اعضای Bloober Team از تاثیر عرضه موفق Silent Hill 2 Remake روی این تیم میگویند
در اکتبر ۲۰۲۲، اعلام کونامی (Konami) مبنی بر ساخت نسخه بازسازی شده Silent Hill 2 برای پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی واکنشهای ضد و نقیضی از سوی طرفداران ژانر وحشت به همراه داشت. دلیل این واکنشها عدم علاقه به بازسازی بازی نبود، بلکه به دلیل عدم اعتماد آنها به استودیوی مسئول این بازسازی، یعنی Bloober Team بود.
این استودیوی لهستانی که پیشتر بازیهای ترسناکی مثل The Medium و Layers of Fear را ساخته بود، چندان در سطح بازیهای بزرگ AAA تجربه موفقی نداشت و همین موضوع تردیدهایی در بین طرفداران ایجاد کرد. اما برخلاف انتظارها، Silent Hill 2 Remake نهتنها به نسخه اصلی وفادار باقی ماند، بلکه این تیم محتوای جدیدی را بدون آن که به هسته اصلی بازی لطمه بزند، اضافه کرد.
در مصاحبهای، Bloober Team اذعان کرد که از تردید بازیکنان آگاه بودهاند. اکنون که بازی منتشر و با استقبال گستردهای روبرو شده، به نظر میرسد اعتماد به نفس اعضای این استودیو بهطور قابل توجهی افزایش یافته است.
تهیهکننده این تیم لهستانی میگوید:
فکر میکنم که بله، این موضوع قطعاً به همه ما اعتماد به نفس بیشتری میدهد. مخصوصاً برای تیم Silent Hill و همچنین برای ما. بله، مثل اینکه ما میتوانیم انجامش دهیم. میتوانیم از این نوع چالشها بگذریم. ما همگی عاشق بازیهای قبلی خودمان هستیم و با هرکدام از آنها چیزهای جدید یاد گرفتیم. بنابراین من واقعاً مشتاقم که ببینم Cronos چطور عمل میکند و البته به پروژههای بعد از Cronos نیز فکر میکنیم.
طراح بازیهای این استودیو نیز نظر مشابهی دارد و بیان کرد:
به صورت خلاصه، فکر میکنم همه ما احساس میکنیم که به عنوان توسعهدهنده، یه سطح بالاتری دست پیدا کردهایم.
با تجربه ریمیک بازی Silent Hill 2، نمیتوان با نظر او درباره ارتقای سطح تیم آنها مخالفت کرد. افراد زیادی بودند که انتظار نداشتند Bloober Team این بازی را تا این حد پولیششده و با افزودن عناصر جدید ارائه دهد، و این عنوان برای اکثر طرفداران بازیهای ترسناک یک غافلگیری بزرگ بود.
استودیوی Bloober Team برای ساخت نسخههای بیشتر از سری Silent Hill اعلام آمادگی کرده اما پروژه بعدی آنها یک آیپی جدید به نام Cronos: The New Dawn است که قرار است در سال ۲۰۲۵ برای کنسولها و رایانههای شخصی منتشر شود. نمیتوان با اطمینان گفت که این بازی هم یک موفقیت بزرگ خواهد بود، اما با توجه به تریلر رونمایی، آنها مسیر درستی را در پیش گرفتهاند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
یعنی Layers of Fear جدید به قدری مزخرف بود که حالم بهم خورد، اما خوبه Silent Hill 2 رو خراب نکرد تا خاطرات قدیم رو باهاش مرور کتیم
تاثیر : Cronos : The New Dawn
راکستار بعد GTA 6 اینقدر از خودش تعریف نمیکنه که اینا میکنن😂 بازی خوب بود درست دیگه قرار نیست چپ و راست از خودشون تعریف کنن! نمیدونن فقط فشار رو خودشون بیشتر میشه وقت عرضه آی پی بعدیشون! انتظارات بالا میره و موفقیت بسیار سخت میشه! همین اشتباه چه استودیو هایی رو که زمین نزده بعد از اوج گرفتن.
از قدیم گفتن: در سکوت سخت تلاش کن اجازه بده موفقیت هایت صدای تو باشند 👍😉
دور و زمونه ای شده که ایمپرشن از پول خیلی با ارزش تره…بخوایم نخوایم دنیا دست کساییه که خودشونو چند لول بهتر از چیزی که هستن پرزنت میکنن…اینا هم میدونن وقتی انگشت رسانه به سمتشون باشه سرمایه گذار و پوله که به سمتشون سرازیر میشه
ماد لیان کندی ریختم، بازی به یک اثر کامل تبدیل شد
بلوبر جاشو تو قلب گیمرها باز کرد
بقیه سایلنت هیل هارو هم ریمیک کنید ❤
زنده باد CRONOS پرچم دار طرفداران ژانر وحشت
شاید دیس بدید ولی حس میکنم یکم زیادی مغرور شدن
دست مریزاد.همینطور عالی پیش برید👍
آلن ویک ۲ بهتره است از سایلنت هیل ۲؟
وقتی از رو ویدیو های گیم پلی نظر میدی . تو بازی کن و بی طرفانه قضاوت کن تا ببینی چیزی به نام هایپ و نظر دیگران چقدر نظر خودت رو عوض میکنه.
“شادی کن قبل عزا !”
اتفاقات اینا عزاشونو قبل شادی گرفتن
بازیو هنوز تموم نکردم ولی بهینه سازیش رو پیسی افتضاحه دو تا اپدیتشم نصب کردم انگار بدتر شده با این مشخصات رو ۱۰۸۰ لو دی ال ال اس روشن حتی ۳۰ فریم ثابت هم نمیده
rtx2060 ram32 i510400
۲۰۶۰ دیگه قدیمی شده/یه ۳۰۷۰ یا 3060ti بگیر بازی اوکیه/من الان با rx6700xt شصت فریم میگیرم.
به نظر من کونامی شاید صبر کنه و با نگاه به کیفیت این بازی Cronos هنگام عرضه مطمئن بشه که اینا می تونن نسخه های جدید سایلنت هیل رو هم توسعه بدن و اون موقع عنان این سری رو به راحتی به اینا بسپاره ؛ البته همین الآن هم احتمالا در مورد سپردن بقیه ریمیک ها از این سری مطمئن هست ولی نسخه های جدید به نظرم بستگی به خروجی این آیپی جدید داره چون به هر حال بازی جدیدیه و یه چیز آماده نیست !
این بازی توسط یه تیم دیگه داره توسعه پیدا میکنه و این تیم تمرکز بیشتری روی اسلحه داره واسه همین من حدس میزنم بعد از عرضه ی cronos ممکنه این تیم درخواست ریمیک کردن dead space 2 رو داشته باشه!
تیم سایلنت هیل هم نسخه های دیگه رو ریمیک میکنه
چقدر این بازی فوق العادس.
تقربیا الان حدود ۶۰ درصدشو رفتم واقعا یه شاهکاره.
من بچه بودم متاستفانه اکثره سری سایلنت رو بازی کرده بودم ولی نیمه کاره رهاشون کردم.
الان حداقل میشه گفت چندان هم برام بد نشد.
فضا سازی و طراحی محیط عالی،موسیقی بی نظیر،منتقل کردن حس ترس و اضطراب و پوچی و در حین حال منتقل کردن امید داشتن تو این فضا و….
همه عالی پیاده سازی شده و طراحی شخصیت ها هم عالی شده و بر خلاف تصور آنجلا اصلا بد نیست برخلاف تریلرها.
تنها ایرادش عملکرد فنی بازیه که اونم برمیگرده به موتور بازی البته به چشم نمیاد خیلی،در کل گرافیکشم عالیه.
کامنتای گذشته من درباره ی این بازی همه منفی بوده،الان خوشحالم که خلافش ثابت شد.
اینا بعد هزار سال یه بازی موفق دادن یکسره ازش تعریف میکنن
با اینکه کلا زیاد با حرفات موافق نیستم ولی این دفعه استثناء ً نیمه موافقم. بازی از خیلی نظر ها تو دیواره ، علت اینهمه های پشتش رو درک نمیکنم. عمده مشکلات به مدت زمان بازی و چینش لول ها ، دستیابی به پایان های مختلف ، کات سین ها با پرش (یعنی تو گیم یه جایی هستی و بازی به زور میبرم جای دیگه)کیفیت صدای پایین در کات سین به خصوص صدای آنجا که انگار به جای استودیو با گوشی ضبط شده و مشکلات و باگ های ریز و درشت دیگه که حوصله ندارم بنویسم . پوینت قضیه اینه که اکثر افرادی که در حال حاضر دارن ازش تعریف میکنن در مواجهت با بازی میبینن که اصلا انگار حوصله تموم کردنش رو ندارن.
اتفاقا من با بازی مشکلی ندارم
بازی خوبیه
ایشالا سایلنت هیل ۴ ریمیک
با یه تیم دیگه.
خدایی بعضیا اینو با ریمیک رزیدنت ایول ۲ مقایسه میکنن (خیلی اشتباهه ، بازی به طور غیر منطقی طولانیه من میتونم RE 2 رو تو ۵ ساعت یا کمتر تموم کنم ولی این گیم کلا خدا ساعت زمان لازم داره ارزش تکرار بسیار پایینی هم داره.)
به خدا اگر من اصلا ذره ای غافل گیر شده باشم 🤷
انحصاری سونی ، silent hill و تیم سازنده layers of fear و the medium از تریلرهاش معلوم بود چی میشه
طی ۱۶ سال اخیر صنعت گیم در ژانر ترسناک مدیونه ۳ تا بازیه .
DEAD SPACE طی سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱
THE EVIL WITHIN سال ۲۰۱۴
RESIDENT EVIL 7 سال ۲۰۱۷
شاید اگر این بازی ها ساخته نمیشدن ما امروز شاهد چنین تغییر و تحولات و بازی های خوش ساختی در سبک Horror نبودیم . اون سال ها به شدت عطش چنین بازی هایی احساس میشد چون عملا داشت با تغییر جهت به سمت اکشن شدن کاملا از بین میرفت . (نمونه اش RE6 و Dead space 3)