۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers

امیررضا نوذرپور
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

مجموعه فیلم‌های Transformers پر از صحنه‌های انفجار و مبارزه است و بخشی از این موضوع به دلیل علاقه شدید مایکل بی به چنین صحنه‌ها و توانایی او در ساخت فیلم‌های پرسر‌و‌صدا و پر از صحنه‌های اکشن است. اما این مسئله همچنین به دلیل قدرت بالای سایبرترونی‌ها است، زیرا اگر کسی قرار باشد مجموعه‌ای درباره ربات‌هایی که با یکدیگر می‌جنگند بسازد، آن‌ها باید واقعا قدرتمند باشند و البته، سر و صدای زیادی ایجاد کنند.

مجموعه‌ی Transformers شخصیت‌های زیادی از نظر شکل، اندازه و قدرت دارد؛ از آن‌هایی که توانایی تبدیل شدن به یک دایناسور را دارند تا آن‌هایی که قدرتی نیمه-خدایی دارند. هر ترنسفورمر توانایی و قدرت ویژه و خاص خودش را دارد و برای همین شاید سخت باشد تا بفهمیم کدام یک از دیگری قدرتمند‌تر است. با این حال، این مجموعه دارای شخصیت‌های قدرتمند زیادی است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱۵- Cheetor (اولین حضور در فیلم Transformers: Rise of the Beasts)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

Cheetor به همراه دیگر اعضای خانواده‌اش، برای فرار از دست یونیکورن به زمین آمد و در جنگل‌های پرو پنهان شد. این ماکسیمال کاملا نمایانگر حیوانی است که می‌تواند به آن تبدیل شود چرا که در بین ماکسیمال‌ها او از دیگران سریع‌تر است و نباید او را دست‌کم گرفت.

اما شکل چیتای او تنها ویژگی قدرتمندش نیست؛ زمانی که در حالت استاندارد تبدیل‌شونده قرار دارد، چابک‌ترین و سریع‌ترین عضو در بین تمام شخصیت‌ها است. با داشتن نیزه‌ای دوطرفه و مرگبار، او نه تنها می‌تواند ضربات محکم و کشنده‌ای وارد کند، بلکه هدف گرفتن او نیز بسیار دشوار است. حرکات سریع و مانورهای او در میدان نبرد باعث می‌شود که Cheetor از بیشتر حملات در امان بماند. این عوامل در کنار هم، چیتور را به حریفی مرگبار در میدان نبرد تبدیل می‌کنند.

۱۴- Soundwave (اولین حضور در فیلم Transformers: Revenge of the Fallen)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

قدرت فیزیکی همه چیز نیست و Soundwave نمونه‌ی کاملی برای اثبات آن است. او می‌تواند به راحتی تمام ارتباطات الکترونیکی یک سیاره را به دست بگیرد و حتی آن‌ها را مختل کند. او برای اولین بار در فیلم Transformers: Revenge of the Fallen حضور داشت که تلفن‌های مردم را ردیابی می‌کرد و به ارتباطات سرّی N.E.S.T نیز نفوذ کرد.

در فیلم Transformers: Dark Of The Moon نقش مهمی در نبرد شیکاگو داشت و حتی نزدیک بود که بامبل‌بی را بکشد. با اینکه او در نبردهای فیزیکی هم قوی می‌باشد، اما قدرت واقعی‌اش در کنترل ارتباطات نهفته است.

۱۳- Scorponok (اولین حضور در فیلم Transformers)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

اسکورپناک یکی از اولین تبدیل‌شوندگان که در نخستین فیلم لایو اکشن این مجموعه حضور پیدا کرد. او اولین سایبرترونی است که به جای تبدیل شدن به یک وسیله نقلیه، به یک جانور تبدیل می‌شد. اسکورپناک به شکل یک عقرب وارد صحنه می‌شد و قدرتی که به نمایش می‌گذاشت، بی‌نظیر بود و با هیچ‌کدام از تبدیل‌شوندگان قبلی در این مجموعه قابل مقایسه نیست.

او با پنهان شدن در شن به سربازها حمله می‌کند و با دم مرگبارش آن‌ها را به دام می‌اندازد، به سینه‌ی سربازان ضربه می‌زند و قتل عامشان می کند. قدرت او شدید و مرگبار است و این او را به حریفی قدرتمند تبدیل می کند.

۱۲- Rhinox (اولین حضور در فیلم Transformers: Rise of the Beasts)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

در دنیای واقعی، حیوانات کمی هستند که از کرگدن قوی‌تر باشند، همین موضوع در مورد شکل ماکسیمال‌ آن نیز صدق می‌کند. Rhinox یک ماکسیمال بزرگ و شاخ‌دار است که می‌تواند از هر مانعی عبور کند. او نه تنها جثه بزرگی دارد، بلکه چکشی قدرتمند در دست دارد که می‌تواند هر چیزی را در مسیر خود خرد کند.

او غرش بلندی دارد که می‌تواند هر کسی را که جرات مقابله با او دارد را بترساند. شکل او چه به‌عنوان یک کرگدن و چه به‌عنوان یک تبدیل‌شونده به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند به‌ عنوان یک دیوار عمل کند و این ویژگی او را به عضوی ضروری در هر نبردی که در مسیر ماکسیمال‌ها قرار می‌گیرد، تبدیل می‌کند.

۱۱- Optimus Primal (اولین حضور در فیلم Transformers: Rise of the Beasts)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

آپتیموس پرایمال رهبر ماکسیمال‌ها است و می‌تواند به شکل یک گوریل مکانیکی تبدیل شود. او با سرعت و انعطاف‌پذیری یک گوریل حرکت می‌کند و به‌ راحتی می‌تواند از سازه‌ها بالا برود. این ویژگی‌ها او را به جنگجویی بی‌رحم تبدیل می‌کنند که با قدرت و ظرافت در میدان نبرد مبارزه می‌کند.

او نه تنها به لحاظ فیزیکی قوی است، بلکه باهوش هم هست و به همین خاطر هم رهبری ماکسیمال‌ها را برعهده دارد. او حاضر است برای هدف درست تمام تلاشش را بکند و کار را تمام کند. آپتیموس پرایمال قوی و توانا است، یک رهبر شایسته، حتی اگر قوی‌ترین شخصیت مجموعه Transformers نباشد.

۱۰ – Grimlock (اولین حضور در فیلم Transformers: Age of Extinction)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

چه چیزی باحال‌تر از این است که یک ربات به ماشین یا حیوان تبدیل شود؟ بله یک ربات که می‌تواند تبدیل به دیاناسور شود. گریملاک، رهبر دینوبات‌ها، جنگجوی باستانی‌ای است که قدرت زیادی هم دارد. در شکل دایناسوری خود، دندان‌های تیزی به همراه دمی با میخ‌های آهنین دارد که می‌تواند هرکسی را زمین‌گیر کند و با آتش نفسش حریفش را بسوزاند.

زمانی که گریملاک معرفی می‌شود، تماشاگران می‌بینند که او موجودی غول‌پیکر می‌باشد و چندین مرتبه از آپتیموس پرایم که حدوداً بیست فوت قد دارد، بلندتر است. این یعنی گریملاک کمی بیش از ۸۰ فوت است که او را به حریفی فوق‌العاده دشوار برای مبارزه تبدیل می‌کند.

۹- Shockwave (اولین حضور در فیلم Transformers: Dark of the Moon)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

Shockwave قدرتی به اندازه‌ی یک تبدیل‌شونده‌ی معمول دارد، اما چیزی که او را تبدیل به دشمنی سرسخت می‌کند، توانایی‌اش در کنترل دریلر است، ماشینی غول‌پیکر و کرم‌مانند با دهانی برّنده که می‌تواند به راحتی دیگران را نابود کند. او نیز در نبرد شیکاگو نقش پررنگی داشت و آسیب زیادی رساند.

در نبرد شیکاگو Shockwave به کمک دریلر وارد ساختمان‌ها می‌شد و در نتیجه تعداد زیادی از ساختمان‌های شهر را سرنگون کرد. او چنان ترسی ایجاد می‌کند که بقیه از دستش قایم می‌شوند و حتی یکبار آپتیموس پرایم را به آسمان پرتاب کرد.

۸- Lockdown (اولین حضور در فیلم Transformers: Age of Extinction)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

اگر سازندگان (Creators) می‌خواستند کسی را بفرستند تا آپتیموس پرایم افسانه‌ای را دستگیر کند، آنها یکی از بهترین‌های خود، یعنی Lockdown را می‌فرستادند. Lockdown قاتل بی‌رحمی است که برای کشتن دیگران لحظه‌ای تعلل نمی‌کند و هرچیزی که بر سر راهش باشد را از بین می‌برد.

Lockdown از سر تا پا مسلح است؛ با صورتش شلیک می‌کند، از شانه‌هایش موشک می‌زند، نارنجک، لیزر و یک قلاب کشنده از دیگر چیزهایی هستند که به وسیله‌ی آن‌ها کشتار خود را انجام می‌دهد. درست است که او به لحاظ فیزیکی خیلی قدرتمند نیست، اما او مثل یک زرادخانه‌ی متحرک است و از هر سلاحش می‌تواند برای از بین بردن دیگران استفاده کند.

۷- Megatron (اولین حضور در فیلم Transformers)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

شرورهای زیادی نیستند که به اندازه‌ی Megatron سرسخت باشند. مهم نیست که چه بلایی سر او بیاید، حتی اگر بمیرد او برخواهد گشت؛ نفرت او نسبت به آتوبات‌ها و آپتیموس پرایم هیچوقت تمام نمی‌شود. قدرت فیزیکی و توانمندی او بی‌نظیر است و به همین علت هم شایسته‌ی رهبری دیسپتیکان‌هاست.

مگاترون در نخستین فیلم تبدیل‌شوندگان در اوج قدرت خود قرار دارد؛ او به‌ راحتی آپتیموس پرایم را شکست می‌دهد، او را مثل جسمی سبک به اطراف پرتاب و تعداد زیادی ضربه و انفجار را تحمل می‌کند. او در فیلم‌های بعدی به‌تدریج ضعیف‌تر می‌شود، اما مگاترون در اوج قدرتش یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های مجموعه بود. حتی با کاهش تدریجی قدرتش، هر بار که با آپتیموس پرایم روبه‌رو می‌شود، همچنان به راحتی مبارزه می‌کند. با صداپیشگی عالی هوگو ویوینگ، به‌جرئت می‌توان گفت که مگاترون بهترین شرور این مجموعه است.

۶- Sentinel Prime (اولین حضور در فیلم Transformers: Dark of the Moon)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

آپتیموس پرایم همیشه رهبر آتوبات‌ها نبوده و پیش از او رهبری آتوبات‌ها برعهده‌ی Sentinel Prime بود. او یکی از قوی‌ترین تبدیل‌شوندگان بود که آتوبات‌ها را در زمان اوج سایبرترون رهبری می‌کرد. او نه تنها مهارت‌های مبارزه‌ی خوبی داشت، بلکه سلاحی با خود حمل می‌کرد که می‌توانست هر فلزی را نابود کند.

با اینکه آپتیموس پرایم بیشتر شرورهای این مجموعه را شکست داده، اما Sentinel Prime آنقدری قوی بود که آپتیموس برای شکست دادنش از مگاترون کمک گرفت؛ در واقع وقتی که Sentinel Prime بازوی آپتیموس را از تنش جدا کرده بود، مگاترون بخاطر خیانتش به او حمله‌ور می‌شود. Sentinel Prime به راحتی می‌توانست نبرد نهایی را پیروز شود اگر که مگاترون دخالت نمی‌کرد.

۵- Devastator (اولین حضور در فیلم Transformers: Revenge of the Fallen)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

Devastator دقیقا همان چیزی است که نامش نشان می‌دهد، یک تخریبگر و نابودکننده. او از ترکیب ۸ کانستراکتیکان تشکیل شده و غولی عظیم‌الجثه است که جز ویرانی و آشوب چیزی به ‌همراه نمی‌آورد. Devastator به یک دستگاه خردکننده گرداب‌مانند مجهز است که همه‌چیز را می‌بلعد و در چشم به‌هم‌زدنی به گرد و غبار تبدیل می‌کند.

اندازه عظیم Devastator، همراه با دستگاه خردکننده‌اش، او را به دشمنی تقریبا شکست‌ناپذیر تبدیل می‌کند. قهرمانان فیلم تنها با کمک مامور سیمونز موفق به شکست او شدند. Devastator آن‌قدر قدرت داشت که پیش از شکست، در حال نابود کردن اهرام بزرگ مصر بود.

۴- Quintessa (اولین حضور در فیلم Transformers: The Last Knight)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

Quintessa برخلاف دیگر شخصیت‌های این مجموعه، یک سایبرترونی است. او قدرتی دارد که او را تبدیل به دشمنی شکست‌ناپذیر می‌کند. Quintessa دارای مجموعه‌ای از توانایی‌ها است که تنها به تله‌کینزی محدود نمی‌شود؛ او انرژی‌اش را از هسته‌ی زمین می‌گیرد، انرژی‌ای را به شکل رعد پرتاب می‌کند و فیزیولوژی دیگران را تغییر می‌دهد.

Quintessa مانند جادوگری به نظر می‌رسد که می‌تواند هر کاری انجام دهد؛ او به‌راحتی آپتیموس پرایم را شست‌وشوی مغزی می‌دهد و به تماشاگران نشان داد که این بار، آتوبات‌ها با چالشی جدی روبه‌رو هستند. با توانایی کنترل سایبرترونی‌ها، Quintessa همچون یک الهه به نظر می‌رسد و او را به یکی از بهترین ضدقهرمان‌های این مجموعه تبدیل کرده است.

۳- Optimus Prime (اولین حضور در فیلم Transformers)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

آپتیموس پرایم یکی از محبوب‌ترین و در عین حال یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های این مجموعه است که به دشمنان و شروران زیادی مبارزه کرده و توانسته تا آن‌ها را شکست دهد. او قادر است به‌تنهایی با بیشتر دیسپتیکان‌ها مبارزه کند و حتی می‌تواند گریملاک ۸۵۰ تنی را از جای خود تکان دهد. او یک شمشیرزن ماهر، تیراندازی حرفه‌ای و رهبری با اقتدار است.

قدرت آپتیموس پرایم در طی سال‌ها بیشتر شد و حتی توانست پرواز کند. او همچنین در مهارت‌های تاکتیکی استاد است و همیشه آتوبات‌هایش را به پیروزی رسانده. تمام این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که او چه از لحاظ قدرت‌های فیزیکی و چه از لحاظ هوش توانایی‌های زیادی دارد؛ او هیچوقت تسلیم نمی‌شود حتی اگر همه چیز علیه او باشد.

۲- Unicron (اولین حضور در فیلم Transformers: The Last Knight)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

تنها یک خدای قدرتمند در دنیای Transformers وجود دارد که آن هم کسی نیست جز خدای آشوب، Unicron. همه چیز درباره‌ی قدرت او آشکار است و نیاز به گفتن ندارد، هدف اصلی Unicron این است که همه چیز را ببلعد و مصرف کند، او می‌تواند یک سیاره‌ی کامل را ببلعد و واقعیت را تغییر دهد.

قدرت Unicron به‌دلیل اندازه عظیم‌الجثه‌اش واقعا غیرقابل‌محاسبه است و هنوز به‌طور کامل در فیلم‌ها به نمایش درنیامده. اگرچه او به شکل یک سیاره است، اما همچنان می‌تواند با توانایی‌های خود به دیگران آسیب برساند. آخرین و البته مهم‌ترین نکته، ماهیت خداگونه‌ی Unicron است که او را جاودانه می‌کند؛ پس شکست دادن او تقریبا غیرممکن است.

۱- Primus (اولین حضور در Transformers One)

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

سخت است از کسی که تقریبا یک خدا است قدرتمند‌تر باشید. پرایموس به‌عنوان خالق تمام ترانسفورمرها و منبع انرژی‌ای به نام انرژون شناخته می‌شود. او شاید نقطه ضعف‌هایی داشته باشد، اما از نظر قدرت، پرایموس تقریبا شکست‌ناپذیر است.

قدرت او تنها توسط امثال یونیکرون به چالش کشیده می‌شود. اما به‌عنوان خالق تمام چیزهایی که به زندگی ترانسفورمرها مربوط می‌شود، پرایموس دارای نیرویی است که درک آن بسیار دشوار است، جرقه‌ای که در هر ترانسفورمر وجود دارد، بخشی از ذات پرایموس است. پرایموس به‌نوعی جزئی از همه چیز و همه کس است و شکست دادن چنین نیرویی کار آسانی نیست.

منبع: Collider

KBatman Arkham knight

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا
۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ ربات قدرتمند در فیلم‌های Transformers - گیمفا