بده به رقیب ؛ بحث سر اینه که فیل و تیمش معلوم نیست به همین اسکوئر چه قدر دارن باج یا پورسانت میدن که بازیاشون رو بیارن رو ایکس باکس و گیمپس !!!! چیزی که مثل روز روشنه
اولن بگم که حتما علاقه نشون میدن که ایکس باکس میاد تو توکیو گیم شو آنقدر بازی ژاپنی معرفی میکنه و همچنین قرارع فینال فانتزی ها روی ایکس باکس منتشر بشن
حالا من تقریبی گفتم نزدیک ۴۰درصد سهم جامعه ایکس باکسه که تعداد کمی نیست
جامعه پیسی به کل جداست و با پی اس یکی نیست
و نسخه جدید فینال که برای پیسی پورت شد فروش خوبی نداشت حق داره که بخواد بازیشو برای همه عرضه کنه
اولن در رابطه با انحصاری ها بگم که
خوده فیل اسپنسر هم گفته بود بعضی از بازی های بتسدا امکان داره مولتی پلتفرم بمونن و همین اتفاق هم افتاد مثل دووم و اندنیا و استارفیلد و الدر اسکرولز ۶ هم انحصاری کرد
و توجه کنیم همه بازی ها که پورت شدن مال استدیو هایی بود که خریداری شده بودن و استدیو قدیمی ماکرو نبودن
اولن باج نیاز نیست
وقتی سازنده احساس کنه میتونه فروش بیشتری کنه چرا باید منتشر نکنه ؟
“”اولن در رابطه با انحصاری ها بگم که
خوده فیل اسپنسر هم گفته بود بعضی از “بازی های بتسدا امکان داره مولتی پلتفرم بمونن و همین اتفاق هم افتاد مثل دووم و اندنیا و استارفیلد و الدر اسکرولز ۶ هم انحصاری کرد””
از همین جملهت معلومه که اطلاعاتت حداقل ۲ سال به آپدیت نیاز داره : دووم که مولتی پلتفرمه ، ایندی هم مولتی پلتفرم شد استارفیلد هم میاد مطمئنا تو موج بعدی ، الدر ۶ هم اینقدر خواهان رو بقیه پلتفرم ها داره که یک شخص عاقلی به نام ساتیا نادلا که اون بالا نشسته اینو می دونه و میبینه که به حرف زیردستایی امثال اسپنسر گوش نکنه و روی همه پلتفرم ها بدتش تا بفروشه
بعدشم سیآوتیوز برای استودیوی Rare هست که اگه قدیمیترین نباشه ، یکی از ۵ استودیو اولیه ای هست که مایکروسافت تصاحب کرده ؛ تازه همین امسال یا پارسال این استودیو ۴۰ ساله شد !!!!
یعنی سومی برای انحصاری شدن چشم ابرو نشون میده پول نمیده همینه دیگه. ضمنا اینجوری حساب کن
نزدیک یک میلیون نسخه رو ps بفروشه نصف این هزینه ساخته خب اگه جایی باشه نیم میلیون نسخه چیزی که امادست فروش بره نمیفروشی؟ اصلا ۵۰۰ نه ۲۰۰ ۲هزار نسخه مگه دیوونن ندن میدن بعد یه مدت میتونن یه پولی هم بگیرن بذارن رو گیمپس
یعنی داری میگی xbox انقدر نفوذ و قدرت داره که سیاست های یک کمپانی ژاپنی رو بطور کلی تغییر داده؟ دمشون گرم نمیدونستم مدیران xbox تا این اندازه پر نفوذ و خفن اند. ولی ماهایی که اخبار رو پیگیر بودیم میدونیم که ارزش مارکت اسکوئرانیکس در سالهای اخیر به یک دوم رسیده که این نشان از فروش بسیار افتضاح بازیاشه و اگر تغییر سیاست نمیدادن و همون مسیر قبلی رو میرفتن تا ورشکستگی هم میرسیدن و چاره ایی بجز تغییر استراتژی و منتشر کردن بازی هاشون برای تمام سیستم ها نداشتن.
امیدوارم خیام و خوارزمی کامنتتو نبینن😂
آخه چجوری ۸۰به۴۰ همون ۶۰به۴۰ میشه لعنتی؟😂🤦♂️
درصد بندیش میشه ۶۶.۷ به ۳۳.۳
آدم وقتی یه حرف عجیب غریب میزنه بابد بعدش یه منبع بزاره که بقیه بهش نگن دروغگو. شما اثبات کن که کاربران ایکس باکس بنسبت جمعیتشون کمتر در ویدیوگیم هزینه میکنن در غیر اینصورت یک فنبوی بچه دروغگویی. اما من براحتی میتونم استدلال کنم که کاربران ایکس باکس بطور کلی هزینه بیشتری در خرید بازی ها و دی ال سی ها و خریدهای درون بازی میکنن، فروش کنسول xbox اکثرش در اروپای غربی و بخصوص آمریکای شمالیه، کشورهای این مناطق خیلی بیشتر از کاربران آسیایی (بجز ژاپن) و آفریقایی و اروپای شرقی توانایی هزینه کردن در مسائل تفریحی و ویدیوگیم رو دارن، نکته دوم اینه که کاربران ایکس باکس به لطف گیم پس لازم نیست هزینه بالایی برای پلی دادنه فرست و سکند پارتی ها (و خیلی از تردپارتی ها) بکنن (بنسبت کاربران سونی که اکثر پولشون برای فرست و سکندپارتی ها میره) و در نتیجه پول بیشتری براشون میمونه تا برای بازی های تردپارتی خارج از گیم پس هزینه کنن. نکته سوم هم اینه که سمت ایکس باکس خبری از کنسول کپی خور و اکانت هکی نیست که کاربر بتونه غیرقانونی بازی کنه. این سه مقدمه نتیجه میده که کاربران xbox بنسبت جمعیتشون هزینه بیشتری در خرید بازی ها و dlc ها و پرداخت های درون برنامه ایی میکنن. شما هم یا منبع بزار یا حداقل یه استدلال توجیه کننده بیار برای ادعای توو خالیت.
متاسفانه درصد بزرگی از کاربران پلی استیشن مخصوصا تو ایران و آسیا عادت کردن به خرید بازی به صورت غیر قانونی و دزدی یا با روش هایی که غیرقانونی نیست ولی دور زدن قانون هست مثه بازی های کپی و ظرفیتی و هکی که این میزان در پلتفرم ایکس باکس بسیار کمتره به خاطر اینکه کنسول های ایکس باکس بدون کانکت شدن به اینترنت بی معنی هست
مورد دوم اینکه قطعا سهم فروش پلی استیشن ۸۰ درصد نبوده که اسکویر انیکس از فروش بازی هاش روی پلی استیشن اصلا راضی نبوده و میخواد با فروش بیشتر روی ایکس باکس به سود برسه، همین واقعیت میگه که شما درمورد ۸۰ درصد اشتباه میگی
فروش دارن
انتظارشون زیاده
عزیز دل اگر فروش داشتن که سهام و ارزش مارکتشون سقوط نمیکرد. ارزش مارکت اسکوئرانیکس در دو سه سال اخیر تقریبا نصف شده، میدونی یعنی چی ارزش یه کمپانی به یک دوم برسه؟ انتظاراتشون زیاده؟؟!!!! هر روزی هم که فقط حرف از مولتی پلتفرم شدن میزنن سهامشون یه رشد اندک میکنه
اخه سبکش عامه پسند نیست کلا
از وقتی ما یادمونه اسکوئر هیچ وقت به فروش ایده ال نرسید
۴ هزار نفر ادم تو استودیو به امید موفق شدن یا نشدن یه ip نشستن😂
از زمان صفویه اسکوئر انیکس هیچ وقت به فروش ایدهآل خودش نرسیده بود
اینا سنده ها
🟢 صفویه نه
✅ برگرد به ۱۴۰۰ سال قبل 🤣👍🏻
😁😁😁
همه میدونن ایکس باکس یوزر ها فقط با گیم پس گیم میزنن.بنابراین اسکوئر دلشو الکی خوش میکنه که اونا بیان برای بازی هاشون ۷۰ دلار ۷۰ دلار پول بدهند
بازی وقتی خوب باشه مثل ردد و جی تی ای که توی ایکس باکس حتی توی گیم پس هم نیستن ولی میفروشن میفروشه
الکی گردن گیمپس نندازید
گیمپس رو یه سرویس معمولی تلقی نکن.با همین کیفیت الان اگه ایکس باکس گیمپس رو دو برابر قیمت الان هم کنه باز هم مشترکینش رو داره. تجربه ایی که خودم تو این دو سال داشتم این بوده که هیچوقت این سرویس قطع نبوده و دائم شارژش میکنم. هر شرکتی رو گیمپس بیاد برد کرده.
گیمپس فقط بدرد بازی هایی میخوره که پرداخت درون برنامه ای داشته باشن تا از طریق فروش آیتم بتونن یه پولی دربیارن.
پولی که خود مایکروسافت میده خیلی ناچیزه، به GOTG اندازه ی فروش ۱۲۰ هزار نسخه پول داده بود و کل درآمد بازی از گیمپس همون بود چون بازی سینگل پلیر داستانی بود و هیچ پرداخت درون برنامه ای نداشت.
بخشی از حرفت درسته اما بخش دیگه نه، ببین بازی ایی مثل مافیا رو در نظر بگیر که نسخه ریمیک اش رو گیمپسه. بازی ایی که از زمان عرضه مجدد مدت زمان زیادی گذشته، با آوردنش رو سرویس و آشنا کردن بخش زیادی از گیمرهای جدید (بیش از ده ها میلیون نفر) شما راهو برای فروش بسیار بسیار بالای نسخه آتی باز میکنی. اینجوری هزینه بازاریابی در آینده بسیار کمتر میشه
خب حرفت درسته
ولی اینکه بگی صرفا و فقط با گیمپس بازی میکنن رو یکم غیرمنطقی میشه درنظر گرفت
ولی به هرحال ، هرگیمی یه سری فن بیس داره و فاینال فانتزی هم بجز چندتا نسخه اخیر که انحصاری پلیاستیشن بودن ، روی ایکسباکس دردسترس هستن
پس اونی که طرفدار این سریه و یا از این دست بازیا خوشش میاد ، حاضره حتی با وجود عرضه روی گیمپس هم بازیو بخره
حالا اینکه عرضه یه نسخه از بازی برای یه مدت مشخص چقدر برای خود اسکوئر انیکس سود داره و… رو هم که کلا بحثش جداست
داری حسودی میکنی؟ اتفاقا منی که فرست پارتی هارو روی گیم پس بازی میکنم و هزینه بالایی براشون نمیکنم، بسیار راحت تر میتونم برای تردپارتی ها هزینه کنم بنسبت یوزر پلی استیشن که کل پس اندازش رو مجبوره برای بازی های فرست پارتیه سونی هزینه کنه،(البته این سالها سونی تقریبا بخش فرست پارتی نداره ولی بطور کلی میگم). اسکوئرانیکس هم قبلا فاینال فانتسی برای xbox عرضه کرده و قطعا از فروششون راضی بوده که پیگیر شده دوباره عرضه کنه
باز این حرف زد
به تو که اصلا ربطی نداره
به من ربط داره خوبم ربط داره چون ایکس باکس دارم این حرفت مشخصا توهینه فکر کردی همه یه مشت بچه سالن که پول گیم ندارن؟ گیم اگه خوب باشه به میزان کافی هزینه میکنن در ضمن اگه ظرفیت یک دیگه نباشه همون اول می بینی ۵۰ درصد کنسول می فروشن
پلی استیشن یوزرها هم فقط هکی و دزدی و ظرفیتی گیم میزنن مخصوصا تو ایران و آسیا.
از این نظر ایکس باکس یوزرها بسیار بهتر هستن چون با گیم پس به صورت قانونی گیم میزنن
بله ولی پلی یوزر ها چون سرویس انچنانی ندارن مجبوبرن کلا گیم نزنن
اسکوئر زیر دست شما به این روز در اوند
توهم توطئه؟؟ همه میدونن که اسکوئر خیلی فروش خوبی داشته.منتها طمعکاره و انتظار داره در حد بازی های راکستار و فرنچایز کالاف بفروشه.کم چرت بگید.آدم خندش میگیره.ببینیم آیا حالا “ایکس باکس یوزرها” قراره اسکوئرو نجات بدهند یا نه🙂
آره بابا انقدر فروشش خوب بوده که ارزش مارکتش توو سه سال نصف شده 😂
داداش بدت نیادا ولی خود شما ۷۰ دلار بابت یه گیم پرداخت کردی ؟ شمایی که طرفدار پلی استیشن هستی
من خودمم کرکی پلی میدما ولی نمیام این حرف رو بزنم حداقل در مورد کنسولی که باید به نت وصل باشه و کپی خور نمیشه
گیمپس هزینه خرید فرست پارتی رو به شدت کاهش میده برا گیمر و اون هزینه صرف خرید گیم های مولتی پلفترم میشه و باعث میشه اونایی که ایکس باکس دارن بیشتر هزینه خرید گیم بکنن تا پلی استیشن گیمر ها که بیشتر هزینشون صرف خرید فرست پارتی میشه
به والله قسم.به والله قسم.خدارو شاهد میگیرم.از زمانیکه حقوق گرفتم و دستم تو جیب خودم بوده ، یه بازی کرکی پلی ندادم.هرچی خواستم بازی کنم ، خریدم.هرچیزی هم که پولم نرسیده ، صبر کردم تا پول بیاد دستم و بخرم
مساله اینجاست که اکانت ظرفیتی میگیری و بعدا میفروشیش؟ یا گیفت کارد هفتاد دلاری میخری و روو اکانتت بطور دائمی بازی رو میخری؟
من علاقه خاصی به اکانت ظرفیتی ندارم. گیفت کارت میگیرم شارژ میکنم. برای همین گیم هامو با دقا انتخاب میکنم که یه وقت ضرر نکنم
خوبه یه شات بده ببینم جناب ظرفیتی از دیروز ظرفیتی پلی میداد الان که بحث باز شد ،شد شخص شاخص گیماشو با دقا انتخاب میکنه که ضرر میلیاردی نخوره دقا دیگه درسته😂
داداش یه جوری میگی سی میلیون انگار کمه داداش ازین سی میلیون یه میلیون هم بخرن بازیو واسه اونا بسه میشه سود بیشتر با ده هزار کپی. سود پورتشون بدست میاد بقیه سودا
اصلا حرف سران شرکت ها رو ول کنید، رد پول رو دنبال کنید معمولا به حقیقت میرسید. حاشیه سود و سهام اسکوئرانیکس در دوسال گذشته به پایین ترین حد خودش رسیده. این نشون میده که این شرکت در چند سال اخیر فروش خوبی نداشتن بازی هاش که حتی بتونه ارزش مارکتش رو ثابت نگه دارن.(سهام باید دائما در حال رشد باشه، مثلاسهام اکتیویژن به ۷۵میلیارد رسیده که نشان از فروش خوب محصولاتشه) وقتی سهام اینجوری سقوط میکنه یعنی درآمد خیلی کمتر از چیزی بوده که باید باشه
اگر بازی هاشون فروش خوبی میکردن باید ارزش مارکت اسکوئرانیکس رشد میکرد، اما در چندسال گذشته ارزش مارکتشون تقریبا نصف شده. واقعا برام عجیبه که سونی فن ها به همچین مساله ساده ایی دقت نمیکنن. سران شرکت ها ممکنه دروغ بگن اما رد پول رو دنبال کن که معمولا به حقیقت میرسی
ارزش سهام اسکوئر ۵۹۸۲ ین به ازای هر سهمه که ۱۲۵۰ ین از قله ی ۵ سال اخیرش که سپتامبر ۲۰۲۰ (زمان معرفی فاینال ۱۶ و فوراسپوکن و بابیلون فال) ثبت کرده بود کمتره ولی نصف نشده.
https://biaupload.com/do.php?imgf=org-126063411b0e1.jpg
بیا اینجا دقیقش رو ببین، قله در کانال ۸ میلیارد دلار بوده و الان (که تازه از وقتی گفتن مولتی پلتفرم میشن جو روانیش باعث رشد ۱۵ درصدی سهامش شده) در کانال ۴ میلیارد دلاره. که نقریبا نصف میشه.
https://companiesmarketcap.com/square-enix/marketcap/
سهام اسکوئر انیکس توی بورس توکیو قرار داره و با واحد ین معامله میشه، شما وقتی به دلار تبدیلش میکنی نرخ برابری دلار و ین روش تاثیر میزاره و قیمت رو غیرواقعی میکنه. یعنی اگه دلار در برابر ین تقویت بشه (یا برعکس) روی ارزش دلاری شرکت های ژاپنی تاثیر میزاره بدون اینکه سودآوریشون تغییری کرده باشه.
برای ما که بی ثبات ترین واحد پول جهان رو داریم درک این موضوع خیلی راحته.
چارت اسکوئر توی بورس توکیو همونیه که من فرستادم اوج قیمتش حدود ۷۲۰۰ ین بوده مربوط به سپتامبر ۲۰۲۰ یعنی زمانی که اسکوئر داشت برای فوراسپوکن و فاینال ۱۶ و بابیلون فال تبلیغات میکرد. واضحه که بابیلون فال و فوراسپوکن جفتشون شکست خوردن بعدش فوم استارز رو عرضه کرد که اونم شکست خورد و عملکرد بقیه بازی هاشون (دایینگ لایت ۲ و اوترایدرز و آکتوپد ترولر ۲ و لایف ایز استرنج و …) درحد جبران هزینه تولید بوده.
از سپتامبر ۲۰۲۰ تا الان تنها بازی های موفقی که داشت فاینال ۱۶ و ۷ ریبرث بودن (فروش حداقل ۵ میلیون نسخه ۷۰ دلاری) و افت قیمت سهامش از ۷۲۰۰ ین به ۵۹۰۰ ین ناشی از شکست های فوراسپوکن و فوم استارز و بابیلون فال بوده.
آیا قسمت سوم سهگانه ریمیک ۷ هم شامل عرضه همزمان خواهد بود ؟ دو نسخه فعلی هم بالاخَره میان یا نه ؟
بعیده، چون سیستم سلر سونی تو ژاپن فاینال بوده. لانچ ۱۶ و ریبرث از اسپایدرمنم بیشتر فروخته تو ژاپن. سونی فاینال ریمیک رو از دست بده خیلی از مخاطبای ژاپنیش میریزن.
نه داداش اون قرار داد داره و یوشیدا کارگردان اون نسخه نیست منظورش از ۱۶ ب بعده کشت مارو با این انتظار مالی
فقط رو بهینه سازی کار کنید که جون سریز اس در نیاد
سری ایکس رو با ps5 مساوی هم بگیریم
روی ps5 فاینال هنگام عرضه عملکرد بدی داشت….
اون ps5 از سایلنت هیل بگیر تا dragon age هرجور گیمی رو این کنسول به صورت افتضاحی اجرا میشه
بدون اغراق واقعا مشکل اصلی همین بهینه سازیه قاعدتا یک سازنده وقتی تمرکزش رو یک پلتفرم باشه در اصل باید اون بازی به بهترین شکل ممکن اجرا بشه من خودم هنوز فاینال فانتزی ها رو تجربه نکردم رو PS5 اما طبق اخبار و کامنت های یک سری از کاربرا، تو زمان عرضشون مشکلات فنی زیادی داشتن یعنی Square Enix با اینکه تمرکزش رو یک پلتفرم بوده نتونسته بازی رو به درستی عرضه کنه حالا شما حسابش رو بکنین اگر همزمان بخواد هم رو پلی استیشن هم رو ایکس باکس و هم رو PC عرضه کنه یا حتی نینتندو سوییچ ۲ که گزارشش هم اومد که قراره رو اونم فاینال فانتزی رو پورت کنن دیگه فکرکنم یک چیزی بشن در حد بازی های یوبی سافت که هنگام عرضشون دریایی از مشکلات فنی سرازیر میشه هرچند آرزو میکنم که تا اون موقع این نقطه ضعفشون رو برطرف کنن تا همه پلیرای پلی استیشن،ایکس باکس، PC و نینتندو سوییچ ۲ به بهترین شکل ممکن بازیاشونو تجربه کنن
دقیقا 👌
چقدر کامل این موضوع رو بیان کردی شما
فاینال فانتزی ها روی پیسی هم عملکرد بهینه ای نداشتن
روی نینتندو سوییچ ۲ فکر کنم فاینال ها مثل مورتال کمبت ۱ ریبوت روی نینتندو سوییچ باشه که اگه بخواد اونجوری باشه منتشر نشه بهتره …
.
((آرزو میکنم که تا اون موقع این نقطه ضعفشون رو برطرف کنن تا همه پلیرای پلی استیشن،ایکس باکس، PC و نینتندو سوییچ ۲ به بهترین شکل ممکن بازیاشونو تجربه کنن))
ایشالا🤝🤲
۱۶ بهینه سازیش فاجعه بود، ولی ریبرث بهینه ترین بازی زندگیم بود. یه فریمم افت نکرد
خبر خوبیه
گیمای انخصلریش الان زیادن کلا
تک تک اعضای اسکوئر از ابدارچی تا مورچه های کف استودیو همینو گفتن ولی هنوز هیچکدومو پورت نکردن
چند وقت دیگه ادم کم میارن میان سونی رو مجبور میکنن بگه بازی انحصاریمون نیست😂
قشنگ معلومه از مایکروسافت پول میخوان برای پورتش وگرنه دیگه اینقدر اعلام کردن نداره
همینو بگو خودشونو کشتن ی ساله دارن تو بوق و کرنا میکنن بابا بدین بره دگ با وجود گیمپس گیمشون فروش نرفت میفهمن
اعلام میکنن چون سهامشون رشد میکنه، با همین اعلامیه های انتسار ایکس باکس تاحالا ۱۵ درصد رشد سهام داشتن، شما هم نگران نباش که ایکس باکسیا چون فرست پارتی ها رو روی گیم پس بازی میکنن پول بیشتری برای خرج کردن روی تردپارتی ها براشون میمونه و اسکوئرانیکس هم تجربه انتشار فاینال فانتسی و دیگر عناوبنش روی ایکس باکس رو داره و میدونه فروشش چقدره که انقدر پیگیره
بازی های جدید اسکوئرانیکس دیگه قرارداد انحصاری با سونی نمیبندن. اما بازی های قدیمی مادامی که در قراردادشون با سونی ذکر شده نمیتونن برای پلتفرم دیگری عرضه ش کنن، اما بازی های جدیدی که از قبل قرارداد ندارن دیگه از روز عرضه مولتی پلتفرم اند. یه بخش بزرگی از انحصاری های تردپارتی سونی حذف شد که جای خوشحالی داره. البته سونی به انحصاری های تردپارتی نیاز داره چون با استراتژی ایی که جیم رایان چید بخش فرست پارتیش خیلی بی برنامه و داغون شده، ایکس باکسم همونه ها اونم نمیدونه با خودش چند چنده اما انقدر تعداد استودیوهای فرست پارتیش زیادن که این بی برنامگی و نبود استراتژی کمتر از سونی به چشم میاد.
اگر میخواین برای ایکسباکس پورت کنید ، شده شخصا میام با ساتیا نادلا صحبت میکنم که کمکتون کنه درست بهینهسازی کنید
در غیر اینصورت پورت نکنید خیلی بهتره
مرد عمل باشین دیگه …تا الان صدباره حرف از پورته بازی زدین
تو دنیا میگن دو شرکت هستن هیچ وقت به فروش ایده آل خودشون نرسیدن :
سایپا 🤝 اسکوئر 🗿
فرقش ولی میدونی چیه ؟
سایپا اینی که میفروشه بیستر از لیاقتش هست
اما اسکوآرانیکس بازی ای که مبفروشه خیلی کمتر از لیاقتش فروش رفته ، فاینال حقش اینه جایگاه gta باشه🤷 ، حیف که مردم دنیا خیلی زیاد توفیق ندارن … هر چیزی رو به هر کسی نمیدند
این صحبت ها دقیقا یک روزی حرف های اینده همه شرکت هایی خواهد بود که دم از انحصار گری میزنن .
واقعا دیگه دوره انحصار تموم شده الان کیفیت مهمه تو بازیت با کیفیت باشه صد در صد شک نکن به موفقیت چشمگیری میرسی ما نمونه زیاد داریم گیم هایی که مولتی پلتفرم بودن و سر زبون همه گیمر ها قرار گرفتن مگه باید حتما انحصاری باشن تا بگیم کیفیتشون خوبه ؟ این یه ایده غلطه که میگن انحصار گری رقابت میارع و باعث افزایش کیفیت میشه
چند وقت بعد :
+پلیر : مگه قرار نبود بازی برای ایکس باکس منتشر بشه
-اسکوئر انیکس : من گفتم انشالله
اسکوئر به خاطر زیاده خواهیش هیچ وقت انتظاراتش برآورده نمیشه
پوزش بابت اسپم: به نظر شما دلیل غیبت شخصیتای اسکوئر انیکس در بازی آسترو بات چیه؟
شاید نتونستن لایسنس ها و حقوق کپی رایت رو بگیرن
درست. سر اسپایدرمن هم همین اتفاق افتاده. آسترو بات بدون شخصیتای اسکوئر انیکس کامل نمیشه
احتمالا به مرور زمان اضافشون میکنن
مثل ایوی که از استلاربلید تقریبا بعد از یه ماه اومد به بازی
جای این شخصیتا خالیه
2B, 9S, A2, Kaine
Cloud
Sephiroth
Clive
Sora
شخصیت اصلی Dragon Quest
اگه سونی بتونه پیتر و مایلز رو هم اضافه کنه که دیگه عالی میشه
اسکوئر انیکس کلی بازی داره ولی خودشو بسته به فاینال فانتزی بابا پیر شدیم این جاست کاز۵ چیشد حداقل ی تریلر بده ازش