Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا

Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند

امین رحیمی
۱۰:۴۵ ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا

در Assassin’s Creed همیشه شاهد ترکیبی از داستان‌های مدرن و تاریخی بودیم، اما طی سال‌‌های اخیر، به‌نظر می‌رسید که سری در ایجاد تعادل بین این دو خط زمانی به مشکل خورده است. یوبی‌سافت قصد دارد در Assassin’s Creed Shadows تعادل از دست رفته سری در تعریف داستان‌های مختلف را احیا کند.

مارک الکسیس کوته، تهیه‌کننده سری Assassin’s Creed، طی سخنرانی خود در BAFTA در رابطه با داستان‌های مدرن و تاریخی فرنچایز موضوعات جالبی را به اشتراک گذاشت. لازم به ذکر است که پایان بازی Assassin’s Creed 3 در ادامه اسپویل می‌شود.

مارک الکسیس کوته اشاره کرد که مرگ دزموند در پایان Assassin’s Creed 3 تصمیم دشواری بود و پس از آن، خط زمانی مدرن در سری جایگاه ویژه‌ای نداشت. او در این باره گفت:

تمرکز مداوم بر شخصیت‌هایی که به دنبال مصنوعات ایسو بودند، روایت را قابل پیش‌بینی‌تر کرد و درگیری بین Templarها و Assassinها به یک تعقیب و گریز ساده برای یافتن آثار جادویی تبدیل شد.

این تغییر، تمرکز را از چیزی که همیشه در قلب فرنچایز بود، یعنی کاوش در تاریخ، دور کرد. با تکراری شدن این رویکرد، هم بازیکنان و هم منتقدان احساس کردند که خط داستانی مدرن به جای آن که از عناصر کلیدی بازی به شمار رود، بیشتر به یکی از مراحل فرعی تبدیل شده است.

به علاوه، پیچیدگی ۱۵ سال داستان باعث شد تا غوطه‌ور شدن در فرنچایز برای بازیکنان جدید چالش‌برانگیز شود.

مارک الکسیس کوته باور دارد که فرنچایز وارد دوره جدیدی خواهد شد و آن را “دوره سوم” می‌خواند. او و تیمش قصد دارند تا “تاریخ” را دوباره در قلب فرنچایز جای دهند. هدف آن‌ها، احیا کردن تعادلی است که قبلاً سری با آن تعریف می‌شد و این موقعیت را برای مخاطب فراهم می‌کرد تا در تاریخ غرق شود.

مارک الکسیس کوته ادامه داد:

در خط زمانی مدرن، مضامین عمیق‌تری از حافظه، هویت و خودمختاری بررسی می‌شوند؛ اینکه چگونه گذشته ما را شکل داده و کنترل آن می‌تواند بر آینده ما تأثیر بگذارد. به این صورت می‌توانستیم مسائل معاصری چون آزادی، دانش، تنش بین فردیت و انطباق را از منظر تاریخی نیز بررسی کنیم. Assassin’s Creed Shadows آغازگر مسیر جدید فرنچایز خواهد بود که در سال‌های آینده رشد خواهد کرد.

بازی Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ (۲۶ بهمن ۱۴۰۳) روی ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و PC منتشر می‌شود.

ویچ کینگ انگمارOmid2002loghain3do𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥کوروشPr_TheBestWolfامیرحسین رهنوردAlan Wakeپروفسور بی سوادSirMagAss𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا
Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kingsbounty گفت:

    کاش کمپانی ها یاد میگرفتن یه بازی را تمام میکردن و یه بازی با یه اسم جدید میدادن بیرون تا کی اساسین اساسین اساسین آخه. بسه دیگه…

    ویچ کینگ انگمارOmid2002BeDioRSamuraiSeraPr_TheBestWolfگوست مهربانKURD WARRIOR
  • UNESISM گفت:

    سری اساسین کرید همیشه تلاش کرده تا داستان‌هاش رو در بستر تاریخی واقعی روایت کنه و تا حد زیادی به جزئیات تاریخی و فرهنگی دقت داشته باشه. اما در کنار این دقت، عناصر فانتزی و تخیلی زیادی هم اضافه شده تا داستان‌پردازی جذاب‌تر و پرهیجان‌تر بشه.
    هر نسخه از بازی محیط‌ها، معماری، پوشش‌ها و حتی شخصیت‌های تاریخی معروف رو با دقت بالایی بازسازی کرده تا بازیکن بتونه حس و حال اون دوره تاریخی رو تجربه کنه . مثلاً در اساسین کرید ۲، شخصیت‌هایی مثل لئوناردو داوینچی یا خاندان مدیچی که در دوران رنسانس ایتالیا زندگی می‌کردن، در داستان حضور دارن. اما باید توجه کنم که رویدادها و اتفاقاتی که شخصیت اصلی تجربه می‌کنه، بیشتر تخیلی و ساخته و پرداخته داستان بازی هستن.
    علاوه بر این، سری اساسین کرید از قسمت اول به اینور همیشه به یک افسانه بزرگ‌تر در مورد تمدن‌های باستانی و قدرت‌های جادویی اشاره می‌کنه که داستان رو ترکیبی از تاریخ واقعی و تخیل کرده. که الان دیگه به یک گربه موش بازی خسته کننده و بی هدف تبدیل شده که باعث دلزدگی و خسته شدن بازیکن شده ، هرچند که بازیکن الان دیگه بخوبی از داستان اصلی خبر داره و فقط واسش جذابیت داستان همون لور تاریخ اون دوره و درگیریهای تاریخی با شخصیتهای مختلف و اقعی و تعامل با اونها هست که باعث میشه از بازی لذت ببره ، هر چند یوبی سعی میکنه گیم پلی رو تنوع بده تا بازی کش پیدا کنه اما واسه بازیکن بعد از مدت کش دادن بی هدف مثل فتح پایگاه یا کشتن ژنرالها جذابیتشو از دست میده و یک جور احمق فرض شدن هستش که فقط بطرز مسخره و بی پایانی تکرار میشه و هیچ تاثیری در فضای داستانی یا لور بازی نداره جز کسب امتیاز و پیشرفت شخصیت .
    به نظرم بهتره اساسین از اتصال به اینده و اون لور کلیشه ای ش دست به کشه و فقط یک شخصیت باشه که نگاهی به یک برهه تاریخی داره مثل یک سناریو یک مینی سریال پر هیجان نتفلیکسی و به دقت تاریخی اضاف کنه و بیشتر روی پیشرفت گیم پلی و واقعی شدنش و کوچکتر کردن نقشه اقدام کنه

    Omid2002KingsbountySeraDr.Gamer
  • Mamad گفت:

    آقا ما نمیخوایم طبق تاریخ پیش بری شما حالا بازیتو عین آدم بساز، گیم پلی،داستان،شخصیت پردازی،گرافیک،محیط،موزیک و مواردی از این قبیل اگر خیلی خوب و بهتر از نسخه های قبلی این فرانچایز یا بازی های دیگه عمل کنه ما راضی هستیم به خدا ما گیمرا گناه که نکردیم و یا خاصه زیادی هم که نداریم، نمیخواد ردد بسازی یا جی تی ای ولی یه چیز معقول خوبی بتونی دربیاری همین کافیه، حتی نمیخواد هر یه سال یا ۶ ماه یه بار بازی بدی بیرون، ۴ یا ۵ سال روی یه پروژه نسبتا بزرگ کار کن ولی طوری باشه که وقتی خبر بیرون اومدنش اومد،همه کیف کنن بگن ایول بلاخره یه بازی درست این کمپانی ساخت نه یه تیکه زباله ای مثل استاروارز اوت لاز یا اساسین شدوز یا میراج اینطوری هم خودت راحت تری هم ما یه معلمه تر و تمیز و برد برد و به دور از هرگونه مسائل چرت و پرت که دوستان میدونن چیه.

  • لعنتی یکم به این آی‌پی استراحت بده یوبیسافت تا کی میخوای ادامه بدی؟ این همه آی‌پی خفن داری
    پ.ن: یادش بخیر ی زمانی لوگو یوبیسافت میومد تو تصویر کف میکردیم ولی الان…

    Omid2002
  • این بازی بینظیره قراره کل اشتباهات سر والهالا و اودیسه رو بشوره ببره ( اگه یه مشت گیمر بیکار بی دلیل تخریبش نکنن)

    ویچ کینگ انگمارOmid2002دیژاوووو
  • چقدر هم ما قراره از این تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی و بازی حمایت کنیم 😊

Assassin’s Creed Shadows تعادل بین داستان‌های مدرن و تاریخی سری را احیا می‌کند - گیمفا