میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا
میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا
میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا
میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا

میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast

رسول خردمندی
۱۷:۳۲ ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا

بازی های ویدئویی زیادی در ژانر ترسناک و دلهره آور منتشر شده که با ادعاهای متفاوتی سعی در القای ترس در بازیباز دارند. بعضی بازی ها با ایجاد صحنه های چندش آور، بعضی دیگر با دلهره های روان شناختی و سایر بازی ها با تلفیقی از دو موارد قبلی می خواهند که بازیباز را بترسانند. حال نگاهی به بازی Outlast می اندازیم و دلایلی که بازیباز باید بترسد یا خیر را بررسی می کنیم.

outlast cover

نام : Outlast  (بقا)

سازنده : Red barrels

ناشر : Red barrels

پلتفرم ها : Microsoft Windows، ( در آینده نزدیک برای PS4 نیز منتشر خواهد شد)

سبک : Survival horror

روایت یک داستان ترسناک یا ترس از روایت یک داستان؟

به راستی هدف از یک داستان چیست؟ هدف اصلی لذت بردن مخاطب است. حال می خواهد این داستان در سبک جنایی نوشته شود یا ترسناک. داستان بازی ” بقا” ( Outlast به معنای زنده ماندن و بقا است.) در وهله اول به ظاهر ترسناک است. داستان درباره یک ژورنالیست است که میخواهد سر از اسرار یک تیمارستان تحت عنوان Mount Massive در بیاورد. این تیمارستان مدت های مدیدی بسته شده بود ولی اخیرا توسط شرکت تحقیقاتی Murkoff برای انجام تحقیقاتی نامعلوم دوباره باز شد.

Miles Upshur، کاراکتر بازی که روزنامه نگار بوده قصد دارد که هدف این تحقیقات سری را کشف کند. متاسفانه هیچ شخصیت پردازی برای وی در نظر گرفته نشده است. در بازی های ترسناک معمولا کاراکترهای فرعی زیادی در بازی وجود ندارند که بازیباز را برای پیشروی در طول بازی همراهی کنند پس داستان یک بازی ترسناک قبل از روایت داستان مستلزم یک کاراکتر اصلی ساخته و پرداخته شده است. مایلز با علاقه وارد تیمارستان می شود ولی پس از ۲۰ دقیقه ابتدایی فقط می خواهد از تیمارستان فرار کند ولی پس از مدتی با رخ دادن حوادث عجیبی علاقه مند به کشف حقایق بیشتری می شود. مایلز توسط دوربین هندیکم خود بازی را روایت می کند و قرارست شما همگام با مایلز بترسید ولی اجازه دهید بگویم که روایت داستان به این شکل ایده بسیار خوبی بود ولی وقتی داستان از درون مایه ترسناکی برخوردار نیست شما نمی توانید بترسید! بازی Slender man را بیاد دارید؟ ترسناک بود مگر نه؟ چرا ترسیدید؟ دلیل مشخص است. شما افسانه مرد قلمی را می دانید و با این پیش آگاهی با هر قدمی که در محیط بازی بر می دارید منتظر واقعه ترسناکی هستید! باور کنید این پیش آگاهی در داستان های ترسناک بسیار مهم است. بگذارید مثالی در حوزه فیلم های سینمایی بزنیم:

فیلم The ring محصول سال ۲۰۰۲ را به یاد آورید. داستانی با ایده های جدید معرفی شد و به خوبی نویسنده با یک پیش مقدمه خوب توانست مخاطبین را تا پایان داستان همراه سازد. متاسفانه بازی Outlast این پیش مقدمه خوب را ندارد و اجازه داده که بازیباز این پیش آگاهی را از تیمارستان Mount massive نداشته باشد و بازیباز خودش برای فهمیدن بازی تلاش کند که به دلایل متعددی از توان و حوصله بازیباز خارج است. علاوه بر این مسئله در نیمه پایانی بازی، مذهب هم به نوعی وارد داستان می شود که به شخصه حوادث پایانی فیلم Rec محصول سال ۲۰۰۷ در ذهن بنده تداعی شد. ظاهرا نویسنده داستان بازی Outlast به هدف یک فیلم نامه دست به قلم شده است تا یک بازی نامه در سبک ترسناک! جهت درک این مسئله به داستان بازی Amnesia رجوع کنید.

olgame 2013 09 06 10 40 42 99

نمای جلوی تیمارستان متروکه…..

فضای مضحک یا موهوم؟ مسئله اینست!

اصولا آنریل انجین ۳ در بازی های کنونی تبدیل به یک انجین عامه پسند شده است که برای هر سبکی از بازی استفاده از آنریل انجین شایع است ولی گرافیک چشم نواز فقط در استفاده از این ابزار نیست بلکه در درست استفاده کردن از آنست. از آنریل می توانید یک بازی پرجزئیات همانند Gears of war ببینید. می توانید یک محیط بسته و ساده مانند Outlast ببینید. سازندگان برای پوشش کم کاری در ساخت این بازی از حربه دوربین هندیکم استفاده کردند. استفاده از دوربین برای ثبت وقایع اجباری نیست ولی در بعضی از محیط های بازی که منبع نوری وجود ندارد بازیباز مجبور می شود که از دوربین هندیکم با دید در شب استفاده کند و با این حربه سازنده ها نیازی به وسواس برای طراحی محیط ندارند. هنوز با خود درگیر هستم که این نقطه مثبت است یا خیر! فضاسازی مضحک است یا خیر! به راستی تاریکی به الذات ترسناک است و علنا نیازی به جلوه های ویژه برای ترساندن نیست. سازنده ها با زیرکی تمام از المان تاریکی استفاده کردند تا محیطی ساده ایجاد کنند. ولی گویا در سایه زنی این بازی غافل ماندند که به خوبی کار کنند! همچنین با محیط تقریبا بسته تیمارستان انتظار می رود که ۶۰ فریم ثابت بر روی PC بدهد ولی به شدت فریم ریت نوسان دارد. همچنین گرافیک فنی نیز مشکلات متعددی دارد. از مهمترین مشکلات می توان به حمایت نکردن بازی از ویندوزهای ۳۲ بیتی اشاره کرد. همچنین کرش های بسیار متعدد که کاسه صبر بازیباز را لبریز می کند. سازنده ها در بخش گرافیک بسیار کم کاری کردند و بازیباز با پیشروی در داستان به شدت این مشکلات را لمس می کند.

یه راهرو به سمت درب خروجی پتانسیل بسیار خوبی برای ترساندن هست ولی باور کنید اتفاق خاصی تو این راهرو نمیفته

یه راهرو به سمت درب خروجی، پتانسیل بسیار خوبی برای ترساندن هست ولی باور کنید اتفاق خاصی تو این راهرو نمیفته!

تک روزنه ای از ترس:

اکثر بازیسازهای که علاقه مند به ساخت بازی در سبک ترسناک هستند آگاهی کامل دارند که برای ترساندن یک فرد، عامل صدا و موسیقی تاثیر به مراتب بیشتری نسبت به جلوه های بصری دارد. بازیسازهای Outlast گویا از این المان موسیقی و صدا استفاده بیشتری کردند تا اینکه یک گرافیک موهوم و وحشتناک برای تیمارستان در نظر بگیرند. بگذارید مثالی بزنم:

فرض کنید در یک راهرو مشغول راه رفتن با دوربین خود هستید. ناگهان صدای شخصی را می شنوید. چراغ های راهرو روشن هست ولی ذهن شما واکنش نشان داده و احساس ترس می کنید! دقیقا همین اتفاق برای مایلز رخ می دهد و وی نفس نفس می زند و احساس ترس را با وی تجربه می کنید. از نظر منتقد، برگه برنده بازی Outlast در ترساندن بازیباز در افکت های صوتی است که در بازی استفاده شد. شما در بازی خواهید ترسید ولی بیشتر موارد به علت صداهای مرموزی که می شنوید تا اینکه از یک چهره کریه المنظر احساس وحشت کنید. این نوع ترس، ترس از ناشناخته ها نامیده می شود و جنبه روانی دارد.

در این صحنه اتفاق خاصی نمیفته ولی عبور از این روانی اندازه مبارزه کریتوس با یک تایتان هیجان انگیزه مایلز به شدت ترسیده و شما می توانید احساس کنید

در این صحنه اتفاق خاصی نمیفته ولی عبور از این روانی اندازه مبارزه کریتوس با یک تایتان هیجان انگیزه! مایلز به شدت ترسیده و شما می توانید احساس کنید.

نکش یا کشته می شوی!

مایلز مبارز نیست و رسما فردیست غریبه با اصول نبردهای تن به تن. پس در بازی خبری از تفنگ، شاتگان و هیچگونه سلاح گرم نیست. دشمنان شما که روانی های تیمارستان هستند نیز اغلب مسلح به سلاح سرد هستند. پس طبیعتا انتظار یک HUD (رابط آماری و کاربری کاراکتر بازی)کامل و غنی همانند سری بازی های رزیدنت اویل نباید داشته باشید.

محور اصلی گیم پلی در فرار کردن، قایم شدن و همچنان فرار کردن مایلز از دشمنان است! با این حال برای شارژ دوربین خود باید دنبال باطری باشید. حال به چه دلیل و منطقی باطری برای دوربین هندیکم در یک تیمارستان بر روی میزهای کار پیدا می شود الله اعلم. گیم پلی قرارست واقع گرایانه باشد و در بدو بازی به شما اطلاع داده می شود که مواظب باشید و زنده بمانید ولی به طور کلی هشدار معمولا زمانی داده می شود که خطری شما را تهدید می کند. این قضیه در حالیست که شما اگر توسط دشمنان بازی کشته شوید ( که این قضیه به مراتب در بازی دیده می شود) هیچ تنبیهی در کار نیست و دوباره می توانید تلاش کنید ولی با این تفاوت که این دفعه، بازی به شما راهنمایی می کند که مثلا مایلز باید از این در فرار کند یا مایلز باید در این کمد قایم شود.

اسکرین شات معروف این بازی باور کنید آنقدرها هم که ظاهرش نشان میده ترسناک نیستن

اسکرین شات معروف این بازی! باور کنید آنقدرها هم که ظاهرش نشان میده ترسناک نیستن!

همانطور که گفته شد گیم پلی بازی ایده بسیار خوبی داشت ولی این ایده به معنای واقعی کلمه تباه شد. هنوز در عجبم که چرا نمره و متای این بازی بسیار خوب ظاهر شده است ولی بنده پس از تجربه بازی های ترسناک دیگری همانند Amnesia، Slenderman پیش از بازی Outlast به سختی می توانم از این بازی بترسم! شاید آگاهی کامل از حقه های روان شناختی به صورت ناخودآگاه در بنده و سایر بازیبازهای خوره بازی های ترسناک به گونه ای مقاومت ایجاد کرده است تا از این بازی نترسیم. این امر پایه علمی دارد و شاید برای بازیبازهای دیگر نیز مصداق داشته باشد. بازیسازهای این عنوان سعی کردند فیلمی ترسناک بسازند تا یک بازی در سبک ترس و دلهره آور! من و بازیبازهای دیگر می خواهیم بترسیم نه اینکه با قطع برق های یک منطقه و خرناس یک انسان زامبی مانند بترسیم.

بازی Outlast چندی پیش برای PC منتشر شد و از سوی سایت های خارجی نمرات خوبی کسب کرد ولی از نظر منتقد گیمفا بازی Outlast دارای کیفیتی متوسط است و اگر به دنبال یک ماجراجویی جدیدی به مدت ۵ ساعت هستید این بازی گزینه خوبیست ولی اگر می خواهید به دنبال یک بازی ترسناک واقعی بگردید، بازی Amnesia بهترین گزینه موجود در این سبک از ترس وجود دارد. هر چند می توانید تا هالوین امسال صبر کنید تا بازی Asylum منتشر شود.

Review Score: 85 /100

PeterParker

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا
میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا
میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا
میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا
میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ممنون از نقد. خیلی منتظر این نقد بودم

  • Mehran گفت:

    نقد عالی بود آقای خردمندی خسته نباشید :yes:
    راستش شخصا جرات نمیکنم این بازی رو برم 😀 احساس میکنم بیش از حد ترسناکه.

  • mohsen-SS گفت:

    می خواستم دانلودش کنم ولی با این نقدی که خوندم اصلا این کارو نمی کنم :no:
    ممنون :yes:

    Marioman
  • ... گفت:

    به عنوان یک بازیه مستقل و برای یک استدیوی کوچیک این بازی واقعا عالیه !

  • hadi76 گفت:

    من دانلودش کردم ولی از بازی میاد بیرون فکرهم نکنم از سیستمم باشه
    گرافیک۹۵۰۰gt
    cpuAMD ATHLON x2 2.8
    ram 4گیگ

    • تو بخش گرافیک توضیح دادم که ویندوز ۳۲ بیتی رو ساپورت نمیکنه. ولی میشه یه کاریش کرد که دور بزنیشو بازی اجرا شه…….
      تو منوی بازی میری زیرنویس رو فعال می کنی. بعد new game رو می زنی.بعد از لودینگ، صفحه سیاه میشه. یه چند دقیقه صبر کن یه نامه میاد رو اسکرین. بازم صبر کن تا گوشه سمت چپ پایین صفحه بزنه saving….
      حالا برگرد از بازی بیرون و به سمت منوی بازی. حالا دوباره resume کن.بازی میاد بالا. این راه حل رو دوستان خارجکی گفتن.. واسه من و چند نفر دیگه کار کرد.

  • jack گفت:

    اجازه هست دوباره از شما ایراد بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آخه آقای خردمند عزیز این بازی به نظر من بعد از مرد قلمی یکی از ترسناک ترین بازی های این نسل بود .
    بعدشم این بازی تقریبا یه بازی مستقل بود و نباید انتظار گرافیک پر جزیات و عالی رو داشت.

    Marioman
  • Skywalker گفت:

    ممنون بابت نقد. به نظر من این روزا هر چی بخوان بازی رو ترسناکتر درست کنن مسخره تر میشه. :laugh: :laugh:

  • xbox infinity گفت:

    من زیاد بازی ترسناک بازی نمیکنم
    ولی یه مرحله از اینو بازی کردم
    سریع پاکش کردم هنوز نمیدونم چه جوری جرات کردم اون یه مرحله رو برم 😐

    Marioman
  • Ali10 گفت:

    این روزا دیگه میخوام دانلودش کنم … ممنون رسول جان نقد خوبی بود … :yes:
    شاید چند روز نتونستم از ترس بخوابم :weep:

  • hadi76 گفت:

    بنظر من که اصلا بازی اصلا نمیتونه ادمو بترسونه :no: :no: :no:

  • arian esmaili گفت:

    ممنون بابت نقد
    آقا رسول شما فکر نمی کنید کم دادید یه بازی ۲ گیگی که دیگه جزییات نمی خواد
    واقعا شما نمی ترسیدسد بازی می کردید
    در حال ممنون ولیییییییییییییی کم دادی 😥 😥 😥

  • SHIFT 2 گفت:

    بازیش ترسناکه ولی نه در اون حد که AMENESIA هست 😐

  • Live For Game گفت:

    آقای خردمندی یه کم تو نمره دادن کم لطفی کردی داداش.

  • SE7EN گفت:

    خوبه ..کامل خوندم …اما تمایلی به بازی کردنش ندارم ! :yes: ممنون 😉

  • آقاى خردمندى فکر کنم شما خیلى شجاع هستید که از این بازى نترسیدید :evilgrin: :evilgrin:

  • saeed_nl7 گفت:

    دادا یه جا توی متن مقاله نوشتی

    ” این امیر پایه علمی دارد ”

    خواستم بپرسم امیر کیه؟ 😐

  • Edward 2013 گفت:

    خیلی ممنون بابت نقد :yes:
    به نظرم این سبک به طور کل نابود شده ولی من مطمئنم کهThe Evil Withinاین سبک رو زنده می کنه :yes:

    Marioman
  • eblis123 گفت:

    بهترین بازی عمرم بود ولی آخرش مظخرف بود :yes:

  • نارنیا گفت:

    ممنون واسه نقد

    ولی من رهر چی فکرش میکنم دل و شجاعت بازی کردن این بازی ندارم :reallypissed:

    و بازی Amnesia مگه برم مغازه جوگیر بشم بخرمشون مگنه منو به این بازیها چه :reallypissed:

  • Brad Simpson گفت:

    ممنون بابت نقد :-)) واقعا نقدتون جالب بود( می فهم من هم می دونم درجه ترس بازی یه مقدار فرا تر ازیه مقدار بالاه) :laugh:

  • umaster گفت:

    گیم پلی این بازی نشون داد که چقدر گیم پلی این سبک از بازی ترسناک شده
    و باید دنبال ایده های جدید گشت

  • umaster گفت:

    ببخشید…
    گیم پلی این بازی نشون داد که چقدر گیم پلی این سبک از بازی های ترسناک تکراری شده و باید دنبال ایده های جدید گشت

  • Mohammad Ha گفت:

    این بازی یکی از بهترین عنواین اخیر بود . اولین بازیی بود که واقعا منو ترسوند . نمره هم واقعا کم دادی … فک کنم عادت کردین همیشه یه تفنگ تو دستتون باشه :no:

  • SKD گفت:

    حالا که بحث بازی ترسناک شد کسی میدونه بازی amnesia چند سری داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یکی که امروز اومد.به غیر از این سری دیگه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • iliya0098 گفت:

    خیلی ترسناکه :sweat: :sweat: :sweat: :sweat: :sweat: :sweat: :sweat:

  • -WAmirak گفت:

    اگه منو بکشن هم این بازیو نمیگیرم :sick: :no:

  • persiankings8 گفت:

    روی هوا نمره دادین.
    شما توی نقد Slender به گرافیک دادین ۲۵ ولی به Outlast دادین ۲۷؟
    تفاوت گرافیک این با سلندر فقط دو نمره؟خنده داره!
    به داستان سلندر دادین ۳۰ ولی به داستان این دادین ۲۳؟مگه سلندر چه داستانی داشت که شما ازش خوشت اومد؟
    درباره گیم پلی هم که حرف نزنم بهتره.
    بعدشم مگه نسخه ی قبلی Amnesia چی بود که اینقدر میگین ترسناکه؟من نصف شب با هدفون بازیش کردم و اصلا نترسیدم.
    حتی سازنده ی سلندر نسخه ی قبلی بازی رو بدون Lantern و TinderBox تا آخر رفت.منظورم Amnesia TDD هست.
    اصلا شما ویدئویی از این بازی دیدید که میگین بازی Crash میشه؟
    نمیدونم شما از این سبک چی میخواین؟
    کم لطفی کردین سر نمره دادن و امیدوارم که قبول کرده باشید. :no: :no:

  • مرسی برای زحماتی که کشیدید اما باید بگم که اصلا نمره ی خوبی ندادید و فقط با توجه به سلیقه ی شخصیتون نمره دادید نه واقعیت های این گیم و اصلا انصاف رو رعایت نکردید.

    ممنون بابت نقد :yes:

  • YashaR گفت:

    گفتم ترسناک نیست دارید خودتونو گول میزنید. :struggle:

  • بهترین منتقدان جهان بهترین نمره های ممکن رو دادن اونوقت طرف اومده میگه: (از نظر منتقد گیمفا بازی Outlast دارای کیفیتی متوسط است ) واقعا خسته نباشید :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:

    به هیچ وجه از گیمفا انتظار نمیرفت :no: :no: :no:

  • ANHS43 گفت:

    بازیش نمیکنم.چون قلبم دردمیگیره :idk:

  • messi7728 گفت:

    توی این راه رو هیچ اتفاقی نمیافته ؟ :reallyangry: :reallyangry: ?:-)
    :no:
    پس اون یارو میفته دنبالمون چیه : :no: :reallyangry: :-X
    اصلا نقد خوبی نبود. :no: :no: :no:

  • Ali.fifa گفت:

    اقا رسول خودتم بایه تیم ۱۰ نفره این بازی می ساختی این نمره را می دادی

  • EBLIS گفت:

    رو ایکون بازی کیلیک میکنم همین که میخواد صفحه بازی بیاد شوت میکنه بیرون 😐

  • AMIR-GAMER گفت:

    می دونستم دیگه بازی و فیلم ترسناکی ساخته نمیشه خیر سرم دانلود می کنمش:|
    فیلم World War Zرو نیگا کردم ترسناک نبود فقط جالبو هیجانی بود دیگه ترسی نی یا مشکل از منه یا سازنده ها

  • hassanoghlu گفت:

    دلیل اینکه آقای منتقد نمی تواند یه بازی رو نقد کند یا اینه که GAMER نیست یا اینگیلیسیش زیر خط فقره ، نقدتون به اینگیلیش ترجمه کنین بدین یه سایت خارجی اگه نخندیدن و فحش ندادن تف به من! این چه نقدیه خجالت بکشین!

  • amir m70 گفت:

    خوب دوست عزیز این بازی فقط رو pc هست…..
    در ضمن واقعا عالی ساخته شده است….
    من که دارم ازش لذت میبرم.

  • hadi76 گفت:

    AMIR-GAMER

    شما برو فیلمevil deadیاthe conjuringرو دان کن حتما میترسی :yes: :yes: :yes:
    WORLD WAR Zهم شد فیلم

  • اینو خطاب به همه دوستانی که انتقاد از نمره کردند و اعتقاد دارن که نمره خیلی پایینه میگم و دیگه دفاعی نمی کنم:

    برای یک بازی مستقل که ۵ ساعت گیم پلی داره، با استفاده از یک داستان کلیشه ای و پایان بندی گنگ نمره ۲۸ از ۴۰ که میشه ۷ از ۱۰ نمره خوبیه از نظر من!

    در ضمن متای این بازی در حال حاضر ۸۰ از ۱۰۰ هست که باز هم اگه نسبت بگیریم گیمفا ۱ نمره کمتر از متای جهانی داده.

    • persiankings8 گفت:

      مشکل نه تنها از نمرتونه بلکه از نقدتون هم خیلی مشکل میشه پیدا کرد.
      اصلا تا حالا نمرات این بازی رو با سلندر که خودتون نقد کردید مقایسه کردید؟
      تا حالا کجای دنیا دیدید که به خاطر کلیشه ای بودن داستان سه نمره از نمره ی اصلی کم کنن؟(طبق گفته ی خودتون گفتم)من حتی به کلیشه ای بودن داستان هم اعتقاد ندارم.
      تا حالا کجای دنیا دیدید که به گیم پلی Slender نمره ی کامل بدن؟اونوقت به این شاهکار سی از چهل؟
      کجای دنیا دیدی که تفاوت گرافیک این بازی رو با Slender دو نمره بدونه؟
      در مورد صدا گذاری هم یه مطلبی باید بگم:کلا توی سلندر با برداشتن پیج های یک و سه و پنج و هفت صدا تغییر میکنه پس نمیشه گفت صدا های زیادی توش به کار برده شده.ولی میشه گفت صدا های به کار برده شده عالین اما توی Outlast صدا ها بیشتر و زیباترن حتی خودتون توی نکات مثبت به این اشاره کردین ولی توی قسمت صدا گذاری به بازی سه نمره کم دادین در صورتی که توی نقد سلندر یک نمره کم دادین.
      من هنوزم میگم نمره خیلی کم دادین و نقدتون هم مشکل داشت.یک منتقد کامل این مطلبو ببینه صد در صد میخنده.
      به خاطر همین میگم روی هوا نمره دادید. :no:

      • Razer Guy گفت:

        من مطمئن شدم که تو اصلا به عمرت نه Slenderman رو بازی کردی نه Amnesia

        این شاهکار!!! جمش کن نوب پهن نشه اگه این شاهکار پس Dark Descent و Slenderman چی هستن چون برا PS4 میاد شاهکاره خداروشکر که امروز A Machine for Pigs رو از استیم گرفتم والا می موندم چی بگم کوچولو شما برو اون رو بازی نکن فقط به گیمپلیش نگاه کن

        Outlast شد شاهکار!!! اگه برا PS4 نمیومد هم شاهکار بود؟؟؟؟

        Vaas
        • persiankings8 گفت:

          منم مطمئن شدم شما اصلا Outlast رو بازی نکردید.
          کجا Amnesia ترسناکه؟یا شما طرفدار بازی ترسناک نیستی یا خیلی زود میترسید.
          دقیقا این شاهکاره.یه تیم ده نفره باهم میشینن یه همچین بازی درست میکنن شاهکاره و هیچ ربطی به نسخه ی PS4 نداره.اگر شاهکار نبود متاش ۸۱ نمیشد Amneisa شما که ۷۴ شد؟اصلا نمیگم Amneisa بده.خیلی هم خوبه ولی نسخه ی قبلیش ترسناک نبود.کاستوم استوریهاش ترسناکتر بودن. :no:

          • Razer Guy گفت:

            می خوای تمامی قسمت های Outlast رو با تمام جزئیات برات بنویسم…

            شما از Outlast همین نمره هارو دیدی و ارائه برای PS4 هر عقل سلیمی که همه ی این هارو بازی کرده باشه میتونه(البته اگه فن بازی نباشه) میتونه قبول کنه که سطح اسلندر و امنیژیا خیلی بالاتر از Outlast هست این بازی با این همه تبلیغ و سروصدا برای سونی نتونست یه ریتیلر پیدا کنه اما امنیژیا چطور؟؟؟

            چرا یه سری به استیم نمی زنی که ببینی مقایسه این دو بازی چجوری بوده

            بعدش شما فقط نمره رو میبینی چرا به تعداد نقد ها نگاه نمیکنی؟؟؟

            الان دوتا سایت ***** اومدن به Rome 2 دادن ۲ و ۴ کسی چیزی گفت در حالیکه گیم اسپات به اون عظمت داده بود ۹

            • persiankings8 گفت:

              میخوایید منم تمام جزئیات سلندر و Amnesia رو بگم؟
              من نمیخوام بحث رو ادامه بدم و حرفمم پس نمیگیرم.
              Outlast از ُSlender و Amnesia :TDD بهتره ولی ممکنه Amnesia:AMFP از Outlast بهتر باشه.راستی تبلیغ Outlast چی بود؟همون سه ثانیه که توی E3 نشونش دادن؟
              در کل Outlast اولین کار شرکت RedBarrels بود ولی Amnesia دومین کار Frictional Games هست.
              امیدوارم شما هم قبول داشته باشید که اقای خردمند یکم در نمره دادن کم لطفی کردن چون من تمام مشکلم روی همینه. :yes:

              • عزیزم ۷ از ۱۰ واقعا خیلی کمه؟ 😐 این مبنای نمره از ۴۰ واقعا عذابه. یکی ۲۸ رو می بینه فکر می کنه اندازه ۴ الی ۵ گرفته بازی 😐

                شما هم از آواتارت معلومه که بدجور بهت این بازی حال داده. چسبیدی بهش ول نمی کنی!

                • persiankings8 گفت:

                  اگه نیتتون واقعا ۷ از ده هست من حرفی ندارم ولی یکم با نقد سلندرتون مقایسش کنید.نامردیه به خدا
                  من معذرت میخوام اگه ناراحتتون کردم و معذرت میخوام که عصبانی شدم ولی حق دارم.
                  همینطور از raminxxx تشکر ویژه میکنم چون تمام حرفمو توی یه عکس جا داد. :yes:

              • ramin#x#.x گفت:

                من خیلی چیز ها در این گیم دیدم که در سلندر من و کلا سبک تاریکی و نور ندیده بودم مشخص بود که یه ذهن باز پشت این گیمه.
                شکی ندارم این گیم توی این سبک بهترینه و زمانی که برای ps4 و احتمالا با گرافیک بهتر عرضه بشه به حرف بنده میرسید.

          • Cp.Mahdi گفت:

            من کاملا با حرفت موافقم. :yes:

    • ramin#x#.x گفت:

      الان اشکال داره مثلا گیمفا ۰.۱ از سطح جهانی بالاتر باشه.
      این بازی بسیار بهتر و اینده دار تر از خیلی بزرگان کار شده!
      من این نمره و نقد شما رو به دلیل وقت کمتون میدونم. و به نقد شما نمره ۳/۱۰ رو میدم:
      http://axgig.com/images/09710066146133774922.png

      • ramin#x#.x گفت:

        در آخر از جناب خردمندی معذرت خواهی میکنم اگر خیلی رک گفتم چون بنده ( صرفا ) شما وقلمتان را جدا از بقیه کادر گیمفا میدونم و کمی جا خوردم با این وسعت دید کوچک نگاه شده است ( شما ) اگر دیگری بود مطمئنا چنین ریز نگاه برخورد نمیکردم.

  • God Of Sony گفت:

    خوبه.ولی کلا من طرفدار بازی های ترسناک نیستم.اگه شما هم تجربه کردی،نوش جانت!!! :yes:

  • فکر میکردم خیلی بهتر از اینا باشه !!

  • جناب خردمندی مدیر فروم
    من نام کاربریم تو فروم risen هستش امروز رمزم یادم رفت درخواست رمز جدید کردم و رمزی برام اومد که با نام کاربری arisen هماهنگ هست خواهش میکنم کمکم کنید

  • Amir-al گفت:

    قضیه ی این amnesia چیه؟؟؟؟ترسناکه؟؟؟ میشه یه نفر توضیح بده؟! با توجه به سنم خیلی کنجکاو شدم بازی کنم وقتی میگید اینقدر ترسناکه…

  • ramin#x#.x گفت:

    نقدی بسیار تا بسیار ضعیف و دور از سطح جناب خردمندی!!!!( مشخصه نه وقت برای گیم صرف شده نه برای نقد)
    نمیگم همه بازیهای ترسناک ولی اکثر گیمهای این سبک این نسل رو بازی کرذم و هیچ کدوم توانایی حتی تکون دادن من رو نداشتند و حداکثر slenderman و جاهایی دد اسپیس کمی توجهم رو جلب کرد چون ترساندن شیوه داره نباید با هیجان اشتباه بشه. چیزی که من در این گیم دیدم هیجان نبود ترس بود و اون قسمت نقد که “عدم وجود ترس به معنای واقعی” را مضحک میدونم چرا که دوربین و بخصوص دید درشب عالی بود و یک فاکتور کارشده خوب است. و با هیجان تفاوت داره دقت کنید: هیجان فرار از دست اون بنده خدا که میخواد با چماق لهت کنه تا ترس در یک محیط تاریک که به زور دوربین بد روشن شده فرق میکنه! و حتی طعمشون قابل قیاس نیست.
    بنده تست کردم شما در هرکمدی دور از دید دشمن مخفی بشید فرد کمد دیگری را میگردد و این یک ضعف بزرگ نه دلایل شما ( هوش مصنوعی)
    در مورد داستان من شروع رو بد میدونم و کم مقدمه ولی حتما شما یکبار دیگر نوت ها و در صورت امکان درخواست ها رو مرور کنید.
    نمره من به این عنوان بخاظر ترس خالصه نه هیجان همراه ترس و نوآوری های این عنوان ( نواری نه بهتره بگیم فاکتورهایی که بوده ولی رو به فراموشی میره)
    هوش مصنوعی دلایل عمده کسر نمره من است اما: من بر روی ویندوز ۶۴ بیت با سیستمی قوی رفتم و هیچ گونه مشکلی نداشتم.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    . واقعا زشته که یک نویسنده خوب گیمفا بدون تحقیق چنین کاری میکنه:
    بازی در دو ریلیز لیک شد ( ریلودد و mars اگه اشتباه نکنم) من از ریلودد استفاده میکنم بدون کوچکترین مشکلی ولیییییی نسخه دوم مشکل کرش و سایر مشکلات گرافیکی را دارا بود که کرک محترم مجبور به دادن اپدیت و رفع اونا شد واقعا زشته برای سایت که نمره بخاظر مشکلی که ناشی از کرک بوده نمره کسر بشه ( مثل بتلفیلد ) و تا جایی که سایتهای خارجی رو نگاه کردم در بحث گرافیک حرفشون چیزز دیگه بوده)

    در کل۸.۵/۱۰ چون یک عنوان از افرادی اینده دار است.

  • S_Majid_S گفت:

    گرافیک بازی در حد battlefield 4ه
    واقعا ترسناکه من ۱ دقیقه بازی کردم پریدم بیرون
    بازی +۳۰ ساله
    بازیش غیر قانونی شده از بس ترسناکه
    گرافیکشم به شدت بالایه :yes:

  • bto گفت:

    شما نقد ها تون بسیار زیبا هست ولی اگه یک بار دیگه وقت بزارید و نقد رو بخونید ، خندتون میگیره، خیلی از زاویه بدی به بازی نگاه کردین ، اصلا به طور واقع تحلیلش نکردید یعنی بعضی جاهاش به حق بود اما بیشتر نقد ، منصفانه نبود.

    در هر صورت مممنون بابت نقدی که به نظر میرسه اون موقع اعصابتون خورد بود و نوشتینش 😐

    • ramin#x#.x گفت:

      باهاتون موافقم:
      به معنای واقعی کلمه تباه شد.؟ به نظر من نقد!
      دقت کنید در زیر یکی عکس ها نوشته شده رد شدن از این روانی هیجان خاص خود را دارد : بله صحیح است ولی هیجانی شدید با ترس که با حمله اون تکمیل میشه.
      یا راهرو چطور اتفاق خاصی نیفتاد؟ دوبار در همین اول بازی که در این مکان به شما حمله میشه!!!( یک بقول شما روانی هم در انتها راهرو کمی کرم ریخت!!!)
      جدا از حمله بخشی که کمرنگ بود در نقد ترس خود محیط یا اصلا جستجو این راهرو و اتاق ها است که گاها حتی صداهای موجود در این محیط ها باعث ایجاد احساس ترس در گیمر میشه.
      من احساس میکنم دو حالت بوده:
      ۱-چون بازی از کیفیت بصری بالاتری نسبت به عناوین نام برده برخوردار بوده دوست عزیز نویسنده نتونسته باهاش ارتباط برقرار کنه ( در حالی که خود بنده بسیار تا بسیار با عناوین ساخت انریل به این شکل مثل اره یا کلا کف پوش های چوب انریل حال میکنم)
      ۲- کلا با یکی یا چند فاکتور گیم از ریشه حال نکرده!!! ( مثلا دوربین فکر میکنم)
      کاریش نمیشه کرد و سلیقه افراد یکسان نیست ولی چیزی که مشهوده مخصوصا نظرات خریداران اوریجنال بازی درخواست بالا برای ادامه این سری!!! و این مد نظرات که کلا تباه شده به نظرم از ریشه کنسله.

  • aryagamer گفت:

    به نظر من خیلی بازی باحالیه :yes:

  • taha taheria گفت:

    هر چه قدر سعی کردم نترسیدم 😐 حتی بعضی جاها خندیدم شاید ازبس ازاین بازی کردم نمی ترسم چون حتی مرد قلمی هم خندیدم حتی با این شب بود نمی دونم چی شد slender manیهو اومد جلو منم که داشتم خنده می ترکیدم واقعا نمی دونم چی شد اون موقع ?:-)

  • hassanoghlu گفت:

    Amnesia – A Machine for Pigs رو دو روز پیش دانلود کردیم ، بازی هم کردیم ، انصافاً
    انصافاً انصافاً انصافاً آقا انصافا گفتم ها . اون چه شروعی بود؟ اون چه گرافیکیه؟ یه جا ترسیدم اونم اوایلی که خونه یهو می لرزه! نمی گم Amnesia بده اتفاقا عالیه! در مقابل slender و Amnesia ، OUTLAST شاهکاره! به عنوان اولین بازیه Red Barrels !
    نقد یعنی نیمهء خالیِ لیوان؟

  • مگه مریضم بیام بازیش کنم :reallyangry: :reallyangry: :reallyangry: :reallyangry: 😐
    یه بار یه مطلب درمورد slenderman خوندم (چرا سلندرمن ترسناک هست)تا سه شب فکر کردم slender manکنار دیواره :rotfl: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:

  • Tidus گفت:

    بازی بسیار خوبیه کلی حال داد حسش منو یاد سایلنت ۱ انداخت :chic:

    با نظر reza marston کاملا موافقم همیشه فقط و فقط انتقاد منفی میکنید و بازیها رو یه جورایی به مسخره میگیرید!تو نقداتون فقط از dark خوشم اومد چون جای بحثی نداشت.نمیدونم شاید به خاطر اینکه سایتهای خارجی رو میخونید :shout: چی بگم! :sidefrown: معذرت اگه ناراحتتون کردم :-)) سایت شما جزء بهترین هاست ممنون از زحماتتون :yes:

    • Dark رو که من نقد نکردم! 😐 امیرمحمد زحمتشو کشید…..

      دیگه دارم نا امید میشم از کاربرها. آدم با علاقه میشینه می نویسه ( کاری ندارم نقد منفی باشه یا مثبت) اونوقت این شکلی برخورد می کنید! دارم به این نتیجه میرسم که اصلا نگاهی به مقاله های سایت نمیندازین. به خصوص نقد. فقط باکس نمره رو می بینین و یا علی…. بریم حال نویسنده رو بگیریم 😐

  • چرا متن منو پاک کردین من گفتم از قبیل این جور اداما که بیسوادن نزارین نقد بنویسن

    • master chif گفت:

      من با اقای امیری موافقم کسایی که بیسوادن نباید بیاین و مقاله بزارن و من بازی amnesia a machine for pigs را بازی کردم اصلا ترس نداشت وقت صدای ترسناک داشت و موجودات بازی هم مانند شکلکهای کارتونی برای من بودن و یک سوتی دیگه ههم این بازی داده که توی این همه نور در بازی یک فانوس در دستش گرفته فکر کنم برای جلب توجه اون فانوس یا چراغ نفتی را دستش گرفته :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: و در ضمن بازی out last بسیار زیبا است :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • Tidus گفت:

    نه آقا رسول سوء تفاهم نشه! :inlove: من همیشه نقدهای شما رو میخونم و نقدهای شما به دل میشینه! :-* البته انتقاد درست! کار هر کسی در هر زمینه ایی رو بهبود میبخشه! 🙂
    تو این اواخر من با نقد Papo & Yo خیلی حال کردم هم بازی هم نقدش زیبا بود :yes:
    اگه شما یه نیگا به نظرها بندازی میبینی وقتی ۳-۴ تا کاربر نظر مثبت میدن بقیه هم ازش پیروی میکنن یا بلعکس! 😮 که این خیلی عجیبه حداقل برا من ?:-) ! پس شما بیش از حد تحت تاثیر هر نظری قرار نگیر!! :rotfl:
    از حق نگذریم اتمسفر Outlast حرف نداره 😯
    سلندر هم بد نبود اما برا من بعد ۲۰ دقیقه یه جورایی تکراری شد! والا!! :hypnotized:
    به هر حال براتون آرزوی موفقیت میکنم آقای خردمندی :yes: ای Number one :kissed:

    • master chif گفت:

      اقای tidus شما نباید طرفدار یک نقد نویس بیسواد را بکنید اصلا هم پایان گنگی نداشت چه توقعی داشتید میخواستید یارو پرواز کند و از تیمارستان فرار کند واقعا که زشته و زشت است که به این بازی زیبا ایراد میگیرید واقعا تاسف داره از یک بازی مستقل چه میخواستید تازه یک بازی مستقل بود و همچین بازی عالی بود و واقعا شاهکار بود اگر مستقل نبود و شرکت بزرگی این بازی را میساخت که دیگه واقعا دیگه عالی میشود :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا
میخواهم بترسم! | نقد و بررسی بازی Outlast - گیمفا