سازنده Dying Light: The Beast از اهمیت بالای قابلیت PSSR حتی نسبت به قدرت پردازشی میگوید
تایمون اسمکتالا (Tymon Smektala)، کارگردان فرنچایز Dying Light، معتقد است تکنولوژی PSSR کنسول PS5 Pro میتواند به توسعهدهندگان اجازه دهد تا اندکی کمتر روی عملکرد تمرکز کنند و آزادی خلاقیت بیشتری داشته باشند.
تنها ۹ روز دیگر تا عرضه PS5 Pro باقی مانده است و با وجود بحثهای زیاد پیرامون قیمت آن، برخی از ویژگیهای این کنسول پتانسیل قابل ملاحظهای برای عناوین آینده دارد. بازی مستقل Dying Light: The Beast یکی از این عناوین به شمار میرود که در بازیکنان شاهد بازگشت کایل کرین، شخصیت اصلی نسخه اول این سری خواهند بود. کارگردان این مجموعه از استودیوی تکلند (Techland) میگوید مشتاق دیدن توان پردازنده گرافیکی PS5 Pro و نحوه ارائه انعطافپذیری بیشتر با گرافیک در عملکرد است.
آقای اسمکتالا در مصاحبه با وبسایت GamingBolt اظهار داشت:
ما به تازگی کشف قابلیتهای کامل PS5 Pro را آغاز کردهایم. این یک تکنولوژی هیجانانگیز است، زیرا به ما انعطافپذیری بیشتری در زمینه گرافیک و عملکرد میدهد. تقویت پردازنده گرافیکی به ما اجازه می دهد تا به وفاداری بصری، به ویژه با جزئیات پیچیده محیطی مانند جلوههای آب و هوا کمک کنیم که هسته اصلی تجربه Dying Light: The Beast هستند.
این نوع قدرت همچنین به معنای گیمپلی روانتر در رزولوشنهای بالاتر است و این برای بازیهایی مانند بازی ما که بالاترین سطح غوطهوری در آن اهمیت بالایی دارد، بسیار مهم محسوب میشود.
کارگردان فرنچایز Dying Light اعتقاد دارد که قابلیت PSSR حتی میتواند در دراز مدت اهمیت بالایی داشته باشد. راه حل اختصاصی ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی عامل اصلی در دستیابی به رزولوشن 4K (و در برخی موارد 8K) برای بازیهایی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.
PSSR قابلیتی است که سایر شرکتها در حال آزمایش آن هستند. این یک ابتکار عالی است، چراکه در آینده، این فناوری میتواند به سازندگان اجازه دهد تا اندکی کمتر روی عملکرد تمرکز کنند و آزادی بیشتری در خلاقیت داشته باشند. اگر آنچه سونی پیشنهاد میکند تبدیل به یک استاندارد جدید شود، آنگاه PSSR به طور بالقوه میتواند حتی مهمتر از افزایش مستقیم قدرت پردازنده گرافیکی کنسول باشد.
کنسول PS5 Pro در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۷ آبان ۱۴۰۳) عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
بیا دیگه لعنتی با اینکه پولش رو ندارم ولی خیلی هایپ و کنجکاوم ببینم چطوریه
کلا این قبیل تکنولوژی ها چیز جدیدی نیستن و تاثیرشون در حد تبلیغات پشتشون نیست ولی بی تاثیر هم نیستن.
کم کم داره کامبک میزنه اینم ها
خیلی جالبه یه خبر بود میگفت ای ام دی شیفته پی اس اس ار شرکت سونی شده رو تستهایی که برای پلی فایو پرو انجام داده و احتمال زیاد میخواد از این فناوری استفاده کنه خودش اف اس اس ار رو داره برای رقابت با دی ال ال اس انودیا ولی مثل اینکه مهندسین سخت افزارش میخان با کمک این فناوری سونی یه محصول با کیفیت اقتصادی برای پی سی گیمرا و احتمالا کنسول های بعدی خودشون عرضه کنن
خیر pssr همون fsr 4 که هنوز برای پی سی عرضه نشده و با نسل جدید گرافیک ها معرفی میشه و ای ام دی از ۱۲ ماه پیش روش کار میکرده
یه خبر جالبی شنیدم که میگفت AMD که خودش FSR رو داره انگار به سونی گفته شما با PSSR چی کار کردین ، اگه میشه به ما هم یاد بدین !! 👀
#مارک سرنی😎😎😎
تو بررسی که دیجیتال فاندری انجام داد از FSR به مراتب بهتر عمل میکنه و به DLSS تنه میزنه
مهم ترین دلیل این موضوع میتونه استفاده سخت افزاری باشه
فناوری های dlss و pssr به صورت سخت افزاری اجرایی شدن ولی fsr به صورت نرم افزاری
امیدوارم نسل های بعدی AMD به صورت سخت افزاری از fsr و ری تریسینگ استفاده کنن (خیلی ها نمیدونن کارت های amd اصلا هسته های اختصاصی ری تریسینگ ندارن به همین خاطر زمانی که RT رو با کارت های AMD روشن میکنی نسبت به هم رده انویدیا فریم بسیار پایین تری میگیری )
یه جورایی روشن کردن RT در کارت های AMD منزجر کنندس جز اینکه کارت های رده بالا مثل ۶۹۰۰ داشته باشی تا فریم ریت جبران بشه
ای ام دی هسته های ری تریسینگ رو داره از سری ۶۰۰۰
تکلند جون این حرفا رو بیخیال از داینگ لایت د بیست برامون بگو 😃