مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا
مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا
مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا
مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا

مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید

سعید نیکبخت
۱۵:۴۹ ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا

مطمئنا شما نیز نام عنوان The Witcher را شنیده اید.حتما می دانید که گرافیکی که نسخه ی دوم این عنوان داشته بدون شک یکی از برترین گرافیک های نسل هفتم می باشد.پس از یک سال از عرضه شدن کنسول های نسل هشتم نسخه ی سوم این عنوان نیز روانه ی بازار خواهد شد.سازندگان  نسخه ی سوم این عنوان یعنی استودیوی خوش نام CD Projekt RED ادعا کرده اند که این عنوان در همان ابتدای نسل از تمام قدرت Ps4 و Xbox One استفاده می کند.اما در همین رابطه یکی از وبسایت های خارجی مصاحبه ای با آقای Ray Willmot انجام داده است تا در مورد نسخه ی جدید از عنوان The Witcher اطلاعاتی را کسب کند.

زمانی که شما در حال ساخت The Witcher 3 بر روی کنسول های نسل بعد بودید آیا مجبور شدید تغییراتی را در بازی انجام بدهید؟آیا مجبور شدید فداکاری هایی انجام بدهید تا این بازی با کنسول های نسل بعد سازگار باشد؟

Marek Ziemak: خیر. اتفاقا برعکس این مسئله اتفاق افتاد.در واقع ما مجبور بودیم موقعیت های بیشتری را برای سازگاری این عنوان بر روی نسل بعد کنسول ها فراهم کنیم.در حال حاضر ما امکانات بیشتری داریم که می توانیم با آنها کار بکنیم و می توانیم چیزهای با کیفیت تری را در بازی بگنجانیم.

آیا شما تغییراتی خاص، برای سازگاری این عنوان بر روی یک پلتفرم خاص انجام داده اید؟

Ziemak:ما با استفاده از قدرت Red Engine 3 از تکنولوژی کاملا جدیدی استفاده می کنیم.Red Engine 3 نسخه ی پیشرفته ی موتوری است که ما در عنوان The Witcher 2 از آن استفاده کردیم و مجبور بودیم برای سازگاری آن بر روی کنسول های نسل بعد تغییرات زیادی را بر روی آن انجام بدهیم.به عنوان مثال به خاطر سیستم open-world،ما مجبور بودیم سیستمی را درست کنیم که بازیکنان به راحتی بتوانند در دنیای بازی سفر کنند.همچنین ما سیستم هوش مصنوعی را به کل تغییر دادیم.مقدار بسیار زیادی کارهای تکنیکی در پشت بازی انجام شده است که شما آنها را مشاهده نخواهید کرد.

اوایل امسال ما مشاهده کردیم که Microsoft سیاست های DRM را برای کنسول Xbox One معرفی کرد اما طولی نکشید که آنها از این سیستم صرف نظر کردند .نظر شما در این رابطه چیست؟آیا این عمل شما را برای ساخت این عنوان بر روی Xbox One منصرف کرد؟

Ziemak:هدف ما این است تا هر زمانی که بتوانیم بازی های بدون سیستم DRM را تولید کنیم.اما زمانی که این مسئله به کنسول ها می رسد ما باید پلتفرمی  که بر روی آن در حال ساخت بازی هستیم را در نظر بگیریم.البته ما یک استودیوی مستقل هستیم اما زمانی که برای Ps4 و Xbox One در حال ساخت بازی هستیم باید با سازنده ی کنسول ها نیز همکاری کنیم.در آخر نیز بازار تصمیم می گیرد که ما چگونه عمل کنیم.اگر مردم کنسولی که دارای سیستم DRM می باشد را بخرند پس حتما با آن مشکلی ندارند.تعداد بسیاری از بازیبازها وجود دارند که وجود سیستم DRM یا نبود آن برای آنها هیچ فرقی نمی کند.بنابراین ما بازی خود را به سونی و مایکروسافت تحویل می دهیم و این تصمیم را به آنها واگذار می کنیم.اگر امکان آن وجود داشته باشد که ما یک بازی را بدون این سیستم به آنها تحویل بدهیم بسیار عالی می باشد،ما از این کار استقبال می کنیم و به این فلسفه احترام می گذاریم.اما بعضی اوقات برای اینکه ما با این دو کمپانی کار میکنیم باید به تصمیمات تجاری آنها احترام بگذاریم.

the witcher 3 wild hunt last man standing 1152x648

در مصاحبه ی اخیری که یکی از اعضای CD Project Red انجام داده اعلام کرده است که شما در این بازی از نهایت قدرت کنسول های نسل بعد استفاده کرده اید.ما بابت این مسئله بسیار نگران شدیم زیرا این بازی در اوایل لانچ کنسول ها به بازار خواهد آمد.ما می دانیم که این عنوان  گرافیک خارق العاده ای را در Pc به نمایش خواهد گذاشت اما می توانید به ما بگویید که این بازی تا چه حدی از قدرت کنسول های نسل بعد استفاده کرده است؟

Ziemak:حتما.در این لحظه،ما در حال تست کردن،و آزمایش این عنوان بر روی پلتفرم های نسل بعد هستیم.و در این لحظه ما می دانیم که این عنوان بر روی کنسول های نسل بعد بسیار خواستنی می باشد.اما به دلیل بزرگ بودن بیش از اندازه ی بازی در حال حاضر ما هیچ تصمیمی نداریم که از تمامی قدرت کنسول های نسل بعد استفاده کنیم.اما این را به شما اطمینان می دهم که ما تمام تلاشمان را می کنیم تا در هر لحظه بازی را بهتر و بهتر بکنیم.فکر میکنم سازندگان دیگر نیز به مانند ما فکر می کنند و می گویند اگر قدرتی برای استفاده کردن باشد،چرا از همه ی آن به صورت یک جا استفاده نکنیم؟(خنده ی طولانی)

شما در حال حاضر در حال صحبت با مایکروسافت هستید که دارندگان کنسول Xbox One بتوانند سیوهای خود در نسخه ی دوم و در Xbox360 را به این کنسول منتقل کنند.آیا در این زمینه پیشرفتی کرده اید؟کسانی که نسخه ی دوم این عنوان را تجربه کرده اند می توانند منتظر چه تفاوتی در نسخه ی دوم باشند؟

Ziemak:اگر بخواهم با شما صادق باشم،در حال حاضر من نمیدانم که صحبت های ما با مایکروسافت تا کجا پیشرفت داشته است! ما به دنبال راهی  هستیم تا کسانی که نسخه ی دوم را تجربه کرده اند بتوانند سیوهای خود را از این نسخه به نسخه ی سوم انتقال بدهند.این مسئله برای دارندگان پلتفرم Pc تایید شده است و می توانیم از اینجا خیال آنها را بابت این مسئله راحت کنیم.ما در حال تحقیقات بسیاری هستیم تا کسانی که نسخه ی دوم این عنوان را در Xbox360 بازی کرده اند بتوانند سیوهای خود را در نسخه ی سوم و در Xbox One انتقال بدهند.

برای کسانی که منتظر تایید این مسئله بوده اند،شما می توانید مراحلی که در نسخه ی دوم را انجام نداده اید در نسخه ی سوم ادامه بدهید و تصمیمات شما نیز در داستان بازی تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.شما همچنین می توانید برخی از آیتم ها از نسخه ی دوم به مانند طلا و غیره را به نسخه ی سوم بیاورید اما در حال حاضر ما نمی توانیم اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار بدهیم.در حال حاضر ما در حال بالانس کردن این گونه مسائل هستیم.

آیا می توانید در رابطه با مناطق مختلف در بازی و همچنین برخی از محیط هایی که بازیکنان در بازی به آنجا سفر خواهند کرد توضیحاتی را بدهید؟

Ziemak:مناطق بسیار زیادی در بازی وجود دارد.دنیای بازی حدودا ۳۵ برابر بزرگ تر از The Witcher2  شده است و تمام محیط های موجود در بازی با یکدیگر تفاوت دارند.ما در حال حاضر تمام تلاشمان را می کنیم تا عنصرهای بی نظیری را در بازی خلق کنیم تا شما در هر لحظه از بازی کردن این عنوان به هیچ گونه احساس خستگی نکنید.ما اعتقاد داریم اینگونه چیزها دنیای بازی را جذاب تر خواهد کرد.

در بازی به هیچ عنوان گزینه ی Loading وجود نخواهد داشت.شما به مناطق بسیاری در بازی سفر خواهید کرد.به عنوان مثال برای ساخت  منطقه ی “skeleta” از افسانه های سلتیک الهام گرفته شده است.همچنین شهرهای بسیار بزرگی در بازی وجود داردند که برای ساخت آنها از medieval Amsterdam الهام گرفته شده است.تعداد بسیار زیادی ماموریت های جانبی وجود دارد که برخی از آنها در رابطه با “مافیا” و داستان های تاریکی است که مطمئنا در پیش زمینه ی بازی در گذشته مشاهده کرده اید.همچنین منطقه ای در بازی با نام”No Mans Land”  وجود دارد که این قسمت یکی از برترین منطقه های موجود در بازی می باشد.تنها چیزی که می توانم در رابطه با این منطقه بگویم این است که این منطقه به وسیله ی جنگ های متعدد به صورت کلی نابود شده است.تمامی این ها  تنها مثالی کوچک از مناطق بسیار گسترده ی بازی می باشد.

the witcher 3 wild hunt geralt uses igni to torch leshen 1152x648

 

نسخه ی دوم این عنوان(The Witcher2) مقدار بسیار زیادی شخصی سازی در طول بازی داشت.آیا این مقدار برای جذب کردن مخاطبان جدید کاهش یافته است؟

Ziemak:به هیچ وجه.نسخه ی سوم از نظر شخصی سازی و آیتم های موجود در بازی نیز بسیار گسترده تر شده است.توانایی های شما افزایش پیدا می کند،دشمن های شما بزرگتر و قوی تر می شوند.تعداد انتخابات موجود در بازی در هر زمینه ای بسیار زیاد می باشد.

یک مد جدید مبارزه پس از دو سال برای عنوان The Witcher2 و برای Pc منتشر شد.می خواستیم بدانیم که آیا شخصی که قسمت مبارزات در این قسمت را ساخته است در ساخت مبارزات قسمت سوم نیز نقشی را بر عهده دارد؟

Ziemak:منظورتان Andrzej Kwiatkowski است؟بله ایشان وظیفه ی ساخت مبارزات در نسخه ی سوم را نیز بر عهده دارند.ایشان همچنین وظیفه ی ساخت رفتارها و مبارزات دشمنان و عکس العمل های آنها نیز بر عهده دارد.

سوال آخر.همانطور که ما در گذشته نیز مشاهده کرده ایم نسخه ی Pc این عنوان یکی از برترین گرافیک ها را داشته است.براساس تجربه ی شما،آیا فکر می کنید که Xbox One وPlaystation4 می توانند انعطاف پذیری بیشتری از کنسول های نسل گذشته داشته باشند و فرصت های بیشتری را برای هرچه بهتر کردن عنوان به شما بدهند؟

Ziemak:متاسفانه و در حال حاضر من نمی توانم به این سوالتان پاسخ بدهم.ما زمان زیادی را صرف تحقیق و گشت و گذار در این کنسول ها نکرده ایم.اما ما در حال تلاش هستیم تا از آخرین قدرت RED Engine3 استفاده کنیم و هر آنچه که می توانیم به آن فشار بیاوریم تا بهترین گرافیک کنسولی را نیز در اختیار علاقه مندان قرار بدهیم.اما این سوال شما بسیار سخت می باشد و متاسفانه و در حال حاضر من نمی توانم یک جواب مشخص و روشن به شما بدهم.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا
مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا
مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا
مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا
مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه : Ray Willmot از Witcher 3 میگوید - گیمفا